Hcg ei täsmää, kokemuksia?

Hei. Tässä nyt jännään ja haluaisin kuulla onko jollain kokemusta seuraavasta.

Positiivinen testi tehty ekan kerran 3.11. Ovulaatio oli todenäkösesti 21.10.
Edelliset kk alkoi 9.10

Testejä tehnyt parin päivän välein ja viiva verkkaisesti vahvistunut. Käväsin tänään verikokeessa ja hcg oli 691!

Nyt ihmetyttää miksi noin korkea? Viikot on mielestäni kuitenkin vasta 4+4.

Taustalla on yritystä tasan 3 vuotta ja yksi kohdunulkoinen raskaus, siksi olenkin aivan kauhuissani ja varma että jotain nytkin vialla.

Aika varhaisulttaan varattu 16. päivä.
 
Mulla oli 4+2 hCG 1028 eli reilusti yli sen päivän viitearvojen (klinikalta sanoivat sille päivälle luvut 228-550 muistaakseni). Mulla yksi siirretty alkio oli jakautunut kahdeksi, joten se varmaan selittää korkeat arvot VAIKKAKIN edes kaikissa monikkaraskauksissa hCG ei nouse yksösraskauksia korkeammalle.
Kyllähän mitä korkeampi hCG niin tuppaa olemaan sitä parempi vain ;) Toki itse hölmönä luin netistä vaikka mistä rypäleraskauksista yms mitä jännitin ennen ekaa varhaisultraa tietty, mutta kyllä lähtökohtaisesti pitää olla vain tyytyväinen kun on hyvät lukemat :)
 
  • Tykkää
Reactions: miu84
Ei se kai normaali käytäntö ole. Itse sen pyysin antamaan viitettä kun on tosiaan suurempi riski saada kohdunulkoinen jos sen on jo kerran aiemmin "sairastanut".
Tällä kertaa alkio oli siellä missä pitikin, eli ei tarvi ainakaan sitä jännittää :)
 
Ei useassakaan paikassa ole normi, eikä välttämättä edes saa lähetettä terveysasemalta tai neuvolasta kun kotitestit kuulemma riittäviä. Mun raskaus alkoi IVF hoidoista ja halusin itse kotitestien jälkeen vielä varmistella kahdella verikokeella että hCG varmasti nousee normaalisti. Kävin suoraan omalla yksityisellä klinikalla kokeissa. Silleen pystyin vähän paremmin odottelemaan varhaisultraa.
 
Mä kyllä ihan vaan soitin terkkariin ja sanoin et saisko pari hcg testiä. Mainittin toki et ollu se kohdunulkoinen, niin kyl se ne ihan suoraan sieltä laitto.
Mut kai siihen tarttee olla joku syy et kunnallisen puolelta ilmaseksi pääsee.
 

Yhteistyössä