Hiivasyndroomako?

  • Viestiketjun aloittaja hiiva
  • Ensimmäinen viesti
hiiva
Tässä on minun oireitani:

- yleinen väsymys (vaikka nukkuisin tarpeeksi)
- pää on sumea --> ei järki juokse
- heikentynyt hajuaisti ja kutina mm. korvissa
- makean himo iskee vähän väliä, syömisen jälkeen tulee väsymys nopeasti
- per.reikä kutiaa välillä
- verenvuotoa (ja joskus "limaa") ulosteen mukana
- b-vitamiinin puutosoireita (korjaantuivat hetkeksi kun söin lisäravinteena sitä ihan jonkun verran)
- välillä ummetusta ja ripulia vuorotellen
- kummallisia nivelsärkyjä, milloin missäkin päin kehoa (olen 22v)
- iskias särkyjä, hartiat jumissa --> lepo ja venyttelyt ei auta
- toistuva hiivatulehdus emättimessä
- motoriikka ei ole entisensä --> kuin norsu posliinikaupassa
- mahasta kuluu poreilua koko ajan kuin keittelisi siellä jotain
- mahdottomat ilmavaivat --> miehen mukaan voitas jo hoitaa lämmitys noilla kaasuilla :ashamed:

Ennen luulin että väsymykset hartiat ym. johtui vain lasten aiheuttamasta valvomisesta mutta kun ne eivät sitten hävinneetkään lasten kasvettua hiukan. Aloitan hiivadieetin joka tapauksessa siis sellaisen missä ois tarkoitus korjata tilanne jos tuo hiiva ois tähän syypää. Halusin vain kysyä että kuulostaako oireet tutuilta kenestäkään joka olisi kyseisein taudin sairastanut?

PS. Syön normaalia suomalaista kotiruokaa jonka teen itse.
 
ongelmasta kärsivä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 00:48 hiiva kirjoitti:
Tässä on minun oireitani:

- yleinen väsymys (vaikka nukkuisin tarpeeksi)
- pää on sumea --> ei järki juokse
- heikentynyt hajuaisti ja kutina mm. korvissa
- makean himo iskee vähän väliä, syömisen jälkeen tulee väsymys nopeasti
- per.reikä kutiaa välillä
- verenvuotoa (ja joskus "limaa") ulosteen mukana
- b-vitamiinin puutosoireita (korjaantuivat hetkeksi kun söin lisäravinteena sitä ihan jonkun verran)
- välillä ummetusta ja ripulia vuorotellen
- kummallisia nivelsärkyjä, milloin missäkin päin kehoa (olen 22v)
- iskias särkyjä, hartiat jumissa --> lepo ja venyttelyt ei auta
- toistuva hiivatulehdus emättimessä
- motoriikka ei ole entisensä --> kuin norsu posliinikaupassa
- mahasta kuluu poreilua koko ajan kuin keittelisi siellä jotain
- mahdottomat ilmavaivat --> miehen mukaan voitas jo hoitaa lämmitys noilla kaasuilla :ashamed:

Ennen luulin että väsymykset hartiat ym. johtui vain lasten aiheuttamasta valvomisesta mutta kun ne eivät sitten hävinneetkään lasten kasvettua hiukan. Aloitan hiivadieetin joka tapauksessa siis sellaisen missä ois tarkoitus korjata tilanne jos tuo hiiva ois tähän syypää. Halusin vain kysyä että kuulostaako oireet tutuilta kenestäkään joka olisi kyseisein taudin sairastanut?

PS. Syön normaalia suomalaista kotiruokaa jonka teen itse.

Hei!

Minä olen sairastanut ja sairastan edelleen. Hiivasyndrooma on iänikuinen vaiva joka ei välttämättä poistu koskaan elämästä. Mutta oireita saat helpotettua ja poistettua oikealla ruokavaliolla jota tukemaan kannattaa ottaa luontaistuotelääkkeitä.

Minulla oli monia vuosia sitten kovia vatsakipuja, ja jokaisen ruuan jälkeen vatsani kipuili. Ihoni kutisi ka kaikista kaupan pesuaineista (pyykit, hiukset tms.) tuli oireita (näppylöitä yms). Minulla oli hilsettä, ilmavaivoja, väsymystä ja virtsatientulehduksia useita peräkkäin. Myös emättimen hiivatulehduksia. Lääkärissä ja kaikenlaisissa tutkimuksissa kävimme vatsani takia ja ainoa neuvo jonka sain oli että syö aamulla puuroa :eek: minua kehoitettiin myös käymään ravintoterapeutilla.

Ravintoterapeutti kertoi minulle tästä hiivasyndroomasta ja luimme siiitä kaiken mahdollisen tiedon mitä löytyin. Aloitin ruokavalioremontin. Poistimme ruuasta hiivan, sokerin, ja kotimaiset viljatuotteet. Myös ulkomaiset hedelmät olivat kiellettyjä. ja peruna. Söin candida forte nimistä luontaistuotetta apuna hiivan poistamiseen elimistöstä.

Pakko kyllä sanoa että kuuri auttoi!!!! Oloni oli todella kevyt, ilmavaivat loppuivat kuin seinään kun suolistossa olevaa hiivaa ei enää ruokittu. Väsymys poistui (tosin aloin odottamaan esikoista samoihin aikoihin mutta se väsymys oli erilaista =) )

Nyt neljän raskauden jälkeen minulle on palaillut kaikki oireet, enemmän tai vähemmän. Raskauden aikana en ole oireista pahemmin kärsinyt mutta aina synnytyksen jälkeen kaikki on palanneet kuvioon.

Kävin ostamassa luontaistuote kaupasta elimistön puhdistuskuurin ja nesteenpoisto tabletteja. Lisäksi hain apteekista maitohappobakteeria joka poistaa myös hiivaa elimistöstä ja tukee suoliston omaa bakteerikantaa (candi-lact). Ja koko ajan olen pyrkinyt välttämään sokeria, hiivatuotteita ja valkoisia vehnäjauhoja mutta parhaimman tuloksen saisi kun jättäisi kaikki ne pois kuukaudeksi ja kuurin jälkeen pikkuhiljaa ottaisi takaisin ruokavalioon. Minulla vaan ei ole ollut energiaa laittaa itselleni eri ruokaa kuin muulle perheelle.

Jos elimistön puhdistuskuuri ei poista tarpeeksi oireitani on seuraava askeleeni kovempi ja käyn hakemassa luontaistuotekaupasta suoliston hiivanpoistokuurin ja taas maitohappobakteerit tukemaan kuuria. Ja jos vaikka sitten pistäit ruokavalionki täysin uusiks.

Kerroit syöväsi tavallista kotiruokaa ja valitettavasti usein sisältää näitä kaikkia kiellettyjä ainesosia:hiivaa, sokeria ja valkoisia jauhotuotteita.
Ja kaupasta et hiivatonta leipää löydä vaan se on itse leivottava :whistle:
unohtaa voit myös mehut ja einekset. ja mikä tärkeintä karkkia tai mitään herkkua et suuhusi voi laittaa...

sallittuja ovat tattari, hirssi, maissi ja muistaakseni myös riisi. Myös kotimaiset marjat vähäisinä annoksina.

Tsemppiä! Mä vastailen mielelläni kysymyksiin ja jos kirjaudut voin pistää myös y-viestillä! :wave:
 
ongelmasta kärsivä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 00:48 hiiva kirjoitti:
Tässä on minun oireitani:

- yleinen väsymys (vaikka nukkuisin tarpeeksi)
- pää on sumea --> ei järki juokse
- heikentynyt hajuaisti ja kutina mm. korvissa
- makean himo iskee vähän väliä, syömisen jälkeen tulee väsymys nopeasti
- per.reikä kutiaa välillä
- verenvuotoa (ja joskus "limaa") ulosteen mukana
- b-vitamiinin puutosoireita (korjaantuivat hetkeksi kun söin lisäravinteena sitä ihan jonkun verran)
- välillä ummetusta ja ripulia vuorotellen
- kummallisia nivelsärkyjä, milloin missäkin päin kehoa (olen 22v)
- iskias särkyjä, hartiat jumissa --> lepo ja venyttelyt ei auta
- toistuva hiivatulehdus emättimessä
- motoriikka ei ole entisensä --> kuin norsu posliinikaupassa
- mahasta kuluu poreilua koko ajan kuin keittelisi siellä jotain
- mahdottomat ilmavaivat --> miehen mukaan voitas jo hoitaa lämmitys noilla kaasuilla :ashamed:

Ennen luulin että väsymykset hartiat ym. johtui vain lasten aiheuttamasta valvomisesta mutta kun ne eivät sitten hävinneetkään lasten kasvettua hiukan. Aloitan hiivadieetin joka tapauksessa siis sellaisen missä ois tarkoitus korjata tilanne jos tuo hiiva ois tähän syypää. Halusin vain kysyä että kuulostaako oireet tutuilta kenestäkään joka olisi kyseisein taudin sairastanut?

PS. Syön normaalia suomalaista kotiruokaa jonka teen itse.

Hei!

Minä olen sairastanut ja sairastan edelleen. Hiivasyndrooma on iänikuinen vaiva joka ei välttämättä poistu koskaan elämästä. Mutta oireita saat helpotettua ja poistettua oikealla ruokavaliolla jota tukemaan kannattaa ottaa luontaistuotelääkkeitä.

Minulla oli monia vuosia sitten kovia vatsakipuja, ja jokaisen ruuan jälkeen vatsani kipuili. Ihoni kutisi ka kaikista kaupan pesuaineista (pyykit, hiukset tms.) tuli oireita (näppylöitä yms). Minulla oli hilsettä, ilmavaivoja, väsymystä ja virtsatientulehduksia useita peräkkäin. Myös emättimen hiivatulehduksia. Lääkärissä ja kaikenlaisissa tutkimuksissa kävimme vatsani takia ja ainoa neuvo jonka sain oli että syö aamulla puuroa :eek: minua kehoitettiin myös käymään ravintoterapeutilla.

Ravintoterapeutti kertoi minulle tästä hiivasyndroomasta ja luimme siiitä kaiken mahdollisen tiedon mitä löytyin. Aloitin ruokavalioremontin. Poistimme ruuasta hiivan, sokerin, ja kotimaiset viljatuotteet. Myös ulkomaiset hedelmät olivat kiellettyjä. ja peruna. Söin candida forte nimistä luontaistuotetta apuna hiivan poistamiseen elimistöstä.

Pakko kyllä sanoa että kuuri auttoi!!!! Oloni oli todella kevyt, ilmavaivat loppuivat kuin seinään kun suolistossa olevaa hiivaa ei enää ruokittu. Väsymys poistui (tosin aloin odottamaan esikoista samoihin aikoihin mutta se väsymys oli erilaista =) )

Nyt neljän raskauden jälkeen minulle on palaillut kaikki oireet, enemmän tai vähemmän. Raskauden aikana en ole oireista pahemmin kärsinyt mutta aina synnytyksen jälkeen kaikki on palanneet kuvioon.

Kävin ostamassa luontaistuote kaupasta elimistön puhdistuskuurin ja nesteenpoisto tabletteja. Lisäksi hain apteekista maitohappobakteeria joka poistaa myös hiivaa elimistöstä ja tukee suoliston omaa bakteerikantaa (candi-lact). Ja koko ajan olen pyrkinyt välttämään sokeria, hiivatuotteita ja valkoisia vehnäjauhoja mutta parhaimman tuloksen saisi kun jättäisi kaikki ne pois kuukaudeksi ja kuurin jälkeen pikkuhiljaa ottaisi takaisin ruokavalioon. Minulla vaan ei ole ollut energiaa laittaa itselleni eri ruokaa kuin muulle perheelle.

Jos elimistön puhdistuskuuri ei poista tarpeeksi oireitani on seuraava askeleeni kovempi ja käyn hakemassa luontaistuotekaupasta suoliston hiivanpoistokuurin ja taas maitohappobakteerit tukemaan kuuria. Ja jos vaikka sitten pistäit ruokavalionki täysin uusiks.

Kerroit syöväsi tavallista kotiruokaa joka valitettavasti usein sisältää näitä kaikkia kiellettyjä ainesosia:hiivaa, sokeria ja valkoisia jauhotuotteita.
Ja kaupasta et hiivatonta leipää löydä vaan se on itse leivottava :whistle:
unohtaa voit myös mehut ja einekset. ja mikä tärkeintä karkkia tai mitään herkkua et suuhusi voi laittaa...

sallittuja ovat tattari, hirssi, maissi ja muistaakseni myös riisi. Myös kotimaiset marjat vähäisinä annoksina.

Tsemppiä! Mä vastailen mielelläni kysymyksiin ja jos kirjaudut voin pistää myös y-viestillä! :wave:
 
ongelmasta kärsivä
Oho, tuli kaksi kertaa :ashamed: piti vielä lisätä et käy ensin lääkärissä pois sulkemassa muut mahdolliset suolistosairaudet.

ja tässä muutamia linkkejä avuksi:

http://www.violetlight.fi/Ravinto%20ja%20terveys/hiivasyndrooma.htm

http://koti.mbnet.fi/jenni3/hiivas.htm

http://terveyskaupat.net/epages/HameenLuontaistuote.axl/?ObjectPath=/Shops/HLT/Categories/108

js sieltä DIDA niminen tuote. kannattaa katsoa myös muita ja kysyä luontaistuotekaupassa ihan rohkeasti!
 
hiiva
Lääkärissä on otettu verikokeet eikä siellä näkynyt mitään.
hemoklobiini oli jotain 112 mutta se on minulle ihan normaali ja verenpaineet on hyvät 120/68, sokerirasituskin on tehty.

Siksi aloin epäilemään tätä kun ei mitään näy noissa kokeissa.
 
Minä täällä kanssa kärvistelen vaivojeni kanssa.On otettu kilpirauhas kokeet,keliakia ja laktoosi kokeet mitään ei ollut.Silti mahassa kuplii ihan kun kilju astia kävis,maha turpoo ja mahaan koskee välilllä tosi kovaakin.Olen niin kyllästynyt lekurissa ravaamiseen kun ei näytä apua saavan.Antibiootteja määrätty milloin mihinkin johan olen kohta jo niin immuuni lääkkeille ettei selvää ota mikä vaivaa loppupeleissä ja tehoaako se lääkekuuri lain jota sinä hetkenä syön.Hiivaa tulee alapäähän ja kärsin jo nieluun nousevista propuista(Hiivaa)haisee ihan P.a.s.k.a.l.le henki että ei kehtaa enää ihmisten kanssa edes puhua.Ennnen raskautta en ole koskaan sairastanut mitään muuta kuin flunssaa jne..kaikki nämä oireet lapsen syntymän jälkeen tai no johan jo olen vuoden verran rampannut kohta valittamassa oireista mutta mitään helpotusta en ole saanut.Minulla myös väsymystä ajoittain+noita muita joita tekstin aloittaja kirjoitti
 
Ohhoh, ihan kuin olisin omia oireitani luetellu kun luin tuota alkuperäisen kirjoittajan listaa!!! :eek:
Kuten myös olen juossut asian kanssa lääkärillä, kaikki mahdolliset verikokeet otettiin ja kaikki antoi puhtaat/normaalit tulokset. Laktoosirasitusta ei tehty, koska minulla on siihen niin selvä vaste. Syksyllä lopetin maidon käytön kokonaan, maha rauhoittu hieman(pahin ripuli), mutta maha ei edelläänkään ole normaali. Kaikkia noita kuvailemiasi oireita löytyy. Näinköhän on että minuakin tuo hiiva vaivaa???

Hassu juttu että törmäsin tähän taas (muuten vain surffailin täällä), koska eilen tuosta samasta puhuttiin "olet mitä syöt"-ohjelmassa. Sanoin vielä miehelle että ihan kuin minun vaivat: tukka lähtee ja jalat hilseilee. Minulla muuten tuohon ihottumaan-ihon kutinaan-hilseilyyn auttoi jo pelkästään se maidon pois jättäminen. Olen myös atoopikko ja yleensä kärsin todella kuivasta ihosta ja pahasta ihottumasta talvisin, mutta tämä talvi on ollut ensimmäinen koko elämäni aikana että minulla ei ole ihottumaa!!! Tosin iho on edelleen jonkin verran kuiva. Tuon atopian lisäksi minulla on myös allergista nuhaa.

Muutoin olen perusterve, normaalipainoinen, hyväkuntoinen ja ikää 28 vuotta. Lapsia meillä ei vielä ole, mutta yritys on kova.
Olenkin ollut huolissani vaikuttaako nämä jatkuvat vatsavaivat sikiön kehitykseen sitten kun olen raskaana??? Voiko tuo hiiva esimerkiksi haitata ravintoaineiden imeytymistä? Hemoglobiini minulla oli 132 eli ihan hyvä, mutta kertooko tuo sitä että muutkin ravintoaineet, kun rauta, imeytyy hyvin?

Aika rajultahan tuo kuulostaa, että suunnilleen kaikki mitä normaaliin ruokavalioon kuuluu pitäisi jättää pois. Pelkästään jo tuon maidon pois jättäminen on ollut kova homma. Ei niin että sitä kaipaisin, mutta kun sitä tungetaan niin moneen paikkaa.

Tuli sekin vielä mieleen, että mahtaako länsimainen lääketiede tunnustaa tällaista suolistohiivan olemassa oloa?? Meinaan kun ei minulle ainakaan lääkärissä missään vaiheessa tuollaisesta mahdollisuudesta ole puhuttu, ja ymmärsin teidän muidenkin kirjoituksista että ei teillekään...? Eli onko ihan turha mennä kysymään kunnan terveyskeskus lääkäriltä, voisiko minua kenties tällainen vaivata...?

Kertokaa tästä asiasta lisää!
 
Hiiva
Käsittääkseni useimmat lääkärit eivät tunnusta tällaista asiaa kuin hiivasyndrooma olevan olemassakaan. Minullakin tämä alkoi raskauksien jälkeen, olen vähitellen herännyt siihen kun mieskin alkoi huomauttelemaan kömpelyydestäni ym. oireista ja sitten aloin itsekin miettimään asiaa.

Nyt olen vähitellen muuttamassa ruokavaliotani sellaiseksi että olon pitäisi kohentua, joitakin muutoksia olen jo huomaavinani mutta voiko se auttaa jo näin pian vaikka kaikkea en ole jättänytkään pois vielä.
 

Yhteistyössä