Näkyykö kihomadot aina...

"bbbbb"
Runsas mieluiten raa an valkosipulin syöminen tappaa madot ja myös ehkäisee niiden takaisin tuloa. Ennen vanhaan lapsille laitettiin raaka valkosipulin kynsi jalkapohjaan teipillä yöksi kiinni niin kauan, että madot lähtivät.
 
"Anonyymi"
Siis en nyt käsitä! Mä oon jo 13 vuotta ja on ollu useemminki näitä matoja. Musta tuntuu että vaan mulla eikä kellään muulla meijän perheessä oo näitä. Viimeks ku mulla oli nii en kertonu äidille tai iskälle vaa otin vaa lääkkeen ja autto. Oli noin 6kk ilman matoja ja nyt taas on! Perkule. Onneks ei oo täitä, niitä on vaikeempi hoitaa. Mua vaan nolottaa et onkse normaalii et tän ikäsen on? Viime yö oli tuskaa ku oli hirveen epämiellyttävä olo. Nyt on lääke loppu ja meen salaa taas ostaa lisää. EI KAIKKIA PEREENJÄSENIÄ PIDÄ HOITAA. Ite yritän kyl sit siivota pinnat ja desiinfioida kahvat. Help me!
 
13-v
ne munat kuolee ihan siinä samalla lääkkeen kanssa. Onneks. Ekan kerran (11v) ku oli nii en ollu huomannu et kutitti. Kunnes alko joka ilta samaan aikaan sattuu takapuoleen ihan hirveesti. En voinu ees ajatella matoja mutta niitä ne oli. HYI!
 
  • Tykkää
Reactions: Burma
"nnn"
Kädet pitäisi pestä kuumalla vedellä ja saippualla joka ikinen kerta ennen kuin kosketaan mihinkään suuhun laitetatvaan, esim, sipsit, karkit, mäkkärissä rankalaiset. Kiinnittäkääs huomiota kuinka moni pesee kätensä just hampurilaispaikoissa ja kyläillessä ennen napostelua tai pöytään istumista, eipä monikaan. Sitten välissä jos näppäillään puhelinta tai mitä vain kädet pitäisi pestä uudestaan. Tätäkään ei moni tee.
Läppärin ja puhelimen näppis ja ka kaikki päivittäin näppäiltävät pinnat pitäisi pyyhkiä siivousvaiheessa kuukauden ajan päivittäin. Matojen häätö voi kestää kuukausia ja joka päivä oltava tarkka. Ei riitä että syödään lääkkeet ja siivotaan viikon verran hyvin.

Kun näistä on päästy eroon, ei huolellista käsien pesua ja siivousta ja pintojen pyyhkimistä saa lopettaa tai helposti tulee uusi tartunta. Nuo on todella viheliäisia ja erittäin vaikeasti häädettäviä, koska aina on lähipiirissä joku joka ei tuota käsienpesua suorita ja tietämättään levittää munia eteenpäin. Lapsetkin koskettelevat toisiaan, imevät sormiaan, kaivavat nenää ja syövät räkää. Sormia ei saisi laittaa suuhun missään vaiheessa koska se on suorin reitti saada tartunta.

On ihme ettei kaikilla kynsien purijoilla olisi tartuntaa, niin yleinen se tuntuu olevan. Mulla on tästä kaikesta valitetattavasti vuosien kokemus ja ihmiset vain pitävät mua siivoushulluna. Olenkin koska en halua noita iljetyksäi enää koskaa kohdata. Ja joku kirjoitti että menee pari viikkoa kun niitä on ja pari viikkoa kun ei ole, et ole koskaan päässytkään niistä eroon, tartunnasta voi olla aina jopa kuukausi kun oireet ilmenee.
 
"nnn"
Häätövaiheessa alusvaatteita kannattaa säilyttää vaikka muovipussissa erillään muista pyykeistä. Pitkälahkeisia yöpuvun housuja kannattaa käyttää pikkareiden lisäksi , jotta petivaatteet ei ole heti munissa ja niitä ei tarvitse joka päivä vaihtaa. Yövaatteet ja erityisesti housut ja alushousut kannattaa vaihtaa päivittäin puhtaisiin suihkun jälkeen.

Likapyykkiä ei kannata pölistellä koneeseen laitettaessa ja kädet on pestävä taas erityisen huolellisesti. Alusvaatteet kannattaa ravistella pyykin viikkauksen yhteydessä, jotta munia ei jäisi alusvaatteisiin pesusta huolimatta. Itseäni alkoi tosin jännittää uusu tiet että niitä voi olla huonepolyn mukana. Kyllä näiden kanssa meinaa järki lähteä.
 
Hätääkärsimässä
Miul on ollu nyt parin kuukauden sisäl 2 kertaa kihomatoja heti lähi ja nyt taitaa olla taas ei oikein paljoa kutise mutta näin kerran semmoisen pienen valkoisen "langan" pepunsuulla mutta ennen on näkynyt madot kun on katsonut peilistä nyt ei näy ja ei tunnu läheskään niin vahvasti kutina kuin ennen mistä tiedän onko matoja? Ja toimiiko se teippi
 
vierailija
niimpä mäkin haluun tietää ja oon 11v. ja mulla on ehkä kihomatoja mut äiti sano et niit tulee yleensä vaa tarhaikäisille mut oon lukenu nii moni mun ikänen on kirjottanu tänne mut tää ei oo kivaa kyl jos mul on kiho matoi ku pitää siivoo koko koti ja meillä on ihan valtava koti ja ei saa nukuttuu mut en tiiä onko mulla koska olin vaan normaalisti vessassa ja mulla näky ohut valkoinen juttu ihankuin olisi ollut mato mutta sehän nyt onkin täs se mysteeri että onko se kihomato mutta toivon että se ei ole vaan joku toinen koska tiiän tunteen kun on kihomatoja =(
 
vierailija
niimpä mäkin haluun tietää ja oon 11v. ja mulla on ehkä kihomatoja mut äiti sano et niit tulee yleensä vaa tarhaikäisille mut oon lukenu nii moni mun ikänen on kirjottanu tänne mut tää ei oo kivaa kyl jos mul on kiho matoi ku pitää siivoo koko koti ja meillä on ihan valtava koti ja ei saa nukuttuu mut en tiiä onko mulla koska olin vaan normaalisti vessassa ja mulla näky ohut valkoinen juttu ihankuin olisi ollut mato mutta sehän nyt onkin täs se mysteeri että onko se kihomato mutta toivon että se ei ole vaan joku toinen koska tiiän tunteen kun on kihomatoja =(
Ei niitä valitettavasti tuu pelkästään pienille lapsille, olen aikuinen ja sain kerran tartunnan lapseltani. Sen jälkeen oon saanu tosi monta kertaa tartunnan yhä uudestaan ja uudestaan, lapsillani ei oo mutta mulla on. Vaikka pesen käsiä paljon, käytän käsidesiä jne, mutta oon lastenhoitaja ja luulen että saan tartunnan työstäni vaikka kuinka yritän pestä käsiä. Joka kerta kun oon saanu tartunnan oon syöny pyrviniä, sitä kannattaa hakea apteekista ja 2 viikon päästä uusinta lääkitys, saa ilman reseptiä. Ei se suursiivous välttämättä auta, munia voi jäädä vaikka 3kk tartunnan saamisen jälkeen, riittää kun peset käsiä aina ennen syömistä, vaihdat riittävän usein sänkyvaatteita, alusvaatteita ja yövaatteita.
 
vierailija
Ei niitä valitettavasti tuu pelkästään pienille lapsille, olen aikuinen ja sain kerran tartunnan lapseltani. Sen jälkeen oon saanu tosi monta kertaa tartunnan yhä uudestaan ja uudestaan, lapsillani ei oo mutta mulla on. Vaikka pesen käsiä paljon, käytän käsidesiä jne, mutta oon lastenhoitaja ja luulen että saan tartunnan työstäni vaikka kuinka yritän pestä käsiä. Joka kerta kun oon saanu tartunnan oon syöny pyrviniä, sitä kannattaa hakea apteekista ja 2 viikon päästä uusinta lääkitys, saa ilman reseptiä. Ei se suursiivous välttämättä auta, munia voi jäädä vaikka 3kk tartunnan saamisen jälkeen, riittää kun peset käsiä aina ennen syömistä, vaihdat riittävän usein sänkyvaatteita, alusvaatteita ja yövaatteita.
 
vierailija
Kyllä meilläkin on ollut niin aikuisilla kuin lapsillakin. Jos käytät Pyrviniä ja ei ala häviämään niin pyydä lääkäriltä Vermox kuuri....on tehokkaampi!
Lakanoiden, peittojen ja tyynyjen pesu sekä alusvaatteiden päivittäinen vaihtaminen aamuin illoin tosi tärkeää.
 
vierailija
Näitä loisia on tutkittu tosi vähän ja on olemassa mahdollisuus että ne lisääntyvät suolessa! Ja jos tunnet kutinaa persposkissa se voi tarkoittaa, että uudet madot kuoriutuvat munista perseessäsi ja menevät rööristä takaisin sisään! Se on retroinfektio ja saat sen vuoksi niin suuren määrän matoja, ettei niistä pääse perinteisellä pikku kuurilla eroon! Tiedän koska mulle kävi näin :(
 
Vermox ilman reseptiä - https://topeuro-shop.com pyrvin ei tehoa niin hyvin matoihin koska se vain lamauttaa madot eikä tee mitään toukille ja munille...vermox taas tappaa madot sekä toukat sentakia on vermoxilla helpompi päästä madoista eroon. kihomadoilla ei ole mitään koukkuja tms.lapamadolla kylläkin.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Meillä tytöllä ollut ekan kerran kun oli kaksi. Heräsi öisin jäätävä huutoon ja sano että pyllyä kutittaa. Noh nyt muutamaa vuotta myöhemmin sai nämä kivat kaverukset uudestaan koulusta tuliaisina. Ja on ollut täysin oireeton kuten miehenikin kun. 1 vuotias pikkusisko on nukkunut öitä todella rauhattomasti ja lääkkeen oton jälkeen yöt on nukkunut kuin tukki. Itse kun kärsin peräpukamista niin aluksi ajattelin että Kylläpä nyt on melkoista kun niihin ei mikään voide auta. Keskellä yötä meni hermot kutinaan ja menin vessaan ja laitoin kunnolla rasvaa hanuriin ja sainkin madon tuliaisiks. Paperissa oli ihan liikkumattomana ja kun sitä tökkäsin alkoi kiemurrella. Eli valo on niille näköjään kamalaa. eli jos iltaisin pyllyä kutittaa niin että sitä tekisi mieli hinkata johonkin ja öisin vieläkin enemmän tai jos tuntuu että siellä olisi kuin piikki ni satavarmasti sinulla on näitä. On kyllä helvetillinen vaiva. Ja varsinkin todella ällöttäviä. Lankamaisia, valolle herkkiä pirulaisia. Tai jos luonnonmukaista hoitoa haluaa kokeilla niin led lamppu pyllyyn.
 
vierailija
Lapsilla on ollut kihomatoja. Iltaisin lapsi on pyllistänyt ja olen teippipalalla pyydystänyt niitä ällöttäviä valkoisia matoja.

Koko perheen lakanat on vaihdettu päivittäin ja vuodevaatteet on pesty 60 asteessa. Hirveä pyykkirumba.

Voihan niitä kihomatoja näkyä ulosteessakin, itse en ole lasten ulostetta tonkinut.

Pyrvin matolääkettä syötiin ja kyllä se tehosi. Lasta helpotti jo se, että sain napattua teipinpalalla niitä matoja pyllyn suulta. Huh mikä härdelli tuo oli!
 

Yhteistyössä