Astianpesukoneen suola

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kuinka usein lisäätte sitä suolaa sinne säiliöön? Kippasin tuossa kolme viikkoa sitten täyden paketillisen konesuolaa säiliöön. Nyt taas palaa suolan valo. En jaksa uskoa että saan joka kuukausi lisätä yhden purkillisen. Voiskohan vaikuttaa että kone on uusi ja se viime kerta oli ensimmäinen suolanlisäys kerta?
 
vieras ap
minä ihan se takia laitoin kun en ollut tyytyväinen pesutulokseen, mutta en kyllä osaa sanoa että onko auttanut kun mies toi jotain xtracoopin koneainetta ja epäilen nyt sen tehoa. ärsyttää vain tuo suolavalo :D
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
minä ihan se takia laitoin kun en ollut tyytyväinen pesutulokseen, mutta en kyllä osaa sanoa että onko auttanut kun mies toi jotain xtracoopin koneainetta ja epäilen nyt sen tehoa. ärsyttää vain tuo suolavalo :D
Kokeile Fairyn tabletteja. Nykykoneet käyttää niin vähän vettä et pitää olla kunnon aineet. Mäkin olin ennen tyytymätön pesutulokseen mut en usko että suola auttaa...

 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
minä ihan se takia laitoin kun en ollut tyytyväinen pesutulokseen, mutta en kyllä osaa sanoa että onko auttanut kun mies toi jotain xtracoopin koneainetta ja epäilen nyt sen tehoa. ärsyttää vain tuo suolavalo :D
Meidän mallissa sen suolavalon ainakin saa sammutettua, kun säätää sitä suolasysteemiä. Kato käyttöohjeista. Ja tosiaankaan Suomessa ei sitä suolaa tarvita. Markkinakikka.
 
Suomessa on kyllä niin pehmeää vettä, että ei täällä suolaa tarvi lisätä. Pesuaineissa olen vedenpehmentäjä, joka on esim. fosfaatti tai zeoliitti, zeoliitti ei kyllä ole hyvää koneille sehän on savea, joka rikkoo koneet.
 

Yhteistyössä