Ihanteellisin asuinalue lapsiperheelle Helsingissä?

  • Viestiketjun aloittaja Muuttajat
  • Ensimmäinen viesti
Varmaan
Höpö, höpö. Laitatko mulle tilastoa?

Esimerkiksi Vantaan Hakunila on viime vuosina rauhoittunut kovasti, vaikka maahanmuuttajien määrä on alueella kasvanut. Hakunila on tilastojen mukaan yksi Vantaan rauhallisimmista kerrostaalueista asukaslukuun nähden. Samanlaista kehitystä on tapahtunut poliisien mukaan myös Kontulassa kulttuurin rikastumisesta huolimatta.

Hakunilalaiset luottavat yhteis
maahanmuuttajat eivät pöhöty kalja-kuppiloissa aamusta iltaan
 
"kemeli"
Jos budjetti ei ole ihan valtava, niin Puistola (ei Tapulikaupunki), Suutarila, Siltamäki ja Tapanila ovat esimerkiksi ihan kivoja alueita.
Peesaan tätä. Tosi rauhallista, ei mitään lähiöelämää. Tapanila on kyllä tosi kallis, mutta on kyllä sitten idyllinenkin.
Näillä alueilla omat pienet palvelut, mutta vierestä Malmilta löytyvät jo isot marketit. Jumbo on lähellä, samoin Tikkurilan palvelut. Paljon harrastusmahdollisuuksia ja hyvät ulkoilualueet kesällä ja talvella.
 
tiimarinvihko harmaana
Vuosaari oli ennen muinoin ihana paikka, ennen metroa. Ei enää.

Mä osaan oikeastaan vaan vastata, että minne ei kannata muuttaa.. Pihlajisto, Viikinmäki, Vuosaari, Rastila, Itäkeskus, Roihuvuori, Myllypuro, Mellunmäki, Kivikko, Kontula, Herttoniemen aseman seutu, Tapuli, Kallio.. :p.

Itse en keksi paikkaa, minne kannattaisi muuttaa Helsingissä, niinpä asun Espoossa :D

Jos nyt kuitenkin pitäisi Hellsinkiin muuttaa, niin ehkä Viikki tai Arabianranta on sellasia paikkoja, joita voisin harkita. "Hienommista" alueista mulla ei tosin ole kokemustakaan.
 
Varmaan niin
Espoostakin tulee vähän parempi kun sinne tulee metro. Espoo on niin hajalla ettei sieltä oikein voi suositella mitään. OK. Onhan se auto, mutta kaupungeisa ajellaan metrolla ja maalla autolla. Kunpä tämän vielä tajuaisivat Helsingin ja Vantaan päättäjätkin. Espoossakin on tyhmät päät vihdoin tajunneet että metro se olla pitää.
Vuosaari oli ennen muinoin ihana paikka, ennen metroa. Ei enää.



Itse en keksi paikkaa, minne kannattaisi muuttaa Helsingissä, niinpä asun Espoossa :D

Jos nyt kuitenkin pitäisi Hellsinkiin muuttaa, niin ehkä Viikki tai Arabianranta on sellasia paikkoja, joita voisin harkita. "Hienommista" alueista mulla ei tosin ole kokemustakaan.
 
"vierailija"
Roihiksessa vähiten tarvittu virkavaltaa välien selvittelyyn viime vuonna koko Hgin alueella. Rauhallinen alue lähellä rantoja mutta mukavasti pääsee keskustaan eli n 20 min Rautatientorille. Sopii hyvin lapsiperheille; musiikki täällä monien harrastuksena.
 
Meille tänne
Tulkaa tänne Lehtisaareen <3 täällä on todella rauhallista. Lapset leikkivät merenrannassa ja pihalla. Uusi luomukauppa ja oma uimaranta vieressä. Juoppoja ei täällä näy.
 
Lehtisaarelainen
Ai aika harka uskalta pitskusta noutaa asiakasta.. Hahahaahav anna mun nauraa. Vanhempani asuvat siinä vieressä. Nehän on pikkusia räkänokkia jotka Hölmöilevät siinä.
Ne pelästyvät jo muakin kun korotin ääntäni ja karjasin, että siitä parvekkeiden alta pois röökiltä ja sotkemasta. Jotain hiukan mussuttivat takaisin, mutta lähtivät.

Et siis ole oikeasti suurkaupungeissa käynyt? Helsinki on todella turvallinen ja täältä ei oikeasti pahoja asuinalueita löydy.
 

Yhteistyössä