Työhakemus

  • Viestiketjun aloittaja Monnikeiju
  • Ensimmäinen viesti
Monnikeiju
Mä en osaa kirjoittaa mielenkiintoista työhakemusta. Minulla on arvosanoiltaan 4-5 paperit mutta ei niin ei.. Yhteen päiväkotiin haettiin työntekijää jo kesällä. Lähetin hakemuksen mutta edes haastatteluun ei pyydetty. Nyt sama päiväkoti hakee taas ja pää lyö tyhjää. Millä herätän mielenkiinnon?? taas on alku yhtä kankea kuin edellisessäkin. Tämän verran olen saanut aikaiseksi.


Hei

Olen 27 vuotias Lähihoitaja XXXXXstä. Perheessä häärää avomies ja kaksi ihanaa lasta (s.2001 ja s.2005).

Reilun vuoden äitiyslomani jälkeen olen tehnyt sijaisuuksia XXXXX. Olen hoitanut lapset kotona mutta sivussa olen tehnyt ilta- ja viikonlopputöitä n. 10pv/kk. Nyt olen tullut siihen ikään ja elämäntilanteeseen että haluan työltä pysyvyyttä.

Lastenhoitotyö on ollut aina minulla haaveissa. Olen valmistunut lähihoitajaksi (lasten- ja nuorten hoito ja kasvatus) v.1999 erinomaisin arvosanoin. Työ- ja elämänkokemusta minulla on vauvasta vaariin. Lastenhoitokokemusta olen saanut lukuisilla harjoittelujaksoillani niin ryhmiksessä kuin päiväkodissakin. Itsellä kotona pyörii kaksi pientä lasta joten kokemusta heistäkin.

.....

Auttakaa mua kiltit!!!
 
katoppa tuolta mallia
http://www.nettinappi.fi/tyoelama/tyohakemus.html
sit oliko mollin sivuilla kun ihmiset on laittanu nettii avoimia hekemusia niin käy kattoos mitä on kirjotettu niin saat hieman vinkkiä =)
aina tuo on yhtä ärsyttävää tuo hakemusten teko.
Mutta kun teet kerran hyvän pohjan sitä ei tarvi hirveesti muuttaa
 
Monnikeiju
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
katoppa tuolta mallia
http://www.nettinappi.fi/tyoelama/tyohakemus.html
sit oliko mollin sivuilla kun ihmiset on laittanu nettii avoimia hekemusia niin käy kattoos mitä on kirjotettu niin saat hieman vinkkiä =)
aina tuo on yhtä ärsyttävää tuo hakemusten teko.
Mutta kun teet kerran hyvän pohjan sitä ei tarvi hirveesti muuttaa
Mäolen yrittänyt tehdä tuollaisen mallin mukaan, mutta sitten siitä tuleekin tönkkö.Minulla ei vain ole mielikuvitusta... Mä en saa siitä PERSOONALLISTA mitä jokapaikassa toitotetaan.
 
voi jee
Jos työpaikkailmoituksessa ei lue että vapaamuotoinen hakemus niin et voi aloittaa hakemusta että "HEI", etkä oikein muutenkaan... Äläkä toista itseäsi, olethan jo alussa kertonut että sinulla on kaksi lasta niin eiköhän se ole jo selvää ilman että sitä uudelleen toitotat joka välissä...
 
Onko sulla harrastuksia tms. kiinnostuksen kohteita, jotka vois mainita? Entä kannattaisko kertoa miksi haluat työskennellä juuri lasten parissa (muu kuin suuntautuminen on sinne) Mulla on kanssa tänään ohjelmassa työhakemuksen väkästäminen :/
 
no kerro alux että olet kiinnostunut työskentelemään huvikummun päiväkodissa.

Ja työ kokemus ansioluetteloon. Kerro luonteestasi ja mielenkiinnonkohteistasi. Kasvatus periaatteista. Mistä olet erityisen kiinnostunut päiväkodissa (siis luonto, liikunta. jne...)

sit ansioluetteloon ei laiteta harjotteluita niin niistä voi ehkä kirjottaa siihen hakemukseen. Harratukisista ansioluetteloon.

Kirjota eka kaikki paperille mitä haluat laittaa hakemuksen ja sit lähet muokkaan. pyydä jotain lukemaan se ja auttamaan
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Älä mtn 2 ihanaa lasta laita, häärää mies
niin, tuota minäkin ajattelin... Vaikka sinusta lapsesi on ihania niin se ei tarkoita että ne olis muistakin ihania.. Miksi ei voi laittaa että perheeseen kuuluu mies ja kaksi lasta? Tuo häärääminen kuulosta jotenkin niin, no, hääräämiseltä, epämääräiseltä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Älä mtn 2 ihanaa lasta laita, häärää mies
niin, tuota minäkin ajattelin... Vaikka sinusta lapsesi on ihania niin se ei tarkoita että ne olis muistakin ihania.. Miksi ei voi laittaa että perheeseen kuuluu mies ja kaksi lasta? Tuo häärääminen kuulosta jotenkin niin, no, hääräämiseltä, epämääräiseltä...
no mun mielestä persoonallisesti. Niitä jäykkiä samanlaisiahakemuksia he lukee päivästä toiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Älä mtn 2 ihanaa lasta laita, häärää mies
niin, tuota minäkin ajattelin... Vaikka sinusta lapsesi on ihania niin se ei tarkoita että ne olis muistakin ihania.. Miksi ei voi laittaa että perheeseen kuuluu mies ja kaksi lasta? Tuo häärääminen kuulosta jotenkin niin, no, hääräämiseltä, epämääräiseltä...
aivan :) jotenkin nuo lapset ja miehen voi mainita eritavalla...
 
Monnikeiju
Hei
Olen kohta 27 vuotias Lähihoitaja XXXXstä. Asun avoliitossa ja perheessämme myös kaksi lasta (s. 2001 ja 2005). Olen luonteeltani reipas ja iloinen. Olen nykyisen työni ohessa etsinyt työtä lastenhoidon parissa säännöllisesti, ja huomasin työvoimatoimiston internet sivuilta teidän ilmoituksenne. Montressoripedagogiikan kasvatusfilosofia on minulle pääpiirteittäin tuttu, ja olen nopea ja innokas oppimaan lisää käytännössä. Minulla on mahdollisuus ja motivaatio tutustua kasvatus- ja hoitomenetelmään myös kotona internetinvälityksellä.
Tällä hetkellä teen sijaisuuksia XXXX. XXXXssä riittää töitä, mutta lastenhoitotyö on ollut aina minulla suunnitelmissa ja haaveissa. Työhistoriani aikana olen saanut tutustua monenlaisiin hoitotyöntyöpaikkoihin sijaisuuksien muodossa, pidänkin sitä osaltaan rikkautena sillä olen saanut oppia monelta eri hoitotyön saralta, niin työstä kuin ihmisistäkin.
Työntekijänä olen tunnollinen ja ahkera, annan sataprosenttisesti itsestäni kaiken. Tiedän että teillä varmasti on omia sijaisia hakemassa ko. toimea, mutta toivon että pidätte minua kuitenkin yhtenä varteenotettavista vaihtoehdoista.
Aurinkoista ja lämmintä kesää.
Yst.terv.


Tälläinen oli se aiemmin heille laittamani työhakemus, jokaeisiis poikinut edes kasvotustentapaamista.
 
Sanot vaan että olet hyvä, ellet paras, haluat heille töihin ja milloin sovitaan haastattelu =)

Katso netistä erilaisia malleja teksteineen ja sovittele niiden mukaan itsellesi sopiva.

^ muoks. CV:ssä kerrot sitten syvemmin itsestäsi. Niistäkin löytyy malleja netistä.
 
Monnikeiju
Alkuperäinen kirjoittaja Monnikeiju:
Hei
Olen kohta 27 vuotias Lähihoitaja XXXXstä. Asun avoliitossa ja perheessämme myös kaksi lasta (s. 2001 ja 2005). Olen luonteeltani reipas ja iloinen. Olen nykyisen työni ohessa etsinyt työtä lastenhoidon parissa säännöllisesti, ja huomasin työvoimatoimiston internet sivuilta teidän ilmoituksenne. Montressoripedagogiikan kasvatusfilosofia on minulle pääpiirteittäin tuttu, ja olen nopea ja innokas oppimaan lisää käytännössä. Minulla on mahdollisuus ja motivaatio tutustua kasvatus- ja hoitomenetelmään myös kotona internetinvälityksellä.
Tällä hetkellä teen sijaisuuksia XXXX. XXXXssä riittää töitä, mutta lastenhoitotyö on ollut aina minulla suunnitelmissa ja haaveissa. Työhistoriani aikana olen saanut tutustua monenlaisiin hoitotyöntyöpaikkoihin sijaisuuksien muodossa, pidänkin sitä osaltaan rikkautena sillä olen saanut oppia monelta eri hoitotyön saralta, niin työstä kuin ihmisistäkin.
Työntekijänä olen tunnollinen ja ahkera, annan sataprosenttisesti itsestäni kaiken. Tiedän että teillä varmasti on omia sijaisia hakemassa ko. toimea, mutta toivon että pidätte minua kuitenkin yhtenä varteenotettavista vaihtoehdoista.
Aurinkoista ja lämmintä kesää.
Yst.terv.


Tälläinen oli se aiemmin heille laittamani työhakemus, jokaeisiis poikinut edes kasvotustentapaamista.



Mutta mikä tässä oli vikana?? Ei herätämielenkiintoa, mutta miksei??kyseessä siis päiväkoti...
 
Minä jättäisin alussa tuon perheen mainitsematta ja aloittasin suoraan koulutuksesta / työkokemuksesta. Lopussa voisin mainita, että olen perheellinen, mutta ei lasten ikiä. Totuus kuitenkin on, että pienten lasten äidit, ei ole niitä kaikkein halutuimpia työntekijöitä. Eli mainostasin itseäni ensisijaisesta hyvänä työntekijänä, en äitinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Minä jättäisin alussa tuon perheen mainitsematta ja aloittasin suoraan koulutuksesta / työkokemuksesta. Lopussa voisin mainita, että olen perheellinen, mutta ei lasten ikiä. Totuus kuitenkin on, että pienten lasten äidit, ei ole niitä kaikkein halutuimpia työntekijöitä. Eli mainostasin itseäni ensisijaisesta hyvänä työntekijänä, en äitinä.
päiväkotiin kun hakee niin varmasti on hyötyä että on omia lapsia
 
Miksi mainitset lapset hakemuksessa ja vielä useaan otteeseen?
Mulla esim on lapset syntymävuosineen cv:ssä, selittämässä aukot työhistoriassa.
Vaikka lapset ihania onkin ja sinun maailmasi keskipiste, eivät ne kuitenkaan kiinnosta mahdottomasti työnantajaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Minä jättäisin alussa tuon perheen mainitsematta ja aloittasin suoraan koulutuksesta / työkokemuksesta. Lopussa voisin mainita, että olen perheellinen, mutta ei lasten ikiä. Totuus kuitenkin on, että pienten lasten äidit, ei ole niitä kaikkein halutuimpia työntekijöitä. Eli mainostasin itseäni ensisijaisesta hyvänä työntekijänä, en äitinä.
päiväkotiin kun hakee niin varmasti on hyötyä että on omia lapsia
Ei välttämättä. Koulutus ja työkokemus on ensisijalla päiväkotiinkin, ja kyllä sinnekin mieluumin otetaan jo isompien lasten äiti tai lapseton, joilla ei tule poissaoloja lasten sairastelujen takia tai ole riskiä, että jää heti äitisylomalle.
 
Vieras
Kyseessä voi olla huonot kuulopuheet sinusta, tai jollain tavalla huono näyttö. Hyvin usein pärstäkerroin vaikuttaa tänä päivänä. Jos sinulla on joku entinen työnanataja joka voi suosittella se on aina plussaa.
Hakemuksen alussa viitataan lähteeseen josta lmoitus on nähty, sitä ei mainita enää tekstissä.
Jos haetaan jotain tiettyä, pitää siihen olla pätevyys. Pitää ilmaista mielenkiintoa ja halukkuutta tehdä juuri tarjolla olevaa työtä.
Pitää osata korostaa työhistoriasta ym. omat hyvät puolet. VASTAA työhakemukseen: haemme, tunnollista ->olen tarkka, haemme joustavaa -> olen sopeutuvainen jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Monnikeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Monnikeiju:
Hei
Olen kohta 27 vuotias Lähihoitaja XXXXstä. Asun avoliitossa ja perheessämme myös kaksi lasta (s. 2001 ja 2005). Olen luonteeltani reipas ja iloinen. Olen nykyisen työni ohessa etsinyt työtä lastenhoidon parissa säännöllisesti, ja huomasin työvoimatoimiston internet sivuilta teidän ilmoituksenne. Montressoripedagogiikan kasvatusfilosofia on minulle pääpiirteittäin tuttu, ja olen nopea ja innokas oppimaan lisää käytännössä. Minulla on mahdollisuus ja motivaatio tutustua kasvatus- ja hoitomenetelmään myös kotona internetinvälityksellä.
Tällä hetkellä teen sijaisuuksia XXXX. XXXXssä riittää töitä, mutta lastenhoitotyö on ollut aina minulla suunnitelmissa ja haaveissa. Työhistoriani aikana olen saanut tutustua monenlaisiin hoitotyöntyöpaikkoihin sijaisuuksien muodossa, pidänkin sitä osaltaan rikkautena sillä olen saanut oppia monelta eri hoitotyön saralta, niin työstä kuin ihmisistäkin.
Työntekijänä olen tunnollinen ja ahkera, annan sataprosenttisesti itsestäni kaiken. Tiedän että teillä varmasti on omia sijaisia hakemassa ko. toimea, mutta toivon että pidätte minua kuitenkin yhtenä varteenotettavista vaihtoehdoista.
Aurinkoista ja lämmintä kesää.
Yst.terv.


Tälläinen oli se aiemmin heille laittamani työhakemus, jokaeisiis poikinut edes kasvotustentapaamista.



Mutta mikä tässä oli vikana?? Ei herätämielenkiintoa, mutta miksei??kyseessä siis päiväkoti...
Ihan liian pitkä ja jaaritteleva hakemus, yhtä pötköä, hakemukseen kuulumatonta tietoa (cv erikseen!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiroämmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Monnikeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Monnikeiju:
Hei
Olen kohta 27 vuotias Lähihoitaja XXXXstä. Asun avoliitossa ja perheessämme myös kaksi lasta (s. 2001 ja 2005). Olen luonteeltani reipas ja iloinen. Olen nykyisen työni ohessa etsinyt työtä lastenhoidon parissa säännöllisesti, ja huomasin työvoimatoimiston internet sivuilta teidän ilmoituksenne. Montressoripedagogiikan kasvatusfilosofia on minulle pääpiirteittäin tuttu, ja olen nopea ja innokas oppimaan lisää käytännössä. Minulla on mahdollisuus ja motivaatio tutustua kasvatus- ja hoitomenetelmään myös kotona internetinvälityksellä.
Tällä hetkellä teen sijaisuuksia XXXX. XXXXssä riittää töitä, mutta lastenhoitotyö on ollut aina minulla suunnitelmissa ja haaveissa. Työhistoriani aikana olen saanut tutustua monenlaisiin hoitotyöntyöpaikkoihin sijaisuuksien muodossa, pidänkin sitä osaltaan rikkautena sillä olen saanut oppia monelta eri hoitotyön saralta, niin työstä kuin ihmisistäkin.
Työntekijänä olen tunnollinen ja ahkera, annan sataprosenttisesti itsestäni kaiken. Tiedän että teillä varmasti on omia sijaisia hakemassa ko. toimea, mutta toivon että pidätte minua kuitenkin yhtenä varteenotettavista vaihtoehdoista.
Aurinkoista ja lämmintä kesää.
Yst.terv.


Tälläinen oli se aiemmin heille laittamani työhakemus, jokaeisiis poikinut edes kasvotustentapaamista.



Mutta mikä tässä oli vikana?? Ei herätämielenkiintoa, mutta miksei??kyseessä siis päiväkoti...
Ihan liian pitkä ja jaaritteleva hakemus, yhtä pötköä, hakemukseen kuulumatonta tietoa (cv erikseen!)
Ja kirjoitusvirhekin löytyi...
 

Yhteistyössä