Huhtikuun hurmurit 2016 *Marraskuussa*

29.3.
anscu--ensimmäinen--28v-OYS/OAS tyttölupaus

31.3.
Mimssu82--Kolmas--33v--KOKS tyttölupaus

1.4
Pionii--Toinen--26v--KOKS
Vilmuska--Toinen--27v--TYKS tyttölupaus ja poikalupaus (kaksoset)
Joos--ensimmäinen--31v--TAYS
HaamuAamu15--Toinen-29v--KOS/JS poikalupaus
ulla-maija--ensimmäinen-25v--TAYS

3.4
Innna94--Toinen--21v--TYKS tyttölupaus

5.4.
_pallo--Kolmas--29v--HYKS
Lillamy93--ensimmäinen--22v--K-SKS

6.4
meliinda_--Kolmas--26v--K-HKS
Sadeyes--Toinen--25v--NKL/JS poikalupaus
Pumpuli81--kolmas--34v--SEKS poikalupaus
Pippuri123--ensimmäinen--24v--KYS tyttölupaus
Riinuli82--toinen--?--?

7.4.
Nostremame--Kolmas--?--HYKS tyttölupaus
Katjuska87--Toinen--28v--? poikalupaus
carpe_diem--ensimmäinen--29v--TAYS

8.4
SuSa15--Kolmas--36v--?
minskih--ensimmäinen--?--? poikalupaus

9.4
Ronjatar--toinen--32v--PHKS
Huhitihapsukkainen--viides--35v--HYS poikalupaus

10.4.
helkkis--ensimmäinen--21v--TAYS

11.4.
Toukka16--Kolmas--39v-LKS

12.4
Silversky--ensimmäinen--35v--USA/OYS
teenmama--ensimmäinen--?--?

13.4
Irith---ensimmäinen--27v--MKS
Day--Kolmas--?--?
Bells--ensimmäinen--28v--SatKS poikalupaus

14.4.
Pähkinäpuu--ensimmäinen--28v--LS poikalupaus

16.4.
Nyyttitervetullut--ensimmäinen--32v--OYS

17.4
Anismo--Viides--37v--EKKS

20.4.
pumskeli--ensimmäinen--28v--SeKS

24.4
Tyydeli--toinen--42v--NKL

25.4.
Vaimo85--Kolmas--30v--?
Duel--ensimmäinen--KOS
Kapusha--Toinen--?--PHKS

28.4
Hymyliini--Neljäs--35v--TYKS

29.4.
norappi--Toinen--29v--TAYS
smkr--ensimmäinen--20v--JS

30.4
tipsu1984--kolmas--TYKS poikalupaus


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Katjuska uudesta ketjusta! (y)

Tänne ei mitään uutta ihmeellistä. Maha kasvaa ja luulen jo tuntevani vauvan kuplinta/möngerrys-liikehdintää. :love: Jospa viikon-parin päästä tuntis ihan potkujakin. Sitä odotellessa. Kahden viikon päästä on mun synttärijuhlintaa, kun täydet kolkytä täytän. Tiedossa siis sitä ennen leivontaa ja siivontaa. Saas nähdä kuinka hellänä on alaselkä ja alapää (ne hitsin suonikohjut :cautious:) sen rupeaman jälkeen o_O Kahden viikon päästä myös lääkärineuvola ja pääsee taas kurkkimaan mahaan ennen seuraavaa varsinaista ultraa. :love: Välillä tuntuu, että aika kuluu hirvittävän hitaasti, mut sit taas toisaalta nopeasti.. Nyt raskaudesta tietää jo työpaikan ja esimiehen lisäksi kollegat sekä muutkin tutut. Meidän pojat odottaa kovasti kevättä ja vauvaa, varsinkin tuo kuopus kohta 5v. :love:

vaimo ja vaavi huomenna poksuu rv 15+0
 
tänne ei mitään uuta, vähän vaan ollu perheen kanssa kirettä niin ei meinaa keretä käymään täällä ollenkaan moneen päivään, olo on ihan ok ja tuntuu energiseltä ja mieli tekee koko ajan tehdä jotakin mutta pakko ottaa rauhallisesti koska helposti alkaa vatsaan sattuu jos teen raskasta, mies ei annan mun edes siivota yksin.
nostremame rv 17+3
 
Kiitos katjuska uudesta ketjusta :)

Hyvää marraskuuta :)

Pitääpä käydä apteekista ostamssa tota smartlaxia ja kokeilla, jospa se toimis :)

Aattelitteko muuten selvittää vauvan sukupuolen sitten siellä rakenneultrassa? :) Me varmaan kysytään :D
 
Day
Voi ihmettä, miten tämä aika taas menee:) Marraskuu! Ensviikolla ois neuvola pitkästä aikaa ja reilu kuukausi niin on jo rakenneultra!

Onneks tässä odotusaikana on vielä tuo jouluhössötys ja uusi vuosi että ei käy aika pitkäksi odottamisen suhteen. Tietysti eri asia miten siihen lahjarumbaan jaksaa panostaa, mutta jos rupeisi jo hyvissä ajoin joulua valmistelemaan.

Ootteko te jouluihmisiä? Meillä kun pari muksua jo löytyy niin kyllä se joulu on niin tärkeä joulupukkeineen, ikkunatonttuineen ja joulukuusineen :)
Tänään rv 16+4.
 
Tyydeli joo täällä missä asutaan niin pitää mennä pitkän matkan bussilla jos haluaa lähimpään kaupunkiin (n. 40 km). Kova mietintä tässä että ostaako yhdistelmävaunut joissa mahdollisuus kiinnittää turvakaukalo vai ei. Haluaisin kuitenkin semmoset "kunnon" vaunut joissa hyvä nukkua, ei matkarattaita.

Ostin ihanan raskausuimapuvun viime viikolla ja ajattelin alkaa käymään uimassa, oi kuinka ootan! Niin heikosti olen jaksanut liikkua, kerran viikossa jumppa ja koiran kanssa liian pieniä lenkkejä.

Joulua odotan lämmöllä ja innolla. Pitkä loma töistä ja pääsee pohjoseen perhettä ja ystäviä näkemään. Ja tykkään siitä joulun ihanasta tunnelmasta. Varmaan tuo oman hohteensa sitten kun omia lapsia siinä pyörii.

Huomenna mulla onnekkaalla rakenneultra, iiks! Toivottavasti näyttäisi onko tyttö vai poika :)
 
  • Tykkää
Reactions: vaimo85
Pähkinäpuu: Tuollainen jatkopala kuulostaakin kätevältä, mistä löysit? Olen ostanut ihan äitiysfarkutkin, kun ajattelin että niitä tulee varmasti käytettyä aktiivisesti mutta tuollainen jatkopala kuulostaisi kätevältä juurikin esim. toppahousuille, joille nyt ei kauheasti käyttökertoja muuten tule, niin vähän turhalta tuntuisi uusia ostaa… Ja saisihan sitten hätätapauksessa jotkut muutkin housut käyttöön jos olisi juuri nuo äitiysfarkut pesussa.

Saisikohan jostain samasta puljusta sekä sellaisia jatkopaloja että bolakoruja, osaako joku vinkata?

Netistä vaatteiden ostaminen on kyllä haastavaa. Huuto.netistä ostin äitiystakin, mutta enhän mä osannut edes arvata että HM:n mama-mallisto on niin reilua mitoitusta normaaleihin vaatteisiin verrattuna… Että ompahan tosiaan reilunkokoinen takki, mahtuu allekin vaatetta :D Mutta ehkä sillä nyt sen alkuvuoden pärjää, hyvällä tuurilla loppuvuoden mahtuu vanhatkin takit. Tiukempi niistä kyllä kiristää jo, mutta toisessa on vielä jonkin verran tilaa jäljellä.

Mikä tuon tukivyön funktio on? Mietin, että voisiko siitä olla minullekin apua kun mullakin välillä töissä kumarrellessa tms pakottaa vatsaa. Semmoinen jännä, puristava tunne, aika epämiellyttävä – Onko ne nyt niitä harjoitussupistuksia? Eivät siis varsinaisesti satu, paitsi jos ei malta/pysty lepäämään ja/tai himmaamaan tunteen tullessa niin kyllä sit jomottelee jälkikäteen.

Mä olen myös yrittänyt kartoittaa kokeneempien kertomuksia ensimmäisistä liikkeistä, kun en osaa oikein arvioida onko satunnaiset oudot/uudet tuntemukset alavatsalla jo vauvan liikkeitä (nyt rv 17+3, ensimmäinen raskaus) vai jotain muuta. Välillä tuntuu sellaiselta kevyeltä ”painamiselta” jossain kohtaa, tänään tuntui ekan kerran vähän jollain tapaa terävämpää painamista/tökkimistä (tosi vaikea selittää miltä se tuntui :D).

Kuulostaapa ihanalta että joissain paikoissa ultraillaan lääkärineuvolassakin. Täällä se oli sellainen supertehokas sisään-ulos –toimitus, siinä ei kauaa mennyt ja sydänääniä kuunneltiin ehkä 10 sekunttia. Lukemaakaan ei sanonut kuin vasta kysyttäessä (kuulemma sillä hetkellä oli 140), muutenkin tosi lyhytsanainen oli se lääkäri. No, onneksi kotona voi sit kuunnella sydänääniä rauhassa ja rakenneultraakin on vain n 3,5 viikkoa :)

Me ei kovin jouluihmisiä olla, mutta kunhan vauva vähän kasvaa niin täytyy varmaan alkaa kotonakin vähän panostamaan. Ollaan yritetty aika paljon joulupyhiä viettää miehen vanhempien luona ja varmaan jatkossakin ainakin osittain, kun siellä puolen serkuksia riittää ja vieläpä mukavan pienellä ikäerolla niin touhua riittänee.

Ompas pähkinäpuu teillä aikaiseen rakenneultra!
 
Mä tykkään joulusta , mutta meille ei voi kauheesti mitään joulukoristeita laittaa, kun kissat repii ja tiputtaa kaiken alas:ROFLMAO:

Oii ihanaa, että pähkinäpuulla on huomenna ultra. Tuuthan sitten kertomaan kuulumiset?:) mulla ois rakenneultraan 3 viikkoa ja 1 päivä:)

Mut ultrattiin lääkärissä sillo rv14. Ei ois muuten ultrattu, mutta ei löytynyt sydänääniä niin piti kahtoo että kaikki on ok:)

Pippuri ja papu rv17+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
En tiedä saisinko tänne enää kirjoittaa kun harvan kirjoittelun takia mut oli näköjään poistettu listoilta..

joku maintsi bolakoruista, mulla oli sellainen ja se ehti olla n. 3h kaulassa ja siitä oli jo se kuula lentänyt johonkin enkä löydä mistään :/ ärsyttävää! Kuitenki 29e makso niin olisin oottanut laadukkaampaa tekoa. Toivottavasti muilla pysyy kuulat tallessa :)

Mulla on nyt oksuton enkka, viikko ilman ja muutebki tuntuu mukavan energiseltä :))

-Epanen 16+3
 
Kiitos Katjuska87 uudesta pinosta ja hyvää marraskuuta kaikille, näin ne kuukaudet vierii! :)

Me kyllä haluttas sukupuoli tietää,jos pienoinen sen suvaitsee näyttää:D
Mulla rakenneultraan alle 2 vkoo, vissiin 12 päivää, jaix:giggle: jännittävää!

Mulla vähä närästystä ja masu ei kyllä omasta mielestäni ole kasvanut. Tän muuton vuoksi on nyt aika paljo kaikkee siivottavaa ja jotain pienii juttui joita uskallan nostella, nii välillä alamahassa tuntuu, mut pitää sit sopivin väliajoin kans levähdellä, niin kylläpä se siitä..
 
Epanen: Saa tänne kirjoittaa, jos haluaa.. :) huhuilin sua viime ketjussa, että lisäänkö listalle, mut ei kuulunut mitään. Kerro vaan tietosi, niin lisään kyllä listalle :) Kaikki on tervetulleita, mutta joitakin ainakin on siirtynyt kokonaan faceen, ja jotkut saaneet keskenmenon, ja jotkut km saaneet ovat jo uudestaankin plussanneet että laskettuaika myöhemmin kesällä, niin tuntuu hassulle että sellaisia nimiä pyörii meidän listalla :) Siksi karsin listalta sellaiset joista ei ole tietoa..
 
Viimeksi muokattu:
Muuten tosta pinosta hokasin, että siinä on synnytyssairaalana Ras eli Raahen aluesairaala. Ollaan vähä sinne päin muuttamassa ja ite oon siinä käsityksessä Ras:n omien sivujenkin mukaan, että sielpäin synnyttäjät ohjataan suoraan OYS:n tai Ouks:n, kun se Ras ois lopettanu toimintansa 2012. Voin olla toki vääräskin, ja otan viel tulevalla neuvolakäynnillä lisää selvyyttä asiasta, mut luulisin näin.. :)

Mulla siis tod.näk vaihtuu synnäri joko OYS tai OUKS. :)
 
Siis mulla tod.näk vaihtuu joko OAS tai OYS.
Ja mahasta vielä, mies sanoi nyt illalla että kyllä se jo sellaselta pallolta näyttää (tarkoitti varmaan raskausmahalta:ROFLMAO:)
Että ehkä sitä muutosta ei ite välttid niin huomaa, mut sit toinen näkee muutoksen selvemmin:D(n)
 
Pähkinäpuu, niihin meidän vaunuihin saa kiinni siis sekä kaukalon, vaunukopan että ratasosan. Lisäksi ne voi kiinnittää molempiin suuntiin. Esim britaxilla ja taitaa briolla olla vastaavanlainen. Lisäksi meillä on autoon telakka, joten kaukalokin on kiinni napsautuksella. Mutta sitähän ei tarvii, jos ei ole autoa.
Noh, tää on vain yksi vaihtoehto. Tossa linkissä kuvat vastaavanlaisesta yhdistelmästä, tosin meillä on edessäkin kahdet renkaat.

http://england.all.biz/britax-b-smart-3-3in-1-travel-system-g38558
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Huomenta :)

Monella näytttää rakenneultra olevan tässä kuussa, ompa ihanaa :):love:

Nyt on mulla päällä ihan outo flunssa, koskee vaan aamuisin vähän kurkkuun ja ääni on paineessa, ei oo muuta o_O Muuten on ihan normaali olo, mutta en silti uskalla salille lähtee.

Mulla rupee maha jo vähän näkymään :) seistessä varsinki se on semmonen aika kova pallo, mutta kun istuu nii sitten se on yks iso makkara:ROFLMAO:
 
Mä oon kyl niin jouluihminen, mä en millään malttais ikinä odottaa et pääsis koristelemaan jne :D joululauluja voisin kuunnella koko päivän ja kinkkua on tehny mieli varmaa kesästä saakka ;o ja nyt otetaan ekaa kertaa kuusi, voipi olla et kuusi saa kyytiä kans kissojen takia :D
Hei miten ne joilla on kissoja niin ootteko uskaltanu ite tyhjentää nyt raskaana hiekkalaatikon? Mä en viime raskaudessa oikeestaan tyhjentäny mut nyt täs raskaudessa on vähän pakko kun nytki mies perjantaihin saakka reissuhommissa.. :)
 
tänään ollu väsyttävä päivä, liikkeistä en ole vieläkään varma vaikka on kaks edelistä raskautta takana mut nyt vaan en tunnista mitään varmaks, mulla on viikon päästä neuvola ja kahen viikon päästä ultra ja lääkäri.
tosta joulun vietosta, meillä ei vietetä joulua uskonnon takia joten meille se on vaan tavalline päivä jolloin on vaan vähän hiljasempaa kun yleensä ja ollaan perheen kesken. monesti ollaan oltu tuon ajan pois suomesta mun miehen kotimaassa :)
tänä vuonna ei voida lähteä mun raskauden takia mut kesäks varmaa mennään kun isoillaki on pitkä loma silloin.
nostremame rv 17+4
 
Hei! No niinhän se oli että kätilö oli vahingossa antanut kuukautta liian aikaisen ajan :D Mutta onneks se nopeasti kuitenkin vilkaisi vauvaa kun ei ole ihan lyhyt matka sinne raahautua. Kaikki näytti hyvältä ja sukupuoli on nyt tiedossa!! Toki ens kerralla sitten varmistetaan. :)

carpe_diem tilasin sen housujen jatkopalan netistä Hattentatti-sivustolta. Siellä oli kaikkea muutakin. Tukivyön pitäisi tukea kasvavaa mahaa ja selkää ja auttaa/ennaltaehkäistä selkäsärkyjä. Katsotaan miltä se sit tuntuu. Tässä se sivusto: http://www.hattentatti.fi/
 
  • Tykkää
Reactions: Pippuri123
Täällä edelleen närästys ja oksentelu vaivaa.. Milloin tää loppuu?!!:( Viimeksi mua närästi vielä synnytyksen jälkeenkin... :(

Musta taas tuntuu että maha ei oo kasvanut yhtään. Mulla jäi siitä edellisestä sectiosta tommoinen pömppis mitä en oo saanu millään jumpalla pois niin se vaikeuttaa havaitsemista.. Esikoisesta mulla maha näkyi vko20 tienoilla, se yhtäkkiä vaan ilmestyi siihen :D

Tällä kierroksella kyllä jää äitiysvaatteet vähemmälle käytölle. Kaivoin ne kyllä jo esiin muttei noita rytkyjä tee mieli laittaa päälle :eek: Viimeksi olin ihan innoissani mut nyt haluan vaan pitää omat vaatteeni :D

Mulla on rakenneultra vasta joulukuun puolivälissä eli vielä saan hetken odotella että sinne päästään! Meinataan kysyä sukupuoli, lähinnä että tiedän meneekö esikoisen vaatteet vai ostanko pinkkiä ja hörsylää ;)

Mä ainakin tunnustaudun ihan jouluhörhöksi. Oon salaa autossa kuunnellu joululauluja jo :D Rakastan joulussa ihan kaikkea ja alan suunnittelemaan lahjoja jo lokakuussa :D
 
Kiva kuulla pähkinäpuu, että kaikki oli hyvin :)

Innna94 mä oon ainakin vaihtanut meiltä kissanhiekkoja :) ku meilläki mies on aika paljon ollut nyt poissa nii ei niitä oo voinu jättää vaihtamatta :ROFLMAO: ja meillä kissat ei oo koskaan käynyt pihalla nii aika pieni riski vissiin, että niillä ois se toksoplasmoosi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Mäkin oon jouluihminen, rakastan niitä joululauluja, kinkkua, lanttulaatikkoa, riisipuuroo, ja joulukirkossa ois ohana päästä tänä jouluna käymään. Harvoin tulee kirkossa käytyä, mut joulukirkossa on joku ihan erityinen tunnelma mun mielestä joulukirkossa on♥

Meillä mies on nyt hoitanut pääosin nuiden meidän kahden kisaan hiekkalaatikon puhdistukset, jonku kerran on ite ollut pakko, jos mies ei oo kotona. Ulkoilutan niitä valjaissa pihalla.

Multa otettiin silloin raskauden alussa toksoplasma verikokeet, että näkee onko mulla sitä tai onko joskus ollu.
Ei ollu eikä ole ollukaan. Kisuja en sitten ees testauttanut kun ois maksanu jonku 300 euroo, eikähän sekään ois ollu satavarmaa, ku oisha ne voinu kokeen jälkeenkin viel sille altistuu.
Oman näytteenottoni oli ilmainen niin sillä sit halusin testauttaa.
Toksonhan voi saada myös esim mullasta, joten ainoastaan kissoista se ei välttis ees tartu tai siis kisaan ulosteesta. Ja ulosteessakin on se päivän itämisaika, niin jos tiuhaan puhdistelee laaria, niin vielä hankala siitä saada sitä(y)
 
Epanen: Mikä sun laskettuaika on? :)

Pähkinäpuu: Voi ei.. :D mutta olihan tuo jo arvattavissa,ettei noin aikaisilla viikoilla voi olla! Mutta kiva kuitenkin että pääsit vähän kurkkaamaan vauvaa,ja kaikki hyvin! :)

Meillä taitaa olla anscun kanssa ekat rakenneultrat meidän porukassa? tyylikkäästi se perjantai 13.pv :D monelta sulla se on? Mulla klo 10.30 :)

Tän viikon perjantaina mulla ois vihdoinkin toinen neuvolakäynti. Mun tätyy muistaa kysyä perhevalmennuksista,että milloin niitä on. Ekassa neuvolassa tässä raskaudessa terkka ei niitä puhunut mitään, mutta silloin kevään keskenmenneessä ekassa neuvolassa niistä oli puhetta..halutaan kuitenkin osallistua niihin, kun edellisestä kerrasta mulla se 8v aikaa, ja miehelle tää on eka :) niissä oli ihan mielenkiintoisia aiheita..ja synnytyssaliin kiva päästä kurkkaa etukäteen.
Toinen juttu mikä pitää muistaa perjantain neuvolaan, niin viedä purkissa 4h pissanäyte,tiedän kyllä jo etukäteen että ihan maksimissaan 3h onnistun jos sattuisi aamuyöstä nukkumaan sen verran pitkään..neuvola on jo klo 9, ja pissanäyte saa olla 2h säilytykssä jääkaapissa..mut en minä tohon 4h kykene :( normisti käyn kolmesti yössä vessassa..
-Katjuska rv 17+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu

Yhteistyössä