Huhtikuun hurmurit 2017 *tammi-helmikuussa*

Tiedot muodossa: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

Tiedot mieluusti jollain värillä korostettuna, niin listan päivittäjä huomaa ne helpommin. Tekstin väriä saa muutettua pisaran kuvasta painamalla.

(päivitetty 10.2.2017)

26.3.

Trillian / 34 / OYS / 2. lapsi / poikalupaus

1.4.
tinjuska / 24 / KAKS / 2. lapsi
Tipsu / 29 / TAYS / 4. lapsi
mansikkavene / 25 / KOS / 1. lapsi
Akkuporakone / 34 / - / 3. lapsi

2.4.
elluka / 25 / TAYS / 2. lapsi
-Käpy- / 31 / HUS / 2. lapsi

3.4.
Mollama / 22 / HYKS / 1. lapsi
eemiliah / 25 / HUS / 2. lapsi

4.4.

Ikuinen laihduttaja / 34 / TAYS / 4. lapsi
poppana92 / 24 / KOKS/ 1. lapsi
Ellie_88 / 28 / SEKS / 2. lapsi
Kakaduu / 38 / OYS / 2. lapsi / tyttöolo / poikalupaus

5.4.
Crabapple / 26 / TAYS / 2. lapsi
Snowmamma82 / 34 / OYS / 4. lapsi
Eveli90 / 25 / TYKS / 2. lapsi
Vanamo_ / 32 / OAS / 2.lapsi / poikalupaus

6.4.
Anna_85 / 30 / K-SKS / 2. lapsi
Kipitii / 27 / OYS / 2. lapsi
Karpalo2017/ 27 / LKS / 3.lapsi
Hipppu / poikalupaus
Tikru4 / 36 / JS / 4.lapsi
Elina87 / 29 / JS / 1.lapsi / poikalupaus

7.4.
tina_hki / 31 / - / 1. lapsi / tyttöolo, poikalupaus
rolliakka82 / - / - / 1. lapsi
Joiku / 35 / P-HKS / 2. lapsi

8.4.
Avantasia / 30 / K-SKS / 4. lapsi / tyttölupaus
koovee88 / 28 / - / 3. lapsi
Muikeroinen / 19 / OAS / 1. lapsi / tyttölupaus
Kaumi / 31 / K-HKS / 2. lapsi / poikalupaus
Myytta / 24 / JS / 1. lapsi / tyttölupaus
Ansk1 / 23 / P-KKS / 1.lapsi

9.4.
m.a.m / 30 / HUS / 1. lapsi
Orvokki_ / 25 / - / 1. lapsi / poikalupaus
Bosch / 30 / KOS / 2. lapsi
pumpuli15 / - / - / 2. lapsi / poikalupaus

10.4.

Äitineljälle81 / - / TYKS / 5. lapsi
Hipppu / 29 / K-SKS / 1. lapsi

11.4.
Iinaelina / 35 / KOS / 2. lapsi
suselii / 23 / K-SKS / 1. lapsi
rriude / 25 / KYS / 1. lapsi

12.4.
Madddde / 27 / TAYS / 1. lapsi
haave31 / 34 / TAYS / 3. lapsi
ailein / 29 / HYS / 2. lapsi
huhtikuinen2017 / 37 / KOS ? / 1. lapsi / tyttöveikkaus

13.4.

CaiMike / 34.v / KHKS / 5. lapsi / poikalupaus

14.4.
anskubansku81 / P-HKS / 2. lapsi
elanor85 / 31 / TAYS / 2. lapsi
mippis / 29 / K-SKS / 3. lapsi / tyttöveikkaus
Korhis / 28 / KYS / 1. lapsi
aurora* / 33 / HUS / 2. lapsi
norbba / 28 / JS / 2. lapsi / tyttölupaus
Friid / 31 / JS / 1.lapsi /poikalupaus

15.4.
kenke / 28/ PS / 2. lapsi
krrrstaa / 23 / NKL / 3. lapsi
Viiu / 35 / KOS / 2. lapsi

16.4.

Sniff / 36 / HUS / 3. lapsi
isabel 32 / 31 / KOS / 2. lapsi
TatjanaL / 28 / MKS / 2. lapsi
Hentula / 25 / KOS / 2.lapsi

17.4.
vauvaonnea / 30 / TYKS / 2. lapsi
Heliaana / 28 / HYS / 2. lapsi
Tinttimaija / 27 / TYKS / 4. lapsi
Noai / 28 / SATKS / 2. lapsi
Lykky / - / TAYS / 2. lapsi
Vupsu / 32 / TAYS / 2. lapsi
Marilliini / 31 / OYS / 3. lapsi
Norppuli / 37 / Hki / 1. lapsi

18.4.

Jaanel / 26 / JS / 3. lapsi
kapinakeiju / 20 / JS / 1. lapsi
Tattendaali / 30 / HYS / 3.lapsi

19.4.
Reese / 31 / KOS(/H) / 1. lapsi
Ataraksia / 28 / K-SKS / 3. lapsi
Jen81 / 34 / KOS(/NKL) / 3. lapsi
Lumirinsessa / 20 / KAKS / 1. lapsi
Niimak / 38 / KOS / 1.lapsi

20.4.

Jennifer81 / 35 / KOS / 2.lapsi

21.4.
oskama / 21 / KOS(/H) / 1. lapsi / poikaolo
Emelie85 / 31 / HYS / 3. lapsi
Jose85 / 31 / KYS / 3. lapsi
Syssy^^ / 29 / TAYS / 2. lapsi
Pippuri-83 / 33 / - / 3. lapsi
MinniBaby / 36 / TAYS / 1.lapsi / tyttölupaus

22.4.

minttumar / 21 / P-KKS / 1. lapsi / poikaolo

23.4.

kamno / 27 / TYKS / 1. lapsi
Nelisa / 25 / TYKS / 5. lapsi
mindalyn / 27 / - / 2. lapsi

24.4.
AnnuLiisa / 29 / TAYS / 3. lapsi
fabula / 30 / - / 1. lapsi

25.4.

Haidih / 32 / HYS / 4. lapsi
vauvatoiveilija / 24 / P-HKS / 2. lapsi
milli06 / 35 / OYS / 2. lapsi

26.4.
Marrasmassu 32 / LKS / 4. lapsi
Toffeetyttö / 36 / TAYS / 2. lapsi
Hymynaama95 / 21 / JS / 1. lapsi

27.4.

Irina79 / -/ HYS / 4. lapsi
Röllineito / 29 / OYS / 5. lapsi
Pichar / - / JS ? / 1. synnytys, kaksoset
papurinsessa / 23 / KOS / 1. lapsi / poikalupaus
Tähti87 / 29 / 1.lapsi

28.4.

pion1 / 27 / 2. lapsi
Nalat-84 / 31 / PHKS / 2. lapsi

29.4.
tinzu83 / 33 / TYKS / 5. lapsi
mom_89 / 27 / Kätilöop /1.lapsi

30.4.

diiduska91 / 25 / PHKS / 2. lapsi / tyttöolo / tyttöveikkaus
minea79 / 37 / JS / 2. lapsi
ppiiapauliina / 24 / PHKS / 1.lapsi / poikalupaus


* Yhteensä ainakin 107 odottajaa :) *

Synnytyssairaalat:

E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Voi että kuinka taas konkretisoituu vauvan tulo kun vaunut ja turvakaukalo saatiin jo valmiiksi odottamaan!! En millään malttais odottaa :) äitiyspakkauksen pitäis parin viikon sisään myös saapua ni sitä odotellaan seuraavaksi. ☺
 
Harmi kun ei keskustelu tunnu pysyvän yllä. No, ehkä maaliskuussa ja huhtikuussa tietty viimeistään alkaa olla ihmisillä juteltavaa, valitettavaa ja vauvaonneakin :love:

Ihana ajatus että kahden kuukauden päästä olen jo äitiyslomalla! Tänäänkin oli niin toimelias aamuvuoro töissä että koko illan ajan on supistellut (kivuttomasti toki onneksi) ja ollut tukala olo. Nytkin makaan tässä sohvalla ja tuntuu kuin tiukka vyö kiristäisi mahan ympärillä o_O Ei ole kiva.

Esikoiselle olen nyt enenevissä määrin alkanut jutella vauvajuttuja. Eihän tuo vielä oikein ymmärrä mistä on kysymys mutta jospa tässä talven aikana tapahtuisi valaistuminen. Ainakin on jo paijannut masua :rolleyes:

Ensi viikolla onkin sokerirasitus nro2 ja sitä seuraavana päivänä neuvola. Olisihan se hienoa jos radi-diagnoosi jäisikin saamatta tällä kierroksella! Vaikka eipä siihen maailma kaatuisi. Neuvolalle ei ole mitään odotuksia, peruskäynti vain. Tasaisen tappavaa odotusaikaa siis ;) Päivä päivältä käy odotusaika lyhyemmäksi.

Bosch 27+0 :geek:
 
Josko keskustelijat on sellaisessa "oho, kylläpä aika vierii (niin vierin minäkin) ja mitähän kaikkea pitikään vielä tehdä ennen jakaantumista" -tilassa :) Niin jää ketjun seurailu vähemmälle.

Itse odottelen loppuviikon neuvolakäyntiä, että pääsen vali-vali-valittamaan :LOL: viikonloppu on mennyt niin hirveissä lonkkakivuissa, ettei ikinä ennen. Ja sitten kun klenkkasee menemään vaivalloisesti, niin on koko kroppa ihan jumissa. Siihen päälle vielä satunnaisia supistuksia. Soon sillälailla, että uusi tulokas pistää äitinsä aika koville. Toivoa sopii, että ulospäästyään on tavattoman helppo tapaus :)

Koitan olla realisoimatta tuota tulevaa kevättä vielä, vaikka olisi jo kauhea halu kasata pinnasänkyä ja tehdä uutta päällystettä vaipanvaihtoalustaan, ommella ja kuurata ja tuuhata ja valmistautua...

Vanamo_ & rv 27+6
 
Heippa kaikille! Tulenpa mäkin merkkaamaan tämän uuden ketjun, kiitoksia Vanamolle sen perustamisesta. :)

Ja joo, alkaa kyllä tosiaan olla vähän sellainen olo, että apua miten sitä ehtiikin järkätä kaiken valmiiksi tulokkaalle. Vaikka onhan tässä vielä suht hyvin aikaa, ja äitiyslomalla sitten vielä enemmän. Sen alkuun olisi täällä vähän päälle pari kuukautta, mutta varmaankin isoimmat jutut on parempi saada hoidettua jo ennen, kun eihän sitä välttämättä sitten enää jaksa niin kauheasti. Tai voi jaksaakin, mistäs sen sitten taas tietää. :LOL:

Olen ollut viime aikoina järkyttävän väsynyt, mutta en oikein tiedä, mistä se johtuu. :sleep: Hemoglobiini varmaan ainakin pitää tarkistaa, sitä ei ole moneen kuukauteen katsottu. Muuten olo on hyvä, ja pikkuinen potkii päivittäin. :love: Piti ehkä kirjoittaa jotain muutakin, mutta hajamielisyys iski taas :D Eikös senkin voi laittaa raskauden piikkiin?

fabula 25+0
 
Täällä ollaan ja hyvin voidaan. Masumitta kasvaa yläkäyrällä ja poitsu liikkuu kiitettävästi ettei tarvitse liikkeistä huolehtia. Ilman mitään kummallisuuksia on selvitty ja pää sekoo odotellessa etisen istukan kontrollia, joka olisi jo ensiviikon perjantaina...! Jos siellä kaikki hyvin niin uskaltaa jo ehkä alkaa vauvaa hössöttämään ja sen tuloa valmistelemaan. Mitens muut "istukka ongelmaiset" on voineet?
CaiMike & Pikkis 26+6
 
Heipsan, muutaman viestin oon tänne aikoja sitten laittanut. Minnekään en varsinaisesti ole hävinnyt, mutta vähemmän on vain tullut käytyä eikä tunnu oikein että on mitään kerrottavaa :D Ehkä sitten jos kovasti ihmetyttäisi tai olisi vaivoja. Olen siis päässyt tosi helpolla. Kaikki on mennyt tosi hyvin. Suomalainen asenne "puhutaan jos on asiaa", heh.

Meille on tulossa poika ja laskettuaika on muuttunut > 14.4. Eli jos osuu oikealle päivälle, niin pitkäperjantai taitaa olla aika pitkä..Maha on kasvanut ja painoa tullut lisää normaalisti. (onneks takki menee vielä kiinni.) SF mitta on myös ihan käyrän tuntumassa ja ultrissa kaikki ollut hyvin. Tokan ultran jälkeen alkoi tuntua liikeet ja nyt niitä tuntuu kyllä tasaisin väliajoin. Kerran heräsin yöllä siihen kun tää potki vauhdilla. Piti ihan laskea et 10 potkuu tuli 2 minuutiin. Vielä potkut on ollu maltillisia ja niitä on kiva tuntea. Mulla istukka on edessä niin se vaimensi alkuun potkuja, mikä tietty oli jossain määrin ensisynnyttäjälle piinaavaa. Vieläkään potkut ei satu. Saa nähdä miten pojan potkuvoimat kasvaa. Yöllä saatan herätä myös siihen, että kädet puutuu ja suonenvetojakin on tullut pari.

Tällä viikolla ois sokerirasitustesti. Oon miettininy et pitäisikö tässä olla sokerittomalla lopun aikaa, vai onko sillä oikeasti merkitystä. Ehkä kropan sokerin sietoon ei voi enää vaikuttaa. Tässä kuussa ois myös perhevalmennusta jne. Et kai tässä on pakko alkaa miettimään ja katsomaan kaikkia imetysvideoita yms. Oma asenne on ollut se että informaatiota voi hankkia, mutta tulevasta ei voi etukäteen päättää/stressaa. Kun ei sitä voi tietää millainen tapaus sietlä tulee ja miten sitä ite sitten muuttuu. Esim. puudutuspiikit ei tunnu nyt kivalta, mutta ehkä synnytysvaiheessa ne voi ollakin ihan jees.

Hankinnoista suurimmat on jo hanskassa ja äitiyspakkaus saatiin jouluksi. Paljon oli kyllä vaatteita ja ehkä vähän poikamaisempia..sopii siis meille. Aika maltillisesti ollaan hankittu ja nimiäkin on vähän pyöritelty. Kiva tunne kun on jotain valmiina ja odottamassa > konkretiaa. Ja onhan tässä vielä pesänrakennushommia rästissä.

Omat mietteet menee tällä hetkellä siinä että välillä syntymähetki on kaukana ja välillä ihan oven takana. Eniten ehkä mietityttää miten työt saa lopetettua hyvillä mielin. Ettei jää kesken. Tavallaan harmi jättää ne kun tykkää siitä mitä tekee, mutta ehkä pitää vaan luottaa et muut hoitaa ja vie niitä eteenpäin. Onneks vauvan kanssa kaikki työt unohtuu nopee. Joululomallakin pääsin jo aikalailla irti töistä. Toivon että jaksan olla kotona ja pystyisin tekemään omiakin juttuja vauva-arjen lisäksi. Elämä muuttuu, mutta miten paljon..ajattelen vielä että vauva ei rajoita ihan kaikkea. Saa nähdä. Tuli luettua kirja "minä en sitten muutu". Ihan hauskoja huomioita.

Että onhan tässä nyt jotain mistä kirjoittaa :) Varmaan vika kolmannes tuo enemmän ajatuksia kaikille.
Friid 26+4
 
Huomenta vaan täältä sokerirasituksesta :sick: Tällä kertaa piti jopa tsempata että sai litkun juotua, hyh. Onneksi viimeistä kertaa!

Itse aloin sokerittomalle tuossa vuodenvaihteessa, ja aion olla ainakin kevääseen asti. Voin toki pullan syödä jos kylässä tarjotaan mutta kotiin ei herkkuja hankita ja työpaikalla saa kahvipöytätarjoilut jäädä välistä. Tämä siis vaikka en nyt rasituksessa kiinni jäisikään. Jos ja kun suinkin pystyn niin teen kyllä kaiken mahdollisen ettei vauvasta tulisi kamalan isoa. Ja tarkoitus on lähivuosina päästä takaisin rantakuntoonkin, eli ei raskauskilojakaan kiitos liiaksi asti :LOL:

Huomenna sitten neuvolaan kuulemaan tuomio rasituksesta.
 
Harmillista että täällä on niin hiljaista. Meillä on nyt hankittuna yhdistelmävaunut (joita piti alkujaan käydä vain katsomassa mutta koska niiden valmistus on lopetettu niin oli ne nyt ostettava ettei jäädä ilman :)). Lisäksi saatiin hyvä tarjous turvakaukalosta ja syöttötuolista niin tulipa nekin ostettua samalla :D. Jotenkin noiden hankintojen myötä tajusi että tässä ei oikeesti oo enää pitkä aika kun käärön saa syliinsä.

Äitiyspakkaus pitäisi tulla lähiaikoina. Oon pessyt jo osan saaduista ja ostetuista vaatteista, on ne vaan niin ihania:love:.

Tänään 26+5
 
Joo, on kyllä tylsää, että täällä on näin hiljaista. Kateellisena olen käynyt vilkuilemassa toukokuisten ketjua, siellä on tosi aktiivista keskustelua.

Hankintoja pitäis tosiaan saada eteenpäin, vaikka nyt jotain on hankittukin. Ja äitiyspakkaus tuli viime viikolla, harmi vaan etten kovin tarkkaan ehtinyt sen sisältöä tutkia, kun piti kiireesti pakata kamat takaisin laatikkoon kissoilta piiloon. :ROFLMAO: Meiltä puuttuu isommista jutuista ainakin hoitopöytä ja pinnasänky, tori.fi:stä on kyllä jo kiikarissa pari hyvää vaihtoehtoa. Saatiin kyllä pinnasänky yhdeltä tutulta, mutta se oli ollut ties kuinka kauan jossain vintillä ja haisi tosi ummehtuneelta, ja lisäksi osien kiinnityskohdissa oli halkeamia, niin tuskin käytetään sitä. Saattaa kuulostaa nirsoilulta, mutta en halua laittaa pientä nukkumaan ihan mihin vain. :cautious:

Mulle tuli äitiyslomapapereista sama olo kuin tähti87:lle hankinnoista, että kohtahan vauva on jo täällä. :love: Tasan kolme kuukautta olisi tänään laskettuun aikaan, ja ainakin viimeiset pari viikkoa ovat menneet niin vauhdilla, että melkein hirvittää.

fabula 27+1
 
Täällä suunnaton ja miltei sietämätön väsymys painaa. Saikulla olen ollut jo joulukuun asti koko aikaisesti ja varhennettu mammis alkaa 10.2.

Tämä on taas yksi niistä päivistä, kun suurin saavutus on ehkä saada vaatteet kaappiin ja itselleen ruokaa suuhun... huh. Vähänkin kun on jaloillaan, niin maha tiukkana saa vaappua.
 
Onpas hurjan kuuloista Orvokilla :eek: Voiton puolella ollaan kuitenkin, jos se nyt yhtään lohduttaa. Alkaako sinulla äitiysloma varhennettuna siis kun kohtahan jo on tuo päivä? Mulla eka virallinen päivä on 6.3.

Onkohan joku saanut kelan äitiysrahapaperit jo? Mulle ei ainakaan ole tullut vaikka hakemuksen laitoin jo joulukuun alkupuolella. Raha maksetaan esikoisen mukaisesti eli ei kai siinä mitään epäselvääkään pitäisi olla (n) Jostain kyllä luin että Kela olisi täysin ruuhkautunut nyt kun toimeentulotuki siirtyi heille, voisiko siitä johtua piiiiiitkä käsittelyaika?

Vointi on aika hyvä. Pikkuisen vaappuvaa alkaa liikkuminen välillä jo olemaan ja autosta nouseminen näyttää varmaan aika hauskalta :rolleyes: Harkkasupistuksia on paljon enemmän kuin ekassa raskaudessa mutta ei kai se mitään meinaa. Loppusuorahan tässä kohta jo häämöttää! Tyttöolo vahvistuu vaikka mitään faktoja sen tueksi ei olekaan, kivaa sitten yllättyä että mitä merkkiä vauva edustaa :p

Bosch 29+4
 
Bosch: minä jätin kanssa paperit jo joulukuussa, eilen kävin kurkkaamassa nettiasioinnista ja iloisesti siellä luki tiedoissa "käsittelyaika 3 viikkoa" o_O Ajattelin rueta kyselemään tuossa helmikuun puolivälin paikkeilla perään, jos ei päätöksiä näy. Ruuhkaa siellä on varmasti...

Sisäinen pingviini on päässyt valloilleen ja vaapunta on täälläkin aikamoista. Esikoinen tykkää leikkiä lattialla, mulla alkaa sieltä ylösnouseminen olla tosi mielenkiintoista :LOL: Automatkailua ei kroppa kestä juurikaan, mikä on syrjässä asuvalle kurjaa. Ensi viikolla pääsee kokeilemaan onko vänkärinä matkustaminen yhtään vähemmän kipeyttävää kuin kuskina olo.

Laskeskelin, että kymmenisen viikkoa kun korkeintaan sinnittelee, niin sitten kevenee olo. Ja sain kanniskella kaverin kaksikuukautista tuossa tiistaina, tuli sellainen olo, että olispa jo omakin kevätkääryle sylin puolella <3
 
Sama juttu täällä äitiysrahan kanssa, laitoin paperit joulukuussa eikä mitään ole kuulunut. Nettiasioinnissa lukee edelleen "odottaa liitteitä", vaikka nekin on kaikki jo aikoja sitten toimitettu. :cautious: Mun kohdalla viipyminen voi johtua siitäkin, että hain äitiysrahaa 6 kk:n tulojen perusteella, eli ehkä Kelalle kelpaa vasta äitiysloman alkamishetkellä tehty palkkatodistus? Tyhmää jos näin on, koska mulla on kuitenkin kuukausipalkka, joka ei tästä maaliskuun puoliväliin mennessä miksikään muutu.

Mulla jotenkin fiilikset vaihtelee laidasta laitaan: välillä odotan innoissani kevätkääryleen (ihana nimitys :love::LOL: ) tuloa ja välillä kauhistuttaa ja pahimmillaan mietin, että oliko tässä oikeastaan mitään järkeä... :oops: Noita jälkimmäisiä ajatuksia tosin tulee lähinnä, kun herää keskellä yötä ja kävelee ympäri asuntoa yksinään tai vastaavissa tilanteissa. On tämä pieni oikeasti jo nyt niin rakas, että se kantaa negatiivistenkin ajatusten läpi :love:

fabula 27+4
 
Täälläkin alkaa meno olla kyllä niin vaappuvaa :LOL:. Mulla on maanantaina neuvola lääkäri, kun nyt alkaa tuntua että töissä oleminen on tuskaa. Vuorotyö kun ei ole tähän väsymykseen yhdistettynä mitenkään mukavaa. Vaikka la on vasta 27.4 niin kyllä nyt jo kaipaa huilia.

Mitäs ootte mieltä äitiyspakkauksesta? Musta oli ihana päästä hypistelemään niitä vaatteita :).
 
Minulla eka virallinen pv on 10.2. Jos olisin tiennyt että minulle kirjataan b lausunto ja että olen kykenemätön työhöni, olisin surutta aloittanut ihan normaaliin aikaan äitiysvapaan, mutta kerkesin varhennettua hakea kun olin vielä joten kuten työkykyinen.

Olen hankkinut potkittavan seniorirollaattorin, jotta pystyn ulkoiluttamaan koirat. Kävellen voin liikkua ehkä max 700m, rollaattorilla auratuilla teillä hyvin 3km (vähän toki sekin elikoille..) :unsure:
____

Äitiyspakkaus on kyl hyvä starttipaketti, kun tuo vaateostosten tekeminen on hankalaa etukäteen. Vasta ostettiin laatikostot jäbän huoneeseen ja pesaisin vaatteet jo valmiiksi.

Sairaalalaukun suunnittelua jo pohdiskeltu, mitä haluisi synnärille mukaan :):giggle:
 
Orvokki, ihan kamala tuo tilanne sinulla mutta pakko oli vähän hihitellä seniorirollaattorille :geek: Koitahan jaksella!

Meille ei äitiyspakkausta tällä kertaa tullutkaan, mutta muistan kyllä sen tunteen kun sen aikoinaan postista sai :love: Pelkästään se laatikko on jo ihana. Tärkeimmät ja rakkaimmat vauvamuistot aionkin säilöä juuri siinä laatikossa, ehkä saan joskus antaa ne eteenpäin vaikka lapsenlapsille :rolleyes:

Pikkuhiljaa rupeaa tajuamaan miten se h-hetki sieltä lähenee, huomennahan alkaa jo helmikuu! Töissäkin olen äitiyslomasta kyselijöille vastannut aina että kaaaaukana se vielä on :LOL: No, ei enää niin kovinkaan kaukana. Mielessä käy jo kaikenlaisia ajatuksia. Sairaalakassia olen miettinyt minäkin, samoin viime hetken ostoslistaa pikkuvaippoineen ja tutteineen. Jänniä aikoja tiedossa!
 
Kyllä se itseänikin naurattaa, samoin miestä. Etenkin kun loppulenkistä on joutunut minua työntämään, jos innostuksissa on vähän yliarvioinut oman kuntotason :D Naurettavaa miten voi "kunto" tippua näin paljon. Jos en olisi urheillut useampaa vuotta aktiivisesti ennen raskautta, olisin varmasti pyörätuolissa. Jotain hyötyä siitäkin ollut. :LOL::LOL:
 
Neuvola lääkäri kirjoitti saikkua tän viikon jatkuvan päänsäryn ja unettomuuden takia. Samalla joudun aloittamaan rautakuurille kun hb oli tippunut, sekin tietysti selittää väsymyksen.

Mä ajattelin myös jemmata äitiyspakkauksen laatikkoon muistoksi osan vaatteista yms. Raskaustestinkin olen säästänyt :LOL:. Tällaista se kai on kun ensimmäistä odottaa.

Sairaalakassia olen mäkin jo pohtinut. Mitä kaikkea sitä mukaan tarvitseekaan? Ettei ihan matkalaukullista tavaraa tuu turhaan pakattua:rolleyes:
 
Moikka kaikille! Minäkin oon ollu hiljaisena kun hirvee nettiähky ja kiirus ollu. Mutta siis enää pari kuukautta laskettuun aikaan :eek:

Mä olen ehtinyt saada jo kolme päätöstä äippärahasta. Kaikki huonoja. Ei mennyt ihan niin kuin Kela-Kerttu neuvoi... Pitää toivoa että tarvivat sairaalaan äidinmaitoa niin voin perustaa meijerin.

Muuten aika hyvin kaikki mallillaan. Ultrassa käytiin vasta ja istukka oli noussut tieltä pois. Huippu homma! Ja vähän oli kasvuspurttiakin poika ottanut. Tällä menolla tulee yli kolme kiloinen :LOL: Oma painonnousu taas tasoittunut eikä ole kuin kaks ja puoli kiloa enemmän kuin viimeksi.

Hankinnoistakaan ei paljoa enää puutu. Itkuhälytin ja jotain vaatetta, vaippoja ja semmoista pientä. Äippäpakkausta ei nyt otettu vaikka olishan se jotenkin ihana. Se vaan ei ole meille kovin käytännöllinen, kun jotain perusjuttuja siitä jo on ja pienikokoiselle vauvalle ei ne koot oikein natsaa. Kivasti onkin sillä rahalla saanut kirppikseltä sopivaa kampetta.

Sairaalakassiin en edellisen kokemuksen perusteella tarvi kuin neuvolakortin, puhelimen, kameran, suklaata ja perushygieniajutut. Ja vissiin imetysrintsikat ois hyvä olla. Sairaalassa on lukemista jos jaksaa lukea ja niissä "ihanissa" sairaalan vaatteissa on helppo luuhata. Viimeksi jouduttiin olemaan siellä useampi päivä, toivottavasti nyt päästään pian kotiin. Sitten kotiinlähtökassin voi mies tuoda ja sinne vaatteet itselle ja vauvalle.

Tsempit ja sympatiat Orvokille ja muille :love:
 
Huhhuh Orvokki, kuulostaa kyllä rankalta rollaattorin huvittavuudesta huolimatta :LOL: Tsemppiä sinne!

Me otettiin äitiyspakkaus, kun on ensimmäinen tulossa, ja oli kyllä ihanaa päästä tutkailemaan sen sisältöä. :) Vielä kun saisi hoitopöydän/laatikoston hankittua, niin voisi alkaa pestä ja järjestellä vaatteita sinne. Joitakin pienempiä vaatteita pitää ehkä vielä hankkia, mutta toisaalta niitä saattaa tulla lahjaksikin.

Eilen päästiin taas ultraan kurkkimaan pikkuista, kun olen perussairauden takia tiheässä seurannassa. 1300 grammaa ja ihania ilmeitä :love: Kohdunsuu on kiinni ja kohdunkaula ei ole lyhentynyt, vauva oli kuitenkin jo raivotarjonnassa. Vaikka ehtiihän se siitä vielä kääntyilemään, niin kauhea mylläys välillä tuolla mahassa, etten tiedä mitä kuperkeikkoja pieni siellä tekee. :D Tuli myös ensimmäistä kertaa puheeksi synnytys, joka todennäköisesti käynnistetään viikolla 38. Eli noin 10 viikon päästä meillä on varmaan jo nyytti sylissä, hurja ajatus! :X3:

Sairaalakassia en ole vielä pahemmin miettinyt, ehkä sitä pikkuhiljaa voisi. :)

fabula 28+3
 
Heippa kaikki! Olen pitkään jo seurannut keskustelua, mutta hitaana hämäläisenä vasta nyt liityn keskusteluun mukaan.

21.4.2017 / MinniBaby / 36 / TAYS / 1. / tyttölupaus

Meillä siis muutaman vuoden yrittämisen jälkeen vihdoinkin ensimmäinen raskaus ja helpotuksesta huokaillen ollaan jo näin pitkällä :love:

fabula - olen aikalailla samassa tilanteessa kuin sinä. Äitipolilla ravaan tällä hetkellä kahden viikon välein ultrattavana ja syynissä - todennäköisesti synnytys käynnistetään hieman etuajassa, jos ei spontaanisti käynnisty etuajassa. Hyvä puoli tosiaan on nuo tiheät ultrat :love:

Olen jo aloittanut vauvan vaatteiden pesua, on ihana kun samalle telineelle saa mahtumaan ainakin kolme koneellista pyykkiä :LOL: Kaukalo, matkarattaat kaukaloadapterilla ja vaunut on jo hankittu (käytettynä), mutta tässä pohdiskelen vielä sänkyasiaa. Olin ajatellut sellaista sivuvaunua meidän sänkyyn - saa nähdä kuinka paljon joutuu itse nikkaroimaan että saa sopivalle korkeudelle osumaan? Onko pinniksestä suosituksia, juurikin sivuvaunuksi sopivaa? Kaveripiirissä ja sukulaisilla pyörivät pinnikset on pääasiassa sellaista mallia, että yhden sivun avaaminen vaatisi sahaa ja toimenpide olisi ns. pysyvä :D

Toivottavasti keskustelu täällä taas piristyy, kun alkaa kevät ja H-hetki lähestyä. Tsemppiä kaikille loppuraskauteen! (y)

T. MinniBaby 28+6
 
Orvokin meno kuulostaa kyllä aika hurjalta, jaksamista!

Mä oon aikasemmin pärjännyt sairaalassa aika minimi varustuksella, tosin en kahta päivää kauemmin oo siellä ollut. Pesujutut ja kännykkä ja vaatteet melkeen ollu mulla vaan mukana, enkä oo muuta ehtinyt kaivatakkaan. Nyt toivon pääseväni jo synnytyspäivänä kotiin.

Tarvikkeita ei oo paljon vielä hankittuna, mutta aika hyvin oon perillä siitä mitä tarvitaan. Ostetaan uus kaukalo ja jalusta kun edellinen on jo melkein kuus vuotta vanha ja sitä on säilytetty ulkovarastossa. Se jotenkin unohtu sinne vaikka lisää lapsia ei edes pitänyt meille tulla:p Vaunut ja rattaat on tallella ja hyvä kuntoset niin ei tarvita uusia. Vähän lisää vaatteita ja pikkusälää, muuta ei oikeestaan tarvitakkaan.

Olin pari viikkoa sitten sokerirasituksessa, arvot heitti ihan häränpyllyä! Mietin onkohan testissä joku mennyt vikaan kun aikasemmissa raskauksissa arvot olleet hyvät ja nyt kotimittauksissaan ei oo ollut mitään ongelmaa.

Pääsin koko-arvioonkin kun sf mitta meni ihan huimissa lukemissa. Neuvolalääkäri sitten sai melkein 10 cm pienemmän mitan ja reisiluun ja vatsan ympäryksen mitta vastasi täysin viikkoja. Pään mitta oli vähän pienempi kun ei saanut siitä kunnon mittaa. Perätilassa oli vauveli niinkuin arvelinkin. Nyt on ruvennut jännittämään sen kääntyminen. Tuntuu että välillä yrittää itsekseen kääntyä, mutta ei mahdu. Kuinkahan kääntöyrityskään onnistuu kun aikaisemmat lapset on kuitenkin ollut melkein nelikiloisia laskettuna aikana, joten eiköhän tämäkin kuitenkin kasva samoihin mittoihin. Vaikka käännöstä yritetään 37 viikolla niin veikkaan että meidän lapsi on jo sillon liian iso...

Huomenna tulee 30 viikkoa täyteen, huh. Mulla on ihan sellanen olo että vauva syntyy 39+jotain, joten enää 9 viikkoa jäljellä...

Mä sain kelalta päätökset varmaan alle viikossa, tammikuussa hain ja 30. päivä oli päätökset tullu.

mippis 29+6
 

Yhteistyössä