apua, mikä minua puri/pisti?????

  • Viestiketjun aloittaja En kehtaa mustana
  • Ensimmäinen viesti
En kehtaa mustana
päivällä jo laitoin tästä miniketjun, kun ajattelin että miten sitä näppyä hoitais. ei tullu mieleenkään että se vois olla joku muu ku sääsken purema. mutta ei noi muut sääsken puremat ole tuon näkösiä!!! se on niinku miehen nänninpään näkönen ja kokonen. ja siis tuolla karvaisen kolmion alueella. kamalan noloa. ei kai tätä tarvi lähteä terveyskeskukseen näyttämään? :LOL:

eikö punkki kuitenki jätä semmosen rengasmaisen.. yritin googlettaa mutta olin sitte vissiin ihan avuton kun en löytäny samanlaista näppyä. mikä alien-kärpänen minua puri??

tällaisessa ympäristössä olen liikkunut: etelälapissa, lähinnä kodissa ja kadulla. pitkässä heinikossa ollut 3pv sitten. pahkura ilmestyi toissayönä ja mennyt viime yönä kipeäksi ja paisunut.en ole ollu kosteissa paikoissa.
 
punkin rengasmainen puremjäläki tulloo jos on ollu borrelioosipunkki asiala, ja sekkiin alakaa kolomensentin halakasijalta olevasta renkaasta.Miun luuloin on ett lapin punkit ei ois B-punkkija?

Onha se voinu tulehtuu se sääsken purema
 
en finne igen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
taitaa olla vain ihan tavan karvatupintulehdus "finni". purista sitä.
minä peesaan tätä. ikäväkseni minä kärsin näistä (useista, yäääh :( ) lähes joka kesä, yleensä matkustelun > kiirehygienian ja hikoilun seurauksena. ovat ilmestyneet riesakseni ihan aikuisiällä, ei siis mikään teini-iän vaiva. Ihotyyppini ei muutoin ole kovin rasvoittuva, mutta tuo nivusalue kyllä kärsisi saada jonkinmoisen kuivatuskuurin.
 
En kehtaa mustana
Alkuperäinen kirjoittaja en finne igen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
taitaa olla vain ihan tavan karvatupintulehdus "finni". purista sitä.
minä peesaan tätä. ikäväkseni minä kärsin näistä (useista, yäääh :( ) lähes joka kesä, yleensä matkustelun > kiirehygienian ja hikoilun seurauksena. ovat ilmestyneet riesakseni ihan aikuisiällä, ei siis mikään teini-iän vaiva. Ihotyyppini ei muutoin ole kovin rasvoittuva, mutta tuo nivusalue kyllä kärsisi saada jonkinmoisen kuivatuskuurin.
ei ois missään kuvaa sitä karvatupin tulehduksesta???
löysin vähän tekstiä googlella, muta siinä sanotaan että se on kova pahkura. toi ei ole mitenkään kova muttei pehmeäkään. ei kamalasti tee mieli tökkiä ja kokeilla kun käy pirun kipeää jo istua alas kun housut hiertää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja En kehtaa mustana:
Ei se oo finni. kyllä mä nyt finnin tunnistan. on mulla ollu siellä aiemmin pari finniä..
Ei nuo näytäkään finneiltä vaan on sellaisia kovia palluroita, mutta sit kun puristaa (vaikka tekeekin h.lvetin kipeää ) niin tulee verensekaista mätää ja paranee vuorokaudessa.
 
eijaksakirjautua
Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja En kehtaa mustana:
Ei se oo finni. kyllä mä nyt finnin tunnistan. on mulla ollu siellä aiemmin pari finniä..
Ei nuo näytäkään finneiltä vaan on sellaisia kovia palluroita, mutta sit kun puristaa (vaikka tekeekin h.lvetin kipeää) niin tulee verensekaista mätää ja paranee vuorokaudessa.
juuri näitä samoja mulla =)
 
Joo tännekin tulee yleensä kankkuihin, mutta joskus myös etupuolellekin, pahkuroita mitkä kasvavat ja on pirun kipeitä. Nekun tuppaa iskemään just semmoseen kohtaan että taatusti joku housun reuna tai istuma lihas on siinä, että ei sitten istua kärsi. Tarpeeks kun on kasvanut niin yleensä räjähtää ihan itekseen ja sieltä tulee veren sekasta mätää (tai ainakin sen näköstä). Häpyhuulessa on kaikista pahin :x :x
Joskus ne on pehmeitä pallukoita, aikaa myöten ihan kovia.

Aikoinaan ekan pahkuran näytin lääkärille mutta sanoi vaan että joku vaaraton paise se vaan on.
 
älä hitossa purista
HUOM! Ei kannata missään nimessä puristaa sitä näppyä! Tod.näk. on ärtynyt tulehduskohta, jonka voi aiheuttaa esim. liiallinen pesuaineen käyttö intiimeissä paikoissa, kuumuus, hiki jne...Puristelu voi ärsyttää imusolmukkeet turpoamaan ja kohta sinulla on pesäpallon kokoinen paise "siellä". Sen kans kun lähet kinkkaamaan päivystykseen, niin ei oo kyllä hauskaa enää. Anna olla rauhassa sen patin ja katso mihin suuntaan kehkeytyy.
 
Kuumalla vedellä suihkutella useasti niin se paranee.
Yks alapää tohtori sanoi minulle et jos ajaisin alapää karvani niin ei tulis. Hoitsu vieres puisteli päätään.
toinen tohtori sanoi et ei sil ole mitään tekemistä mun karvojeni kans. Mut siis paiseitahan voi tulla mihin vaan ja kelle vaan.
 
En kehtaa mustana
kohta sinulla on pesäpallon kokoinen paise "siellä". Sen kans kun lähet kinkkaamaan päivystykseen, niin ei oo kyllä hauskaa enää.
:LOL:
http://www.ihotauti.net/paisepic.htm
on se vähän niinku tuon pahkuran näkönen mutta toi punainen ärtymysalue puuttuu ympäriltä..siis kaikista näkemistäni äklöistä näppylöistä tuo muistuttaa eniten omaani..hitto, hyvin olen kuitenki pessykin sieltä..enkä saippualla..
 

Yhteistyössä