Vauvan ruokailu

  • Viestiketjun aloittaja tisuttelu kunniaan
  • Ensimmäinen viesti
tisuttelu kunniaan
meillä reilut 4 kk vanha vauva, jonka kanssa on koetettu maistella kiiteitä neuvolan määräyksestä siitä 3 kk:n iästä asti. Edelleenkään hän ei ruokaa syö, tissiä erittäin mieluusti. Kasvaa omilla käyrillään hyvin, mutta neuvolassa on päätetty et kiinteitä pitäis antaa, itse olisin mennyt rinnalla mahdollisimma kauan. Voisinkohan jättää tässä vaiheessa (kun reilu kuukausi kuitenkin maisteltu kiinteitä) kiinteät kokonaan pois ja jatkaa vain tisuttelua. Pullostakaan en ole saanut vauvaa juomaan... Pattitilanne!
 
vieras
Mä kyllä tarjoaisin niitä kiinteitä rintamaidon ohella, onhan niitä kuitenkin alettava syömään jossain vaiheessa.
Miksi neuvolassa muuten on patistettu kiinteiden antoon jos kasvaa rintamaidollakin hyvin ?
 
Jatka vaan makuannosten antamista vaikka vauva ei niitä vielä "syömällä söisikään". Helpottaa sitten siirtymistä varsinaisesti kiinteisiin. Maitohan kuitenkin on tuon ikäisen pääruoka.
 
joka neuvolassa on eri kanta asioihin. minulla nyt tyttö 11kk ja soseita syö enintään yhden pienen purkin päivässä ja hyvin pärjää. jos kasvussa ei ongelmia niin ei oo pakko syöttää soseita. meillä ei tyttö syö ku väkisellä.
 

Yhteistyössä