*

Astianpesukoneen suola
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 10. Osumia 10

Ketju: Astianpesukoneen suola

vieras
    Vierailija

Astianpesukoneen suola

Kuinka usein lisäätte sitä suolaa sinne säiliöön? Kippasin tuossa kolme viikkoa sitten täyden paketillisen konesuolaa säiliöön. Nyt taas palaa suolan valo. En jaksa uskoa että saan joka kuukausi lisätä yhden purkillisen. Voiskohan vaikuttaa että kone on uusi ja se viime kerta oli ensimmäinen suolanlisäys kerta?

vieras
    Vierailija
    Miksi käytät? Suomalainen vesi yleensä sen sorttista ettei ole tarpeen. Tuo suolahan siis kai pehmentää vettä? Oletko tarkistanut annostelu asetukset?

Mä en käytä, meillä on valmiiksi niin pehmeä vesi.

Niinkuin itse asiassa käsittääkseni on suurimmassa osassa Suomea. Tarkista ihmeessä ensin, tarvitseeko paikkakuntanne vesi mitään pehmentäjää ennen kuin alat koneeseen suolaa kippaamaan!

myö ei olla koskaan suolaa laitettu, vaikka ohjeissa siitä mainittiinkin, ja ihan on hyvä pesutulos ollu...

Enpä ole ikänä laittanut, antanut vaan sen merkkivalon palaa. Ohjeissakin lukee ettei tarvitse jos pehmeä vesi on.

vieras ap
    Vierailija
    minä ihan se takia laitoin kun en ollut tyytyväinen pesutulokseen, mutta en kyllä osaa sanoa että onko auttanut kun mies toi jotain xtracoopin koneainetta ja epäilen nyt sen tehoa. ärsyttää vain tuo suolavalo

Vieras
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap
    minä ihan se takia laitoin kun en ollut tyytyväinen pesutulokseen, mutta en kyllä osaa sanoa että onko auttanut kun mies toi jotain xtracoopin koneainetta ja epäilen nyt sen tehoa. ärsyttää vain tuo suolavalo
    Kokeile Fairyn tabletteja. Nykykoneet käyttää niin vähän vettä et pitää olla kunnon aineet. Mäkin olin ennen tyytymätön pesutulokseen mut en usko että suola auttaa...

ap
    Vierailija
    vaikuttaako se suola kalkkeutumiseen?

mie
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap
    Meidän mallissa sen suolavalon ainakin saa sammutettua, kun säätää sitä suolasysteemiä. Kato käyttöohjeista. Ja tosiaankaan Suomessa ei sitä suolaa tarvita. Markkinakikka.

Suomessa on kyllä niin pehmeää vettä, että ei täällä suolaa tarvi lisätä. Pesuaineissa olen vedenpehmentäjä, joka on esim. fosfaatti tai zeoliitti, zeoliitti ei kyllä ole hyvää koneille sehän on savea, joka rikkoo koneet.

Pikavastaus Pikavastaus