+ Vastaa ketjuun
Sivu(t) 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 1 - 25. Osumia 32
Tykkääjät1Tykkää

Ketju: Mistä luomukanaa?

Mistä luomukanaa?

Siinäpä se kysymys eli tietäisikö joku, mistä saisi ostettua luomukanaa? Pääkaupunkiseudun kaupoissa ei ole, joten jostain tilalta pitäisi jollain konstilla hankkia suoraan. Tai tilaamalla jotenkin, mutta miten? Eli jos tiedätte jotain luomutiloja, josta kanaa saisi ja teillä olisi tilan nettisivujen osoite - tai vaikka yhteystieto mulle yynä, jos ette halua palstan puolella mainostaa - olisin kiitollinen. Viime yönä pukkasin sähköpostia yhdelle naudan lihaa tuottavalle luomutilalle ja odottelen vastausta, jos vaikka voisin vielä joku päivä tarjota junnulle - ja itsellenikin - kunnon pihvit Junnu on nyt ollut 3,5 kk ilman kanaa ja siltä tippuu kohta viimesetkin pyrstösulat, jos se ei saa lainkaan kanaa.

Borkku
    Vierailija
    laita kariniemelle menee sähköpostia, uskoisin et sieltä saat vastauksen ainaki

Huomenta! Eikös me sillon joskus puhuttu et kasvatat ite kanas Ja puudeli rakastaa ne kuoliaaks

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Essi-
    Huomenta! Eikös me sillon joskus puhuttu et kasvatat ite kanas Ja puudeli rakastaa ne kuoliaaks
    Ei onnais meillä kanankasvatus. Ne kanat kuolisivat vanhuuteen ja olisivat varmaan tosi sitkeitä sen jälkeen Enkä mä voisi syödä sellaista, joka on vuosia nukkunut mun viekussa.

outoo ettei löydy luomutilojen tietoja minkään rekisterin alta netistä.. joku hieno artikkeli vaan et suurin osa luomutiloista aikoo jatkaa toimintaansa.. ja et kanatilat tulee oleen nousussa

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Borkku
    laita kariniemelle menee sähköpostia, uskoisin et sieltä saat vastauksen ainaki
    Rupesin lukemaan Karniemen sivuja ja siellä mainittiin palkinto "Suomen onnellisin kanapitäjä", mutta tuolla haulla taas Googlesta ei löytynyt yhtään mitään. Eli mikähän taho tuota palkintoa jakaa, kun kerran on - Kariniemen sivujen mukaan - jaettu jo 16 vuoden ajan...hmm. Olisin halunnut tietää, mitä sen palkinnon saamiseksi edellytetään. Mä suhtaudun vähän skeptisesti kaikkiin "paras-palkintoihin", olen nimittäin aikoinaan saanut itse 8,5 keskiarvolla stipendin luokan parhaana oppilaana, mutta se stipendi ei tullut siitä, että mä olisin ollut erityisen hyvä vaan siitä että muut olivat sinä vuonna huonompia. Suhtaudun varauksella luomuunkin, mutta parempi sekin kuin tehotuotettu.

outoo ettei löydy luomutilojen tietoja minkään rekisterin alta netistä.. joku hieno artikkeli vaan et suurin osa luomutiloista aikoo jatkaa toimintaansa.. ja et kanatilat tulee oleen nousussa
    Arvaa vaan, olenko koittanut Googlettaa

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita
    Arvaa vaan, olenko koittanut Googlettaa
    Mä löysin tälläisen

http://www.agronet.fi/luomu/luomukartta/Uusikansio/hakukone.htm

Mä löysin Luomukana-Heinonen oy;n mutta siitä ei ole enempää tietoa missään...

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break

Mä löysin tälläisen

http://www.agronet.fi/luomu/luomukartta/Uusikansio/hakukone.htm
    Täng juu, laitoin suosikeihin vastaisuuden varalle. Kanaa ei noista löytynyt mistään, mutta yhdellä on ilmeisesti luomulammasta tulevaisuudessa tulossa

http://www.siipi.net/luomu/index.html

Ei ole

päätön
    Vierailija
    kolkkaat niitä paikallisia fasaaneita , on luomua ja paremman makuista kun kana

englantilaista ruokaa aina moititaan mutta kylla taalta sentaan luomukanaa loytyy , ainakin suurimmista tavarataloista. ja muutakin luomulihaa. valitettavan pieni osa valikoimista tosin, mutta jotain kuitenkin.

Kyllä sitten nykyään
    Vierailija
    tehdään ruoka-asiassakin tikusta asiaa. Ennen tiukkoina aikoina passasi ruoka kuin ruoka.

justina
    Vierailija
    kyllä sitä luomuna saa, etsi joku paikallinen kanatila ja soita suoraan sinne. Ei ne monestikaan netissä ilmottele, vahinko sinänsä.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä sitten nykyään
    tehdään ruoka-asiassakin tikusta asiaa. Ennen tiukkoina aikoina passasi ruoka kuin ruoka.
    Ennen kaikki ruoka olikin luomua

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja justina
    kyllä sitä luomuna saa, etsi joku paikallinen kanatila ja soita suoraan sinne. Ei ne monestikaan netissä ilmottele, vahinko sinänsä.
    Täällä Vantaalla on vähän nihkeesti maatiloja :/ Seuraavan kerran, kun käyn Stadin luomussa, pyydän sitä kauppiasta selvittelemään asiaa.

tyytyväinen asiakas
    Vierailija

Reinin lihasta saa

Myöhänen vastaus:

Reinin liha Helsingissä Hakaniemen hallissa on ottanut ranskalaisen luomukanan valikoimiinsa. Pakastettu luomukanaa saa kuulema taas joulukiireiden jälkeen.

aikainen lintu madon nappaa
    Vierailija
    Ei löytynyt mistään vieläkään, mutta sentään munia saa.

Onhan ihmeellistä, ettei luomukanaa ole olemassa;-)
    http://koti.utanet.fi/~paula/xyz/090409.htm

Hyvää pääsiäistä silti!

Muutosta
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä sitten nykyään
    Ja ennen tiukkoina aikoina kukaan ei puuttunut, vaikka isäntä hakkasi ja raiskasi lapsensa ja piikansa. Niin ne ajat muuttuvat; kun perustarpeet ovat tyydytetyt, niin on mahdollista pohtia myös ruuan eettistä alkuperää. Kaikki muutos ei ole turhaa...

"Samppa"
    Vierailija

bulen ässässä luomukanaa

Törmäsin Bulevardin ässässä tohon pakasteessa myytävään ranskalaiseen luomukananpoikaan... Onko joku löytänyt ihan marketista suomalaista vastaavaa? menee liian vaikeaksi lähteä metsästämään tiloilta niitä vähiä mitä on tarjolla...

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "Samppa" Näytä viesti
    Törmäsin Bulevardin ässässä tohon pakasteessa myytävään ranskalaiseen luomukananpoikaan... Onko joku löytänyt ihan marketista suomalaista vastaavaa? menee liian vaikeaksi lähteä metsästämään tiloilta niitä vähiä mitä on tarjolla...
    Suomalaista en ole löytänyt ja käsittääkseni suomalaista ei edes tuoteta. Joku onnekas luomutilallisen naapuri voi saada luomukananpojan, mutta ei niitä myytäväksi asti riitä. Valitettavasti

minä,
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita Näytä viesti
    Suomalaista en ole löytänyt ja käsittääkseni suomalaista ei edes tuoteta. Joku onnekas luomutilallisen naapuri voi saada luomukananpojan, mutta ei niitä myytäväksi asti riitä. Valitettavasti
    Etusivu - luomukana

minä,
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita Näytä viesti
    Tuollaista tietoa:
    Uusi Musta - Etusivu - Suomalaista luomukanaa syödään jo

Flinga lill
    Vierailija
    Ehkä kaveri ei suutu mut curlycattery @ wippies.com

Jos Porvoosta kelpaa luomu kana? Kukkoa ostin itse eilen.

Sivu(t) 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu