sairaaladietti

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 11:58 Naksos kirjoitti:
MIten se tuon kananmunan kanssa, eikös sitä ole pikkasen liikaa tos ohjeessa jos pitää viikossa 5 syödä. Eikös se suositus ole korkeintaan kaks viikossa vai miten se meni??
Mun veli (sairaanhoitaja) sano että tuossa sairaaladietissä on laskettu kaikki mahdollisimman vähärasvaset ja 'helpot' tavat saada valkuaista ja proteiinia ja sen takia voi munia olla enemmän viikossa kuin tavallisessa ruokavaliossa.
Itse pudotin vuonna -97 ko.dietillä -13 kg ja sen jälkeen synnytin tytän ja taskauden aikana olin diabetes ohjelmalla ja laihtuminen jatkui kunnes karkkimaahan eksyin :ashamed:
Nyt on painoa kuin pienessä kylässä ja olen onnistunut 111.4 kg:sta pudottamaan 107kg:aan raskausdiabetes ohjelmalla ja liikunnalla ;)
Nyt on kuitenkin verenpaine ja mun perus sairaus niin "hyvissä väleissä" että joudun pakolla kotona yrittämään tuon sairaaladietin (joka toinen päivä käyn lääkärillä jota ei terveiden tarvii tehdä!)...toivon että vähän lähtis ja sit sen kahden viikon jälkeen jatkan diabetes ohjeilla
 
tyttönen
Heippa. olen n. 160cm pitkä ja painoa 51 kiloa. kovasti haluaisin sairaaladiettiä kokeilla mutta hieman arveluttaa. onko järkevää ryhtyä sellaiseen.. kropan täyspuhdistus tekisi varmasti hyvää mutten kuitenkaan halua sairaalaankaan päätyä. mitä mieltä te muut tästä olette? :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2006 klo 10:32 tyttönen kirjoitti:
Heippa. olen n. 160cm pitkä ja painoa 51 kiloa. kovasti haluaisin sairaaladiettiä kokeilla mutta hieman arveluttaa. onko järkevää ryhtyä sellaiseen.. kropan täyspuhdistus tekisi varmasti hyvää mutten kuitenkaan halua sairaalaankaan päätyä. mitä mieltä te muut tästä olette? :ashamed:
Kaks kertaa olen sillä onnistuneesti ollut, en ymmärrä miten sen myötä sairaalaan joutuisit? :eek:
 
tyttönen
sitä minä vaan meinasin kun tuolla kovasti on sairaalaan päätymisellä jotkut pelotelleet.
ja toiseksi kun en sitten varmaan ihan sitä kaikkea 8 kiloa kuitenkaan voisi laihtua.. vaiko olisikohanko se liikaa?
voiko dietin jättää kesken.. laskeeko sen teho? :D
 
heissan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2006 klo 10:32 tyttönen kirjoitti:
Heippa. olen n. 160cm pitkä ja painoa 51 kiloa. kovasti haluaisin sairaaladiettiä kokeilla mutta hieman arveluttaa. onko järkevää ryhtyä sellaiseen.. kropan täyspuhdistus tekisi varmasti hyvää mutten kuitenkaan halua sairaalaankaan päätyä. mitä mieltä te muut tästä olette? :ashamed:

Tuota noin.. Ensinnäkään nuo mitat ei anna aihetta raa'alle dieetille. Muuta en tiedä kuin että yksi laihdutusintoilija kaveri kyllä sai maata sairaalassa kun 'vähän yli meni'. Mutta tiedän kyllä että toiset laihduttaa terveytensäkin uhalla.

Ja sit toiseksi, älkää h-tissä laihduttako kun imetätte!!!!!!! Ihan oikeasti kysykää vaikka silti neuvolalääkäriltänne mitkä on riskit! Minä tiedän :(
 
Testannut
Moi

Vetäsin ton sairaaladieetin (itselläni lappunen jonka mukaan sen nimi on "mielin määrin" dieetti) läpi tuossa ennen juhannusta. Paino putosi 7,5kg kahden viikon aikana. En itse uskonut että dieetin väittämä "kolme vuotta kestävä aineenvaihduntamuutos" toimisi, mutta näin parin kuukauden kuluttuakin paino on pysynyt samana, vaikka kesällä tuli herkuteltua melko reilustikin monessa eri muodossa.

Ensimmäisen viikon neljä ensimmäistä päivää olivat vaikeimmat. Nälkä ja vilu vaivasi, ja välillä vähän pyörryttikin. Tajusin että en juonut tarpeeksi joten aloin juomaan kunnolla niin olo alkoi helpottumaan. Toinen ja viimeinen viikko menikin sitten huomattavasti helpommin.

Liikuntaa harrastin myös dieetin aikana, vaikka sekin tuntui alkuun aika voimattomalta.

Ruokailutottumuksia yritän muuttaa, ja se on vaikeinta tällä hetkellä. Ainakin syön huomattavasti pienempiä annoksia kuin ennen. Hiljaa hyvä tulee =)

Tsemppiä kaikille sairaaladieetin läpikäyville/käyneille! :wave:
 
Jos olis itsekin hurja ja kokeilis tuota sairaaladieettiä. Olen laskenut kaloreita ja syönyt terveellisesti, teen fyysisesti rankkaa työtä, mut ei ole paino tippunut kun pari kiloo kahden kuukauden aikana. Jos sais uutta potkua tuon myötä painonhallintaan. Kannustakaa jaksamaan... ja kaikki muutkin jotka kamppailette kilojenne kanssa, ei muuta kun tsemppiä!!! :hug:
 
Minäkin voisin tuota kokeilla, mutta vasta viikon päästä kun noi samputin menkat alko tänään. Eilen aloitin vatsalihastreenin ku noita lapsia on tullu tehtyä 3, 3vuoden sisällä niin sain sitten sellasen ihanan makkaran ku vatsa veny viimeisen kanssa ihan mielettömästi.. Mutta viikon päästä tulen kertomaan miten alkoi jne... Eli siis perjantaina aloitan. Oisko joku muu alottamassa silloin?
 
Äiti 72
Hei vaan. Mä olen ollut joskus maaliskuulla pari viikkoa vichy-dieetillä (sisältö suurin piirtein sama ku tuo sairaaladieetti). Just tänään miehelle siitä toimitin kun siinä mun dieetissä luvataan ettei kilot tulis takasin ja musta tuntuu et pitää paikkansa. Mulla paino oli 31.5. 76.4 ja tänä aamuna 77.5. Koko kesä on menny aivan mässätessä enkä ole dieetille ajatusta antanut. Eli on palanu kahvihyvää, karkkia, makkaraa, jäätelöä, siideriä ym. mutta kiloja ei ole tuon enempää tullu. Että omasta kokemuksesta voin suositella.
 
kasu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2005 klo 10:05 kAtA kirjoitti:
Mulla itelläni menossa 7 päivän sairaala dietti kolme kiloo tippunu kolmessa päivässä... Onko kukaan muu kokeillu toa lyhyempää?? Millasia kokemuksia???
Mä syön näin:
1päivä:
-keeittoa, paljon (keitolle oma ohje laitan loppuun)
-1 hedelmä, ei banaania
-Vettä tai sokeroimatonta hedelmä mehua
2.päivä
-keittoa ja vihreitä vihanneksia(ei papuja, herneitä tai avokaadoa) mielen mukaan
-Ei hedelmiä tai mehua
-Vettä
-Illalla iso uuniperena voin(1tl) kanssa
3.päivä
-keittoa, hedelmiä ja vihanneksia mielen mukaan
-ei perunoita
-paljon vettä, ei mehua
4.päivä
-keittoa
-3 banaania
-rasvatonta maitoa tai luonnon jogurttia vaikka kuinka paljon
5.päivä
-Keittoa(ainaki kerran päivässä)
-250-300g naudanlihaa+ 6kpl tuoreita tomaatteja
-vähintään 6-8 lasillista vettä
6.päivä
-Keittoa(ainakin kerran päivässä)
-2-3 pihviä(nautaa, broileria,kanaa,kalkkunaa ilman nahkaa) vihanneksia
-Ei perunoita
-Paljon vettä
7.päivä
-Keittoa(ainaki kerran päivässä)
-kokojyvä riisiä ja vihhenksia
-Sokeroimatonta hedelmä mehua

keiton ohje:
6sipulia
2purk. kuorittuja tomaatteja
1 iso keräkaali
2 vihreää paprikaa
1 varsiselleri
1lihaliemi kuutio, vettä niin että kasvikset peittyvät
-Kasvikset paloitellaan kuutioiksi
-vettä 2cm ksvisten päälle
-keitetään n.10min aluksi isolla teholla, lopuksi haudutetaan

Dietin aikana täysin kiellettyjä ovat:
-leipä
-alkoholi (+24h dietin loppumisen jälkeen)
-kahvi ja tee
- juomat joissa on sokeria, makeutusaineita tai hiilihappoja

Keho ainakin puhdistuu hyvin, vaikka kilot tulisivatkin takaisin ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2005 klo 10:05 kAtA kirjoitti:
Mulla itelläni menossa 7 päivän sairaala dietti kolme kiloo tippunu kolmessa päivässä... Onko kukaan muu kokeillu toa lyhyempää?? Millasia kokemuksia???
Mä syön näin:
1päivä:
-keeittoa, paljon (keitolle oma ohje laitan loppuun)
-1 hedelmä, ei banaania
-Vettä tai sokeroimatonta hedelmä mehua
2.päivä
-keittoa ja vihreitä vihanneksia(ei papuja, herneitä tai avokaadoa) mielen mukaan
-Ei hedelmiä tai mehua
-Vettä
-Illalla iso uuniperena voin(1tl) kanssa
3.päivä
-keittoa, hedelmiä ja vihanneksia mielen mukaan
-ei perunoita
-paljon vettä, ei mehua
4.päivä
-keittoa
-3 banaania
-rasvatonta maitoa tai luonnon jogurttia vaikka kuinka paljon
5.päivä
-Keittoa(ainaki kerran päivässä)
-250-300g naudanlihaa+ 6kpl tuoreita tomaatteja
-vähintään 6-8 lasillista vettä
6.päivä
-Keittoa(ainakin kerran päivässä)
-2-3 pihviä(nautaa, broileria,kanaa,kalkkunaa ilman nahkaa) vihanneksia
-Ei perunoita
-Paljon vettä
7.päivä
-Keittoa(ainaki kerran päivässä)
-kokojyvä riisiä ja vihhenksia
-Sokeroimatonta hedelmä mehua

keiton ohje:
6sipulia
2purk. kuorittuja tomaatteja
1 iso keräkaali
2 vihreää paprikaa
1 varsiselleri
1lihaliemi kuutio, vettä niin että kasvikset peittyvät
-Kasvikset paloitellaan kuutioiksi
-vettä 2cm ksvisten päälle
-keitetään n.10min aluksi isolla teholla, lopuksi haudutetaan

Dietin aikana täysin kiellettyjä ovat:
-leipä
-alkoholi (+24h dietin loppumisen jälkeen)
-kahvi ja tee
- juomat joissa on sokeria, makeutusaineita tai hiilihappoja

Keho ainakin puhdistuu hyvin, vaikka kilot tulisivatkin takaisin ;)
tämän mä aloitan sunnuntaina..
tänään en kerennyt sitä keittoa tekemään...
soosiksi vedän kuten yksi teistä neuvoikin jo...
saas nähdä..
pikkujouluihin pitäs saada muutama kilo pois että mekko istuu paremmin päällä :D
 
oka
ei kukaan lihoa laihtumisen jälkeen ellei syö enemmin kuin kuluttaa se nyt vaan on fysiikan laki. Mutta oikeasti 2 kuukaudessa ei vaan ole laihtunut niin paljoa kuin vaaka näyttää sillä immeiset ovat nestevajauksella (ihmisestä on 66% nestettä eli siihen mahtuu monta kiloa vajausta helposti) koska panttailevat (ja pettävät itseään) olematta juomatta. Silloin vaaka tosiaan näyttää nopeasti että olisi muka laihtunut ja kun alat juomaan normaalisti palautuu nestevajaus ja vaaka näyttää muuta. Laihtuminen on hauskaa ja helppoa (olen sen ikävä kyllä useasti todennut) ja kukaan ei lihoakkaan takaisin paitsi kun aletaan taas syömään enemmin kuin kulutetaan. Painonvartijat eivät ole sen kummoisempi tapa kuin että jatketaan oikeaoppisita syömistä koko elämän. t.oka
 

Yhteistyössä