raskaana menkoista huolimatta?

  • Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti
Tiiu80
lisäystä aiempaan...koko ajan on niin paha olo ja vatsassa nipistelee ja välillä vihloo...maha sekaisin ja kauheesti ilmavaivoja :(
mut kuukautiskiertoni pilllereiden lopettamisen jälkeen ei oo ollu säännöllinen ja nyt ihmettelenkin voisinko edes olla raskaana...on vaan jotenkin niin hassu tunne.
 
tää aihe saa aina vähän vastauksia, iterkki kysyny tätä monet kerrat.

näin on vastattu silloin että mahdolista on. ja sitten väh. kolme kertommusta siitä kuinka jollain, tai jku tuntee jonkun jola on voinut tulla menkat pitkästi yli ekan raskauskolmanneksen, ellei jopa ihan loppuun asti!
sitten muutama sanoo että mahdollista on mutta epätoden näköistä.
ja sit muutama huutaa "oot varmasti teini ku tollasia kysyt, olisit olu biologian tunnilla paikalla jäkä jäkä"
ja muutama fiksu vielä sanoo että tee testi. :)

jos tuo haku sattumoisin toimii niin voisit joitan hakusanoja käyttämällä löyää noita vanhoja alotuksia, tai sitten googletat.monen monituista vastausta löytyy.

olisiko huono asia jos olisit raskaana? vai onko odotettu? :)
 
Tiina
jätettiin muutama viikko sitten ehkäisy pois, joten senkin puolesta tuntuu tosi oudolta jos jo heti ekalla kerralla olisi tärpännyt...mutta olisi todella toivottu. en kyllä vielä uskalla tehdä testiä, jos vain kuvittelen ;/
 
SoMa
Heips, nyt jo kaksi positiivista testiä tehneenä uskaltaudun kirjottamaan, vaikka vieläkin pelottaa että onko raskaus totta sittenkään. Erittäin toivottu vauva on :)

Mulla alkoi ihan normaaliin aikaan menkat, ainoa poikkeus niissä oli se että tuhruvuotoa tuli kahtena päivänä kun yleensä tulee vain yhtenä. Sitten tuli veristä, mielestäni normaalin oloista vuotoa pari päivää ja sen jälkeen alkoi taas ruskea tuhruvuoto. Kaiken kaikkiaan tätä kesti kaksi (!!!) viikkoa.

Silti jostain syystä mulla oli olo, että testi pitää tehdä ennen juhliin lähtöä ja kahta viivaahan se näytti :) Ja 4 päivän päästä siitä (tänään) tein vielä toisen testin ja sekin oli edelleen positiivinen. Että uskottava kai se on, että sisälläni kasvaa pieni ihmistaimi :)

Silti pelottaa kovin, että onko km-riski suurempi kun/jos ilmeisesti hormonia ei erity/ole erittynyt tarpeeksi kun kerran noin kauan tuhrutteli...

Kokemuksia valemenkoista otetaan tosiaankin vastaan.
 
Sebastian on nyt 6v
Mä sain tietää raskaudesta 1,5kk ennen synnytystä. :whistle:
Menkat tuli ihan normaalisti, mistään en tullut ajatelleeksi, että olisin raskaana. Kai tämä Ruottissa asuminen tekkee tyhmäksi. ;)
Menin sitten kerran lääkäriin kun oli mahassa kummia kipuja. Ne oli sitten niitä harjoitussuppareita. :D Ihan kiva ylläri. Sai shokeerata kaikkia. :LOL:
 
SoMa
Juu huono homma mulla ainakin nuo menkat + tuhruttelut... Ultrassa todettiin kohdunulkoinen raskaus, joka eilen laparoskopiassa imettiin pois. Toinen munatorvi katkaistiin, mutta ei kuulemma heikennä raskautumismahdollisuuksia siltikään...

Jos teille tulee vähänkin isompia kipuja tuhruttelujen/vuodon lisäksi niin hankkiutukaa ultraan.. Toisilla voi olla parempi onni kuin meillä, mutta tämäkin täytyy ottaa valitettavasti huomioon... Kaikesta huolimatta onnistuneita raskauksia teille kaikille toivottelen!



Alkuperäinen kirjoittaja SoMa:
Heips, nyt jo kaksi positiivista testiä tehneenä uskaltaudun kirjottamaan, vaikka vieläkin pelottaa että onko raskaus totta sittenkään. Erittäin toivottu vauva on :)

Mulla alkoi ihan normaaliin aikaan menkat, ainoa poikkeus niissä oli se että tuhruvuotoa tuli kahtena päivänä kun yleensä tulee vain yhtenä. Sitten tuli veristä, mielestäni normaalin oloista vuotoa pari päivää ja sen jälkeen alkoi taas ruskea tuhruvuoto. Kaiken kaikkiaan tätä kesti kaksi (!!!) viikkoa.

Silti jostain syystä mulla oli olo, että testi pitää tehdä ennen juhliin lähtöä ja kahta viivaahan se näytti :) Ja 4 päivän päästä siitä (tänään) tein vielä toisen testin ja sekin oli edelleen positiivinen. Että uskottava kai se on, että sisälläni kasvaa pieni ihmistaimi :)

Silti pelottaa kovin, että onko km-riski suurempi kun/jos ilmeisesti hormonia ei erity/ole erittynyt tarpeeksi kun kerran noin kauan tuhrutteli...

Kokemuksia valemenkoista otetaan tosiaankin vastaan.
 
jarna
Mulla oli 3 kuukautiset esikkoa odottaessa, ihan normaali raskaus oli ja terve poika tuli.

Kaksi raskautta tässä välissä oli ihan ilman kuukautisia ja nyt tässä viimeisimmässä sitten oli taas yhdet ihan normaalit, 5vrk kestäneet menkat. Sen enempiä ei oo nyt sit tuhrutellu ja vauva kasvaaa ja kehittyy ihan oikeessa paikassa, on ultrattu=)

Onnea!!!!
 
Mulla myös tuli menkat,vaikka raskaana.Toki olivat niukemmat ja loppuivat lyhyemmän ajan sisällä,siitä huolestuneena menin ehkäsyneuvolaan,tutkimaan tulehduksen riskiä.Ja sainkin tietää olevani raskaana. =)
 
Nuori nainen.
En ehkä ihan oikealla palstalla ole, mut tarvitsisin apua.

Mul ois tämmönen pikku riikkinen ongelma. Ku lopetin iteki tosa evra laastarin käytön, iha vaa sen takia ku ovat niin himputin kalliita ja viel puol vuotta on opiskelujakin.

Laastarin lopettamisen jälkeen meni jotain viikko, ehkä kaksi. Nii välillä tuli semmosia omituisia pistoksia mahaan että piti pysähtyä oikee huohottamaan, rauhottumaan. Ja sit aamuisin tuli pahaa oloa, en sentää oksennellu. Mutta syödessäni tuli niin huono olo että jouduin lopettamaan syömisen.
Välillä makea auttoi. Kului pari viikkoa nii rupes ilmaantumaan ummetusta, ja syön ihan monipuolisesti. No ummetusta oli aina 1-2päivää ja sit tuli taas normisti.

Ja nämä oireet ovat tietenkin vähentyneet mutta välillä näitäkin ilmaantuu. Mutta viime aikoina on tuntunu että pääkin on ollu kipeä iha yhtäkkii tullu, mutta yleensä se ei ole mitenkää häiritsevää mutta jos teen äkkiliikkeen nii tunnen pääkipuu, ja huimaustaki välissä. Yhesti kesti 2PÄIVÄÄ :eek: se kyl oli aika pelottavaa, tuli kuumeinen olo ja kaikkee :ss

Viime päivinä on sitten ollu ripulia hieman, ilmavaivojaki välil aika paljonki :/ ja tuntuu välil et joku venyttäis mu mahaa. entiä onko se turvotusta tai jtn. mut ei kyl oo mitenkää kiva olo aina.

Nii ja eilen illalla yhtäkkii aiva ku ois polvi uupunu. :s ei oo koskaa nii käyny vaik päivän aikana joudun aika paljon kävelemää.
Ja viel menkka kipui, nekin oli nii vähä aikaa.

Et mikä avuksi? :D noin kuukausi sitte oon testin teheny lääkäris näytti negaa. Pitäskö käyä uudestaa, koska nämä oireet ovat jatkuneet? Mitä mitä itse ajatellette?

Välillä saatan öisinki herätä pissahätään mut nukun aamuun ku en millään jaksa lähtä käymää vessas.

Kiitos jo etukäteen.

ps. itelki tuli menkat noin viikko sit. vähemmä ku tavallisemmin.
 
Piaa
Mulla oli ihan normit menkat, ainakin mun mielestä. Nyt alavatsa on kuitenkin aikas kovana ja sitä juilii ja jomottaa. Huono olo on aamuisin ja heti syönnin jälkeen. Olisikohan mahdollista, että olisin raskaana? Menkat muute alkoi paria päivää aiemmin, eivätkä olleet niin kivuliaat, kuin yleensä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piaa:
Mulla oli ihan normit menkat, ainakin mun mielestä. Nyt alavatsa on kuitenkin aikas kovana ja sitä juilii ja jomottaa. Huono olo on aamuisin ja heti syönnin jälkeen. Olisikohan mahdollista, että olisin raskaana? Menkat muute alkoi paria päivää aiemmin, eivätkä olleet niin kivuliaat, kuin yleensä.
Eiköhän kannata ennemmin raskaustesti tehdä kuin arvuutella täällä...

Kun joko oot tai et :whistle:
 
Maiju
Mulla alkoi menkat torstaina (päivää ennen kuin piti), perjantaina ne jo tekivät loppuaan. Perjantai iltana ei tullut juuri mitään. ja viimeiset piskot tuli lauantaina. Luulin menkkojen jo loppuneen. Tänään kuitenkin pieni vuoto jatkui päivän taon jälkeen. Yleensä menkkakivut loppuvat viimeistään samana vuoto päivänä, mutta välillä edelleen alavatsaan/alaselkään sattuu ja kivut on kuin kuukautiskipuja ennen menkkoja. Ei mulla ikinä ole ollut kipuja enää menkkojen jälkeen. Lopetin pillerit tammikuussa ja sen jälkeen vauva on ollut erittäin tervetullut. :) Ekat luomumekat kestivät vain 3 päivää. Kuukautiskiertoni on 29 tai 30 pvää. Jotain siitä väliltä. Eilen oltiin viihteellä eikä siideri maistunut yhtään ja jo muutaman siiderin jälkeen tuli sellainen olo, etten pysty ottaa enää yhtään. Pää on ollut jo kolmena peräkkäisenä päivänä kipeä. Mielessä kävi(mutta en halua toivoa liikoja, etten pety,) että tuo vuoto ei ollutkaan kuukautiset, vaan eikös vuoto ole ihan normaalia raskauden alussa? Mitähän tää nyt sitten on? Vuoto ekana päivänä ei ollut ihan mitään kamalan runsasta, mutta ei niukkaakaan... Eilen raskaustesti näytti negatiivista. Mietin olisiko se pitänyt tehdä aamulla, kun tein sen nyt päivällä. Neuvoja? Onko kuinka yleistä, että on menkat vaikka olisi raskaan?
 
Tuittu
Onko kenelläkään kokemusta tälläisestä:

Mulla alko menkat 4päivää aikasemmin kuin viimekuussa ja olivat ihan normaalit mutta mulla ei ollu mahakipuja ja yleensä aina on niin älyttömät kivut.menkat kesti sitte sen 5 p ja jokunen päivä sen jälkeen mulla tuli vessassa aina paperiin limamaista vuotoa ja rupesin oireilemaan sitten ihan kunnollisesta valkovuodosta niin että ihan pöksytkin oli märät ja kokoajan täytyi olla suihkun alla ja sen jälkeen alkoi menkka kivut ja tissitkin tuli kipeiks ja mulla on nyt sitten vieläkin sitä vuotoa ja tissit kipeet ja valkovuotoa tulee mutta ei enään läheskään yhtä paljon mutta tulee kuitenkin...Että miltä vaikuttais ?? On kyllä käyny mielessä että,voiskohan se vauva tulla sieltä..??..
 

Yhteistyössä