Millainen potta 1-vuotiaalle?

  • Viestiketjun aloittaja Mamita
  • Ensimmäinen viesti
Mamita
Milainen potta kannattaisi hankkia 1-vuotiaalle? Meillä on nyt tämä potan osto ajankohtaista ja emme oikein tiedä millainen potta olisi hyvä. Onko sellainen selkänojallinen parempi? Sellainen selkänojallinen BabyBjörn olisi nyt tarjouksessa Citymarketissa, mutta onko se oikeasti koko rahan arvoinen?
 
vakkari harmaana
Kyllä 7kk ikäinen pysyi ihan normaalilla potalla kun pottailu aloitettiin. Musta siinä ei ole mitään järkeä maksaa montaa kymmentä euroa jonkun tietyn merkkisestä potasta... Kyllä lapsi oppii kuivaksi ihan halvemmallakin potalla, kunhan vanhemmat on vaan itse aktiivisia opettamisessa.
 
katiska
Meillä on juuri tuo BayBjörn potta, mutta esim. mummolassa tyllerö istui myös jo 7kk:n ikäisenä semmosella pienellä potalla jossa ei ole selkänojaa oikeastaan yhtään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamita:
Milainen potta kannattaisi hankkia 1-vuotiaalle? Meillä on nyt tämä potan osto ajankohtaista ja emme oikein tiedä millainen potta olisi hyvä. Onko sellainen selkänojallinen parempi? Sellainen selkänojallinen BabyBjörn olisi nyt tarjouksessa Citymarketissa, mutta onko se oikeasti koko rahan arvoinen?
paljo muute maksais ny tuo kyseinen potta? :D
 
meillä on molemmat
Meillä on molemmat ja mielestäni alle vuoden ikäiselle selkänojallinen on parempi. Vuoden ikäinen pärjää jo ilmankin. Siis ilman selkänojaa. Meillä on kaksi pottaikäistä ja siksi vessassa kaksi pottaa. Molemmat valitsee mieluummin sen Baby Björnin potan, jos pääsee valitsemaan.
 
Meiltä löytyy tuo pottatuoli kans, mutta mummolassa on se perus Ortex ja hyvin pelittää.

Tosin nyt istutaan jo pöntöllä suoraan supistajan kanssa, kun tuo poju on niin omatoiminen, että ehtii aina kaataa tavarat pönttöön, ennenkuin hätiin ehtii. ;) Siis jos potalla istuu. Ja senhän tiedätte, miten siinä toisinaan käy...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onks toi BB oikeasti niin hyvä potta, et siitä kantsii maksaa yli 20??
Me ollaan aloitettu pottailu, kun lapset oppi istumaan ja siinä vaiheessa selkänoja oli tosi hyvä. Mun mielestä se on parempi, mutta makuasia varmaankin. Meillä on sekä tavallinen että BB käytössä
 
meppi
Mä ainakin voin suositella tota BB:n pottaa ihan mielelläni, on meinaan tosi kätevää kun sen itse pottaosan saa irti huuhdeltavaksi. Ja onhan se tukeva, ei mikään heppoinen rimpula.

Mummolassa on ns. tavallinen potta, hyvin sekin pelittää, mutta tyytyväinen oon että aktiivikäytössä tuo Baby Björn :)
 
Luulisi et tuossa orthexin potassa on helpompi mennä istumaan ku on matalampi tuo osa mikä menee haarojen väliin.
Meijän typy on 80cm pitkä ja pitää vähä nostaa sitä et pääsee istumaan ku on vielä niin lyhyt.
mut tuossa orthexin potassa ehkä voi helpommin jäädä läskit pottaosan väliin kai.
 

Yhteistyössä