Huhtikuun hurmurit 2016

17.3.
Lilyofthewalley rv38+2, 3300g & 50cm poika

21.3.
Hanzu89 rv38+3, 4655g & 52cm poika

26.3.
Nostremame rv38+2, tyttö

27.3.
Huhtihapsukkainen rv38+1, 2845g & 47cm poika

29.3.
Pähkinäpuu rv37+5, 3355g & 48cm poika
Angelika85 rv38+5, 3018g & 49cm poika

1.4.
Niittys rv38+2, 3770g & 49cm poika

2.4.
Inna94: rv39+6, 3810g & 49cm tyttö
AOS: rv39+1, 3170g & 48cm poika

5.4.
Nyyttitervetullut rv38+3, 3450g & 49cm tyttö

6.4.
SaNii: rv40+2 poika

9.4.
pippuri123 rv40+3, 3200g tyttö
Nöösikä rv40+2, 3380g & 52cm poika
Katjuska87 rv40+2, 3220g & 48cm poika
anscu rv41+4, 3994g & 51cm tyttö

11.4.
Sadeyes rv41+1 2990g & 49cm poika
Anismo rv39+1 3814g & 50 cm tyttö

12.4.
Irith rv39+6 3335g&49cm tyttö
pumskeli rv38+6 52cm & 3896g tyttö

16.4.
Toukka16 rv40+5, 3700g & 48cm tyttö

19.4.
Kevätkukkanen rv39+5 3190g & 48 cm tyttö

20.4.
Pumpuli81 rv 42+0 4380g&54cm poika

29.4.
norappi rv 40+0 3550g & 50cm poika

7.5.
Kapusha rv41+4 2745g & 47cm poika

9.5,
vaimo85 rv42+0 3800g & 52cm poika
 
Viimeksi muokattu:
Meillä menee päivät hyvin vaihtelevasti. Välillä kitistään ja välillä ollaan oikein tyytyväisiä. Välillä nukutaan 3x 2h päiväunet, välillä 3x 20min koko päivänä. Välillä syödään 2x/yö, välillä 5x/yö. Välillä mua väsyttää, välillä ei :D maitoa menee tissistä ja pullosta, korviketta myös.

Perjantaina kävin tuulettumassa, oli kyllä ihanaa päästä ihmisten ilmoille. Olin poissa 20.30-02. Imetin sit aamulla 7 jälkeen ekan kerran. Poju oli pärjännyt isin kanssa hienosti.

Kapusha tsemit sinne :) minusta ei olis tässä tilanteessa enää hoitamaan taaperoa.. tietoinen valinta mulle.

Meillä tuli pojulle paha sammas kieleen, saatiin lääkkeet niin nyt helpottaa jo :) torstaina sit 6vk neuvola. Ihania hymyynvastaamisia alkanut nyt tulee :)

Katjuska ja poju 5vk2pv
 
Imettää voi kun itsellä ei alkoholia enää veressä. Alkoholi ei siis varastoidu maitoon vaan poistuu samoin kuin verestä. nythän tehtiin Marja hintikka live show'ssa testi jossa äiti joi niin että veren alkoholipitoisuus oli jotain 0.5n luokkaa ja testattiin labrassa sitten maito. Maito oli alkoholitonta. Eli oikeasti voit imettää vielä viinilasinkin jälkeen. Miten kukin sitten haluaa :)
Kiva näitä tekstejä on edelleen lukea vaikka ei niin paljoa aikaa olekaan kirjoitella. Tässä syötöllä on kuitenkin aina aikaa :D
 
Mä oon ymmärtänyt asian niin, että maidossa on alkoholia yhtä paljon kuin äidillä veressä, eli promilleja ei edes prosentteja. Maito menee sitten vauvalla vielä ruoansulatuselimistön läpi, eli vauvaan pääsee imeytymään äidin nauttimasta alkoholista hyvin mitätön määrä. Kukin tietty itse päättää ja arvioi missä raja menee, jotkut haluaa pitää nollalinjan ja se on tietty paras. Toinen asia on sitten taas vauvan käsittelyn turvallisuus humalassa. Itse olen surutta juonut saunaolutta ja imettänyt siinä samalla tai heti sen jälkeen, eikä ole vaikuttanut vauvaan silmämääräisesti mitenkään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kevätkukkanen
Pitkästä aikaa kerkiän kirjoittamaan ja koneelle ku puhelimella en edes löytänyt uutta ketjua :)

Meillä mukavaa arkea vietellään ja poju kasvaa, perustyytyväinen edelleen mistä olen ollut niin ihmeissään ku muut aina huutanee.. Kyllä pieniä kitinöitä ja vatsan väänteitä välillä on mutta kuitenkin tyytyväinen vauva, pitäähän se välillä ääntääkin :LOL:
Paitsi reissaamisesta ei tykkää, tai auton kyydistä kyllä mutta kun oltu vieraassa paikassa yötä ni on äkissy siellä, kotiin kun tullaan ni nukkuu ja syö (y)

Täällä nukutaan päiväunia välillä 3-4 tuntia, ja minä käyn monta kertaa ihmettelemässä että vieläkö se nukkuu ja onko se hengissä :D

Lentopalloakin kävin viime viikolla pelaamassa ja olin pari tuntia pois, vauva oli vain nukkunut koko sen ajan tyytyväisenä, eli huoletta aion minäkin muutamiksi tunneiksi välillä jättää ja saa itselleen vähän aikaa :)

Nyt tiedossa aika montakin naisten iltamia mihin kuitenkin otan vauvan mukaan kun saattaa mennä pitkäänkin niin ei tartte sitten miettiä ja huolehtia miten vauva pärjäilee :)
 
Joo oon itekin imettänyt parin siiderin jälkeen,tai ison viinilasillisen jälkeen :)

Minä taidan iskeä hanskat tiskiin tuon imettämisen kanssa! Niin paljon tyytyväisempi vauva kun syö ruokansa pullosta. Ja nukkuu yöt <3 ! Jos lypsäis pari kertaa päivään niin kauan kun maitoa tulee, ja muuten mennään korvikkeella.. Viimeyönäkin nukuin 4h enemmän itse kun vauva söi pullosta, verrattuna öihin kun ollaan tissillä..
 
Hellou kaikille!
Oli tosiaan sen verran säätöä tuossa meidän vauva-arjen alkutaipaleessa, että ei jotenkin revennyt tännekään kirjoittelemaan. Ei jaksanut kirjautua... hohhoijaa...
Onnea tosiaan viimeisillekin vauvautuneille. Meidän huhtikuisilla onkin ikäeroa vanhimmalla ja nuorimmalla yli 2 kuukautta. =D Meidän karsea synnytys on enää muisto vain. Vihdoin ja viimein omakin alapää parani, kun viimeisin kirraava "sulava" ommel poistettiin. Poitsun Erbin pareesi -oireisto oli onneksi ohimenevä ja kuukauden kontrollissa lasten polilla ei ollut vaivasta mitään merkkejä. Edelleen olen hieman katkera synnytyksen kulusta, jos sitä alan miettiä. Lähinnä siitä, että kuollako tai vammautuako lapsen pitää ennen kuin äitiä kuunnellaan. Omassa jälkitarkastuksessa ei ollut synnytyksessä mukana ollut lääkäri sairastumisen takia mutta hän sitten soitti ja keskusteltiin synnytyksen kulusta. Vauvalla oli ollut tarjontavirhe mutta toisin kuin luulin hartiat eivät olleet juuttuneet. Harteikas poika toki on mutta ei ollut varsinaisesti niistä jumissa. Lääkäri myönsi, että näillä tiedoilla olisi voinut olla tarpeen sektio. Noh, saliin en aio enää mennä...

Menkat ovat muuten alkaneet eli minipillerit piti aloittaa, kun on aloitettu seksielämäkin. Kierukkaa ei vielä kannata laittaa, että hieman vielä palaudun, vaikka edellisen synnytyksen jälkeen kierukka laitettiinkin 5 viikon päästä synnytyksestä.

Alkuhankaluuksien myötä lisämaidon määrä pääsi nousemaan niin suureksi, että näillä voimavaroilla tuskin päästään sitä purkamaan mutta toisaalta onpahan sitten itselläkin vapautta liikkua, kun isä voi antaa lisämaitoa pullosta. Mahavaivoja on välillä jonkin verran mutta ei minun mielestä pahasti. Yöllä herätään 3-4 kertaa syömään. Yleensä yöllä annan rintaa. Kerran poitsu hemmotteli meitä 5 tunnin yöunilla. =D

Meillä on ristiäiset nyt viikonloppuna ja melkoista huisketta ollut vauva-arjen, opiskelujen ja juhlien suunnittelun keskellä. Ihana tavata kaikki sukulaiset! =)

Jahas... nälkä alkaa tulla. Kuulemisiin!
 
Meillä mennyt toisin päin. Luovuttiin lisämaidosta ja pullosta ja tissitellään vaan. Oli sen verran hörimistä tuo pullottelu että jätin sen vielä pois. Toivottavasti poitsulle kelpaa kuitenkin tarvittaessa. Itse oon ollut pois 2 tuntia kun kävin laittaan ripset (eipä tarvi meikata enää) ja 1 tunnin kun kävin tarkistaan hampaat. Muuten mennää yhdessä. Oon vähän huono antaan kenenkään hoitaa, isinkään....
Kotimaan reissuja ollaan tehty 3 viikonloppuna ja taas huomenna lähdetään. Ristiäisiin vielä 2 viikkoa ja sit saa poika passin niin päästään pidemmällekin.
Tyytyväinen on ja hymyilee aina hereillä ollessaan. Pituutta oli jo 57 ja painoa 5.4kg. Nopeasti kasvaa. Nyt jo hamuillaan käsillä esineitä ja ihmetellään kun ne sitten liikkuu. Voi kun aika menee nopeasti! Nyt vielä pienet aamu-unoset ...
 
Meillä jäbä on ollut isin kans kahdestaan ihan alusta asti jo useita tunteja. 2vk ikäisenä kävivät kahdestaan kylättelemässäkin 3h. :D oon käynyt hammaslääkärissä, jalkahoidossa yms. ja nyt aloitin kahvakuulajumpat 2x/vk..ja baarissa kerran 6h..jolloin poju ollut kotona isin kaa.Meillä mies on parempi tän vauvan kans mitä mie! :D Kummitädillään on ollut kans 2h hoidossa pari kertaa :)
Mulla on jälkitarkastus 30.5. pitää sit minipillierit pyytää (kuitenki lypsän vielä).. muutaman kerran mentiin ilman kumia silloin kun oltiin vielä täysimetyksellä, nyt ei enää uskaltais :D

Nyt kun oon antanu pulloa vaan, niin yhdellä yösyötöllä menty 2 edellistä yötä :)
 
Jospa sitä kerkeis meidänkin kuulumisia vähän kirjoitella, kun vauva nukahti vihdoin!
Meille on siis taas ilmaantunut vauva joka ei nuku kun max 1h päivällä.. Mikä tarkoittaa sitä etten sitten itse saa juuri mitään tehtyä. Vauva kun suvaitsee nukahtaa ja sen saa siirrettyä sylistä niin äkkiä syömään. Vaikka tämä tapaus viihtyykin hetken citterissä niin jotenkin en saa mitään tehtyä kun hän on hereillä. Muuten kyllä edelleen tosi rauhallinen tapaus jos vaan saa nukutuksi päivällä.. Eilinen iltapäivä ja ilta meni huudon säestämänä kun ei onnistunut nukkuminen päivällä niin illalla oli jo niin väsynyt ettei jaksanut kun huutaa kuuppa punaisena.. Yöllä sit nukkuikin 21-09 kolmellä syönnillä. Äiti on kyllä edelleen ihan puhki tosta eilisestä ;)

Meillä mennään ihan tissimaidolla ja hyvin on tullut kasvua ja syönnin jälkeen tyytyväinen vauva :) Pulloa en halua vielä ottaa peliin mukaan ennenkun imetys toimii ihan kunnolla,kun tällä kertaa haluaisin välttyä siltä pullorumbalta. Mikä siis tarkoittaa että meillä minä hoidan pääasiassa vauvan koska saattaa päivällä syödä tunnin välein. Turha on haaveilla mistään 3h syöttöväleistä tai pitkistä päiväunista... Pari päivää sain lapset nukkuu samaan aikaan päivällä ja sain itekkin unta samalla. Tais vaan olla joku mielenhäiriö, kun nyt ei sit enää onnistu :/ Et tää on just sitä mitä mä odotin! :D tai pelkäsin..
Mä en raaski vielä millään ees ajatella et jättäisin vauvan edes isin kanssa kotiin edes lenkin ajaksi. Syömisten takia se ei edes onnistuisi vielä, mut jotenkin en raaski myöskään.. Taidan olla vielä syvällä siellä vauvakuplassa ;D

Sektiosta oon ite parantunut tosi hyvin, en edes enää muista koko leikkausarpea! Ja tosiaan poika on nyt 1vko4pv et aika nopeaa on parantuminen. Vaunulenkeille mieli kovasti tekisi, mutta miehen töiden takia ei onnistu koska esikoista ei voi ottaa mukaan. No ehkäpä se tästä :)
 
Täällä mennään kans tissitellen täysimetyksellä, välillä syöntiväli on 2-3h, välillä tankataan puolen tunnin välein. Yöt vaihtelee paljon. Kapalossa nukkui paremmin mutta kävi isoksi siihen, ostettiin unipussi niin ekan yön ensimmäisen pätkän nukkui 4h! Olin ite sen jälkeen niin virkeä ettei uni meinannut tulla :D
huvitutti on satunnaiseen käyttöön, typy tekee kuitenkin hyvin selväksi että hyväksyy sen vain hetkellisesti tissin korvikkeeksi armosta. Pullolle oon alkanut opettaa pikkuhiljaa antamalla iltaisin tissin lisäksi pientä määrää pakastettua ensimaitoa, et jos nukkuis alkuyön paremmin ja oppisi myös pullolle. Yksi aamu isänsä osti jo mulle hetken lisää nukkuma-aikaa pullolla kunnes tyttö tajusi tulleensa huijatuksi :ROFLMAO::love: Eli aika kiinni on vielä minussa, mut noin pieni saa ollakin. Otan mukaan melkein joka paikkaan, jossain lähellä olen käynyt pari kertaa ilman vauvaa ja lähes poikkeuksetta herää sillä aikaa nälkäisenä vaikka olisin kuinka syöttänyt täyteen ja jättänyt nukkuvana kotiin :LOL: Mies pärjää muuten mainiosti vauvan kanssa joka onkin ihan isin tyttö, mutta kun sen tissistä ei tule maitoa, tutti kelpaa vain hetken eikä pullokaan vielä kunnolla, niin minkäs teet. Muuten mies hoitaa sit vaipat ym mut miä vaihdan yöllä kun joka tapauksessa herään imettämään.

Nyt on täynnä 5 viikkoa ja selvästi on jo isompi tyttö. 4.3kg, 54.5cm, tukka ja pää kasvaa. Päivittäin naureskellaan ja hymyillään, höpötellään, ollaan enemmän valveilla, seuraa katseella ja ottaa paljon kontaktia. Hyvin sosiaalinen tapaus ja enimmäkseen tyytyväinen, joskin osaa myös komentaa. :cool:

Ensi viikon lopulla on nimiäiset, pidetään pienet juhlat. Suomen passi on jo tulossa, Kela -kortti tuli jo (kysyivät sitä muuten passia hakiessa!) ja ensi viikolla ollaan menossa hakemaan neidille Meksikon kansalaisuus ja passi. Loppukesästä sit Meksikoon :love: ollaan jo muutenkin matkattu kotimaassa 1-1,5h ajomatkoja pari, oltu yötä poissa kotoa ja käyty paljon kaupungilla ja lenkillä. Hyvin kulkee mukana, nyt ostettiin kantoreppu niin päästään myös metsään!
 
Tervehdys!

Kovasti kiireistä on ollut meidän arki, ei ole pahemmin tullut tänne kirjauduttua. Huomenna on reissulesken elämä sitten ohi, lähes 4 vkoa, ja saadaan hakea isukki lentokentältä kotiin.

Meillä oli koko porukalla sitkeä flunssa, joka tuli myös vauvaan. Jouduttiin kertaalleen käymään päivystyksessäkin kun huolestuin tukkoisen ja räkäisen pikkumiehen happisaturaatioista. Nyt kuitenkin alkaa olla tauti voitettu. Isompi tyttö vielä yskii ja Niilolla ajoittain vähän lima rohisee kurkussa.

Niilo on nyt 7,5 vkon vanhana 4705g ja 54,6cm. Tänään käytiin taas sydänkontrollissa ja valitettavasti ahtauma oli oleellisesti pahentunut. Laittoivat kiireellisen lähetteen Helsinkiin lasten sydänasemalle ja sieltä tulee viikon sisällä aika. Alamme siis henkisesti valmistautua pallolaajennukseen. Ajankohta on vielä auki, mutta alkaa olla selvää, että se tarvitaan nyt vauvaiässä jo.

Meillä on päiväunet hieman kärsineet inflaatiosta ja on päiviä, että Niilo nukkuu 20-30min tirsoja pitkin päivää. Ne on pitkiä päiviä meille molemmille, koska iltapäivää kohden kiukku kasvaa pikkumiehellä.. Sitten on päiviä, jolloin nukkuu kahdet kunnolliset, 3-4t päiväunet ja silloin meillä asustaa oikein hyväntuulinen tyyppi! Yöunet Niilo nukkuu nyt suunnilleen klo 21.30-5(.30) ja syö 1-2 kertaa tuossa välissä. Flunssan aikana oli muutama yö, ettei nukuttu juuri ollenkaan. Eli vähän olen saanut sitä yövalvomistakin toki maistaa.

Niilon elämänmotto tuntuu olevan "Mies se tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta." Jakelee hyvin säästeliäästi vastavuoroisia hymyjä. Lähinnä 9-v isoveli niitä saa ja minäkin pari kertaa päivän aikana. Jokeltelee myös, mutta ei ole mikään pölpättäjä, vaan juttelee harvakseltaan. Paljon samantyylinen näissä asioissa kuin nuorempi isosiskonsa oli vauvana. Katseella seuraa tarkasti tapahtumia, mutta leluja ei kyllä vielä tavoittele.

Meillä on ristiäiset vasta 11.6. jos ei sitten tuon sydänasian tiimoilta jouduta siirtämään vielä myöhemmäksi.

Mulla alkoi myös menkat, reilu 7 vkoa synnytyksestä. Olisin kyllä voinut olla pitempäänki ilman...

Me ei olla vielä reissattu yön yli-reissuja. Pitkä mummolareissu odottaa kesäkuulla ristiäisten aikaan, jos ei tosiaan tule se pallolaajennus juuri siihen. Niilo on ollut kahdesti hoidossa kummitädillään 1-3t ajan. Muuten kulkenut minun mukana. Isänsä toki hoitanut silloin ennen reissuun lähtöä, kun olen esim. kuskannut isompia lapsia harrastuksiin.

Nyt taitaa pikkuinen herätä..

T. Huhtihapsukkainen ja Niilo 7 vkoa ja 5 pvää
 
Niilolle tsemppiä tuleviin haasteisiin. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Onpas meidän Nöösi jo iso verrattuna muihin vauvoihin! Meillä siis 6+1 viikkoa ja 57cm ja 5,4 kg :ROFLMAO:
Kylläpäs viikossakin tapahtuu nyt paljon!!! Tuntuu että tämä on jo iso poika! Kaikki menee niin hyvin ja enää ei tietoakaan minkäänlaisista vatsanväänteitä tms. Luin jostain että vauvat itkevät noin 2-3 tuntia päivässä? Meillä kokonaisitkua ehtii päivässä tulla varmaan kaks minuuttia.... Voi kun toivon että tämä jatkuu näin helposti!!!
Isi otti tänä viikonloppuna reissussa isosti uutta vastuuta ja oli paljon vauvan kanssa. Oli kyllä outoa itselle luopua mutta onhan tuo isinkin poika, joten kai mun on sitä välillä lainattava :love:
Ens viikolla on jälkitarkistus ja vauvankin lääkäri. Jos lääkäri toteaa että mulla paikat ja vatsalihakset palautuneet riittävästi niin olis tarkoitus alkaa liikkua tiukemmin. Nyt oon ollu vielä varovainen ettei tuu kohdunlaskeumaa tai vahinkoa vatsalihaksille.
Kohta kotona reissusta ja sitten kisakatsomoa pystyttämään!!!!
 
Huhheijaa, mitä huutoa täällä on pidetty 4 päivää... Poika on niin yliväsynyt et kaiken hereilläoloaikansa karjuu. Tänään on onneksi ollu parempi päivä ja oon saanu tyypin nukkumaan päivällä lähestulkoon kunnolla! Yöt kyllä menee kivasti; 5-6h eka pätkä mut sit alkaakin 2h välein syöminen ja hän on sitä mieltä et 6-7 aikaan on hyvä nousta ylös jo.. Ei auta maitotainnutuskaan siihen aikaa enää, vaan pakko nousta sitten ylös :D

On ruvennut mietityttää, kun meidän poika ei puklaile ollenkaan eikä röyhtäise kun tosi harvoin. Että tän 2vkon aikana ehkä 3krt. Kuitenkin sitten sitä maitoa tulee ylöspäin syömisen jälkeen, mutta ilmeisesti nielaisee kaiken takaisin.. Rupesin jo ton huudon takia ajattelee refluksia tai koliikkia, mut ainakin kovasti näyttäisi että johtuu tosta väsymyksestä.. Neuvola on vasta 3.6 mutta täytyy siellä muistaa kysyä asiasta..

Täällä on tänään pistetty Belly Binding ekaa kertaa päälle. En joko osaa sitoa tätä oikein tai sit ei sovi mulle, kun ei meinaa pysyä kunnolla :/ Eikä kyllä ainakaan luo mitään illuusiota että toi kamala roikkomaha häviäis, pikemminkin näytän paksummalta .. :/ Mulla siis vatsa ei palaudu varmaan ikinä enää. Kiloja tuli 18kg joista viimeiset 6kg ihan viimemetreillä.. Toissapäivänä kävin vaa'assa ja 7kg lähtenyt, että juu. Mitään diettiä ei oikein uskalla aloittaa, ettei maito lopu mut täytyy nyt pysyä erossa herkuista ja toivoa et kuuluisin niihn onnekkaisiin joilla imetys sulattaa kilot!:)

Kapusha ja poju 2vko
 
Tsemppiä Kapusha! Mulla belly binder palautti omat mitat ennätysajassa enkä enää käytä sitä. Raskautta edeltävät farkut on nyt vyötäröstä isot! Vatsanahka kaipaa vielä toki hieman lisää aikaa että olis ihan normaali mutta sen huomaan enää minä. Itse voin tosta antaa vaan positiivista palautetta.
 
Noniin pitkästä aikaa pääsen itsekin kirjottamaan tänne. Ollut kyllä päivät niin nopeesti ohimeneviä, kuten varmasti kaikki tietääkin :)

Täällä pikkunen pian kuusi viikkoa vanha ja kasvaa oikein mallikkaasti; reilun viiden viikon iässä oli pituutta jo 56cm ja painoakin tullut reilu kilo syntymäpainoon eli 4,9 kiloa näytti neuvolan mittari. Ihania vauvamakkaroita tullut reisiin ja käsivarsiinkin pienet :love: Joskus tuntuu että se syö hirveen harvoin, täysimetyksellä mennään, enkä imettäis ees 8 kertaa päivässä mutta kerralla kyllä aina tuntuu syövän molemmista rinnoista ja jos nukkuu 2-4h päikkäreitä niin sen jälkeen kerralla viihtyykin sit pidempään rinnalla. Ja kun kerta kasvaa noin hienosti niin eipä tartte olla huolissaan (y)

Yöt on menneet alusta asti tosi kivasti ja herää oikeeastaan aina vaan kerran syömään. Rytmi on yleensä se että nukkumaan menee klo 22-01 ja herää syömään klo 03-05 ja sitten seiskan aikaan heräillään, tosin siinäkin vielä voi joskus parisen tuntia äidin kanssa nukkua meidän sängyssä. Tyttö nukkuu pinnasängyssä, ainoastaan kolme yötä nukku meidän sängyssä kun alkoi pahemmat masuvaivat ja koin että sai turvallisuuden tunteen ja nukku paremmin itkuissa. Mä en vaan itse saa nukuttua kauheen hyvin jos tyttö vieressä, vaikkei kainalossa nukukaan ja mulla ois korvatulpatkin niin havahdun heti pieneenkin älähdykseen :) Täällä tosiaan on ilmavaivoista kärsivä tapaus, joka meillä tarkottaa sitä, että aluksi vaan öisin alko kiemurrella ja itkeä unissaan masua kun yrittää äheltää pierua tulemaan eikä siinä onnistu. Ensin en edes tajunnut mistä oli kyse ja luulin että itki nälkää yöllä ja annoin vaan rintaa vaipan vaihdon jälkeen. Lopulta huomattiin mistä kyse niin nyt pierujumppaillaan tytöm jalkoja masuun ja mojovian paukkuja tulee kymmeniä. On tosi raastavaa katsos kun pikkunen itkee krokotiilin kyyneleitä ja sattuu tosi paljon. Nyukyään myös päikkäreitten jälkeen pierujumpat käytössö itkun ehkäisemiseksi. Masullaan kun nukkuu päikkäreitä aina välillä niin sas itsekin ilmat pihalle mutta silloinkin tietysti myös itkee. Cuplatoni oli aiemmin käytössä ja nyt loppuu pian disflatyl puteli, neuvolan d-vitskat vaihdettu bioteekin super d tippoihin jotka vesipohjasia ja gefilus tipat jätetty pois, jotka myös oli öljypohjaisia, kantoliinaa ja -reppua paljon käytetään ja röyhtäytetään kunnolla (joskin välillä huonolla menestyksellä). Toivottsvasti pian paranee masuvaivat. Huomenna mennään testaamaan vyöhyketerapia josko siitä olisi apua, vqikka kotosallakin oon hieronut tyttöä muttei tykkää siitä ollenkaan. Saas nähdä. Masuvaivoista ollaan kärsitty muutenkin aikalailla kun sain rintatulehduksen siinä vajaan kolmen viikon iässä ja tytölle tuli kaamee ripuli mun antibiooteistaa puuh.

Päivisin itkee tosiaan noita ilmavaivojaan ja kun aika temperamenttinen tapaus alusta asti ollut (tullut äitiinsä :ROFLMAO: ) niin kyllä saa kuulla jos heti eicoo tissiä naaman edessä heh. Ei kyllä tuu kahta tuntia itkua päiviin mikä erittäin hyvä juttu. Mä en varmaan uskois että kestäisin kauheen hyvin, oon ollut vähän ihmeissäni kuinka rankalta tää silti on välissä tuntunut vaikka helpohko tapaus tää tuntuu olevan kun noi yöt sujuu niin hyvin mun mielestä. Käsittelyherkkä tapaus tää kyllä on, kuten neuvolastakin sanottiin, nimittöäin vaipan vaihdot, pukemiset, puhdistukset ja kylvetykset on aina yhtä kitinää tai huutoa. Tänään kylvetys suju ekaa kertaa ilman rääkymistä,mikä oli huippua(y)

Välillä tosiaan itkuja on itsellä tullut kun oon saanu tytön nukkumaan pihalle päikkärit ja yksin täällä ollut. Sitten tuntuukin typerältä että miks itken ja mukamas rankkaa kun iltasinkin saan nukuttua ite 1-2h päikkärit kun mies pitää kantoliinasss tai käy vaunuilemasssa, mutta kaippa ne nää hormoonit ja onhan täälläkin päiviä kun kitisee enemmän eikä nuku kunnolla päikkäreitä. Ja saahan sen itkun tullakin ja pitääkin tulls ettei jää sisään myllertämään :)

Vieraista ja reissuista. Paljon on vieraita ollut kylässä eikä ne enää ahdista mua niinkuin siinä rintatulehduksen ja antibiiooteista tulleen itkun ja tilanteen aikana. Yhdet hautajaiset oli jo missä testattiin vaan vähän äänihuulia kirkossa, kauppa ja kaupunkireissuja ollqan tehty kaksin tai miehen kanssa kolmisteen, itse oon käynyt lenkillä ja kaupungilla asioilla yksin ja sen semmosta. Nyt viikon päästä tulee ensimmöinen reissu toiselle paikkakunnalle ja yöpymiset muualla kun kotona sekä 4h automatka.

Ite oon palautunut tosi nopeeesti raskauskiloista; 16kg tuli ja ne lähti ekassa kuukaudessa ja nyt itse asiassa painan väjemmän kun raskauden alussa. Maha on tietrnkin tollanen löllykkä mutta sehän olikin odotettavissa. Heinäkuussa mulla jatkuis taas salijäsenyys niin pääsee tunneille. Jälkitarkastus on vasta 20.6. (reilu 10viikkoa synnytyksestä!) että kyllä mä sitä ennen jollekin kesätunneille oon menossa testaamaan kunnon palauttamista :) Ikävä meinaan jo hikiliikuntaa kun en oo muuten kun vaunulenkkejä tai kantorepulla kävelyä tehnyt normikävelylenkkien lisäksi. Venyttelyä pitäis alkaa kans tekemään kun nyt huomannut ettå selkä ja jalatkin ihan jumissa. Lantionpohjalihaksia oon tehnyt tosi huonosti, en ikinä muka muista! Onko muut jaksaneet niitä treenailla?

Jospa sitä itsekin menis nukkumaan kun muu poppoo jo tuhisee täållä. Viikko taas vaihtuu, kyullä nää viikonloput on niin huippuja kun mies päivät kotona auttamassa niin menee aika niin paljon kivemmin kuitenkin koko perheenä :love: Mies kyllä ottanut isin roolin niin luontevasti ja auttaa hoidossa tosi paljon, hoitaa aina vaipanvaihdot ja kylvetyksen, imuroi ja siivoaa viikottain ja on läsnä koko ajan. Riidellään kyllä silti melkein päivittäin kaikesta typeristä pikkuasioista mutta no toisaalts ei ne kai riitoja oo vaan hetkellistä sanaharkkaa, oon mä aika väsynyt kuitenkin niin herkillä tunnun olevan kaiken suhteen :D

Jatketaan taas ens kerralla! Kivaa lukea teidän rutiineista ja vauvojen kasvuista (y)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta. Just kun kehuin kuinka kivasti ollaan yhdellä yösyötöllä menty oikeestaan kaikki yöt ja tyttö nukkuu jopa 5-7h unia putkeen niin viime yö olikin jotain ihan muuta (n) Heräs kahden tunnin välein huutamaan mahaansa ja syötinkin kahdesti. Nyt ekaa kertaa oon jo näin aamusta alkaen naatti kun yleensä vasta illalla iskee armoton väsymys. Parin tunnin päästä sinne vyöhyketerapiaan!
 
Nöösikkä; Käytitkö sitä binderiä ympäri vuorokauden? Mulla on sen sitomisen kanssa ongema, kun täytyy ite taiteilla se päälle. Täytyy varmaan kattoa se video vielä uudestaan. Se oli kyllä mun mielestä tarpeeksi kireällä, mutta tuntui sit tosi nopeesti löystyvän varsinkin ylhäältä.

Mua ällöttää tää oma ulkonäkö niin paljon... Kun ylipainoa oli ennestään se 20kg niin siihen päälle vielä reilu kymppi niin kyllä on ihanan hehkeä ja kiva olo :unsure: Vauva ei kauheesti tunnu tykkäävän vaunuissa olemisesta ja eilen piti lähteä kokeilemaan vaunulenkkiä,mut jäi sitten kun tyyppi nukkui citterissä 2,5h nin ei ois varmaan enää vaunuihin nukahtanut...
Mäkin kehuskelin,et vauva nukkuu 5-6h putkeen niin viime yö olikin sit jotain ihan muuta. Nukahti ysin jälkeen, eka syöttö 01, sitten 03:30 ja taas oli jo kuudelta muka niin pirteenä heräämässä.. Vähän sain viivyteltyä seiskaan asti, mut vissiin kun on valoisaa niin hän aattelee et voi herätä :D Nyt sit nukkuu ekoja päikkäreitä.

Mun pitäis se kantoliinahommakin opetella et päästäis ulos joskus... Esikoinen kärsii kun ei päivällä oikeen päästä ulos. Kantoliinassa vauvakin varmasti viihtyisi. Mies ei kauheasti ton vauvan hoitoon osallistu, mut ottanut sit esikoisesta enemmän vastuuta. Eilenkin puuhailivat koko päivän yhdessä ja esikoinenkin sai olla lähes kokopäivän ulkona :rolleyes:
 
Kapusha, käytin vaan päivällä. Yhtenä yönä kokeilin mutta kun imetyksen takia pyörin ja hyörin niin oli musta huono.
Mullakin raskauskilot lähteneet ja niiden lisäksi kaks ylimääräistä vaikka herkkuja syön edelleen liikaa. Ruoka on muuten terveellistä ja lähinnä salaatteja syön. Teen ne aina etukäteen valmiiks jottei suuhun menis koko päivää vaan epäterveellisyyksiä. Jaahas meillä heräillään aamu-unilta syömään :love:
 
Mulle toi kantoliina on kyllä antanut paljon apua kun tyttö tykkää nukkua siinä, joskus aliussa vähän kitisee ja näyttää mieltään, mutta aina on nukahtanut ja kolmeakin tuntia siellä nukkuu. Ite jätänkin kaikki sellaset kotihommat mitkä pystyy kätevästi seisten trhdä (pyykit, ruoka, tuttipullojen keittäminen ja siivoukset) aina tehtäväksi silloin kun tyttö kantoliinassa. Ja mies yleensä alkuiltasin nukuttaa siinä niin saan ite otettua päikkärit. Kantorepussa on kans nyt lämpimien säiden ollessa päällä niin kiva ulkoilla. Viikonloppuna oltiin just kolmisteen pitkällä kävelyllä ja silloin mies ottaa reppuun tytön :)

Vaunuissa välillä nukkuu kans oikein mielellään mut joskus se on varsinkin aamupäibisin sellasta tutin tunkemists ja tiputtelua ja kitinää niin ei siitä tuu mitään. Samoin joskus lenkillä viihtyy vaunuissa kaksikin tuntia, joskus vartin tyytyväisenä.

Vyöhyketerapiassa oltiin ja seuraavat ajat varattiin myös loppuviikolle sekä seuraaville viikoille. En nyt osaa sanoa juuta enkä jaata vielä, mutta ainakaan tää temperamenttinen käsittelyherkkä tapaus ei itkenyt yhtään hieronnan aikana ;) Olin varautunut kauheaan huutoon. Loppuviikosta uudemman kerran.

Aurinko paistais ulkona, vähän haaveilisin mennä sinne lepäileen jos sais tytön tåhän sämkyyn vaikka päikkäreille :) Mieskin tuli nyt lounaalle töistä kotiin samalla. Täytyypi testata tissi suusta pois ja menoks!
 
Helou! Ihana kuullKaikkien vauva-arjesta ja paljon tsrmppiä pikku Niilolle perheineen!♡

Meillä nyt juhlat nyt ohi, toissapäivänä loli riatiäiset ja häät, oli ihant partyt♡ pikkutyttö jaksoi koko ajan olla mallikkaasti, vain nälkäänsä itki. Tänään mull olijälkitarkastus ja kaikki oli ok. Nyt iski mulle pikku flunssa, oisko juhlastressi nyt purjaantynu . Ihania kesän alku päiviä kaikille!!♡
Anscu ja Pikkuinen 6vko2pvä
 
Heippa! :)

Täällä tuli porukan nuorimmalle ikää tänään 2vk ja neuvolassa käytiin. Hienosti kasvaa täysimetyksellä (y) Mitat tänään 3975g ja 55,2cm (syntymämitat 3798g ja 52cm), vaikkaa onkin melkoinen sinappikone :D
Tämä meidän poitsu on melko rauhallinen tapaus. Itkuja tulee lähinnä välillä vatsavaivojen vuoksi + vaipanvaihdosta ja pesuista ei tykkää. Mähän sain lähes heti synnytyksen jälkeen pissatulehduksen (elämäni ekan) ja antibioottikuurin, joten vauvankin maha joutui heti alkuun koville. Nyt onneksi kuuri jo ohi.

Isoveljet tykkää kovasti vauvasta, silittelevät ja pussailevat kovasti. Ykkösluokkalainen laittoi jo kerran isin ohjeistuksella vauvalle vaipankin :)

Mulla tuli raskausaikana lähtöpainoon nähden n. 11kg painoa. Mut nyt tilanne on se jo, että ollaan kilon verran miinuksella. Eli 12kg tippunut paino 2 viikossa. Ihan kiva näin, vaikka tiedän osan tippuneesta painosta olevan lihaksia; kun koko raskausaikana oli liikunta minimissä erilaisten vaivojen vuoksi..

Ikävä kuulla huhtihapsukainen, että teillä mahdollisesti jo pian pallolaajennus edessä :( Tsemppiä sinne!

vaimo ja pikkumies 2vk
 
Kapusha meidän esikoinenhan ei pulauttanut / röyhtässyt koskaan ja sitten alkoi huudot. Yöt nukkui klo 22 - 05 ja koko päivän huusi hereillä. Neuvolassa sanottii että ei voi olla maitoallergia kun ei oksenna ja ei ole ihottumaa, vein yksityiselle jossa lääkärk sanoi heti huutavaa poikaa katsoessa että maitoallergia se on. Maito voi jäädä myös masuun vaivaamaan eikä välttis oksennuksena ulos tule ja pinkeä ja kumiseva iso masu pojalla olikin. Huudot loppui kun saatiin apteekin maidoton korvikejauhe käyttöön!

Pitkästä aikaa oli pakko kirjoittaa, täällä Espanjassa ollaan vielä mutta ylihuomenna kotiin. :) Poika oli 4vko neuvolassa hurjat 4,3kg, paino noussut siis tahtia 67g / päivä !! Ens viikolla taisi olla seuraava neuvola ja varmaan on 5kg jässikkä jo. :D

Esikoisen huudot jätti kyllä traumat ja kokoajan reagoin vauvan pieniinkin äänähdyksiin hätääntymällä. Onneksi ei huuda tämä tapaus. Yöllä syö 1-2kertaa. Viime yönä nukkui 22 - 04. Tosin vieressä kun nukkuu niin ei haittaa puoliunessa iskeä tissiä suuhun useamminkin.:) Tosi onnellinen oon että imetys sujuu tällä kertaa :love:

Suomessa ollessa tuli rakko jalkaan joka tulehtui ja tuli Ruusu, sain viikon antibiottikuurin ja pelkäsin jo että se viimestään laukasee huudot mutta ei vaikuttanut onneksi vauvaan! Vauva varsinkin herätessään naureskelee hirmuisesti ja sylissä tyytyväisenä tuijottelee kasvoja tosi tarkkaavaisesti. Ihan mahtavia hetkiä kun näitä ei esikoisen kanssa saanut kokea kun oli pelkkää huutoa kaikki hereillä olo.

Lentokoneessakin meni hyvin. Vauva nukkui vain. Lentoemot katsoi esikoista kun kävin vaipan vaihtamassa ja vauvaa sen aikaa kun autoin esikoista vessassa. :D

Pian taas koittaa arki kotona. On kyllä sellanen adhd-tapaus tuo esikoinen että onneksi on 4,5v ikäero! 10v ikäero olis ehkä ollut parempi. :D

Hyvää kesää kaikille!!
 

Yhteistyössä