Hiivatulehduksen oireet, mutta ei hiivaa! APUA

2kk sitten minulla alkoi tajuton alapään kutina ja ärsytys, mikä hoidettiin bakteerivaginoosina (ilman että mitään testejä tehtiin). Oireet eivät kuitenkaan hellittäneet kokonaan ja noin kuukausi sitten mukaan tuli myös kokkareinen valkovuoto. Minulta on otettu lääkärissä sekä papa-, että hiiva- ja bakteeriviljely valkovuodosta ja kaikki ovat tulleet takaisin normaaleina. Minulla siis ei ole hiivatulehdusta, vaikka kärsinkin KAIKISTA sen oireista. Ahdistaa aivan tajuttomasti kun neuvolassakin ollaan ihan ymmällään asiasta! Olen pari päivää sitten ottanut Fluconazol 150 mg - hiivalääkkeen neuvolan kehotuksesta, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Onko kenelläkään ollut raskauden aikana kyseistä ongelmaa? Voiko tämä johtua pelkästään raskaushormoneista ja kuivista limakalvoista? Ahdistaa ja alkaa omakin mielenterveys järkkyä kun pelkään että vauvalle käy jotain.

- Vauvahaii rv 19+5
 
Kokeile kutinaan voidemaista hiivalääkettä; Gyno-daktar (?) ja mikä se toinen nyt onkaan, auttaa kutinaan. Sen lisäksi kannattaa ehdottomasti syödä maitohappobakteereita! Mulla oli monta kuukautta emätintulehdus ennen raskautta, mutta vasta Femiflor ja Lacto Lady poistivat oireet ja pitivät tulehduksen poissa. Olen jatkanut koko raskauden ajan näiden valmisteiden käyttöä eikä ole ollut hiivaa tai tulehdusta enää.
 
Moikka! Kutinaan ei löytynyt syytä ja se loppui hiljalleen viimeisen kolmanneksen aikana. Rv 21 jouduin täydelliseen vuodelepoon koska kohdunkaulani oli enää 27mm ja kohdunsuu oli pehmeä ja auki, eikä kukaan tiedä oliko tämä mysteerikutina (tulehdus?) syyllisenä asiaan. :/ kutinaa tutkittiin myös äitipolilla, missä kävin koko loppuraskauden 2 viikon välein mahdollisen ennenaikaisen synnytyksen uhan vuoksi, eikä syytä löytynyt sielläkään.

Terve poika syntyi rv 37+5, hyvin kävi lopulta! :)
 

Yhteistyössä