Maidoton suolainen piirakka!!!

  • Viestiketjun aloittaja neuvoton kokki
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ok. No kokeilepa vaikka www.pirkka.fi

Sieltä luulis löytyvän useempaa sorttia. Ja eihän esim. pizzassakaan ole maitoa. Ei edes margariinia. Juuston voi jättää pois.
 
neuvoton kokki
niin, siis juuston voi aina jättää, mutta kakissa suolaisissa piirakoissa on aina kermaviiliä, kermaa tai jotain creme-juttua. minulla on muutenkin näissä aina peukalo keskellä kämmentä, enkä todellakaan osaa jollain kaurakermalla korvata tavallista kermaa.

Olis niin ihanaa jos jollain olis ihan rehallinen kunnon resepti....
 
Myllyn Paras voitaikinalevyt on maidottomia ja munattomia (ei sisällä eläinperäisiä aineita). Painele sitä vuokaan pohjalle ja väliin sitten mitä nyt kukin tykkää laittaa, lihaa, kalaa, katkarapuja, riisiä, kasvissuikaleita... Ja sama taikina "kanneksi" päälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neuvoton kokki:
niin, siis juuston voi aina jättää, mutta kakissa suolaisissa piirakoissa on aina kermaviiliä, kermaa tai jotain creme-juttua. minulla on muutenkin näissä aina peukalo keskellä kämmentä, enkä todellakaan osaa jollain kaurakermalla korvata tavallista kermaa.

Olis niin ihanaa jos jollain olis ihan rehallinen kunnon resepti....
Rohkeesti vaan korvaamaan noilla vaihtoehto valmisteilla. Hyvää tulee.

Pitsan juuston oon korvannut lasten persikka piltti soseella. Oon sekoittanut sitä muihin täytteisiin tai levitellyt ohuelti täytteiden päälle. Ainakin jauhelihapitsassa ollut oikeesti hyvää.
 

Yhteistyössä