Avioliitto instituutiona on vanhentunut

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
uskova
Useimmille uskovaisille ainut vaihtoehto. Koska avoliittoa ei hyväksytä Raamatussa.
itse asiassa raamatussa ei ole käsitettä avioliitto. Siellä sanotaan että mies jättää isänsä ja äitinsä ja yhtyy vaimoonsa, jolloin heistä tulee yksi liha. Samoin sanotaan että minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.
vain Jumala voi siis yhdistää kaksi ihmistä, ja siis ne ihmiset, jotka eivät Jumalaa tunne, eivät myöskään voi koskaan tulla Jumalan yhdistämiksi eli ns.olla avioliitossa.
tilanne muuttuu jos jompikumpi tai toinen puolisoista tulee uskoon. Silloin astuu voimaan Se että Jumala on heidät yhdistänyt.
Raamatun mukaan avioliitto astuu voimaan kun mies ja nainen yhtyy, eli on yhdynnässä.
ihan turhaa on luulla että on raamatullisessa liitossa vaikka kuinka olis pappi aamenensa sanonut jos ei ole uskossa. Siihen ei pappia tarvita kun Jumala kaksi yhdistää.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Tätä mäkin ihmettelen. Miksi ne kovimmat ns liberaalit sateenkaarityypit haluavat itselleen niin takapajuisen jutun.
Kohta keskiaikaa romantisoivat haluavat että mies synnyttää ja homoilee ulkona kaapista.
Voiko mihinkään enää luottaa. :alien:
 
vierailija
itse asiassa raamatussa ei ole käsitettä avioliitto. Siellä sanotaan että mies jättää isänsä ja äitinsä ja yhtyy vaimoonsa, jolloin heistä tulee yksi liha. Samoin sanotaan että minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.
vain Jumala voi siis yhdistää kaksi ihmistä, ja siis ne ihmiset, jotka eivät Jumalaa tunne, eivät myöskään voi koskaan tulla Jumalan yhdistämiksi eli ns.olla avioliitossa.
tilanne muuttuu jos jompikumpi tai toinen puolisoista tulee uskoon. Silloin astuu voimaan Se että Jumala on heidät yhdistänyt.
Raamatun mukaan avioliitto astuu voimaan kun mies ja nainen yhtyy, eli on yhdynnässä.
ihan turhaa on luulla että on raamatullisessa liitossa vaikka kuinka olis pappi aamenensa sanonut jos ei ole uskossa. Siihen ei pappia tarvita kun Jumala kaksi yhdistää.
:LOL: moni raamattuun uskova taitaa olla sitten moniavioinen.
 
En ole koskaan ollut naimisissa, mutta kyllä kai sitä vois mennäkin jos se oikea kosii.
Lähinnä eniten mua kiinnostaa siinä naimisiin menossa se häämatka (kerranki saa kunnolla ja ilman häiriöitä) ja auto millä kruisataan pitkin poikin ennen häämatkaa.:love:
Hevosvaunut tms. käy myös jollekin osalle matkaa.:coffee:
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
mä yllätyin tiedosta että tuolla echolla on homoja tuttavina. toivottavasti jalostaa tuttavuuden ystävyydeksi, tuolloin voisivat pariskunnat kyläillä toistensa luona, tuttujahan ei oikein tapailla.
 
vierailija
Moni taitaa haluta häät mutta ei avioliittoa. Itse en viettäisi häitä ollenkaan, jos avioituisin, aivan hirveää :poop:. Kidutan joskus itseeni katselemalla järkkyjä hääohjelmia. Olen vähän masokisti kai.
 
Ilmeisesti perinteistä johtuu se, että niin moni näkee avioliiton uskonnollisena traditiona. Kuitenkin se on todellisuudessa parin keskinäisiä suhteitä säätelevä juridinen sopimus, jolla ei tarvitse olla mitään tekemistä minkään uskonnon kanssa. Avioliitto on (ja on ollut) erityisesti naisen asemaa turvaava sopimus.

Aika koomisena näen sen, että nykysin yritetään saada avoliittoon sovellettua yhä enemmän avioliittoa koskevaa säädöstöä. Miksi? Jos haluaa puolisoita (esim. taloudellisesti) sitovan sopimuksen, on avioliitto järkevä. Avoliitossa tietoisesti (ainakin toivon niin) valitaan sopimukseton ja näin yllätyksille alttimpi tila.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
mä yllätyin tiedosta että tuolla echolla on homoja tuttavina. toivottavasti jalostaa tuttavuuden ystävyydeksi, tuolloin voisivat pariskunnat kyläillä toistensa luona, tuttujahan ei oikein tapailla.
Siis liittyykö aloitusviesti homoihin ja millä tavalla?
Kirjoitin vaan että kun ap haukkui avioliittoa vanhentuneeksi instituutioksi niin että mun tutut heteropariskunnat tuntuu kuitenkin nauttivan avioliitosta.

Ja jos mulla olisi kovasti homopareja ystävinä niin
turha luulo
että heihin tutustuminen aiheuttaisi mulla homostelun hyväksymisen.

Homomyönteiset ihmiset on niin typerän naiiveja ja hokevat, kaikki p*ska menee läpi kun vain sateenkaariporukkaan tutustuu lähemmin. Ei, voin olla ylintä ystävää heidän kanssaan mutta homoiluaan en tule koskaan hyväksymään. Piste.
 
vierailija
Siis liittyykö aloitusviesti homoihin ja millä tavalla?
Kirjoitin vaan että kun ap haukkui avioliittoa vanhentuneeksi instituutioksi niin että mun tutut heteropariskunnat tuntuu kuitenkin nauttivan avioliitosta.

Ja jos mulla olisi kovasti homopareja ystävinä niin
turha luulo
että heihin tutustuminen aiheuttaisi mulla homostelun hyväksymisen.

Homomyönteiset ihmiset on niin typerän naiiveja ja hokevat, kaikki p*ska menee läpi kun vain sateenkaariporukkaan tutustuu lähemmin. Ei, voin olla ylintä ystävää heidän kanssaan mutta homoiluaan en tule koskaan hyväksymään. Piste.
En mä usko että homot tarvitsee sun hyväksyntää yhtään sen enmpää kuin sä tarvitsen niiden.
Tuoko sulle kaikkien parisuhteet pelkän panemisen mieleen.
Ainakin meillä parisuhde muodostuu rärkeämmästä yhteydestä ja arjen jakamisesta.
Mut hei, muista vaseliini.
 
Vierailija111
Siis liittyykö aloitusviesti homoihin ja millä tavalla?
Kirjoitin vaan että kun ap haukkui avioliittoa vanhentuneeksi instituutioksi niin että mun tutut heteropariskunnat tuntuu kuitenkin nauttivan avioliitosta.

Ja jos mulla olisi kovasti homopareja ystävinä niin
turha luulo
että heihin tutustuminen aiheuttaisi mulla homostelun hyväksymisen.

Homomyönteiset ihmiset on niin typerän naiiveja ja hokevat, kaikki p*ska menee läpi kun vain sateenkaariporukkaan tutustuu lähemmin. Ei, voin olla ylintä ystävää heidän kanssaan mutta homoiluaan en tule koskaan hyväksymään. Piste.
No eivät he sun hyväksyntää kaipaakaan homoilulleen. Elä sä rauhassa heterona ja anna sä heidän elää rauhassa homoina. Ei ole sulta pois.

Sä et voi olla homojen ystävä niin kauan kun et hyväksy heitä sellaisina kuin he ovat. Jos et hyväksy ja olet muka ystävä, niin olet todellisuudessa tekopyhä esittäjä.
 
Sä et voi olla homojen ystävä niin kauan kun et hyväksy heitä sellaisina kuin he ovat. Jos et hyväksy ja olet muka ystävä, niin olet todellisuudessa tekopyhä esittäjä.
Mistä lähtien on ollut pakko hyväksyä jonkun ihmisen jokainen puoli jotta voi olla ystävä sille? Mä olen tykännyt oikein paljon vaikka meidän suvun alkoholisteista.

Miksi ystävyyden tulisi vaatia sitä että itse luopuu periaatteistaan? Onhan politiikassakin ystävyyssuhteita yli puoluerajojen, vaikka eduskuntasalissa ollaan napit vastakkain.

Vai onko niin että homot ei olekaan niin suvaitsevaisia? Mä pystyn olemaan ystävää homolle vaikka en hyväksyisi homostelua ja sanoisinkin sen hänelle jossain vaiheessa, mutta onko homolle kova pala olla ystävä uskovan kans jos tämä ei tanssi homoasiassa hänen pil(l)insä mukaan?

Eli onko homot kaveria uskiksen kanssa vain jos tämä lässyttää heille "juu, homoilu on ihan ok"?
 
vierailija
Mistä lähtien on ollut pakko hyväksyä jonkun ihmisen jokainen puoli jotta voi olla ystävä sille? Mä olen tykännyt oikein paljon vaikka meidän suvun alkoholisteista.

Miksi ystävyyden tulisi vaatia sitä että itse luopuu periaatteistaan? Onhan politiikassakin ystävyyssuhteita yli puoluerajojen, vaikka eduskuntasalissa ollaan napit vastakkain.

Vai onko niin että homot ei olekaan niin suvaitsevaisia? Mä pystyn olemaan ystävää homolle vaikka en hyväksyisi homostelua ja sanoisinkin sen hänelle jossain vaiheessa, mutta onko homolle kova pala olla ystävä uskovan kans jos tämä ei tanssi homoasiassa hänen pil(l)insä mukaan?

Eli onko homot kaveria uskiksen kanssa vain jos tämä lässyttää heille "juu, homoilu on ihan ok"?
Kuinka lämpimänä ja vilpittömänä pitäisit itse sellaisen ihmisen ystävyyttä, joka pitää sinua sairaana perverssinä, eikä halua sinulle mahdollisuutta perheeseen ja puolisoon? Ihan sydänystäväksikö laskisit?
 
vierailija
Avioliitto on aika näppärä sopimuspaketti sen perheeksi kutsutun taloudellisen ja sosiaalisen pienyksikön perustamiseksi. Toki samat sopimukset voi tehdä suurelta osin muutenkin, mutta valmis sapluuna on helppo runko.
 
  • Tykkää
Reactions: ..... ja Echo
Kuinka lämpimänä ja vilpittömänä pitäisit itse sellaisen ihmisen ystävyyttä, joka pitää sinua sairaana perverssinä, eikä halua sinulle mahdollisuutta perheeseen ja puolisoon? Ihan sydänystäväksikö laskisit?
Vilpitöntä se olisi siinä mielessä että molemmat oltaisiin tietoisia omista kannoista mutta ei annettaisi sen häiritä ystävyyttä.

Ei tuo nyt kummoista ole. Olen ystävä eettisen kasvissyöjän kanssa joka pitää mua varmaan kamalana murhaamisen kannattajana kun popsin pihviä. Muslimi ja kristitty voivat olla ystäviä vaikka molemmat ajattelevat "toi menee todennäköisesti helvettiin." (Ainut että en tiedä että jos muslimi on oikeaoppinen muslimi niin että tappaisko se mut)
 

Yhteistyössä