Huhtikuun hurmurit 2017 *syyskuussa*

Laskettu aika huhtikuussa 2017, liity mukaan!

Tiedot muodossa: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

Tiedot mieluusti jollain värillä korostettuna, niin listan päivittäjä huomaa ne helpommin. Tekstin väriä saa muutettua pisaran kuvasta painamalla.

Odottajat:

(päivitetty 29.9.2016)

26.3.

Trillian / 33 / OYS / 2. lapsi

1.4.
tinjuska / 24 / KAKS / 2. lapsi
Tipsu / 29 / TAYS / 4. lapsi
mansikkavene / 25 / KOS / 1. lapsi
Akkuporakone / 34 / - / 3. lapsi

2.4.
Kath / 32 / OYS / 4. lapsi / tyttöolo
elluka / 25 / TAYS / 2. lapsi
-Käpy- / 31 / HUS / 2. lapsi

3.4.
Mollama / 22 / HYKS / 1. lapsi
eemiliah / 25 / HUS / 2. lapsi

4.4.

Ikuinen laihduttaja / 34 / TAYS / 4. lapsi
poppana92 / 24 / KOKS/ 1. lapsi
Ellie_88 / 28 / SEKS / 2. lapsi
Kakaduu / 38 / OYS / 2. lapsi / tyttöolo / poikalupaus

5.4.
Crabapple / 26 / TAYS / 2. lapsi
Snowmamma82 / 34 / OYS / 4. lapsi
Eveli90 / 25 / TYKS / 2. lapsi

6.4.
Anna_85 / 30 / K-SKS / 2. lapsi
Kipitii / 27 / OYS / 2. lapsi

7.4.
tina_hki / 31 / - / 1. lapsi / tyttöolo
rolliakka82 / - / - / 1. lapsi
Joiku / 35 / P-HKS / 2. lapsi

8.4.
Avantasia / 30 / K-SKS / 4. lapsi
koovee88 / 28 / - / 3. lapsi
Muikeroinen / 19 / OAS / 1. lapsi / poikaolo
Pippuri-83 / 33 / - / 3. lapsi
Kaumi / 31 / K-HKS / 2. lapsi
Myytta / 24 / - / 1. lapsi

9.4.
m.a.m / 30 / HUS / 1. lapsi
Orvokki_ / 25 / - / 1. lapsi
Bosch / 30 / KOS / 2. lapsi

10.4.

pumpuli15 / - / - / 2. lapsi
Äitineljälle81 / - / TYKS / 5. lapsi
Hipppu / 29 / K-SKS / 1. lapsi

11.4.
Iinaelina / 35 / KOS / 2. lapsi
suselii / 23 / K-SKS / 1. lapsi
rriude / 25 / KYS / 1. lapsi

12.4.
Madddde / 27 / TAYS / 1. lapsi
haave31 / 34 / TAYS / 3. lapsi
ailein / 29 / HYS / 2. lapsi
huhtikuinen2017 / 37 / KOS ? / 1. lapsi

13.4.

CaiMike / 34.v / KHKS / 5. lapsi

14.4.
anskubansku81 / P-HKS / 2. lapsi
elanor85 / 31 / TAYS / 2. lapsi
mippis / 29 / K-SKS / 3. lapsi
Korhis / 28 / KYS / 1. lapsi
aurora* / 33 / HUS / 2. lapsi

15.4.
kenke / 28/ PS / 2. lapsi
krrrstaa / 23 / NKL / 3. lapsi
norbba / 28 / JS / 2. lapsi
Viiu / 35 / KOS / 2. lapsi

16.4.

Sniff / 36 / HUS / 3. lapsi
isabel 32 / 31 / KOS / 2. lapsi
TatjanaL / 28 / MKS / 2. lapsi

17.4.
Kapsukka / 23 / JS / 2. lapsi
vauvaonnea / 30 / TYKS / 2. lapsi
Heliaana / 28 / HYS / 2. lapsi
Tinttimaija / 27 / TYKS / 4. lapsi
Noai / 28 / SATKS / 2. lapsi
Lykky / - / TAYS / 2. lapsi
Vupsu / 32 / TAYS / 2. lapsi
Marilliini / 31 / OYS / 3. lapsi
Norppuli / 37 / Hki / 1. lapsi

18.4.

Jaanel / 26 / JS / 3. lapsi
kapinakeiju / 20 / JS / 1. lapsi

19.4.
Reese / 31 / KOS(/H) / 1. lapsi
Ataraksia / 28 / K-SKS / 3. lapsi
Jen81 / 34 / KOS(/NKL) / 3. lapsi
Lumirinsessa / 20 / KAKS / 1. lapsi

20.4.

Friid / 31 / JS / 1. lapsi

21.4.
oskama / 21 / KOS(/H) / 1. lapsi / poikaolo
Emelie85 / 31 / HYS / 3. lapsi
Jose85 / 31 / KYS / 3. lapsi
Syssy^^ / 29 / TAYS / 2. lapsi

22.4.

-

23.4.

kamno / 27 / TYKS / 1. lapsi
Nelisa / 25 / TYKS / 5. lapsi
mindalyn / 27 / - / 2. lapsi

24.4.
AnnuLiisa / 29 / TAYS / 3. lapsi
fabula / 30 / - / 1. lapsi

25.4.

Haidih / 32 / HYS / 4. lapsi
vauvatoiveilija / 24 / P-HKS / 2. lapsi
milli06 / 35 / OYS / 2. lapsi

26.4.
Marrasmassu 32 / LKS / 4. lapsi
minttumar / 21 / P-KKS / 1. lapsi / poikaolo
Toffeetyttö / 36 / TAYS / 2. lapsi

27.4.

Hymynaama95 / 20 / JS / 1. lapsi
Irina79 / -/ HYS / 4. lapsi
Röllineito / 29 / OYS / 5. lapsi
Pichar / - / JS ? / 1. synnytys, kaksoset

28.4.

pion1 / 27 / 2. lapsi
Nalat-84 / 31 / PHKS / 2. lapsi
papurinsessa / 23 / - / 1. lapsi / poikaolo

29.4.
tinzu83 / 33 / TYKS / 5. lapsi

30.4.

diiduska91 / 24 / PHKS / 2. lapsi / tyttöolo
hill4 / 36 / HUS / 1. lapsi
minea79 / 37 / JS / 2. lapsi

*** yht. 96 odottajaa ***

Synnytyssairaalat:

E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala

Edelliset ketjut:
- heinä-elokuu: http://kaksplus.fi/threads/huhtikuun-hurmurit-2017.2479446/
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Marilliini
Kiitokset minttumar uudesta ketjusta!

Tervetuloa uusille ja onnittelut erityisesti Myyttalle luomuplussasta! Kyllä niitä ihmeitäkin tapahtuu! (y)

Mulla on lääkärineuvola ja ultra samana päivänä, ei kai ne toisiinsa mitenkään liity...? Verikokeissa olin tänään, ja niissä oli että pitäis olla 10vk täynnä, mutta otetaan kuitenkin hyvissä ajoin ennen ultraa, että vastaukset ehtii tulla jos osallistuu kromosomiseulontaan. Tosin mä kyllä päätin etten seulontaan osallistu, ei osallistuttu esikoisenkaan aikaan. Ja lääkäri ja ultra mulla on siis tasan 2 viikon päästä, eli viikkoja silloin 12+2.

Trillian 10+2
 
Viimeksi muokattu:
Noniin hienoa, uusi ketju :) Mä täällä töissä jännäilen, kun pitäisi viideltä olla tänään siellä varhaisultrattavana.. IIk! Vatsakin mennyt sekaisin jännityksestä.

Mulla tosiaan ikävät lähtökohdat tälle raskaudelle, kun äärimmäisen läheinen ystäväni (enemmänkin tuntui sukulaiselta kuin vain ystävältä) kuoli samoihin aikoihin, kun aloitettiin yrittämään lasta.. Ensimmäinen plussakin tuli hautajaispäivän aamuna... Asiasta on siis niin vähän aikaa, että suru puskee vieläkin jatkuvasti mieleen ja eilen taas sain järkyttävän itkukohtauksen illalla ja tapani mukaan paniikissa hyperventiloin. Mies joutui rauhoittelemeen ja äiti neuvoi tänään, ettei raskaana saisi niin hyperventiloida.. Onkohan tämä sellainen asia, mistä kannattaa sitten neuvolassa keskustella? Olen ollut aina hieman taipuvainen masennukseen, niin nytkin ollut välillä vaikea keskittyä tähän omaan raskauteen, kun ystävän kuolema painaa mielessä :cry:
 
Pahoinvointi, nyt se on täälläkin. Melko lailla 6+0 alkoi ja yltyy päivä päivältä. Väsymys myös nostaa päätään. 2 tunnin päikkärit oon ottanu joka päivä, 10h yöunien lisäksi, eikä tämäkään tunnu riittävän. Kauhulla odotan loppuviikon työrupeamaa.:sick:

Pioni 6+3
 
Kiitos minttumar uudesta pinosta :)

Aika paljon eroja lääkärineuvolan ajankohdissa o_O toisilla se on jo aika alussa ilmeisesti, itse ymmärsin että täällä vasta lähemmäs viikolla 20 olisi lääkäri o_O onko jollain muulla niin myöhään eka lääkäri?

Jännä juttu, iltaisin vatsa on iso pallo, aamuisin vatsa näyttää kuin ei raskaana olisikaan!

Tänään on ollut inhottava tunne alavatsalla, vähän muistuttaa menkkakipuja... Toivottavasti ihan normaalia o_O

Eveli90 9+5
 
Neuvolalääkäri on täällä vaan vko 26 muistaakseni. Ultrat korvaa ilmeisesti ne nykyään. Tämä siis ainakin jyväskylässä.

Kysyin papa-koetta neuvolasta ja se jätetään raskauden jälkeen otettavaksi kun pieni riski raskauden keskeytymiseen on.

Papuprinsessa kannattaa ottaa tuo asia neuvolassa puheeksi niin saat tukea jos tarvetta on. Ja tarvittaessa sitten lääkitystä jos olo on aina vain masentunut. Päivä kerrallaan eteenpäin, omien voimien mukaan.

Avantasia 9+3
Tänään saatu sydänäänetkin kuulumaan :love:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Onnea luomustplussasta :)

Papuprinsessa minäkin suosittelen puhumaan neuvolassa tai jopa menemään ihan psykologin juttusille, on kuiten niin iso asia sulla käsiteltävänä eikä yksin saa missään nimessä jäädä! <3

Meillä päin lääkärineuvola yleensä on rv 15 ja toinen sitten lähempänä synnytystä jos oikein muistan (n) :D

Aivan järjetön väsymys pukkaa koko ajan päälle ja miehellä on iltavuoroviikko niin ei oo täälä auttamassa mua....:sleep::sleep::sleep:

Marilliini 8+0
 
Eveli90, täällä ihan sama homma! Illalla vatsa on jalkapallon kokoinen ja aamulla taas kuin ei mitään. Hämmentävää!! Iltapäivisin on kyllä sellainen turvotus jo päällä, että tätä ei enää kauaa salailla. Toi menkkamainen kipuilukin on tältä päivää tuttua! Alavatsaa jomottelee ja särky heijastuu etureisiin samalla tavalla kuin menkkojen aikaan. Toivottavasti on normaalia!!

Täällä on ollut vähän hiljaiseloa. Mies lomailu, niin en viitsinyt käyttää aikaani täällä. :)
Kaikki pikkuisen hyvin. Varhaisultra ja eka neuvola nyt takana. Tuntuu ihanalta tietää, että pikkuisen sydän lyö.
Väsymys ja huono olo jatkuu itsellä, mutta neuvolassa meinasivat, että ehkä sitä kestää enää kuukauden. (n)
Keskiviikkona olisi verikokeita ja 23. päivä seuraava ultra. Neuvolaan taas lokakuun alussa.

Lauantaina taas urakkaa edessä, kun on kaverin häät ja kaikki utelee, miksi en juo mitään. Olen niin väsynyt niin utelijoihin!! o_O

Ikuinen laihduttaja 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: papurinsessa
Onnea luomuplussasta, ihmeitäkin siis tapahtuu :)

Tänne en mitään erikoista. Menkkaoloja- ja kipuja on tääläkin aaltoilevasti etovuuden kanssa vuorotellen. Väsymystäkin päivittäin. Tänään on ollu aika oireeton päivä.

Meillä täällä lääkärit on tosiaan viikoilla 10 ja 36. Edellisellä paikkakunnalla oli eka lääkäri vasta viikolla 20. Siellä ei kyllä paljoa mitään tehty, alatutkimus ja se oli siinä o_O tällä onneksi ultrataan :)

diiduska91 6+1
 
Kiitos paljon kommenteista tuohon suruasiaan♥ Päivä kerrallaan tosiaan ja onneksi pian neuvola, niin pääsee sielläkin puhumaan tästä.

Varhaisultrassa käyty tänään ja meinasi tippa tulla linssiin, kun gyne tokaisi, että täällä kaikki hyvin: alkio oikeassa kohdassa (kohdun sisäinen), sydän hakkasi kovasti ja vastasi viikkoja. Sain itsekin katsella sitä ja näytti, että sintti olisi vähän koittanut liikuskellakin jopa :D Sydämen sykkeenkin näin. Niin mikroskooppinen sydän siellä lepatti kiivaasti :love: Oli siis 3,7 mm pitkä, mutta gyne sanoo, että vastaa juuri tuota 6+3 päivää.

papu.jpg

Olin itse katsonut aluksi la:n väärin eli siihen korjaus. Oikea
la 28.4.2017
 
Papuprinsessa, juuri tänään mietin, että miten sulla on koko ajan samat viikot menossa, mutta silti eri laskettu (n) nyt selkis :) ihanaa, että siellä oli kaikki hyvin!
Joo heh, en edes tiedä, miten sain laskettua 27.4. päivän :D Varmaan jollain nettilaskurilla...

/ pitää muuten se vielä sanoa muille oireettomille, jotka ovat asiaa pohtineet, niin mulla ei itselläni vieläkään ole ollut mitään oireita ja olen välillä jopa ajatellut, ettemmä kuitenkaan raskaana ole. kuitenkin kaikki oli ainakin tällä hetkellä hyvin, joten kai se on siis hyvin yksilöllistä, onko oireita vai ei :p
 
Viimeksi muokattu:
Voi että :love: itselläni varhaisultra huomenna edessä :love:

Täällä edelleen pahoinvoinnissa ja oksentelussa menee. Eilen ei maittanut mikään, mutta pakko syödä jotain, koska tyhjän vatsan oksentelu on pahimmasta päästä.
Onko kenelläkään tätä, että kaikki ruoat ällöttävät? En ole keksinyt vielä yhtäkään kunnon ruokaa mitä voisi syödä ilman, että ällöttää.

Oskama, 7+4
 
Liityin niin innokkaana Face-ryhmään että jäi listalle laittamatta mun tiedot. Elikkäs (tuleekohan oikeassa muodossa?)
2.4/ -Käpy-/31/HUS/2.lapsi

Papuprinsessa- olen samaa mieltä muiden kanssa että ehdottomasti otat puheeksi neuvolassa. Koska asia on pinnalla niin kannattaa varmaan olla neuvolaan asap yhteydessä jotta saisit kuuntelijaa ja osaisivat tehdä lähetetteen vaikka psykologille niin saisit tunteitasi käsiteltyä. Raskaana ollessa on jo ihan riittävästi hormonien takia tunteet pinnassa, saati jos olisi tapahtunut jotain tuollaista.
 
  • Tykkää
Reactions: papurinsessa
-Käpy- kiitos vinkeistä! :giggle: Aion kyllä viimeistään nyt tuolla neuvolassa 22.9. puhua asiasta ja toivon saavani asiaan jotain tukea. Niin vaikea päästä asian yli. Nyt kun hormonit vielä sekaisin, niin itkettää entistä kamalammin kaikki ja tunteet pinnassa.
 
Voi että :love: itselläni varhaisultra huomenna edessä :love:

Täällä edelleen pahoinvoinnissa ja oksentelussa menee. Eilen ei maittanut mikään, mutta pakko syödä jotain, koska tyhjän vatsan oksentelu on pahimmasta päästä.
Onko kenelläkään tätä, että kaikki ruoat ällöttävät? En ole keksinyt vielä yhtäkään kunnon ruokaa mitä voisi syödä ilman, että ällöttää.

Oskama, 7+4
Mulla on just samanlaista, että kaikki ällöttää vaikken kauheasti olekaan oksennellut. Kiva kun mieskin yrittää kysellä, että mitä tänään syötäisiin, mitä sun tekee mieli, ja mä oon vaan että ei mitään :ROFLMAO: Ja kuitenkin parin-kolmen tunnin välein on käytännössä pakko syödä jotain, tai tulee huono olo... Hedelmät ja mehujää menee tällä hetkellä parhaiten alas. :)

Niin, ja mullakin on muuten huomenna varhaisultra :love: Ollaan aika samoilla viikoilla, vaikka neuvola (tänään oli eka käynti) laskeekin mun viikot vähän pienemmiksi. En kuitenkaan vielä halua muuttaa LA:ta listaan, katsotaan ensin, mitä huomisessa ultrassa näkyy. :)

fabula 7+5
 
Kaikki oli ultrassa hyvin ja sydän jumputti kovasti. :love: Vauva oli 8,5mm kokoinen ja vastas siis viikkoja 6+6. Täsmää siis ovulaation kanssa. Menkkojen mukaan laskettuna olisi ollut 7+3 tänään. Siellä se pikkunen istuskeli, eikä makaillutkaan selkä kohdun seinää vasten, niin kuin oletettiin. :D
 
  • Tykkää
Reactions: fabula
Kaikki oli ultrassa hyvin ja sydän jumputti kovasti. :love: Vauva oli 8,5mm kokoinen ja vastas siis viikkoja 6+6. Täsmää siis ovulaation kanssa. Menkkojen mukaan laskettuna olisi ollut 7+3 tänään. Siellä se pikkunen istuskeli, eikä makaillutkaan selkä kohdun seinää vasten, niin kuin oletettiin. :D
Ihana kuulla, että sielläkin kaikki hyvin ♥ Mä olen juuri ihmetellyt, kun netissäkin ihmiset kirjoittelee, että 7 viikolla alkion koko just vastaavaa kuin sulla, mutta mulle se väitti silti, että tuo 3,7 mm vastasi mun rv 6+3:a :LOL: Kasvaako se niin paljon tuossa muutamassa päivässä sitten vai sanoiko mun gyne väärin? Oon meinaan ihmeissäni, ettei LA muuttunut, kun itselläni oli tunne, että ovis oli aika myöhään...
 
Mulla on just samanlaista, että kaikki ällöttää vaikken kauheasti olekaan oksennellut. Kiva kun mieskin yrittää kysellä, että mitä tänään syötäisiin, mitä sun tekee mieli, ja mä oon vaan että ei mitään :ROFLMAO: Ja kuitenkin parin-kolmen tunnin välein on käytännössä pakko syödä jotain, tai tulee huono olo... Hedelmät ja mehujää menee tällä hetkellä parhaiten alas. :)

Niin, ja mullakin on muuten huomenna varhaisultra :love: Ollaan aika samoilla viikoilla, vaikka neuvola (tänään oli eka käynti) laskeekin mun viikot vähän pienemmiksi. En kuitenkaan vielä halua muuttaa LA:ta listaan, katsotaan ensin, mitä huomisessa ultrassa näkyy. :)

fabula 7+5
Täällä ihan sama juttu! Ei varsinaisesti okseta, mutta lähestulkoon kaikki ruoka ällöttää ja syöminen tuntuu melko vastenmieliseltä jo ajatuksen tasolla. Miellyttävin ruoka on juurikin tuo mehujää :D Näköjään silti saan syötyä ihan kiitettävästi, koska paino on ainakin noussut yllättävän paljon vähässä ajassa.

Torstaina ensimmäinen neuvola, mutta siellä tuskin on mitään erikoisen odotettavaa. Lähinnä se ensimmäinen ultra-aika kiinnostaisi saada tietää, niin osaa jotain päivää odottaa...

7+6
 
  • Tykkää
Reactions: fabula
Mä alan olla ihan epätoivoinen tän pahoinvoinnin kanssa. :( Mulla on ollut nyt kolme viikkoa yötä päivää ihan hirveä olo. Oon saanut pahoinvointilääkkeet, jotka auttaa aina hetken, mut sit se kuvotus taas hiipii takaisin. Tää viikko on ollut taas viime viikkoa huonompi, vaikka luulin että alkais pikkuhiljaa helpottaa. Miehen kanssa on kränää kun se alkaa olla tuskastunut siihen että oon kokoajan ihan pois pelistä. Huomaan että oma mieliala on hiipiny ihan alavireelle ja itkettää kokoajan. Siitä nyt toki saa kiittää hormonimyrskyä myös.

Miten muut kovasti pahoinvoivat ootte jaksanu näiden olojen kanssa?

Alakuloinen norbba 8+3
 
Sellane pieni vinkki että jos ette halua maksaa maltaita varhaisultrasta, menkää sellaiseen paikkaan jossa kätilö ultraa. Yks tällainen on Perhe-arte joko Helsingissä tai Lahdessa. Käytiin tänään ja hinnaksi tuli 84€. Ei siis minkään näköistä lääkärinpalkkiota. Laskullekin sai. Siellä se sydän pamppaili ja laskettu aika meni kahdella eteenpäin mutten tässä vaiheessa ala sitä muuttamaan kun on vain kahdesta päivästä kyse ja alkiokin näyttää ihan pavulta :) kyllä rauhoittimieltä :love: mies kiinnostui jo 4D ultrastakin joka maksaa kätilön tekemänä 150€
 

Yhteistyössä