Pärnussa lomailleita..?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Olemme lähdössä lasten kanssa heinäkuun puolivälissä viikon lomalle Pärnuun. Vuokrasimme 2h+k huoneiston (suomalaiselta) Oma auto matkassa mukana...
Onko muita jotka olisivat Pärnussa perheen kanssa lomailleet?
Mielelläni kuulisin vinkkejä ja mielipiteitä paikasta.
Kaikki kelpaa, niin ruusut kuin risutkin!
 
Vera
olen lomaillut sielä ilman lapsia.
ranta ainakin uskomattoman ihana ja menee pitkään, niin että on matalaa. lapsille siis turvallinen. Hiekka rannassa on ihanan sileää :)
 
Me oltiin nyt kevät talvella, mutta se on kyllä ehdottomasti kesä kaupunki!
Mies väittää, että ollan oltu siellä 9 vuotta sitten kesällä, näytti viellä satamassa paikan, missä meidän vene oli parkissa, mutta mulla ei edelleenkään ole mielikuvaa siitä, että oltais kesällä oltu *päätä raapiva hymiö*
Enkä mä kyllä löytäny ainuttakaan valokuvaakaan Pärnusta., mutta se ei tarkota, etteikö siellä oltais oltu...Pitäis löytää veneen lokikirja, niin asia vois selvitä. Valokuvia kun ei tullu nyt keväälläkään, kun siellä oltiin!
Jokatapuksessa Virossa on upeita pitkiä hiekkarantoja, myös Pärnussa, sen näki talvellakin. Ja ne Viron pienet vanhat rannikkokaupungit on ihanan idylisiä. Itse olen kovin ihastunu Haapsaluun ja Kuresaareen, samantyyppisiä ne on jotenkin kaikki.
 
vieras
Kiitos näistä.. ja lisää kiitos!
Onko kukaan vuokrannut lomahuoneistoa, ja jos on niin vastasiko odotuksianne/kuvausta..?
Minkälainen on hintataso, esim. ruoka ravintolassa..?
Onko isoja "supermarketteja", meillä kun ois tarkotus ettei ihan joka ateriaa syödä ravintolassa, vaan jotain vois kokkailla itse ja ainakin hoitaa kaikki aamu/ilta/välipalat
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos näistä.. ja lisää kiitos!
Onko kukaan vuokrannut lomahuoneistoa, ja jos on niin vastasiko odotuksianne/kuvausta..?
Minkälainen on hintataso, esim. ruoka ravintolassa..?
Onko isoja "supermarketteja", meillä kun ois tarkotus ettei ihan joka ateriaa syödä ravintolassa, vaan jotain vois kokkailla itse ja ainakin hoitaa kaikki aamu/ilta/välipalat

Ravintolat on jonkun verran halvempia kuin suomessa (muukin kun viina ;) ) . Ja tunnelmallisia ravintoloita löytyy jokapaikasta paljon. Pärnussa oli ihana aasialainen ravintola, jossa käytiin syömässä.
Siis mä olen niin hyvä sekoittamaan paikkoje keskenään, mutta kyllä sen täytyi Pärnun keskustassa olla, kun oli jonkun näköinen ostoskeskus, ei kai sitä oikein kauppakeskukseksi voinu sanoa, missä oli paikallinen "Valintatalo". Kyllä niitä ruokakauppoja varmaan löytyy mutenkin, me ei nyt tälläkertaa kaivattu pahemmin niitä, jotain naposteltavaa välillä haettiin, kun oltiin kylpylässä. Tosin mentiin vahingossa Tervisteen, jossa ei ole allasosatoa lainkaan (on pelkkä terveyskylpylä) ja jouduttiin sitten kävelemään TervisteParadise kylpylään, missä on hieno allaosasto.
Muuten Viron hintataso ei kyllä niin edullinen enää ole, mitä joskus kymmenkunta vuotta sitten, Seppälässä esim. jotkut vaatteet oli kalliimpia kun Suomen Seppälässä :eek:
 
Oih, Pärnu on aivan ihana kesäkaupunki ja lapsiperheelle oikein sopiva. Meidän perheen suosikkeihin kuuluu. Nytkin ollaan menossa just heinäkuun puolivälissä jos saadaan pikkumiehen passi kuntoon siihen mennessä. Menkää ehdottomasti rannalle. Varatkaa KOKO päivä. Sitten kannattaa käydä leikkipuistoissa jossa isommat voi pelata mini golfia. Vuokrata pyörä tai skootteri. Käykää mini zoo:ssa (trooppinen eläin näyttely) mies joka paikkaa pitää puhuu hyvin suomea ja kertoo mielellään liskoista ja käärmeistä. Kuningas booaa on saatu pidellä sylissäkin :eek:

Ruokapaikkoja löytyy hyviä ja vielä perempia. Meidän perhe tykkää käydä pizzeria steffanissa. Ainoa miinus että kovin suosittu paikka ja ruuhkaa silloin tällöin, mutta ruuat :p Nam!

Katso lisätietoja: www.parnu.ee
 

Yhteistyössä