LTO-missä opinnot?

  • Viestiketjun aloittaja haave
  • Ensimmäinen viesti
sosionomi 2001
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Yliopistossa tai sitten opiskelemalla ammattikorkeakoulussa sosinomiksi sisällyttäen tietyn opintopistemäärän varhaiskasvatuksen opintoja tutkintoonsa.
Sosionomi "kelpuutetaan" lastentarhanopettajaksi mikäli on suorittanut opintonsa ennen vuotta 2005. -Tarkistin asian juuri koulutusvastaavalta työpaikkaa hakiessani.

 
Alkuperäinen kirjoittaja sosionomi 2001:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Yliopistossa tai sitten opiskelemalla ammattikorkeakoulussa sosinomiksi sisällyttäen tietyn opintopistemäärän varhaiskasvatuksen opintoja tutkintoonsa.
Sosionomi "kelpuutetaan" lastentarhanopettajaksi mikäli on suorittanut opintonsa ennen vuotta 2005. -Tarkistin asian juuri koulutusvastaavalta työpaikkaa hakiessani.
Koulutusvastaavallanne oli sitten väärää ja/tai vanhentunutta tietoa.

 
edellinen
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja sosionomi 2001:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Yliopistossa tai sitten opiskelemalla ammattikorkeakoulussa sosinomiksi sisällyttäen tietyn opintopistemäärän varhaiskasvatuksen opintoja tutkintoonsa.
Sosionomi "kelpuutetaan" lastentarhanopettajaksi mikäli on suorittanut opintonsa ennen vuotta 2005. -Tarkistin asian juuri koulutusvastaavalta työpaikkaa hakiessani.
Koulutusvastaavallanne oli sitten väärää ja/tai vanhentunutta tietoa.
kuinka niin? se on kyllä ihan laissa/asetuksessa, kuka täyttää kelpoisuusehdon.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sosionomi 2001:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Yliopistossa tai sitten opiskelemalla ammattikorkeakoulussa sosinomiksi sisällyttäen tietyn opintopistemäärän varhaiskasvatuksen opintoja tutkintoonsa.
Sosionomi "kelpuutetaan" lastentarhanopettajaksi mikäli on suorittanut opintonsa ennen vuotta 2005. -Tarkistin asian juuri koulutusvastaavalta työpaikkaa hakiessani.
Menee kyllä niin, että ennen vuotta 2005 valmistuneet eivät voi toimia lastentarhanopettajina. Nyt valmistuneilla on mahdollisuus. Minulla on kaveri, joka on valmistunut kolme vuotta sitten sosionomiksi ja ei ole pätevä toimimaan lastentarhanopettajana. Minulla on myös kaveri, joka valmistui nyt joulukuussa ja on nyt tammikuussa aloittanut lastentarhanopettajan työt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sosionomi 2001:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Yliopistossa tai sitten opiskelemalla ammattikorkeakoulussa sosinomiksi sisällyttäen tietyn opintopistemäärän varhaiskasvatuksen opintoja tutkintoonsa.
Sosionomi "kelpuutetaan" lastentarhanopettajaksi mikäli on suorittanut opintonsa ennen vuotta 2005. -Tarkistin asian juuri koulutusvastaavalta työpaikkaa hakiessani.
Menee kyllä niin, että ennen vuotta 2005 valmistuneet eivät voi toimia lastentarhanopettajina. Nyt valmistuneilla on mahdollisuus. Minulla on kaveri, joka on valmistunut kolme vuotta sitten sosionomiksi ja ei ole pätevä toimimaan lastentarhanopettajana. Minulla on myös kaveri, joka valmistui nyt joulukuussa ja on nyt tammikuussa aloittanut lastentarhanopettajan työt.

Mä taas kuulin että 2005 asti sosionomilla oli esiopetusoikeus, mutta sen jälkeen valmistuvilta sen poistivat. Näin oli kaverillekins anottu pari vuotta sitten. Tästä syystä en viittinyt sosionomiksi opiskella kun lto hommia ei oilisi pätevä tekemään esiopetusoikeuden puuttumisen takia.
 
eskariope
Valmistuin sosionomiksi 2001 ja sain esikouluopettajan pätevyyden jouluna 2003. -Meidän ryhmä oli viimeinen, joka pystyi kouluttautumaan eskariopeiksi, sillä "oikeat" opettajat nousivat ko. koulutusta vastaan ja niinpä sitä ei enää järjestetä.
 
muodollisesti pätevä sosionomi (amk)
Olen valmistunut ennen vuotta 2005 ja minulla ON LTO:n muodollinen pätevyys (tarvittava määrä eli 60 ov varhaiskasvatusopintoja tutkinnossa).
 
minä
Lisäksi lastentarhanopettajan tehtäviin kelpoisiksi katsotaan sosiaalikasvattajan, sosiaalialan ohjaajan ja sosionomin (AMK) tutkinnon suorittaneet. Sosiaalialan ohjaajan ja sosionomin tutkinnon tulee sisältää riittävästi pedagogisia ja didaktisia opintoja.

 

Yhteistyössä