Hae keskusteluista

Tervetuloa Kaksplussan keskustelufoorumiin!

Foorumin alueella ”Plussalaiset/Mitäs nyt?” voit keskustella ilman rekisteröitymistä. Muut alueet vaativat rekisteröitymisen. Mukavia keskusteluhetkiä!
Katso foorumin ohjeet tästä.

Tunnusta ”kamala” mielipiteesi, jota et muuten kehtaisi sanoa ääneen.

<< edellinen 1 ... 29 30 31 32 33 34 seuraava >>

Tästä on ehkä jo sanottu (en ehdi nyt lukea loppua ketjua):

huhhuh:

Tuon suomenkielen voi kirjoittaa kielioppi- ja yhdyssanasääntöjen mukaan kummalla tavalla tahansa, ja jos kirjoitan sen erikseen, sana Suomen kuuluu kirjoittaa isolla..

Ei kuulu. Kielten nimet ovat aina pienellä (paitsi tietysti lauseen alussa). :)

terv.
äidinkielestä L:n kirjoittanut

hmm:
Mrs Shillelagh:
ccc:
- naiset ei saisi ajaa autoa.
- naiset eivät sovi johtavaan asemaan, tunteet ohjaa liikaa.
- naiset luulee että miehet tekee mitä ne haluaa, totuus on aivan toinen
- kesto vaipat on perseestä.
- ammatillinen-koulutus on parempi kuin lukio
- lukion sanotaan olevan yleis sivistävä koulutus, anna mun nauraa.

Toi on kyllä totta, että lukiossa ei opi mitään. Mutta fiksu ihminen ei opi kyllä ammattikoulussakaan mitään oleellista. Onko sulla muuten mitään käsitystä tunneälyn merkityksestä johtamisessa ja ylipäätään kaikessa vuorovaikutuksessa?

No sallikaa minun olla erimieltä :D Lukio oli minullekin aika turha tulevaisuuden kannalta, mutta kyllä siellä kuitenkin jotakin oppii. Mitä tulee ylläolevaan niin... Naiset eivät saisi ajaa, ehkä, kaikki autot pitäisi ylipäänsä kieltää lailla? Joskus tunteet siellä johtajan pallilla ovat varsin hyödyllisiä. Siis sopivissa määrin.

Yksityisautot nyt ainakin pitäisi kieltää lailla.
miesten maailma:

sellaiset joilla on vain tyttöjä ei voi olla ikinä onnellisia ja heidän miehet joutuvat ikuisesti kantamaan surua sydämessään

Kyllä se on niin, että ihmiset, jotka kykenevät tekemään tyttöjä, eivät muuta kaipaakaan. Ja ne, jotka eivät saa aikaiseksi, kuin poikia, eivät tyttöjen kanssa osaisi ollakaan.
...
onko tääkin kamala, no on varmaan, joten menköön tähä.
mun mielestä mulla ja mun miehellä on parempi suhde kuin 99,9%:lla muista ihmisistä.
-subjektiivinen päivähoito-oikeus pitäisi poistaa, jos toinen/molemmat vanhemmat kotona niin päiväkotipaikka evättävä
-autot, jotka kuluttavat paljon polttoainetta, pitäisi kieltää lailla. varsinkin kamalat vanhat jenkkiautot! :x
-rikoksista kolminkertaiset rangaistukset, varsinkin raiskaustuomiot aina ehdottomia vankeuksia ilman vankilahyysäystä
-tatuoinnit pitäisi kieltä lailla, koska ne ovat turhia ja rumia
-rasistit ovat tavallista tyhmempiä ihmisiä
-90% teiden auraajista tekee työnsä huonosti
Hahaa, nyt päästiin asiaan.

- Halveksin lihavia ihmisiä
- Pidän itseäni keskimääräistä älykkäämpänä ja kauniimpana
- Suurin osa lasten allergioista ja yliherkkyyksistä yms yms on vanhempien ylihysteerisyyttä
- Kaikki lapset eivät ole ihania ja kauniita
- Useita vuosia kotiäitinä olevat ovat muutamia poikkeuksia lukuunottamatta typeryksiä, jotka eivät muuhun kelpaakkaan, tai sitten laiskimuksia.
- Ryhmämatkalijat ovat yleensä idiootteja

Hihiii...näitä on vielä paljon lisääkin. olen kamala ihminen.
Ihana ja kaunis:

- Suurin osa lasten allergioista ja yliherkkyyksistä yms yms on vanhempien ylihysteerisyyttä
- Useita vuosia kotiäitinä olevat ovat muutamia poikkeuksia lukuunottamatta typeryksiä, jotka eivät muuhun kelpaakkaan, tai sitten laiskimuksia.

Täysi peesi!
Suomessa puhutaan suomen kieltä:
Tästä on ehkä jo sanottu (en ehdi nyt lukea loppua ketjua):

huhhuh:

Tuon suomenkielen voi kirjoittaa kielioppi- ja yhdyssanasääntöjen mukaan kummalla tavalla tahansa, ja jos kirjoitan sen erikseen, sana Suomen kuuluu kirjoittaa isolla..

Ei kuulu. Kielten nimet ovat aina pienellä (paitsi tietysti lauseen alussa). :)

terv.
äidinkielestä L:n kirjoittanut

Niin just. Terveisin toinen L:n kirjoittanut B)
Näin:
Ihana ja kaunis:

Täysi peesi!

Mä peesaan kans!
Ihana ja kaunis:

Olet pinnallinen. Ulkoinen kauneus ei ole mitään ilman sisäistä kauneutta. Eikä liian pinnallinen voi olla älykäs. Halveksitko myös lihavaa, mutta huippuälykästä, hyvässä ammatissa olevaa ihmistä, joka tekee vapaaehtoistyötä?

Kyllä lukiossa nyt sentään jotain oppii, esim. kirjoittamaan oikein

ccc:

- KESTOVAIPAT on yhdyssana

- kirjoitetaan näin AMMATILLINEN KOULUTUS

ddd:
ccc:

ja se on muuten yleissivistävä. Yhdyssanat tosin pitäisi oppia jo ylä-asteella.

Lukion käynyt:
ddd:
ccc:

ja se on muuten yleissivistävä. Yhdyssanat tosin pitäisi oppia jo ylä-asteella.

Jep ja lukiossa oppii katsomaan asioita monesta näkökulmasta ja se antaa perspektiiviä ja suhteellisuudentajua. Näitä ei tämän ketjun mielipiteissä juuri näy, eli lienee vastaajien koulutustaso alhainen...

ccc:

"yleis sivistävä"? tälle nauroin itse kyllä aika kauan. voi ironiaa!
v:
Vieras:
Siitä itelles:
- Minusta kaikkien, jolla on enemmän kuin 3 lasta pitäisi antaa seuraavat lapset lapsettomille
- Minusta huostaanotettua lasta ei pitäisi ikinä palauttaa takaisin vaan antaa adoptioon.
- Sektio ei ole synnytys vaan leikkaus, sektioitu äiti ei voi sanoa synnyttäneensä
- Lapset pitää hoitaa kotona 3-vuotiaaksi
- Lihavat on huonompia ihmisiä kuin laihat
- Vuokra-asunto ei ole koti (itsekin asun vuokralla :( )

Joopa joo..yli 3 lasta niin pitäisi lahjoittaa seuraavat itsekeskeisille mahoille lehmille jotka ei itse pysty omaa aikaan saamaan? Miksei saman tien yli puolentoista tonnin kuukausituloista kaikki suoraan jollekin nimikkosossupummille? Tasa-arvoa juu...

Nuo kaksi sanaa saavat minut melkein oksentamaan. Kenelläkään ei ole oikeutta sanoa toista mahoksi lehmäksi.

Miksei? Kutsutaan täällä monia muitakin ihmisryhmiä vaikka miksi. Jotkut lapsettomat täyttävät nuo määreet vallan hyvin, toiset taas tietysti eivät.
hih:
ccc:

Ainakin lukiossa oppii kirjoittamaan yhdyssanat oikein. Tiedätkö, että yhdyssanavirheet luovat ihmisestä aika yksinkertaisen kuvan ja heikentävät viestin sanomaa?

Yhdyn edelliseen :D Tälle nauran vielä ylihuomennakin...

P.S. Omalla kohdallani lukiosta on paljonkin hyötyä. Luen nyt yliopistolla erittäin mateemattista ja teoreettista ainetta. Tämä ala on erittäin hyödyllinen ja tarpeellinen kaikessa teoreettisuudessaan. Peruskoulu ei valmista tarpeeksi jotta voisi lähteä tätä lukemaan. Lukio antaa lukutoukille muutaman vuoden yleissivistävää ja mm matemaattis-luonnontieteellisiin aineisiin valmistavaa opetusta jonka pohjalta osaa jo paljon paremmin tehdä valintoja. Peruskoulun matikka nimittäin ei anna mitään pienintäkään vihjettä siitä, minkälaista matematiikan ihana maailma on...

Esimerkiksi tämä meidän ihana virtuaalinen maailma ei pysyisi pystyssä ilman alani ammattilaisia :) Mutta sitähän ei amis ccc osaa hahmottaa alkuunkaan. ;)
- pakkoruotsi kokonaan pois, ruotsi vapaaehtoiseksi
- eutanasia tulisi sallia
- ei lisää maahanmuuttajia
- rangaistukset raiskauksista ja lasten hyväksikäytöistä paljon rankemmiksi
- kirkko ja valtio erotettava toisistaan
- ylelle ei "mediamaksua" tai tv-lupamaksua, kanavia voisi karsia ja ylimääräiset esim. maksukortille, tv1 ja tv2 valtion budjetista
- rikkaiden ja köyhien ero kasvanut liian suureksi, hyvä veli -systeemit nurin ja huomiota myös mm. pääomatulojen verotukseen
ja vielä:

- kaikilla ei ole nettipankkitunnuksia, kyllä se laskukin toimii maksuvaihtoehtona
- kaikki eivät asu pk-seudulla
- jääkiekko ei kiinnosta kaikkia suomalaisia, on niitä muitakin lajeja olemassa!!!
- inhottaa kun pienet jäävät suurten jalkoihin, eikä oikeudenmukaisuus aina toimi (esim. myös urheiluseuroissa, lisäksi paikkakunnan koonkin mukaan toimii valitettavasti näin)
- en pysty ymmärtämään kaikkia uskovaisia (eri uskoistakaan), voiko esimerkiksi 2000-luvun Suomessa vielä olla ihmisiä jotka uskovat luomiskertomukseen tai raamattuun täysin, ilman minkäänlaista epäilystä?
- miten 2000 luvulla voi maailmassa olla esim. lapsiavioliittoja, eikä muu maailma tee asialle mitään?
- miten (lähinnä vaikkapa Hollywoodissa) näyttelijät ja laulajat saavat enemmän palkkaa kuin lääkärit ja opettajat?
- inhottavinta mitä tiedän, on kun ihminen muuttaa persoonallisuuttaan, tapojaan, puhetyyliään ja kommenttejaan riippuen siitä kuka tai ketkä tämän lähettyvillä ovat.

olipas keventävää, phuh ;)
-Äiti joka ei saa tytärtä jää jostain todella suuresta paitsi.
-Äidit jotka vuosia kotona lasten kanssa, joku laiskuus palkkatyössä siinä piilee, perustellaan vaan lasten hyvinvoinnilla.
-Ylipaino hyvin usein ahneutta, pitää kaikki suuhun tunkea mikä haluttaa.
-Alkuraskauden keskenmenot koetaan joskus liian raskaasti,dramatisoidaan luonnollisia asioita.
Ja näitä en suustani tietenkään ääneen koskaan päästä.
Yllättävää kuinka monen mielestä lihavat on ällöttäviä ja huonoja ihmisiä.

Mä en ole aikasemmin tajunnut, että suurin osa ihmisistä on oikeesti niin pinnallisia. En ole mitenkään loukkaantunut siitä, että sen täältä niin monta kertaa luin, tarkoitushan oli sanoa oma mielipiteensä. Mutta vähän mä olen kyllä järkyttynyt :o

Ei mua ainakaan kenenkään ulkoinen olemus ällötä tai ärsytä. Eriasia tietysti, jos ihminen ei esim. pidä huolta hygieniasta.
Raffeli:
Yllättävää kuinka monen mielestä lihavat on ällöttäviä ja huonoja ihmisiä.

...

Ei mua ainakaan kenenkään ulkoinen olemus ällötä tai ärsytä. Eriasia tietysti, jos ihminen ei esim. pidä huolta hygieniasta.

No ei mua haittaa kenenkään pyöreys tai pulleus, mutta sairaalloinen lihavuus on mielestäni yhtä törkeää itsensä ja ruumiinsa (sekä kanssaihmisten!) laiminlyöntiä kuin huono hygienia.

Sektio ei ole synnytys vaan leikkaus. En voi käsittää kun jotkut valittavat kuinka kauheaa synnyttäminen oli vaikka heille on tehty sektio eli leikkaus kunnon puudutuksilla. Ei se ole synnyttämistä.
- Monet naiset tekevät lapsia toisensa perään vain koska eivät halua mennä töihin
- Puolet naisista on narsisteja
- Seiskaa lukevat ja tosi-tv:tä katsovat ovat tyhmintä pohjasakkaa

<< edellinen 1 ... 29 30 31 32 33 34 seuraava >>

Tilaajapalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat