Joulukuun muruset 2016 *kesä - heinä*

Joulukuun muruset 2016

23.11
Viipulavaapula / 33 / 2.lapsi

29.11
Banna / 31 2.lapsi / JS

1.12
Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Truuly / 38 / 2.lapsi

2.12
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi Poika
Mantelikaneli / 1.lapsi
mai-- / 24 / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / SatKS Tyttö
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Josefinaa
Marni / 2.lapsi
Josu-78 / 3.lapsi
Kerppuli / 31 / 4.lapsi / Tays
Krts / 1.lapsi
Marryym / 18 / 1.lapsi / LKS

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
Verx / 2.lapsi
Pallukkana / 34 / 2.lapsi / K-HKS

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada
piuliina / 25 / 2.lapsi

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS
vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi
MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
Eeee*

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
Effie / 24 / 2. lapsi / K-HKS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
minna97 / 18 / 1.lapsi

12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi
Napsunen / 28 / 1.lapsi
Martsa88 / 28 / 2.lapsi / TYKS

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi
Kiriliini / 33 / 3.lapsi / SeKS
Kuvituksia / 27 / 1.lapsi

15.12
Yllärivauva / 30 / 3.lapsi / OYS

16.12
Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

17.12
Alissa123 / 20 / 1.lapsi / Ruotsi

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi
neilikka88 / KOS

19.12
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi
Susuli / 4.lapsi
Villaruusu

20.12
Meiramii / 29 / 1.lapsi
Äippäkuudelle / 38 / 6.lapsi / K-HKS
Sannaei

21.12
Pauliinali / 3.lapsi
tuuliaaah / 23 / 2.lapsi / KOS

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS
P1kkuMyy / 24 / 1.lapsi / TAYS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL
Pisamapeikko / 34 / 4.lapsi / Mks

24.12
Leonella / 2.lapsi
Kipamama / 36 / 2.lapsi / HYS
Marimac / 3.lapsi / JS
Mönkijä1316 / 27 / 2.lapsi / KOS

25.12
suklaakirsikka / 2.lapsi
Frannie / 29 / 2.lapsi / KOS

26.12
foreverfever / 30 / 3. & 4.lapsi / TYKS tytöt

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu / 29 / 2.lapsi
HarakkaHuttunen
Ruusannuppu / 32 / 1.lapsi

30.12
Sachiel / 28 / 2.lapsi
teoteo / 28 / 3.lapsi / satKS


Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina
Jösse
Pipo-otus
waninka
sileh
Hymynaama95
Josephina
sanzzes
NinaRinsessa
Amore
Nannamariah
Tintt@r@

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Viimeksi muokattu:
Korkkaanpa uuden ketjun omalta osaltani :)

Toiset sanovat, että raskauden kesto olis osittain perinnöllistä ja osa sanoo, ettei tässä ole mitään perää. Miten teillä, jotka ootte aiemmin synnyttäneet. Tiedättekö, onko synnytys ajoittunut samoille ajoille kuin äidillänne? Omalla äidilläni 3 ensimmäistä tulleet kuulemma muutaman päivän etuajassa, mutta viimeinen noin pari viikkoa yli, että siinä sitten aikaharavaa minulle :D :D :D

Omasta olosta, edelleen toista (vai jo kolmatta, hmmm) viikkoa jatkunut oksentelu. Tänään eka "ylläri", jota edelsi vain n. 10 sekunnin paha olo. Onneks työpaikan vessa oli tyhjä... Tänään 11+2. Facessa ilmoitin et 8 yötä ultraan, mut sen jälkeen opin laskemaan ja niitä onkin vielä 9.
 
Mulla on huomenna ensimmäinen ultra. Nähdään onko tuolla masussa edes ketää vai olenko valeraskaana :D pelottaa/jännittää aivan järkyttävän paljon. Ilmotin miehelle että jos huomenna kaikki hyvin ni sit aletaa kertoo läheisille esim. En halua salata äidiltäni enää :D

12+2
 
Mulla on ihan hirvee flunssa! Ärsyttää ku ei saa nukutuks kunnolla ja muutenki väsyttää :( Tällä viikolla pahoinvointi tuli takasin vaikka oli jo viikon pois, iltapäivisin ei taho saaja mitään syötyä. Jos nukkuis pitkät päikkärit ja mässäis illalla ruokaa :D Tänään 12+6.
 
Mä en yhtään muista synnyinkö mä 3 päivää etuajassa vai 3 viikkoa.:) Mun esikoinen syntyi 3 viikkoa etuajassa tosin hätäsektiolla, eli ei normaalisti.

Ensimmäisessa neuvolassa hoitaja otti puheeksi esikoisen synnytyksen ja meinas taas itku tulla kun siitä yritin keskustella. Hoitaja sitten sanoi, että voi laittaa puolessa välissä raskautta ajan pelkopolille, mutta en tiedä onko siitä oikeen mitään apua.(n) Katsotaan mitä tapahtuu. Enemmän ja enemmän se tulee tässä mieleen.

Dopplerilla oon päivittäin kuunnellu sydänääniä ja helposti löytyny.:love:

Täälä olis np-ultra 20.6 ja silloin olis viikkoja kasassa 12+4.

Miwwi 9+6
 
Riepis; mullakin tänään 11+2 ja 9 yötä nt ultraan! :D Mulla ei ole mitään hajua milloin äitini synnytykset ovat käynnistyneet, ei olla pahemmin väleissä.. Eka synnytykseni käynnistettiin rv36 raskausmyrkytyksen takia ja toinen alkoi spontaanisti tasan viikko ennen LA:ta ja kesti vain n. 4h. Nyt sitten saa jännätä tuleeko tässä kolmannessa myrkytys vai käynnistyykö spontaanisti taas ennen LA:ta ja kuinka helkutin nopeasti tulee tällä kertaa, ehtiikö edes sairaalaan :) Olenkin lueskellut tuskanhiki otsalla noista koti/matkasynnytyksistä ja pohtinut, että pitänee varuiksi laittaa kylppäri synnytysvalmiuteen..

Mulla alkoi toissailtana häpyliitoskivut, mä tuun varmaan olemaan tosi raihnainen tässä raskaudessa :'( Aiemmissa alkoi paljon myöhemmin, joten ei lupaa hyvää..

Pahoinvointia ei ole ollut enää moneen päivään, halleluja!!

Sain varattua jo ensimmäisen neuvolan Suomeen kun tullaan sinne kesää viettämään. Tiukille menee kun just alkaa silloin rv16 jonka lopulla pitäisi olla käynyt ekaa kertaa neuvolassa jos haluaa äitiysavustuksen. Viime raskaudessa hankin todistuksen käynneistä täällä ulkomailla, mutta sen saaminen oli ihan käsittämätöntä byrokratiaa, että nyt mieluummin otan todistuksen Suomessa. Ja ekaa kertaa mulla on sauma ottaa äippäpaketti kun olen Suomessa loppuvuoden synnytykseen asti, jes! Mulla on jo nyt niin mahtava fiilis siitä, että saan käydä Suomessa neuvolassa ja synnyttää! Ja se, että lapsen kasvua seurataan vielä kotiin pääsyn jälkeen on niin huikeeta, sellaista ei täällä ole.

Tulipas romaani :) Ihastuttavaa päivää kaikille!

Anianna 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: riepis
Mä ja kaikki sisarukset ollaan synnytty viikkoa ennen laskettua aikaa :D tosin mun kohdalla äiti uskoo sen johtuvan siitä et oon horoskooppimerkiltäni härkä ja jos olisin syntyny seuraavana päivänä niin olisin ollu kaksonen, luonne on kuulemma ihan härän :LOL: mun esikoinen sitten tuli kaks viikkoa yli lasketun. Omapäinen tosin hänkin kun seuraavaks aamuks oli varattu käynnistys mut hän syntyi omin ehdoin edellisenä iltana klo 23.
Tänään saapui kauan odotettu kirje jorvista ja 14.6 sitten ultraillaan! Miten voi kaks viikkoa tuntua näin järkyttävän pitkältä ajalta? Pahoinvointi tuntuu vaan pahenevan eikä oikein tunnu tykkäävän tästä helteestä :sick: tissit on niiiiiin turvonnu ja kipeet ja jotenki kokoajan tiellä. Mies on tästä innoissaan tietysti... Mut nyt sentään tuntuu et väsymys ois vähän helpottanu tai ainakin tänään ollu jotenki tosi energinen olo oksentelusta huolimatta.

Mönkijä 10+4
 
Kuulin tänään sykkeet dopplerilla, kauan piti häpyluun tienoilta kaivella. Tänään siis 10+0. Pahoinvointi helpotti viikko sitten ja tänään kittasin kolme kuppia kahvia, yhtäkkiä alkoi taas haluttamaan! :love: Miwwi mun pitää kans varata aika tai saada lähete pelkopolille, mutta kuulemma kannattaa vasta puolessa välissä mennä. Aion kyllä vaatia jo aiemmin! Neuvolat tuntuu niin tylsiltä ja turhilta tällain toisella kierroksella, ei jaksais käydä niin usein. :D Mulla on ultra vasta 21.6., sen jälkeen voisin sinne faceen siirtyä jos kaikki on hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Miwwi
Pitkän harkinnan jälkeen taidan uskaltaa liittyä teidän seuraan. Tätä keskustelua kun on tullut kuitenkin lueskeltua plussaamisesta lähtien. Takana yks keskenmeno, joten vähän varovaisin mielin edelleen vaikka varhaisultrassa (8+5) kaikki näytti olevan hyvin. Seuraava ultra olis 21.6. ja jos silloin kaikki vielä hyvin, voisin liittyä myös faceen. Menis nyt aika vaan nopeesti!
Mun alkuraskaus on ollut aika oireeton. Ainoita jatkuvia oireita arat tissit ja ummetus... Pahoinvointia ei oo ollu missään vaiheessa, vaikka välillä oon sitä toivonukin (viimeksikään kun ei ollut ja ei päättynyt hyvin). Mutta jospa tällä kertaa kaikki ois kuitenkin hyvin.
Mut vois siis lisätä listaan: Ruusannuppu, 32 v, 1. lapsi, laskettu aika 28.12.
 
Viimeksi muokattu:
Aamulla käyty ultrassa! Kaikki on hyvin ja siellä pikkunen pisti tuulemaan! Lääkäri sano et hyvin vauhdikas näyttää olevan, vaikea kuvattava oli :D niskanturvotusta oli todella vaikeeta mitata mut lääkäri oli sitä mieltä et sitä ei ole kun hän ei sitä näe ja koneen automaattimittaus näytti 1.7 ja sanoi sen olevan maksimissaan oleva tulos. viikot 12+3 mut pikkunen vastas 11+6 :) faceen olisin halukas liittymään, laitan viestiä kun tästä ehdin!
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Heips,
Mäkin päätin uskaltautua liittyä mukaan kun ultrassa näytti tiistaina kaikki olevan hyvin Meidän pikkuisen laskettuaika olisi 8.12. Jos vain kaikki menee hyvin. Onko muita kenellä on sama la?
Olisin halukas liittymään facen ryhmään joten miten se onnistuisi?
Tsemppiä kaikille jotka odottavat ultraa ja muillekin!
 
Tervetuloa uudet! :) faceen tosiaan pääsee siten, että laittaa mulle taikka miss_piggy :lle viestiä täällä mihin kerrot oman nimesi, sekä jotain tunnusmerkkiä profiilista niin tiedän lisätä oikean hlö kaveriksi. Poistan sit kavereista kun olen saanut lisättyä ryhmään :)

Tuolla ylhäällä on lista, mistä näkee kenellä on millonkin la. Siellä ei ihan kaikkia joulukuisia ole, koska jotkut ei halua listoille vaan suoraan faceen. Mut suurinosa kuitenkin tuolla :)

Tänne ei oikeestaan mitään uutta, tekis mieli mennä ulos aurinkoon mut takapihallakin on niin paahtavan kuuma et meinaa taju lähteä siitä :whistle: Viikkoja tänään 13+4 :)
 
Nt-ultra onnellisesti takana! Ihana pikku sintti siellä seisoi päälläänsä! :ROFLMAO: Niskaturvotusta oli 1,5mm eli täysin normaali. Nyt vaan toivotaan ettei seulat hälytä kummiskaan. Meilläkin päin soittavat jos hälyyttää. Ultraaja oli aivan ihana. Selitti koko ajan mitä missäkin on. Kaikki mitä tässä vaiheessapystytään katsomaan, oli kunnossa.:love: Laitoin catharinille liittymispyynnön faceenkin.

MiNalo rv 13+1
 
Samat sanat oikeastaan kuin MiNalolla, 1mm turvotusta ja jos on jotain verikokeista yhdistettynä niin soittavat parin päivän sisään (ehkä ma tai ti siis). Ultraaja oli huippu ja saatiin 12 kuvaa mukaan. Mies lähti vanhemmilleen ja vannotti minua skannaamaan hänelle heti kuvat, että voi näyttää kuvat!

12+2.
 
Meillä eka poitsu synty tasan 2 vk lasketun ajan jälkeen ja toinen poika 4 päivää ennen laskettua aikaa, joten eipä noista voi päätellä mitään.
Eilen oli pakko käydä neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä, vaikka maanantaina on jo nt-ultra. Hyvin kuulu äänet
Huomenna tulee 12 viikkoa täyteen! Oon ollu välissä huolestunu, koska takana on yhteensä 3 keskenmenoa ja alusta asti tässä raskaudessa on ollu niukkaa vuotoa... Joka on onneks hiipunut tässä parin viikon aikana. Onko muilla ollu vuotoa raskausaikana?
Jos ultrassa on kaikki ok niin aion liittyä fb ryhmään.
 
Itse olen syntynyt kaksi kuukautta etuajassa ja esikoinen syntyi lopulta viikolla 35. Pyrki kyllä kovasti maailmaan kymmenen viikkoa aiemmin. Mulla syyksi todettiin lyhyt kohdunkaula ja supistusherkkä kohtu. Äidilläni todettiin aikoinaan myös supistusherkkä kohtu, veljeni syntyi kuitenkin lasketun ajan aikoihin.

Tällä hetkellä esim. imurointi aiheuttaa supistuksia ja jos ei ota rauhassa niiden alettua ja odota että supistukset loppuu niin paikat kypsyy ja aukeaa. Tässä olenkin nyt pari päivää lepäillyt esikoisen päiväunien ajan että supistukset rauhoittuisivat. Mulla ei koskaan oo supistukset oireilleet muuten selkäkipuna. Saapa nähdä kuinka pitkälle tämä raskaus etenee.
 
Huomenna olisi sit vihdoin nt-ultra! :love: Nyt vaan toivotaan, että kaikki on hyvin. (y) Me ollaan kerrottu jo lähes kaikille sukulaisille vauvasta ja juttu on lähtenyt liikkeelle jo, sillä ensimmäinen sellainen ihminen, jolle me ei olla kerrottu itse, onnitteli :LOL: Nyt siis todella toivotaan, että vauvalla on kaikki edellytykset terveeseen kasvuun ja elämään :)
 
Mulla oli tänään aamulla nt-ultra ja siellä oli kaikki hyvin <3 Nyt uskaltaa ehkä vähän huokaista helpotuksesta kun viikkoja jo 12+4. Todennäköisin laskettu aika onkin 15.12 eikä 17.12. Eiköhän sitä nyt uskalla liittyä sinne fb ryhmään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Innaa90

Yhteistyössä