[quote="åboriginaali"][quote="Kotona Kirves Kädessä"][quote="hei"]että pimppi tai pippeli määrittelee kumpaa sukupuolta KOKEE olevansa. Itse olen pyrkinyt aika sukupuolettomaan kasvatukseen ja pojillani on selkeitä ns. "poikaominaisuuksia", mutta myös[b] paljon tunneälyä, esteettistä silmää ja hoivaviettiäkin reilusti. [/b] [/quote] Mulla on kaksi poikaa, joille olen myös noita ainakin yrittänyt opettaa, mutta ei mun sen takia ole tarvinnut "salata" lapsieni sukupuolta. [/quote] Joo, en mäkään ole salannut lasteni sukupuolta, meillä puhutaan kyllä tytöstä ja pojasta, mutta molemmat saavat samanlaisen kasvatuksen, lelut ovat yhteisiä (eli on "tyttöjen leluja" ja "poikien leluja" ), vaatteiden väreissä ei noudateta perinteistä tyttöjen ja poikien värit- jakoa, jne. Tietty jos kotona on perinteinen enmäosaatehdämitäänitse- nainen joka vaan häärää essu päällään keittiössä, ja perinteinen mies-stereotypia eli enpussaaenkäpuhuenkäainakaansyövihanneksia, niin tuollainen sukupuoleton kasvatus lasten kohdalla tulee enemmän kuin tarpeeseen :xmas: . Meillä mukelot taas näkevät ihan arjessa, että vasara pysyy äidinkin kädessä, iskällä on esteettistä silmää ja hoivaviettiä, molemmat itkee jos itkettää, isukki siivoaa ja tekee ruokaa ja äiti voi olla se joka kantaa raskaan kauppakassin kotiin, yms.[/quote]
Lähettäjä:
Takaisin ylös