Joulukuun tontut -15 *marraskuussa*

Joulukuun tontut 2015 marraskuussa


Odottajat:

LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

30.11.
HooKoo-82/33/7/KYS
Kukkurukuu/26/2/TAYS

1.12.
Kimberley/27/1/TYKS
Sinnis/29/2/-
sylikinkku/-/-/-

2.12.
Aurinko82/32/4/LKS

3.12.
Hunajapuu/27/2/OYS
Mimmi Haloo/30/1/SATKS
piiemm/26/1/PHKS
Jaanel/24/2/JS

4.12.
Murkku/27/2/HYS

5.12.
Ann85/29/2/TAYS
Catita/31/2/HYS
ilmaajakuplia/26/1/TAYS

6.12.
anniini/26/2/OYS
Mammuli_83/32/2/TAYS

7.12.
HER_86/29/2/KOKS
Iriina/37/2/VKS
Marttaliini/1/30/LKS

8.12.
Enkeli30/30/2/EKKS

9.12.
H1215/26/2/KYS

10.12.
Naamiolammas/35/1/-

11.12.
TiiuH/27/3/KYS
seba78/36/3/KOS
Geesa/27/1/K-PKS

12.12.
Helmitoivo/33/4/OYS
Sona82/33/3/TAYS
Lukka/-/2/OYS

13.12.
Tiunti/29/2/LS
Neyda/29/1/-
isbee92/23/1/PHKS
Marzuli/32/2/LS

14.12.
Kukkaislapsi/36/2/JS
1+1 lapsen äiti/25/3/TYKS
Mari ja möykky/-/3/MKS tai KYS

15.12.
Minma/30/2/PHKS
Emmin/33/4/EKKS
marisande/20/1/EKKS
Katann/26/2/PHKS
Dell/21/1/TAYS

16.12.
Liljah/31/1/EKKS
Henu26/26/1/TYKS
Minksu82/32/2/LS
Maybelle/32/1/KOS

17.12.
Vaniljainen/29/3/KSKS
lauantai/29/1/-
fyuy/23/2/-
ruuvih/35/5/KYS
linnea33/26/3/K-PKS
Nunuq/-/2-EKKS

18.12.
Kiiltokuva/23/3/LKS

19.12.
Sall1/25/2/JS

20.12.
Röllineito/27/4/OYS
Viuhui/-/3/HYS

21.12.
Jessicha/36/2/NKL
mimmi123/32/1/-
Orava/26/1/JS
Ahmis/29/1/MKS
Matsku90/24/1/KOS

22.12.
berrypie/22/2/Seks
tosi-ko/36/2/KAKS
tamariini/33/1/KOS

23.12.
Laurina/30/2/TAYS
baires/27/2/KYS

24.12.
Höpötin88/-/-/KSKS
Poikien äippä/29/3/-
Neilikki/31/1/OYS

25.12.
Pioni/37/3/VKS
hemmiina/20/1/MKS
Hokkeli/25/2/-

26.12.
mrsN/35/5/KOS
Tonttumamma/29/2/TYKS

27.12.
Leafy/27/3/kotona

28.12.
juuliaa/21/2/KOS
hansupirre/33/3/JS

29.12.
min82/33/3/HYS

30.12.
Ninna89/25/2/LS
Amarie/33/1/KYS

31.12.
Kiiruli/27/1&2/OYS
Muumimamma2015/30v/2/KYS

Ei varmuutta lasketusta ajasta:
Sankaritar/29/2/JS
Ninni/28/1/HYS

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson keskussairaala
KYS = Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS = Lapin keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjanmaan keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun yliopistollinen sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan keskussairaala
SKS = Savonlinnan keskussairaala
SEKS = Seinäjoen keskussairaala
SATKS = Satakunnan keskussairaala
TAYS = Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS = Turun yliopistollinen sairaala
VKS = Vaasan keskussairaala


Joulukuisten facebook-ryhmä on suljettu.


Ketjuun mukaan tulijat!! Ilmottautuminen muodossa:
LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

Päivityspyynnöt punaisella!
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa marraskuuta kaikille. :love:

Tässä kuussa saadaankin varmasti ensimmäisiä vauvoja maailmaan. Oon jotenkin asennoitunut, että tää syntyis itsenäisyyspäivänä kuten siskonsakin syntyi 6.päivänä ja meni yliajalle.

Eilen sain siivoamisesta ja rehkimisestä hirveän migreenikohtauksen ja tuli taas oksennettua. Niskat tuntuu olevan ihan jumissa. Onneks nyt ei oo supistellut, mutta vkl supisteli tosi pahasti. Seksi laukasee supistuksia. :unsure: Käytiin viel jouluostoksilla ja puuskutin siellä menemään. Jouduin vähä väliä etsimään istumapaikan, kun kävi niin kipeetä eikä panadol vaikuttanut. Kyllä ne siitä sit hiipuivat, mutta taas muistu mieleen mitä on odotettavissa. :oops: Aika kuultaa muistot.

Jaanel ja 35+5
 
Jaanel;: mulle oisit voinnu iäksi laittaa 33v täytin viime kuussa.

Noniin koko päivä oltiin sairaalalla, koittivat vauvan kääntää kolmesti kokeilivat viimesessä tuli itelle itku kun sattui, kaks kätilöö ja kolme lääkäriä yksi oli opiskelija. Lopetettiin kääntö yritys, kävin magneetti kuvassa samalla ja huomenma lääkäri soittaa siitä. Näillä ihanilla kätilön ja lääkärin positiivisilla kannustamalla synnytän pojun peppu eellä maailmaan:love::love::sick:
No kontrolli Äityspoliklinikalla parin viikon päästä, katotaan paino arvio, mikä tarjonta toisella on ja valmistaudutaan pojan synnytykseen.

HooKoo 36+1rv

Muoks. Toi vihree yrjöpallo ei kuulu joukkoon iloiseen, se jumi eikä lähe pois :ROFLMAO:
 
eilen lääkäri soitti kuvista ja vauva mahtuu syntymään peppu eellä mun lantiosta (y):) toivotteli onnea synnytykseen ja sanoi että vauvalla lupa syntyä etteivät estele kun on niin isokokoinen nyt jo :love: ja jos ei oo syntyny niin 17.11 kontrollissa saan käynnistys ajan jos vauva vielä pylly eellä tulossa, koska syntymä arvio oli 3800g niin ettei liian isoksi kerkii kasvaa.
HUI :eek: nythän tässä rupee oikeesti aika loppumaan :giggle:..
Tänään ostettii lisää vaippoja vauvalle rupee olemaan kaikki aika lailla valmista.

iäksi voi laittaa 33v

HooKoo 36+4rv
 
Täällä alkoi aamu vessa käynti verellä, koko pönttö veressä:confused:.. pitää soitella synnärille jos pääsis näytille, ei mua juurikaan supistele yms toi veri säikäytti. Mies tais mennä juuri navetalle lypsylle että mieluite oottelisin sen mukaani, vähä noi yksin lähtimiset jännittää vielä enemmän(n). No ainakii vauva liikkuu ja alapäähän vihloo että muuten kaikki taitaa olla ok:X3:.

HooKoo 36+6rv
 
Kävin sitten yksin sairaalassa, mies ei päässy töitten takii. No ei siellä selvinny mistä veri tuli mutta oletettavasti käännös yritys lääkärin mielestä sen veren sai hulahtamaan. No paino arvio 3500g ihan älyttömän iso!:eek: Kohta loppuu kantti synnyttää pylly edellä näin isoo lasta(n).
Noh kotona oon ja huomenna verikokeissa käytävä, tulehdus arvot oli koholla.
 
Huh, siellähän alkaa olla jännä tilanne. Toivottavasti tosiaan oli harmiton tuo vuoto. Kuulostaa kyllä ilkiältä ja vielä justiinsa kääntöyritysten jälkeen. (n) Mutta hyvä kun vauva liikkuu eikä mitään hälyttävää löytynyt. (y)

Täällä painetaan toiseksi viimeistä työpäivää vielä pari tuntia eteenpäin. Päivän toinen ruokatauko vaan ajoi tänne katselemaan kuulumiset. :) Ihanaa, että ylihuomenna saa nukkua pitkään ja ottaa rennosti. Sitten alkaakin mukava valmistelukausi. Kauheasti on käsitöitä ja pikkupuuhaa vielä ennen vauvan syntymää. Ei mitään mahdottomia kuitenkaan, eikä oikeastaan mitään aivan välttämätöntä. Mutta semmoista kivaa puuhastelua. Innolla odotan, että saa omaan tahtiin touhuta päivän, käydä ulkoilemassa jne.

Tämä on kyllä ehdottomasti näin esikoista odottelevan onni... Saa keskittyä ihan vain itseensä ja parisuhteeseen. Toki miehen poikaa kuljetellaa, autellaan läksyissä jne., mutta hän on niin iso jo, että ei kauheasti pidättele. :)

Hukkis painaa rumbaa tuolla vatsassa tuttuun tapaan. Päivä ja illat kauhea meno päällä, öisin edelleen hissuksiin. Tosin eilen oli kahteen asti hereillä kun itsekin olin ja kärvistelin huonossa olossa. Viikonlopun herkuttelut kostautui ja oli tosi tuskainen alkuyö. Onneksi helpotti jossain vaiheessa ja olin nukahtanut onnellisesti sohvalle. (y) Mutta voi että väsytti aamulla. :sleep:

tamariini ja hukkis 33+6
 
Täällä taas käyty sairaalassa hulahti lisää verta, noh selvishän syykin 0,5cm kohdunsuuta jälellä, ihan pehmee ja sormella auki:rolleyes: taitaa pian olla eka marrasvaavi sylissä:love:. Kotona nyt oon laittovat oottamaan kunnon supistuksia, ei mulla oo kun alamaha jomotus niiku menkat alkaa ja 6 - 10min välein supistuksii epäsäännöllisesti :unsure:.. saunaan kyllä saletisti haluun :whistle:.. Noh kahtellaan miten käy.
HooKoo 37+0rv
 
Vielä yhessä kasassa ollaan :mad:.. ois ees supistuksia mutta ei..!
kauhee yskä vaan, kaks viikkoo jo yskiny ja oksentanu limaa, huomenna yksityiselle lääkäriin jos kumminkii joku pöpö johon tarvii antibiootteja, resilar ei auta sitä oon jo 1,5viikkoo lipittäny..:sick:.. inhottavan makusta lientä.. Noh näillä mennään..

HooKoo 37+3rv
 
Tänään käyty taas kysillä ja arvatkeepa mittee?!

Pikku jätkä olikin pää alas päin:eek::D
Se oli kiäntyny ihan ite.. mie ukolle pari päivää sitten sanoin että nyt varmaan pyörähti tuntu kummallinen molskahdus, mies tokas että kuvittelen vaan ja tänään ultralla varmistettu että on kääntynyt(y) jes siistii:)!! liekkö ollu *äidin vaisto* kun tajusin että nyt tapahtu jotai..

Noh lääkäri oli super mukava sanoi mulle ja ukolle että nyt kolme ässää tekemään ja sitte tervetuloa synnyttämään kun aika on, kaukana sen aika ei ois, mutta empä tiiä..
Nyt maha taas kipee kun painelivat ja ultrasivat:(..

Noniin nyt iltateen kimppuun, ulkona mahoton myräkkä kun ulkoiltiin lasten kanssa.

HooKoo 38+1rv
 
  • Tykkää
Reactions: tamariini
Hienoa hookoo että vauva kuitenkin kääntyi! Toivottavasti ei muljahda takaisin enää.

Tuo kääntyminen tosiaan tuntuu aika muikeelta viimeisillä viikoilla. Oma esikoinen oli perätilassa vielä viikkoa ennen syntymäänsä. Kun vauva kääntyi, olin autolla ajamassa, ja lopputuloksella se että palasin kotiin pissat housussa ja vanne solmulla katukiveyksen kautta ryykänneenä. Ei se nyt sattunut, mutta hetken ehti tuntua että vauvan kääntyessä nuljahti koko maailma ympäri samalla vauhdilla:rolleyes:.

Mullakin on äippäpoli tällä viikolla (rv 36) ja katsotaan vauvan asentoa ja istukkavirtauksia. Luulen että vauva on ainakin suurinpiirtein oikeassa tarjonnassa, kun painetta on alkanut tuntumaan enempi alaosastolle ja potkut tuntuu kylkiluissa.

Muuten olo on muuten mainio, mitä nyt vähän ahdasta alkaa olla. Suonenvedot ja lonkkakipu vaivaa öisin ja koviakin vatsasta repäisyjä on satunnaisesti. Kivuttomia suppareita esiintyy myös enempi ja rasituksesta varsinkin. Mutta eipähän synnytykseen ole enää kuin se nelisen viikkoa, ja en millään usko että yliajalle mennään. Enkä jaksaisikaan: nyt jo lasten pukemiset, imurointi ym. arkirutistukset alkaa olla hankalia. Ylipäätään kaikki liikkuminen alkaa tökkiä, ja muukin touhu on sellaista vaappumista ja könyämistä. Onneksi sentään painoa ei ole tullut liikaa, nyt on tasan 10 kg noussut. Jospa vauva vielä parikin viikkoa muhisi, niin olisin ihan valmis synnyttämään ja vauva syntymään.


Nyt synnytys asiana on ollut paljonkin mielessä jo alkaen siitä, millä kaavalla se nyt käynnistyy. Vesien menoa en ole vielä kokenutkaan. Synnytystä itseään vähän jännitän, ja tuleva kipu ärsyttää jo valmiiksi. Johtunee edellisestä synnytyksestä, joka käynnistettynä oli todella kivulias ja jonka lopputuloskaan ei siis ollut toivottu.

Nyt ajattelen että tämän synnytyksen kivunlievityksenä voisin haluta sen kohdunkaulanpuudutteen ja ilokaasun, josko ne riittäisi. Mitään "nuppiin" vaikuttavaa en ota, en halua sitä typerän pöllämystynyttä oloa jota esim. petidiini minulle tekee. Epiduraaliakaan en ihan ensihätään halua enää. Ammeen jättänen myös väliin, koska se päätyy minulla aina oksenteluun. Kaiken kaikkiaan haluaisin olla nyt vähän aktiivisempi synnyttäjä ja kokeilla palloja, kävelyä ym. mutta varmaan päädyn nytkin tuskissani makaamaan kuin lahna:D.

Täällä ei kyllä enää kovin moni palstaile. Alkuperäisestä joulukuun sakista suurin osa lie siellä naamakirjassa, joten en tiedä onko siellä jo vauvoja saatu? Veikkaanpa että täältä ensimmäisenä synnyttää hookoo, ei tosiaan taida kaukana olla enää. Tsemppiä jo valmiiksi muillekin synnytyksiin!
 
Marraskuissa en oo lainkaan kirjottanu kaikki "pakeni" naamaan ja niin tais tehhä täällä suurin osa joulukuisistakin odottajista, en ees tunne näitä nikkejä mitä täällä on o_O..
Veikkaan kyllä että ovat vauvasa joku saannut, harmi vaan kun täällä sitten kuolee sen naamakirjan takia, kukaan ei tuu kertoo uutisia tai muuten ei näytä kiinnostavan kuulumisten kertominen. Tyhmää:unsure:!

Kivunlievitys asiat minunkin päässä soinnu nyt viime aikoina, oon aina käyttäny ilokaasua ja lämpimiä geelipusseja ja avautumisessa kuumaa suihkua, suosin luonnonmukaista synnytystä. Nyt jos ois joutunu persus eellä synnyttämään oisin varmasti ottanut spinaalipuudutuksen. Epiduraalia en oo koskaan ees käyttäny, spinaalia kerran. Se huippaava lääke kauhee se petidiini, en halua itekkään sitä. Kanssa tykkään synnyttää pää selvänä ja ei ole vauvakaan niin nuutunut. Aika hyvin olen pitänyt pääni jos en lääkkeitä halua ja kätilötkään niitä ei tuputa(y).

Siivoominen kyllä omaa luokkaansa:ROFLMAO:..
Tällä pallo mahalla, närästää kun alaspäin kahtoo, sattuu selkään, nivusiin kun kerää leluja lattioilta, imurointi nostaa kunnon hien ja lattianpesu toiset hiet, oot uitettu koira siivouksen jälkeen ja pakko suihkun jälkeen päästä huilimaan, muuten ai jaksa loppu päivää/ iltaa. Mattojen ulos vientiä oon tajunnu jättää liiaksi välistä, en joka siivouksella enää vie pihalle. Mähän aikasemmin siivosin joka päivä matot, imurointi, lattianpesu.. nyt matot lattioilla, imuroin ja pesut ja kahen kolmen päivän välein siivousta, ei pysty jokapäivä enää.
Vaa tuo ukkokii toppuuttaa että ei tarviis koko ajan siivota, ehkä sekin on joskus oikeessa:rolleyes:.. en silti mikään tiptop ihminen ole, mutta tykkään järjestyksestä ja siivotusta kodista jossa pidetään huolta myös kodista.

Näillä sanoilla tänään on muute siivouspäivä:D, aamulla raivasinki jo lelut ja kirjat. Matot saa olla lattioilla, imuroin ja luuttuan pahimmat kohat lastalla.

HooKoo 38+2rv
 
Tervehdys joulukuun mammat! :)

Täällä ollut jänniä paikkoja monella ja lasketut ajatkin lähestyvät uhkaavasti! Tsemppiä vaan kaikille synnyttämään lähtevälle!

itselläni alkoi tänään äippäloma ja nyt pitäisi sitten ruveta katsomaan vauvalle kaikkea valmiiksi sillä mitään ei olla vielä tehty :)
Huomenna tosin on vielä sukulais reissu pohjoiseen edessä joten ensi viikolla alan sitten kaivelemaan vaatteita vintiltä ja mies saa kasata sänkyä yms. Jotain tarvii ostaakkin joten shopailemaankin pääsen.
Muuten on olo pysynyt edelleen samanlaisena kuin koko raskauden. Voin tosi hyvin eikä mitään vaivoja tälläkään kertaa ole ilmennyt. Vannon hyvän kunnon ja jatkuvan treenaamisen nimeen sillä en ole vieläkään hiljentänyt tahtia vaan pikemminkin lisännyt esim. kilometrien määrää lenkillä jotta saan parhaan hapenotto moodin synnytykseen mukaan :) Ihan hassulta tuntuu, että kohta meillä on täällä kolme poikaa rikastuttamassa elämäämme <3 Tunteet on herkässä, kaunit laulut saavat kyyneleet silmiin ja lapset on pussattu puhki joka päivä voi näitä hormooneja! Synnytystä odotan innolla, mutta veikkaan että siihen menee vielä kuukauden päivät joten eipä hoppuilla vielä :)

Orava: Meillä kanssa isoja miehiä tehdään. Nytkin painoarvio jo kolme kiloa ja laskettuun aikaan mennessä mennään taas neljään. Oma ihana yksityislekurini kuitenkin aina muistuttaa, että hyvin mahtuu tulemaan ja meidän geeneillä ei pienempiä saada aikaisiksi joten täysin normaalia :) Ei siis kannata olla huolissaan siitä koosta, nykyään on ravitsemus niin paljon parempaa kuin entisaikoia, että useat vauvatkin ovat hyvänkokoisia jo syntyessään. vanhempien koko myös vaikuttaa asiaan paljon.

Tamariini: Tuo esikoisen odotus on nin ainutlaatuista, että siitä on kylä syytä nauttia kunnolla :) Sitä ei enää uudelleen koe. Musta ainakin tää raskaana oleminen on nyt mennyt ihan sivussa eikä esim. yhtään masukuvaa ole otettu eikä kauheasti kerennyt edes vauvaa ajatella kun on noi muksut tossa ja kaikki muu touhotus. esikon kohdalla albumi täytttyi kuvista, teksteistä jne. :) Nautinnollista loppuodotusta sinulle siis sinne!

Hookoo: Onnittelut vauvan kääntymisestä! Aina se olisi jännempää synnyttää perätilassa ja komplikaatiotkin yleisempiä.

Voikaa kaikki hyvin ja nauttikaa masuistanne vielä kun voitte <3

Poikien äippä ja herra c 35+0
 
Hei kaikille joulukuisille. Minä aina käyn kyllä lukemassa mitä kirjoittelette, itse olen niin huono kirjoittaan jostain syystä. Mutta täällä voidaan paksusti ja kipujen kanssa mennään hitaasti eteenpäin. Supistelee päivittäin ja haluaisin jo niin mielelläni synnyttämään. Kaikki on valmiina vauvaa varten. :) innolla odotan pientä.
Sairaalaan matka jännittää, että osaisi lähteä ajoissa. Eilen neuvolassa ohjeistus tuli että jos nyt menee vedet niin täytyy ambulanssilla mennä sairaalaan kun pää ei ollut vielä kiinnittynyt. Ensi viikon tiistaina olisi ultra. :) Sitä odotellessa siis.. näkisi mikä tilanne on.
Ihanaa odotusaikaa vielä kaikille ja tsemppiä synnytyksiin kun aika on. :)

Mari ja möykky 36+4
 
Heippa!

Täällä kirjoittelu on jäänyt pitkälti kipeiden käsien takia. Toisessa kädessä on jännetupentulehdus ja toisessa rannekanavaoireyhtymä, joten kirjoittaminen sujuu hyvin hitaasti ja vähän väliä pitää tauottaa. Turvotus alkaa pahenemaan loppua kohden, ja samalla myös nämä käsien kivut. Noh, onneksi ei olisi enää montaa viikkoa jäljellä!

Huh, HooKoolla onkin ollut monenlaista mutkaa takana! Hienoa, että vauva on nyt kääntynyt. :) Joko flunssa on alkanut helpottaa?

ruuvih, oletko saanut kuitenkin nukuttua yöllisistä kivuista huolimatta? Miten meni äp:lla?

Poikien äippä, onko teillä edelliset lapset syntyneet lasketun ajan tienoilla? Ihanaa, kun joku saa nauttia raskaudesta ilman näitä kaikkia kipuja ja vaivoja. :)

(.) Täällä on päivittäin kivuttomia harjoitussupistuksia (näitähän on ollut jo sieltä rv 17-18 lähtien), ja nyt viikon aikana on mukaan tullut myös epäsäännöllisiä kipeitä supistuksia. Menkkajomottelut on myös päivittäisiä, mutta eivät liity mitenkään supisteluun. Masu ei näytä kasvaneen enää ollenkaan, muoto vain muuttuu. Sf-mitaksi saatiin lääkärineuvolassa 35+2 sama lukema (29-30 cm) kuin rv 29 terkkarin mittaamana. Tiedä sitten mitä tuossa välissä on ollut. Ensi tiistaina ylimääräinen nlalääkärikäynti, missä tsekataan lantio synnytystä varten. Muksu kasvaa ultran mukaan keskikäyrillä, minkä takia äp:lla ei tehdä synnytystapa-arviota, vaikka nlalääkäri lähetteen sinne laittoikin. Se on tässä kyllä ahdistanut, kun itse olen pienikokoinen ja suvussakin pitkittyneitä synnytyksiä takana. Toivottavasti tiistaina kuitenkin saan itse mielenrauhan lantion koon suhteen. :)

Nyt viikonlopun viettoon ja synttäreiden kunniaksi syömään vanhemmille. Iäksi voi päivittää listaan 29 vuotta.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Neyda 36+6
 
Sain yskääni antibiootti kuurin ja jotain yskänlääke tabletteja ja hyvin ovat auttaneet, pahin yskästä jo ohi pientä köhinää enää.
Toi antibiootti aina aiheuttaa hiivan eli nyt piti sitten sen rinnalla alottaa canesten kuurikin, kohta yskä ja hiiva selätetty(y)

Mites muut odottajat ootteko ikinä juonneet maitoa lisäävää teetä?
Itse alottelin sitä kokeilemaan juomaan nyt ekaa kertaa ja imettäessä tietenkin jatkan sitä, yhen lootan ostin ja testaan onko ihan hömppää:rolleyes:..

Muuten kyllä päivä kerralla mennää, supistelee sillon tällön ja maha kipeenä ajoittain niiku menkat alkais, vielä ois viikko laskettuun aikaan :love: kovasti oottelen synnytystä jo:LOL: ja vauvan hoitoa:barefoot:.

Noh huomenna haemme ukon kanssa uudet nojatuolit ja pojille uuden pleikka konsolin.

HooKoo 38+5rv
 
Vähän kuulumisia taas tähän väliin. Nyt on melkein kaksi viikkoa lomailtu ja onhan tämä ollut naatinnollista, joskin myös vaivat ovat lisääntyneet. Häpyluun seutu alkaa olemaan julmetun kipeä iltaisin ja öisin. Ei se liikkumista estä, mutta kun puuhailujen jälkeen jää lepäämään, niin ei enää meinaakkaan päästä ylös. Samoin kyljen kääntäminen sattuu... Mutta en kauheasti valittele kun pienillä vaivoilla tässä mennään.

Reilu viikko sitten huomasin, että verenpaineet ovat pompsahtaneet. Tiistaina neuvolalääkäri tsekkasi tilanteen ja passitti polille. Torstaina käyrillä ja ultrassa kaikki hyvin. Vilkas poika masussa edelleen majailee ja nätisti kasvaa keskikäyrällä radista huolimatta. Ohjeistus oli paineiden kotiseuranta ja viikottainen visiteeraus neuvolassa. Toistaiseksi paineet pysyneet alle 150/100 tason, jonka polilta antoivat. Jos toistuvasti menee yli tuon jompi kumpi arvo, niin uudestaan yhteys polille.

Mutta nyt taas uuteen viikkoon. :)

tamariini ja hukkis 35+6
 
Tämä hiljentyjä ei oo naamakirjasta puolelle siirtynyt (siellä kun en edelleen ole ollenkaan), mutta palstan hiljetessä jäi itelläänkin käymättä. Olin alkuun niin ahkera palstan tsekkaaja, että monta kertaa päivässä kävin kurkkimassa. Sitten se jäi.. ihan harmittaa!

Kyllähän toi kohta 1.5v esikoinen hieman tuo äksöniä, vaikkakin väsy ja liitoskivut sekä satunnaiset harjoitussupparit laittavat tämän mamman pakostakin välillä sohvalle lepäämään. Poika oli viime viikolla vajaan päivän parkkihoidossa päiväkodissa, että pääsin käymään hammaslääkärissä ja sain ees vähän levättyä rauhassa. Olen siis pojan kanssa ollut kotosalla, parkkihoitomahdollisuutta on tullut käytettyä vain pari tuntia esim.nt- ja rakenneultra aikana kun lasta ei oo voinu ottaa mukaan. Ja siis tosiaan keväällä muutettiin uudelle paikkakunnalle niin täällä ei tukiverkostoa ei ole. Tällä viikolla meinasin kans, että oisin päiväksi vienyt että olisin kerrankin päässyt neuvolaan yksin ja rauhassa, mutta ei tuota nuhanenää kehtaa hoitoon viedä.

Laskettuaika se vaan lähenee ja tuntuu ihan oudolle. Tämä raskausaika on hujahtanut ohi hirmuista vauhtia. Justhan sitä vasta plussas! Nyt yrittää vielä viimeisen asti nauttia liikkeistä ja muista, koska meidän lapsiluku taitaa olla tässä. Mutta kyllä nää vaivat laittaa toivomaan, ettei tää kovin paljon yli menis.

Tsemppiä kaikille loppuun ja jaksamista!

Katann & Kakkonen 36+6
 
Täällä ei mitään vieläkään.. sais tulla jo mä rupeen kyllästymään tähän raskaana olemiseen ja supistelee ei supistelekkaan fiilikseen:mad:, mulla on tossa lonkassa hermo painuksissa joten lonkka todella kipee ja nukkuminenki sattuu ja jos jotain ärsyttää kun valitan niin laittaa silmät kiinni, mie valitan:p. Viimeset päivät raskaudesta on todella malttamattomat ja tahtos jo norm. Laihan kropan kun olla kävelevä valas! Houh..!!

Neuvolatäti eilen sanoi " sun pitää jo ruveta miettimään ehkäsy asioita, kierukka kuulema ihan paras mulle"
nyt jo noita miettiä kun penska mahassa varmaan teini ikään asti, en oo ees synnytystä pidemmälle miettiny ja viime kierukasta tuli paha kohtu tulehdus joka oli :poop:, sitä en todellakaan ota!

Että olipa taas kerran läksytys vahinko raskauksista neuvolasta.. vai että vahinko.. tätäkin tehtii tekemällä 1,5vuotta ja vahinkoa harvoin mulle ainakaan tapahtuu.
Muuten neukussa kaikki hyvin sf 38, painoa yht.17kg tullu ja influenssa rokotuksen otin.

HooKoo 39+2rv:love:
 
Huomenta. Täällä eilen käyty synnytystapaultrassa ja poika vastasi kokoa 3,2kg ja oli hienosti kaikki. :) pääkiinnittynyt ja kalvot tiukalla päässä? Kahdella sormella löysästi ja 1,5cm kohdunkanavaa jäljellä. Et jotain sentään tapahtunut. Eilen sitten taas supisteli säännöllisesti 4h, ja sit alkoi väli pidentyä. Ja yöllä jokunen supistelu. Limatulppa irtoili eilen ja tänä aamuna. Kauhee olo itsellä kun hirmu flunssa ja yskiessä sattuu kovasti häpyluuhun. Vauvalla eilen sykkeet melko korkealla ja minun verenpaineet.. joten tänään taas menen käyrään pötköttään. Huoli pienestä meinaa olla et hällä olisi kaikki hyvin. Et tälläinen omanapa viesti tähän kohtaan. :) Nyt aamupalaa lapsille.
Mukavaa päivää kaikille.
Mari ja möykky 37+3
 
Täälläkin kivuttomat supistukset lisääntyneet, toisinaan vatsa vetää ihan koripalloksi jos vauva vähääkään liikkuu o_O

Ja näin loppumetreillä tuli ne hormonimyrskytkin koettua. Tuli yksi aamu jolloin kaikki mahdollinen meni pieleen aina aamun oksenteluista siihen, että kiireessä lähtiessä onnistuin hajottamaan toisen kengän, kiireessä kipitän asemalle vaikka vatsaan ja häpyluuhun alkaa joka askeleella koskea todella pahasti. Junaankin ehdin melkein, juuri kun olin pääsemässä vika vaunun ovelle, niin ampaisi liikkelle ja minä jään laiturille (y)

Kun lopulta palaan kotiin, niin itkua on nieleskelty jo koko reissun ajan ja sulkiessani kotioven alkaa niin kova vollotus, että mies pelästyi että nyt on sattunut jotain todella pahasti :D Oli kyllä hyvin ymmärtäväinen kun hysteerisesti itkevä vaimo kertoo traagisesta aamustaan :ROFLMAO:

Oivoi. On se raskaana olo rankkaa :giggle:
 
Täällä taas. Mulla ei edelleenkään toimi tää ipadil, joten tulee vaan koneel käytyä täällä. Koneellakin käyn tyyliin kerran kuukaudessa. :unsure:

No niitä kuulumisia sitten... Iskias vaivaa edelleen. Oikea jalka välil ihan puutuu. Loppuraskaudessa on tullut pahat selkäsäryt, mutta ne ilmenee vaan maatessa, onneksi. Vauva on raivotarjonnassa ja välillä oikeaan nivuseen jotenkin painaa, josta tulee hirvee vihlonta. Terkkarin mielestä (toissapäivänä) ei ollut vieläkään kiinnittynyt vaikka vihlonta tuntuu alhaal. (n) Eilen yöllä alkoi lupaavat supistukset, joita tuli 15-20min välein muutaman tunnin ja sit lopahtivat. Edelleen tuntuu alavatsassa vähä jännä tunne (pienimuotoinen polte?), josko ne tästä alkaa sit. Esikoinen meni neljä päivää yli, joten nyt oltas etuajassa siitä ja reippaasti.

Flunssa meinaa iskeä päälle, joten dropsit siihen käytössä. Ei olisi häävi synnyttää flunssaisena. o_O

Jaanel ja 39+1
 
Iltaa.
Täällä on sairasteltu lähes koko perheen voimin yrjötaudissa:censored:. Olen luutunnut viimeisimmän viikon ajan varmaan kuution oksennusta ja ripulia:poop::poop::poop:, pessyt pyykkiä ainakin tusinan koneellista ja pari mattoakin, pyyhkinyt lattioita ja pintoja, vaihtanut petivaatteita...huoh. Nyt on työläimmät eli perheen pienimmät jo toipumassa, joten saa jo nukuttuakin. Mikä siinä onkaan lasten oksennustaudissa, että se ei varmasti osu sankkoon, vaan sen viereen tai vaikkapa legolaatikkoon, ja hätäisimmät lähtee pyörimään oksennuskaaren kanssa ympäri huonetta:devil:? Vuosien varrella olen sentään ottanut opiksi rullata matot syrjään jo heti ekan laattauksen jälkeen, säästyy paljolta. Toivottavasti tämä riemu oli tällä erää tässä. Haluaisin uskoa että itse sairastin tämän saman jo pari viikkoa sitten kun maha oli snadisti kuralla pari päivää: ainakaan synnytykseen, jos minne, ei kaipaa mitään voimat totaalisesti vievää sairastelua.

Äippäpolilta tuli hyviä uutisia, eli vauvalla kaikki hyvin, ja painoarvio oli 2800g (vk 36+0). Raivotarjonnassa oli, joskaan en ole varma onko muljunnut itsensä toiseen asentoon nyt. Saatiin ihana 4D-kuvasarja vauvasta: ihan on isänsä nenä, ja veljensä pusuhuulet ja pullukkaposket: ihana pallero:love:. Nyt viikkoja on kasassa 37+, joten keskosuusrajakin on ylitetty. Uskomatonta että vauva voisi periaatteessa alkaa syntymään koska tahansa. Tuskin kuitenkaan tulee lähimpään viikkoon vielä, äitipolilla tarkastettiin että kanavaakin oli vielä 3 cm, tosin paikat sen "sormelle auki" ja pehmeät. Se nyt ei yllättänyt, kun ei ekaa lasta tee.

Nyt olen hommannut vauvallekin kaiken mitä nyt starttiin tarvitsee, ja pessytkin kaikki vaatteet sun muut. Sairaalakassin pakkasin myös itselleni. Nyt vain odotellaan, ja mieli on hyvä ja luottavainen:). Nautitaan nyt kaikesta, mahaa tulee ikävä vaikka sen vauvan saakin syliin!
 

Yhteistyössä