Huhtikuun hurmurit 2017 *lokakuussa*

Laskettu aika huhtikuussa 2017,

liity mukaan!
Bio%20divider.png
Tiedot muodossa: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

Tiedot mieluusti jollain värillä korostettuna, niin listan päivittäjä huomaa ne helpommin. Tekstin väriä saa muutettua pisaran kuvasta painamalla.

Odottajat:

(päivitetty 26.10.2016)

26.3.

Trillian / 33 / OYS / 2. lapsi

1.4.
tinjuska / 24 / KAKS / 2. lapsi
Tipsu / 29 / TAYS / 4. lapsi
mansikkavene / 25 / KOS / 1. lapsi
Akkuporakone / 34 / - / 3. lapsi

2.4.
elluka / 25 / TAYS / 2. lapsi
-Käpy- / 31 / HUS / 2. lapsi

3.4.
Mollama / 22 / HYKS / 1. lapsi
eemiliah / 25 / HUS / 2. lapsi

4.4.

Ikuinen laihduttaja / 34 / TAYS / 4. lapsi
poppana92 / 24 / KOKS/ 1. lapsi
Ellie_88 / 28 / SEKS / 2. lapsi
Kakaduu / 38 / OYS / 2. lapsi / tyttöolo / poikalupaus

5.4.
Crabapple / 26 / TAYS / 2. lapsi
Snowmamma82 / 34 / OYS / 4. lapsi
Eveli90 / 25 / TYKS / 2. lapsi

6.4.
Anna_85 / 30 / K-SKS / 2. lapsi
Kipitii / 27 / OYS / 2. lapsi
Karpalo2017/ 27 / LKS / 3.lapsi

7.4.
tina_hki / 31 / - / 1. lapsi / tyttöolo
rolliakka82 / - / - / 1. lapsi
Joiku / 35 / P-HKS / 2. lapsi

8.4.
Avantasia / 30 / K-SKS / 4. lapsi / tyttöolo
koovee88 / 28 / - / 3. lapsi
Muikeroinen / 19 / OAS / 1. lapsi / poikaolo
Kaumi / 31 / K-HKS / 2. lapsi
Myytta / 24 / JS / 1. lapsi

9.4.
m.a.m / 30 / HUS / 1. lapsi
Orvokki_ / 25 / - / 1. lapsi
Bosch / 30 / KOS / 2. lapsi

10.4.

pumpuli15 / - / - / 2. lapsi
Äitineljälle81 / - / TYKS / 5. lapsi
Hipppu / 29 / K-SKS / 1. lapsi

11.4.
Iinaelina / 35 / KOS / 2. lapsi
suselii / 23 / K-SKS / 1. lapsi
rriude / 25 / KYS / 1. lapsi

12.4.
Madddde / 27 / TAYS / 1. lapsi
haave31 / 34 / TAYS / 3. lapsi
ailein / 29 / HYS / 2. lapsi
huhtikuinen2017 / 37 / KOS ? / 1. lapsi

13.4.

CaiMike / 34.v / KHKS / 5. lapsi

14.4.
anskubansku81 / P-HKS / 2. lapsi
elanor85 / 31 / TAYS / 2. lapsi
mippis / 29 / K-SKS / 3. lapsi
Korhis / 28 / KYS / 1. lapsi
aurora* / 33 / HUS / 2. lapsi

15.4.
kenke / 28/ PS / 2. lapsi
krrrstaa / 23 / NKL / 3. lapsi
norbba / 28 / JS / 2. lapsi
Viiu / 35 / KOS / 2. lapsi

16.4.

Sniff / 36 / HUS / 3. lapsi
isabel 32 / 31 / KOS / 2. lapsi
TatjanaL / 28 / MKS / 2. lapsi

17.4.
vauvaonnea / 30 / TYKS / 2. lapsi
Heliaana / 28 / HYS / 2. lapsi
Tinttimaija / 27 / TYKS / 4. lapsi
Noai / 28 / SATKS / 2. lapsi
Lykky / - / TAYS / 2. lapsi
Vupsu / 32 / TAYS / 2. lapsi
Marilliini / 31 / OYS / 3. lapsi
Norppuli / 37 / Hki / 1. lapsi

18.4.

Jaanel / 26 / JS / 3. lapsi
kapinakeiju / 20 / JS / 1. lapsi

19.4.
Reese / 31 / KOS(/H) / 1. lapsi
Ataraksia / 28 / K-SKS / 3. lapsi
Jen81 / 34 / KOS(/NKL) / 3. lapsi
Lumirinsessa / 20 / KAKS / 1. lapsi

20.4.

Friid / 31 / JS / 1. lapsi

21.4.
oskama / 21 / KOS(/H) / 1. lapsi / poikaolo
Emelie85 / 31 / HYS / 3. lapsi
Jose85 / 31 / KYS / 3. lapsi
Syssy^^ / 29 / TAYS / 2. lapsi
minttumar / 21 / P-KKS / 1. lapsi / poikaolo
Pippuri-83 / 33 / - / 3. lapsi


22.4.

-

23.4.

kamno / 27 / TYKS / 1. lapsi
Nelisa / 25 / TYKS / 5. lapsi
mindalyn / 27 / - / 2. lapsi

24.4.
AnnuLiisa / 29 / TAYS / 3. lapsi
fabula / 30 / - / 1. lapsi

25.4.

Haidih / 32 / HYS / 4. lapsi
vauvatoiveilija / 24 / P-HKS / 2. lapsi
milli06 / 35 / OYS / 2. lapsi

26.4.
Marrasmassu 32 / LKS / 4. lapsi
Toffeetyttö / 36 / TAYS / 2. lapsi

27.4.

Hymynaama95 / 20 / JS / 1. lapsi
Irina79 / -/ HYS / 4. lapsi
Röllineito / 29 / OYS / 5. lapsi
Pichar / - / JS ? / 1. synnytys, kaksoset
papurinsessa / 23 / KOS / 1. lapsi / poikaolo

28.4.

pion1 / 27 / 2. lapsi
Nalat-84 / 31 / PHKS / 2. lapsi


29.4.
tinzu83 / 33 / TYKS / 5. lapsi

30.4.

diiduska91 / 24 / PHKS / 2. lapsi / tyttöolo
minea79 / 37 / JS / 2. lapsi

*** yht. 96 odottajaa ***

Synnytyssairaalat:

E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala

Edelliset ketjut:
- heinä-elokuu: http://kaksplus.fi/threads/huhtikuun-hurmurit-2017.2479446/
- syyskuu: http://kaksplus.fi/threads/huhtikuun-hurmurit-2017-syyskuussa.2481139/
 
Viimeksi muokattu:
Jaa, joko se syyskuu loppuikin? :ROFLMAO: Mulle voi ehtiessään lisätä synnytyssairaalaksi Jorvin.

Ei kai näillä viikoilla voi vielä tuntea liikkeitä? Eilen ja tänään välillä sellainen tunne, että vatsassa olisi perhosia ja sillai "kutittelee". Neuvolasta sanottiin että yleensä vasta 16+ voisi mahdollisesti pienen liikkeet tuntea. Onko tämä sitten vain jotain mahan toimintaan liittyvää, vai onko muilla ollut samanlaista? :cautious:

Myytta 13+2
 
@Myytta Sitä ne kaikki sanoo, että ei vois liikkeitä tuntea vielä, mutta mää kyllä kans oon ollu tuntevinani jotain sen tapaisia :LOL: Ja paljolti sellasia muljahduksia, mitä ei oi aijemmin tuntunu. Ne kai voi olla jotain kohdun kasvutuntemuksia tai muita?

Ja kappas ollaan ihan samoilla päivillä menossa! :D
Muikeroinen ja Pulppu 13+2
 
On niin helppo lukea aina muiden kuulumisia :) ja vaikea jaksaa päivittää omia, kun tuntuu et ei tässä mikään auta ja voi oikeasti vain odotella. Tällä viikolla on vihdoin se nt-ultra! Eli yksi odottaminen päättyy siihen. Odotan innolla, että pääsee näkemään mitä siellä masussa on. Välillä on hieman epäluuloinen olo kun ei mulla kovin voimakkaita oireita ole ollut (on kuitenkin jotain ). Oon silti luottavainen ku syke on jo nähty. Luulen et tuleva ultra on kuitenki jopa herkistävämpi ultra ku se varhaisultra, vaikka se olikin eka. Nyt siellä pitäs kuitenkin olla ihan "vauvan" näköinen tyyppi ja km riski pieni.

Arvon vielä tytön ja pojan välillä. Jos yleisiä merkkejä uskoisi ni ehkä poika, mut sit välillä uskon myös tyttöön. Ei voi tietää! Tytön nimi ois helpompi keksii. Pojan nimet on vielä hakusessa. Musta on kiva miettii jo nyt. Ootteko muut miettiny nimiä?

Mun oireet tuntuu jo vähentyneen. Vatsa ei enää turvota yhtä pahasti illalla ja väsymystä on vähemmän. Aika kiva..vaik vähä outoa. Atooppinen iho on vaan pahentunnut kamalaksi ja lääkäri sano et se on normaalia. Nyt mulla on onneks oikeet rasvat siihen.

Kävin huvikseen kattoo mamma housuja. Löysin nopeesti vaa lindexistä muutamat. Mistä muista normi vaateliikkeistä niitä löytää? En haluis ostaa ihan mitä vaan telttoja ja haluisin sovittaa niitä mielummin kaupassa ku netistä. Vielä ei oo ihan kiire mut löysiä vaatteits on kivemmat pitää päällä. Kiloja ei oo tullu juurikaan lisää, mut välillä vatsaa painaa hieman.

Friid jotai 11+2 (varhaisultran mukaan) ja lasketusti 12+2. Kiva heitto.
 
Kiitos papurinsessa uudesta pinosta! :)

Nimiä oon miettinyt tai siis ne on ollut aina tiedossa mutta vaan kolmelle seuraavalle pojalle (tuskin niitä silti tulee tehtyä):LOL: Tytölle ei ole yhtään hyvää ideaa, jos laittaisin saman mikä edellisellä tytöllä ja perään vaan junior:D Ei vaan mikään kuulosta meille sopivalta.

Mammavaateita en itse ole bongannut kun h&m:ltä ja siellä onkin hyviä ja edullisia paitoja mutta housuja tarvitsisin. En tykkää siitä tuubista mikä tulee masun päälle:cautious: Vaikka voihan sen kääntää alas.
 
  • Tykkää
Reactions: papurinsessa
Mammavaatteita mäkin ostin viimeksi hennesiltä, alennuksesta vieläpä löytyi sopivia :D ajattelin nyt lähiaikoina sieltä mennä taas kattelemaan, yhdet housut voisi ainakin hommata, jotain vaatteita onkin vielä säästössä.

Nyt tuntuu aika jotenkin matelevan, seuraavaan neuvolaan vielä pari viikkoa ja rakenne ultraan ikuisuus :D olokin on melko normaali, jos järkyttävää suolaisen himoa ja muita mielitekoja ei lasketa. Mitä te himoitsette? :p


Liikettä tai pientä kuplintaa luulen välillä tuntevani, mutta tiedä sitten onko vaan jotain suolistoperäistäo_O esikoisesta muistelisin että juurikin vasta joskus viikon 16 jälkeen alkoi tuntumaan.

Eveli90 13+5
 
Mä oon ostanut äitiysvaatteita hm:lta. Mulla on parit farkut sen tuubin kanssa esikoisen odotuksesta ja nyt löysin parit farkut ilman sitä tuubia. Eli hm:ltä pitäisi löytyä molemman tyyppisiä!

Lauantaina löysin vihdoin sydänäänet. Kivi vierähti harteilta ja nyt voi mennä luottavaisemmin mielin keskiviikon nt-ultraan. Esikoinen tosin tuli juuri sopivasti kipeäksi tänään, joten toivotaan että parantuisi keskiviikkoon mennessä ja itse pysyisin terveenä
TatjanaL ja vaavi 12+1
 
Kiitos uudesta ketjusta, papurinsessa! :)

Ihanaa, että jotkut tuntevat jo liikkeitä! :love: Odotan itse jo malttamattomana niitä, mutta siinä voi varmaan mennä vielä parikin kuukautta, kun olen vasta 12. viikolla ja ensisynnyttäjä. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä :giggle:

Nimiä ollaan hiukan mietitty, ja ainakin periaatteessa on jo valmiina yksi vaihtoehto tytölle ja yksi pojalle. :) Meidän pitäisi päättää myös, kumman sukunimi vauvalle tulee, se voikin olla sitten vaikeampaa :ROFLMAO:

Äitiysvaatteita en ole vielä kaipaillut, mutta viime aikoina maha on kyllä paisunut sellaista vauhtia, että kaipa niitä pitäisi pian alkaa etsiskellä.. Kiva siis kuulla, mistä olette niitä löytäneet! :)

Himoista oli myös puhetta, mulle iski pari päivää sitten pakottava tarve saada Pätkistä :D Onneksi oli kauppa lähellä. Yhdessä vaiheessa himoitsin ja söin myös paljon juustoa (sellaista oikein kunnon suolaista ja rasvaista :p), mutta nyt sitä ei sitten taas tee yhtään mieli.

fabula 11+1
 
  • Tykkää
Reactions: papurinsessa
Pitkästä aikaa kirjottelen, lueskellut olen säännöllisemmin :)

Liikkeitä en vielä oo tuntenu, mutta viikkoja onkin vasta 10+0. Esikoisesta tunsin about 16+ vaikka istukka olikin etuseinässä ja sanottiin, et se voi vähän viivästyttää.

Äitiysvaatteitakaan en oo vielä viittiny ostaa, kun tuntuis jotenkin hassulta ennen nt- ultraa o_O maha on kyllä sen kokonen, että farkkuja/housuja ei kannata edes ajatella. Miehellekin yks päivä sanoin, että ois kauheen kiva käyttää välillä jotain muitaki housuja kun collareita/legginsejä.

Nimiä ollaan/oon välillä miettiny, mut ei oo löytyny yhtään mieleistä. Mies haluis lisäks, et alkais samalla kirjaimella, kun esikoisella ja mä taas haluisin et ei alkais. Vaikeeks menee :D

Himoja on lähinnä kaikkeen fressiin (hedelmät yms) ja suklaaseen. Mikään juominen ei tunnu maistuvan ja onkin tullut juotua ihan liian vähän viime aikoina (n)

Ultraan jäljellä 2viikkoa, jännittää ja mietityttää. Onneks ens viikolla lähetään muutaman päivän minilomalle Tukholmaan ja sielä on muuta ajateltavaa :)
 
Apua, tuleeko joka kuukausi aina uus ketju? Täytyypä sit ettiä missä se vanha oli jotta näen mitä sieltä missasin =)

Liikkeitä en vielä tunne ja tuskin oottelenkaan vielä moneen viikkoon.

Ekat mammahousut ostin H&M, ja nyt ostin ulkomailta kahdet farkut ja 2 paitaa ja alkkareita. Isompikokoisena on vähän hankalempi mahtua H&M vaatteisiin, valitettavasti. Kokeilin tilata sieltä parkatakin syksytakiksi.
 
Meillä on parit nimet jo mietitty jonkun aikaa sitten. Molemmat pitävät niistä ja on samaa mieltä nimistä :) Mulla on tytölle nimi ollut jo tosi kauan, jo ennenkuin suunniteltiin edes vauvaa. Mieskin onneksi piti siitä, mutta eriasia onkin sopiiko se sitten vauvalle :whistle:

Mulla ei erityisemmin himoja ole ollut. On sellaisia, että esim. appelssiinimehua meni monta purkkia päivässä pari viikkoa, sitten tuli ällötys sitä kohtaan. :sick: Mulla tuppaa olemaan tosi tosi paljon ällötyksiä, mikä on todella rasittavaa :cautious:. Varsinkin Hajut on edelleen kuvottavinta mitä tiedän. Mieskin sanoi että, kun muilla tulee mielitekoja nii sulla tulee vaan ällötyksiä hajuihin.

Olen vähän katsellut äitiysfarkkuja netistä, kun omat housut eivät vaan mene päälle. Itse en osaa vielä sanoa tykkäänkö tuubi-mallista vai siitä toisesta. o_O täytyy koklata :)

Oskama ja papana 11+4
 
Kiitos papuprinsessa uudesta ketjusta!

Mulla ois tytölle nimi valmiina, en oo kyllä hyväksyttäny sitä miehellä, mutta uskoisin että sillekin kelpaa. :whistle: Ainakin esikoisen nimestä oltiin ihan yhtä mieltä. Esikoisen nimi muuten päätettiin jo rakenneultrapäivänä, kun sukupuoli selvisi, ja häntä kutsuttiinkin sitten nimellä jo synnäriltä alkaen.

Äitiysvaatteita en oo vielä käyttäny, mutta kohta on pakko... Mun vanhat vaan on suurelta osin kaverilla vielä lainassa, pitäis hakea ne tässä joku päivä (hän on siis synnyttänyt jo). Mulle pitää ehdottomasti olla se mahatuubi, muuten tuntuu ettei housut pysy jalassa. Tosin niissä ne mitkä sopii mahasta alussa ei mee sitten lopussa enää päälle. H&M:n vaatteita muullakin on enimmäkseen ollu.

Mullakin kyllä tuntuu jo liikkeitä, vaikka ei vielä kovin usein. Eikä tunnu selkeitä potkuja, vaan semmosta asennonvaihtovänkäystä. Varsinkin jos esim istun nojaten eteenpäin niin että maha on tosi ahtaalla ni alkaa tuntua että raukka siellä vääntää itteään parempaan asentoon että mahtuis olemaan. :D On se vaan ihanaa tuntea ne liikkeet! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: papurinsessa
Pitkästä aikaa täällä. Minä olen koko ajan ollut varsin oireeton, mutta rinnat on arat ja vanhat rintsikat ei enää oikein istu. Tänään kävinkin sitten ostamassa kuppikokoa isommat. Toivottavasti eivät hirveästi tästä kasva, ei tarvitsisi... mutta lienee toiveajattelua... Maha on iltaisin vähän enemmän turvoksissa kuin yleensä ja vessassa pitää yöllä juosta ainakin kerran, tylsää. Muuten olen tosiaan ollut todella oireeton, ei mitään pahoinvointejakaan, eikä todella tunnu siltä että olisin raskaana. Parin viikon päästä NT-ultra, sitten saa tietää onko tuolla joku elossa (7+1 siis näkyi kyllä tyyppi ja syke, mutta olen niin pessimistinen...)
Hilla 10+2
 
Liikkeet: Ei mitään varmaa ainakaan. 15. viikollahan niitä herkimmät voi alkaa tuntemaan. Sitä ennen ne todennäköisesti on suoliston liikkeitä. Sekin toimii vähän erilain raskausaikana. Aineenvaihdunta hidastuu.

Vaatteet: Oon ostanu jotain kirppikseltä. Täällä on yks lastenvaatekirppis josta helposti löytää. Muutamat housut, joku paita ja talvitakinkin ostin valmiiksi. Takki on niin kallis ostaa uutena että oli ihan huippu löytö! Semmoinen kiva parkatakki. Jonkin verran on sellaista vaatetta joka menee raskausaikanakin. Pari mekkoa joita kestää venytellä. Ei varmaan enää tarvi ostaa kuin muutama pidempi toppi. Siihen voi sitten laittaa päälle ihan tavallista neuletakkia. Kirppikseltä raskin kyllä ostaa kaikki kivat mitä sattuu löytymään, vaikka ei oliskaan pakko. Nuo housut on h&m paitsi yhdet Mamalicius. Mamikset on hyvät nyt alkuun. Niissä on vähän korkeampi vyötärö ja semmoiset joustavat venykkeet. Niitä ei välttämättä odotushousuiksi hoksaiskaan.

Nimet: Mulla ei olis kiire, mutta mies jo kovasti miettii. Meillä on vähän eri maku ja nyt olis mun vuoro päättää. Ja hän tykkää että nimi pitää olla valmiina ennen syntymää ja minä tykkäisin nähdä että mikä nimi tulokkaalle sopii.

Himoja: Aluksi teki mieli piimää. En yleensä juo. Muutenkin tekee mieli ihan "outoja tavallisia" juttuja. Kuten hernekeitto...

Ja sitte kahavin keittoon! :coffee: Hauskaa päivää kaikille :LOL:
 
Liikkeet: Ensimmäisestä tunsin liikkeet viikolla 15 ja tästä seuraavasta tunsin viime viikonloppuna. Viikkoja oli silloin aika tarkalleen 13. Olen aivan varma, että liikkeet oli vauvan. Ne oli niin paikallisia ja tismalleen samanlaisia kuin edellisestä. Makasin olkkarin sohvalla hiljaisuudessa ihan paikallaan ja silloin alkoi myllertää. :love:

Vaatteet: Vaatteet on pääosin edellisestä raskaudesta säästöön jääneitä. Ihan muutaman uuden tilasin eilen, koska muistan edellisestä raskaudesta, että vaatetta oli liian vähän. Aina sai miettiä onko puhtaana huomiseksi vaatteet. Pääasiassa H&M:ltä, muutamia mamaliciousin.

Nimet: Aiemmassa raskaudessa en osannut juuri yhtään miettiä nimiä. Tytön nimi sitten tulikin aika pian mieleen kun nähtiin tyttö. Oli niin nimensä näköinen. :) Varmaan samanlailla tulee käymään nytkin. Tytön nimiä on helpompi miettiä kuin poikien. Pieta nimi on yksi ehdoton suosikki. Kävi mielessä edellisessäkin raskaudessa, mutta sitten tosiaan tyttö näytti ihan eri nimeltä. ;) Poikien nimistä tulee aina jokin mielleyhtymä. :eek: Kuten Einari nimestä se Kummelissa ollut hokema: "Einarinari pieri ja pani" :mad: Tai sitten jokin muu vastaava... Sellaiset vähän vanhemmat nimet on ehkä mun suosikkeja kuten justiin Pieta, Inari, Eemeli (siitäkin tulee mieleen Vaahteramäen Eemeli), Oiva (Tulee mieleen Oivariini)....

Himoja: Alkuun oli paljonkin. Nyt vähän ruvenneet helpottaan. Enimmäkseen nyt tullut ns. aistiyliherkkyyksiä. Eli hajut kuvottaa, jos ruoka tuntuu omituiselta suussa yökkään heti jne. Toivon, että menee pian ohi!! Rasvaiset ruoat kuten pitsa, hese/mäkki, grilliruoka. Niitä himoitsin alkuun ja PALJON! Olisin voinut syödä varmaan kaksi pitsaa ihan itekseni....
 
Pitäähän se minunkin tulla korkkaamaan tämä lokakuun keskustelu :)

Onneksi suurin pahoinvointi on pois ja olo aamuisinkin on ihan jees. Sen on vaan korvannut ihan jäätävä väsymys. Äitiysvaatteita piti käydä henkkamaukasta muutama paita ja housut hankkimassa, olen kaikki vanhat jo hävittänyt pois ja normaalit farkut ei mene jalkaan enää millään. Tai jos menee, ne painaa. Eipä niitä vaatteita loppujen lopuksi niin hirveää arsenaalia tarvitse. Kotona voi olla jossain jumppahousuissa, kunhan on parit siistimmät ihmisten ilmoilla ja töissä käymiseen. Ei- äitysvaatteillakin pärjää aika pitkälle paitojen osalta. Takki pitää kyllä vaan jostakin vielä ostaa. Nyt menee vielä vanhoilla syksytakeilla, tosin ulkoilutakki alkaa uhkaavasti kiristämään vyötärön kohdalta.

Nimiä ei ole vielä mietitty yhtään. Eiköhän sen aika koita sitten kun tietää tulevan vauvan sukupuolen. Ja toisekseen, jos vauva ei näytä yhtään "nimiseltään", se voi vaihtua. Esikoiselle mietin raskausaikana Tuuli tai Pihla- nimiä. Mutta ne ei vaan sopineet yhtään lapselle kun hän oli syntynyt. Tulikin Peppi.

Vaha tuttu vaiva edellisistä raskauksista, närästys on taas saapunut ystäväkseni. Nyt on ollut vähän paremmat pari päivää kun olen katsonut takemmin syömisiäni, mutta eiköhän tämä taas loppua kohden siihen mene että nukkuminen tapahtuu puoli-istuvassa asennossa ja ihan sama mitä syöt, aina närästää...:censored:
 
Ei taida tulla meille kevät vauvaa, alko aamul tulla verta.. Sitä jää paperiin mut ei pönttöön oo vielä tullu. Itkeny silmät päästä täällä ja lääkäriinki nii helvetin vaikee päästä ku sanotaan vaan että seuraa.
 
Pumpuli15: Minulle sanottiin viimeksi neuvolasta, että verenvuodot yms. ovat normaaleja, eikä niistä kannata pelästyä. Tiedän kuitenkin, että stressaamista on vaikea välttää. Mikäli verta tuli vain vähän pyyhkiessä, eikä lorottamalla päivästä toiseen, niin en olisi siitä vielä huolissani. Kuitenkin paljon tsemppiä ja toivottavasti kyse on vain normaalista raskauden ajan vuodosta.♥

Himoja ei itselläni ole vielä kovinkaan paljoa ollut. Alussa teki paljon kaikkia maitotuotteita mieli, mutta sekin on nyt rauhottunut. Välillä tulee hetkittäisiä mielitekoja, mutta ei kuitenkaan mitään sellaisia, että olisi "pakko saada".

Nimiä mietittiin jo kauan ennen raskautta ja ollaan onneksi aika samoilla kannoilla niistä.

Vaatteita oon jo jotain ostanut. Mammahousut on h&m:ltä ja muutama muukin vaate (mammaleggarit, alessa ollut mammapaita jne). En viitsi kamalasti hamstrata, kun kohta mua ei enää haittaa, vaikka töissäkin huomattais massu.

Mies eilen hämmästeli, miten mun vatsa on nyt jo kasvanut niin isoksi. Ihmettelen välillä itsekin. Taitaa olla aika kovaa turvotustakin.
 
Ei taida tulla meille kevät vauvaa, alko aamul tulla verta.. Sitä jää paperiin mut ei pönttöön oo vielä tullu. Itkeny silmät päästä täällä ja lääkäriinki nii helvetin vaikee päästä ku sanotaan vaan että seuraa.
Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, miullakin tuhruttelee lähes päivittäin (tai useamman kerran viikossa kuitenkin), tippa on välillä ollut housuissakin. Vauvan sydänäänet on kuitenkin löytyneet lopulta joka kerta, vaikkei ihan joka kerta saisikaan kuuluviin. Varhaisultrassa miulla näkyi kohdussa hyytymää, en tiedä johtuisko vuotelu edelleen siitä. Jospa siullakin oia kyseessä joku samanlainen tilanne. Tuleeko siulla verta minkä verran sitten?

Kiitokset papurinsessalle uudesta ketjusta! :)

Minttumar & mini 11+0 <3
 
Pumpuli15, toivottavasti olisi harmitonta vuotoa kuitenkin!

Meillä oli tänään nt-ultra, siellä pikkuinen heilutteli käsiään ja kaikki oli kunnossa :love: Vähän kyllä ihmettelen, ettei laskettua aikaa muutettu, kun kokoarvion mukaan raskaus on 4-5 päivää pidemmällä kuin menkoista laskettuna... Vaikka eipä sillä kai niin väliä ole. :)

Miten muille seulonnoissa käyneille on muuten ilmoitettu nuo riskiarviot? Itse ehdin käydä labrassa vasta pari päivää sitten, eli ultraaja ei vielä nähnyt labratuloksia. Tuleekohan ne esim. Omakantaan näkyville vai pitääkö soitella johonkin?

fabula 11+2
 
Mulle on ilmestynyt uusi vaiva, nimittäin kohdun kannatinsiteiden juilinta. Erityisesti nopeasti liikkeelle lähtiessä tai tuolista noustessa tuntuu että sisuskalut ei ehdi mukaan ja mahaa vihlasee ei niinkään kipeästi vaan enemmänkin inhottavasti. Rauhallisesti siis pitää yrittää olla...

Mutta paha olo sentään alkaa olla jo aika vähäistä! Edelleen saa useimpina päivinä käydä kerran oksentamassa, mutta yökötys ei enää ole jatkuvaa. Mullakaan ei siis varsinaisia mielitekoja ole, vaan sellaiseksi voi laskea kaikki ruuat, jotka ei aiheuta mitään vastenmielisyyttä... Ja niitä ei oo montaa! Mutta klementiinejä on tehny mieli aika usein viime päivinä.
 
Mulle tuli se yhdistelmäseulan kirjevastaus kahden päivän päästä nt-ultrasta. Ja se oli päivätty 28.9 klo 15, ultrasta lähdin kotiin tunti ennen sitä :LOL: Nopeaa toimintaa! Ei ollut kohonnutta riskiä.

Nyt on töissä tultu kaapista, helpottavaa. Eipä tätä pötsiä enää piilotellakaan voi. Huh, viitisen kuukautta enää äitiysloman alkuun!

Meillä on tytölle selkeä nimi jo valmiina, pojan nimestä käydään pientä vääntöä, mutta aion ehdottomasti saada siinä suhteessa tahtoni läpi :p Sama ongelma oli esikoisenkin suhteen, tytölle olisi ollut niiiin helppoa keksiä nimi mutta pojan nimeä pähkäiltiin todella pitkään. Nyt tavallaan helpompaa kun halutaan samanhenkinen nimi kuin esikoisella, eli ei tarvi koko valikoimaa alkaa selailla uudestaan. Mitään "sama alkukirjain"-teemaa ei meillä kuitenkaan suosita.

Onnea ultrakäynneille ja Pumpulille halauksia ja tsemppiä!

Bosch 13+3
 
jaksamista pumpuli, toivottavasti on vain harmitonta vuotoa!

mekin oltiin tänään nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin ja riskit pienet:) se iän perusteella laskettava riski oli 1:14000, mutta sekin on kai aika pieni riski. laskettu aika oli siellä päivän eri, mutta pysyn nykyisessä kun se on ovulaation mukaan laskettu:)

kiitos kaikille jotka kommentoitte lentämistä(viime kuussa, ups:)), heti tuli helpottuneempi olo. matka on jo takana ja kaikki meni raskauden osalta hyvin, viikkoja oli 9+. syöminen oli helppoa kun kaikki maitotuotteet oli hotellissa pastöroituja.

onkos täällä odottajia joilla lapsettomuutta taustalla tai tuttavapiirissä? meidän pitäisi ens viikolla kertoa raskaudesta miehen siskolle joka kärsii lapsettomuudesta enkä tiedä miten asiaa lähestyä. viestitse, kasvotusten? viime aikoina muiden raskaudet on olleet hänelle kova paikka.

meillä 4 ihmistä tietää raskaudesta. lopuille olisi tarkoitus kertoa parin viikon päästä esikoisen synttäreillä.

mulla on ollut niin vahvaa etomista että mun ei oo tehnyt mieli yhtään mitään. viimisen viikon aikana on onneksi kaikki oireet alkanu helpottamaan:)
Mulle on ilmestynyt uusi vaiva, nimittäin kohdun kannatinsiteiden juilinta. Erityisesti nopeasti liikkeelle lähtiessä tai tuolista noustessa tuntuu että sisuskalut ei ehdi mukaan ja mahaa vihlasee ei niinkään kipeästi vaan enemmänkin inhottavasti. Rauhallisesti siis pitää yrittää olla...

Mutta paha olo sentään alkaa olla jo aika vähäistä! Edelleen saa useimpina päivinä käydä kerran oksentamassa, mutta yökötys ei enää ole jatkuvaa. Mullakaan ei siis varsinaisia mielitekoja ole, vaan sellaiseksi voi laskea kaikki ruuat, jotka ei aiheuta mitään vastenmielisyyttä... Ja niitä ei oo montaa! Mutta klementiinejä on tehny mieli aika usein viime päivinä.
en tiedä onko sama, mutta mulla on ollut saman tyylistä kipua, oon kutsunut repäisykivuiksi, ihan alusta asti. mulla tosin oikeesti sattuu. yöllä saattaa herätä siihen kun kylkeä kääntänyt ja ruvennut sattumaan.

ei oo vielä hirveesti nimiä mietitty, tytölle varmaan löytyisi helposti, mutta pojasta ei oo aavistustakaan. ollaan edellisissä raskauksissa keksitty myös aina pojalle nimi, mutta ne vaihtoehdot on ollu ihan huonoja! nyt varmaan laitettaisiin pojalle 2. ja 3. nimeksi meidän isien 2. nimet, mutta etunimestä ei hajuakaan! me mietitään muihin lapsiin verrattuna mielummin erilaisia nimiä:)

kiitos papurinsessa ketjusta!

hirveästä yskästä (sisuskalut tulee ulos) kärsivä mippis 12+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä