Hae keskusteluista

Tervetuloa Kaksplussan keskustelufoorumiin!

Foorumin alueella ”Plussalaiset/Mitäs nyt?” voit keskustella ilman rekisteröitymistä. Muut alueet vaativat rekisteröitymisen. Mukavia keskusteluhetkiä!
Katso foorumin ohjeet tästä.

Meidän Perhe-lehden jutusta, kun lapsella ei sukupuolta!

<< edellinen 1 2 3 4 ... 10 seuraava >>

:O!!!
tää on sitä, et taas, voi ei... ihmiset ajattelee kasvattaa lapsensa "sukupuolettomana" ja sitten tulee niitä homppeleita lisää tänne... järki käteen! nainen ja mies ovat perheen perustajat. ei nainen ja nainen tai mies ja mies!
hoh hoh:
tää on sitä, et taas, voi ei... ihmiset ajattelee kasvattaa lapsensa "sukupuolettomana" ja sitten tulee niitä homppeleita lisää tänne... järki käteen! nainen ja mies ovat perheen perustajat. ei nainen ja nainen tai mies ja mies!

Mä käsitin että nuo vanhemmat olivat eri sukupuolta.
Ja tuo kettu ja susi -juttukin on mielestäni käsittämätön. Kyllä varmaan jossakin vaiheessa lasta hämmentää, esim kun häneltä kysytään, missä sinun äitisi on töissä. "Ei minulla ole äitiä, mikä se on? Ja mikä isä?" Nehän ovat vain sanoja. Miksei niitä voida käyttää oikeassa merkityksessä?
vieras:
Ja tuo kettu ja susi -juttukin on mielestäni käsittämätön. Kyllä varmaan jossakin vaiheessa lasta hämmentää, esim kun häneltä kysytään, missä sinun äitisi on töissä. "Ei minulla ole äitiä, mikä se on? Ja mikä isä?" Nehän ovat vain sanoja. Miksei niitä voida käyttää oikeassa merkityksessä?

Niin nehän ovat vain sanoja.
miten ketulla ja sudella edes voisi olla yhteinen lapsi???
;):
vieras:

Niin nehän ovat vain sanoja.

kyllä, mutta elämää helpottaa kummasti jos käyttää sanoja samassa merkityksessä kun muu maailma ympärillä.

Kyllähän minä voin lapselleni opettaa että tuoli on kirves ja koti on katiska, mutta melkoisia ongelmia kerjään lapselle tulevaisuudessa kun joutuu muidenkin ihmisten kanssa kommunikoimaan.
Käsittämätöntä, esimerkiksi tuo että vanhempia kutsutaan ketuksi ja sudeksi... Miksi?
En y mmärrä. Toki olen sitä mieltä että pojat saa leikkiä "tyttöjen" leluilla ja tytöt "poikien" leluilla, ja molempia kohdellaan tasavertaisina ihmisinä, mutta tuo on jo kyllä niin sairasta liioittelua ettei tosikaan!!
Mä olen hirvi ja mun mies on nauris. Me asutaan peitossa ja nauris ajaa joka päivä töihin sauvasekoittimella. Meillä asuu lisäksi harakka ja puukko, jotka ovat 5 -ja 4-vuotiaita.
-:
Mä olen hirvi ja mun mies on nauris. Me asutaan peitossa ja nauris ajaa joka päivä töihin sauvasekoittimella. Meillä asuu lisäksi harakka ja puukko, jotka ovat 5 -ja 4-vuotiaita.

:laugh:
-:

Etkä sitten kuitenkaan osannut..
Tuota miestä ei olisi pitänyt mainita..
sääli:
-:

Niin, mitä en osannut? Meillä sanotaan näin ja teillä ilmeisesti toisella tapaa? En oikein tajua että miksi koet oikeudeksesi määrätä millä nimityksellä kutsun miestäni? Joskus sanon mies ja joskus nauris, ihan samalla tapaa kuin toiset sanovat joskus mies ja joskus isä.
turha kiistellä onko nimi nino miehen vai naisen koska nimeä on väestörekisterikeskuksen mukaan annettu molemmille sukupuolille, miehille toki enemmän.
-:
sääli:
-:

Niin, mitä en osannut? Meillä sanotaan näin ja teillä ilmeisesti toisella tapaa? En oikein tajua että miksi koet oikeudeksesi määrätä millä nimityksellä kutsun miestäni? Joskus sanon mies ja joskus nauris, ihan samalla tapaa kuin toiset sanovat joskus mies ja joskus isä.

No mutta eikös näissä ole juuri ideana jättää se isä tai muuten sukupuoleen viittaava sana kokonaan pois? Et siis voi puhua isästä tai miehestä vaan ainoastaan nauriista.
Minusta nuo vanhemmat näyttää miehekkäiltä, että jos haluavat itse olla sukupuolettomia, niin oisko joku muut tukkatyyli esim parempi siihen tarkoitukseen. :whistle:
heh:
-:
sääli:
-:

No mutta eikös näissä ole juuri ideana jättää se isä tai muuten sukupuoleen viittaava sana kokonaan pois? Et siis voi puhua isästä tai miehestä vaan ainoastaan nauriista.

No eiköhän tässä nyt ollut ideana se, että elämä vaikeutuu aika lailla, kun ei puhuta asioista niiden oikeilla nimillä. Eihän tuo sauvasekoitinkaan (=auto?) ole mikään sukupuoleen viittaava sana.
-:
sääli:
-:

No et sä ainkaan samoin tee kuten noi tossa haastattelussa,jos sitä yritit.
Siltä se ainkin näytti,mutta kämmäsit.
Kun ei tajuu niin ei tajuu.
HyacinthBucket:
Minusta nuo vanhemmat näyttää miehekkäiltä, että jos haluavat itse olla sukupuolettomia, niin oisko joku muut tukkatyyli esim parempi siihen tarkoitukseen. :whistle:

Musta se toinen näytti aika paljonkin naiselta,käsistä ja hartioista sitten päättelin että on mies.
Se vaalea oli aivan varmasti mies,,ehkä,,
Tuli siitä tupsutukasta mieleen bb-Harri.Pukeutu samoin.
sääli:
-:
sääli:
-:

No et sä ainkaan samoin tee kuten noi tossa haastattelussa,jos sitä yritit.
Siltä se ainkin näytti,mutta kämmäsit.
Kun ei tajuu niin ei tajuu.

Tais kirjottaja viitata siihen "nehän on vaan sanoja" juttuun, että aika perkeleen vaikeeks menee jos syväkastelee korvakoruja kolmansilla mansikoilla? Vai jootko paljonkaan jaloittaa? Yhtä sumeaa kotoisin varpaat.
vieras:
-:

:laugh:

Ai nyt repesin totaalisesti. :D
En ymmärrä en :headwall: :headwall: :headwall:

Tytöt on tyttöjä ja¨pojat on oikia, opetti niitä siihen tahi ei ja se siitä.
miehiä,vai mies ja nainen:
HyacinthBucket:

Musta se toinen näytti aika paljonkin naiselta,käsistä ja hartioista sitten päättelin että on mies.
Se vaalea oli aivan varmasti mies,,ehkä,,
Tuli siitä tupsutukasta mieleen bb-Harri.Pukeutu samoin.

Niin, mutta eikö heidän kuuluis näyttää sukupuolettomilta ja ymmärsin, että ovat nainen ja mies.
Mun mielestä on aika jännä, että tässäkään keskustelussa kukaan ei kykene siihen, että oikeasti tosissaan analysoisi sitä, että miksi joku kokee sukupuolineutraalin kasvatuksen tärkeäksi, tai miten se oikeasti toteutetaan tai että minkälaisia jatkuvia stereotypioita me ihan jokainen toistetaan joka päivä, vaikka kuvitellaan olevamme jotenkin tasa-arvoisia tai ajattelevia ihmisiä.

On niin helppo vaan haukkua niitä, jotka tekevät eri tavalla, niputtaa sekopäiksi eikä edes selvittää että meniköhän juttu edes noin...
Minna:
Mun mielestä on aika jännä, että tässäkään keskustelussa kukaan ei kykene siihen, että oikeasti tosissaan analysoisi sitä, että miksi joku kokee sukupuolineutraalin kasvatuksen tärkeäksi, tai miten se oikeasti toteutetaan tai että minkälaisia jatkuvia stereotypioita me ihan jokainen toistetaan joka päivä, vaikka kuvitellaan olevamme jotenkin tasa-arvoisia tai ajattelevia ihmisiä.

On niin helppo vaan haukkua niitä, jotka tekevät eri tavalla, niputtaa sekopäiksi eikä edes selvittää että meniköhän juttu edes noin...

Niin, eli kun moni on toistellut että molempien sukupuolinen tasapuolinen kohtelu, terve sukupuoli-identitetti ja ylpeys omasta sukupuolesta on tärkeintä, niin se ei oo ollenkaan analysoivaa?

Kun moni korostaa että lapsille ei hakata päähän että on tyttöjen leikkejä ja poikien leikkejä, niin siinä ei puhuta asian toteuttamisesta?

Ei, pitää sanoa että kylläpä on ihanaa kun nuo on noinkin ihanasti erilaisia!
Minna:

Mites ehdotat että otan selville menikö joku asia jossain haastatellussa perheessä todellisuudessa niin kuin lehtijutussa sanotaan?

<< edellinen 1 2 3 4 ... 10 seuraava >>

Tilaajapalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu
Ilmoitushinnat ja mainosmuodot