[quote="vieras"]Ymmärrän kyllä pointin tuossa sukupuolettomassa kasvatuksessa, mutta itse olen kyllä vakaasti sillä kannalla, että pojittelen ja tytöttelen lapsiani ihan estoitta. Tosin en oleta tämän sukupuolielin-jaottelun liittyvän mitenkään lasteni kiinnostusten kohteisiin tai sosiaalisen sukupuoli-identiteetin ilmaisuun. Meillä on persoonina tyttömäinen poika, poika-tyttö ja poikamainen poika ja ihan OK niin. Voisivat olla jotain muutakin, mutta minulle he ovat omia persooniaan ja mahtavia tuollaisina. Olen kertonut, että sukupuoliroolit ovat joillekin tärkeitä, mutta etten itse ole niiden kannattaja. Samoin olen kertonut, että jotkut näennäisesti tytöt tai pojat kokevat myöhemmin olevansa jotain toista sukupuolta kuin miksi heidät on oletettu, mutta so what! Sukupuoli nyt vaan on tässä yhteiskunnassa samanlainen juttu kuin vaikkapa värien määrittely. Punainen koetaan yleensä punaiseksi ja vauva, jolla on pimppi tytöksi. Sanoja nuo vaan ovat. Uskon, että lapseni kasvavat onnellisemmiksi ihmisiksi kun en kasvata heitä tytöiksi tai pojiksi, enkä valitse heille rooleja valmiiksi. Mutten näe silti syytä heittäytyä fundamentalistiksi näiden juttujen suhteen. Värkit on mitä on, muttei se välttämättä ennusta tulevaa elämää millään tavalla.[/quote]
Lähettäjä:
Takaisin ylös