Kääntyminen muslimiksi?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Auttakkees nyt tyttöä hädässä.

Seurustellut olen afganistalaisen kanssa, ja on tullut viime aikoina puheeksi yhä useammin tuo naimisiinmeno. Ja nyt sitten vaaditaan tottakai että käännyn muslimiksi. Mua ei vaadittais (tai näin ainakin väittää) käyttää huivia tai kieltäytyä alkoholista, mutta...

Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta asiasta, vai onko asia niin lopullinen että kannattaa miettii se sataviissataa kertaa ennenku mitään tekee? Oon lukenut kaiken mahdollisen tiedon netistä, mutta nyt kaipaisin omakohtaisia kokemuksia.

Mies sanoo että suuri synti hänelle ja hänen perheelleen kun en ole muslimi ja hän silti harrastanut seksiä kanssani. Kysyn että miksi ihmeessä alunperin menit kanssani sänkyyn jos se niin hemmetin suuri synti sinulle on? Vastaukseksi koska välitti musta niin paljon eikä halunnut ottaa asiaa esille vielä siinä vaiheessa.

Jotenkin tuntuu että ei mulla tässä maailmassa mitään muutakaan ole kuin tämä mies, oisko se niin iso tappio Suomelle, minulle tai perheelleni, jos kääntyisin muslimiksi ja muuttaisin sinne Turkkiin. "Jossa minua odottaa hyvä elämä muslimina ja miehen vaimona"
 
vierailija
Älä nyt hyvä nainen nai mitään maahanmuuttajaa! Etkö ole lukenut vastaavia tapauksia ja ottanut niistä opiksi?!

Turkissa olet miehesi omaisuutta eikä sinulla ole mitään valtaa. Turkkiin jos muutat niin huivia on pakko käyttää. Jos ei muuten niin miehesi tulee pakottamaan sinut sitä käyttämään.

Mamumiehet eivät kunnioita suomalaisia naisia. Hän nyt saattaa vaikuttaa mukavalta mutta homma tulee muuttumaan... usko pois.
 
vierailija
Synti on harrastaa seksiä ennen avioliittoa mutta naimisiin voi mennä kristotyn naisen kanssa. Mutta muslimi nainen ei voi mennä kristityn miehen kanssa naimisiin.

Jos ei usko sano että lukee paremmin koraanin suuran vääräuskoisista ja naimisiin menosta.
 
vierailija
Muslimimies voi mennä naimisiin kristityn tai juutalaisten naisen kanssa. Ja kyllä, seksi ennen avioliittoa on muslimille synti, mutta siihen ei vaikuta naisen uskonto pätkääkään, ihan yhtä suuri synti se olisi musliminaisen kanssa.

Oon itse kääntynyt muslimiksi jo yli 10 vuotta sitten ja sitä edelsi monen vuoden perehtyminen islamiin. Miestä tähän ei liittynyt. Itse muslimiksi kääntyminen on helppoa: sanot vain uskontunnustuksen ja se on siinä. Mutta kannattaa todella tutustua islamiin ensin.
 
En suosittele liittymään mihinkään uskontoon parisuhteen vuoksi.

Hanki elämääsi jotain muuta sisältöä kuin tuo mies.
Ei rakkaus pakota toista noin isoihin tekoihin, kuin uskontoon kääntyminen.
 
seurustellut
Olen seurustellut muslimin kanssa ja samoja asioita paljon pohdin. Lopulta päädyin lopettamaan suhteen, tärkeimpänä syynä oli se, että mahdolliset lapset olisi mahdollisessa erossa jääneet isälleen eikä minulla olisi ollut oikeutta omiin lapsiini. Tasa-arvoasiat myös tökki ja pahasti vaikka mies periaatteessa vaikutti edistykselliseltä, mutta veikkaan että asia olisi muuttunut naimisiinmenon jälkeen. Pidän todella tekopyhänä tuollaista, että seksin harrastaminen vääräuskoisen kanssa silloin, kun muut ei siitä tiedä, ei miestä haittaa, mutta perhettä varten pitää pitää kulisseja yllä. Jos hän todella olisi uskovainen ja pitäisi asiaa syntinä, pitäisi myös housut jalassaan.
 
vierailija
Olen seurustellut muslimin kanssa ja samoja asioita paljon pohdin. Lopulta päädyin lopettamaan suhteen, tärkeimpänä syynä oli se, että mahdolliset lapset olisi mahdollisessa erossa jääneet isälleen eikä minulla olisi ollut oikeutta omiin lapsiini. Tasa-arvoasiat myös tökki ja pahasti vaikka mies periaatteessa vaikutti edistykselliseltä, mutta veikkaan että asia olisi muuttunut naimisiinmenon jälkeen. Pidän todella tekopyhänä tuollaista, että seksin harrastaminen vääräuskoisen kanssa silloin, kun muut ei siitä tiedä, ei miestä haittaa, mutta perhettä varten pitää pitää kulisseja yllä. Jos hän todella olisi uskovainen ja pitäisi asiaa syntinä, pitäisi myös housut jalassaan.
Jos nussii yöllä niin Allah ei näe, sillä Hän nukkuu.
 
Auttakkees nyt tyttöä hädässä.

Seurustellut olen afganistalaisen kanssa, ja on tullut viime aikoina puheeksi yhä useammin tuo naimisiinmeno. Ja nyt sitten vaaditaan tottakai että käännyn muslimiksi. Mua ei vaadittais (tai näin ainakin väittää) käyttää huivia tai kieltäytyä alkoholista, mutta...

Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta asiasta, vai onko asia niin lopullinen että kannattaa miettii se sataviissataa kertaa ennenku mitään tekee? Oon lukenut kaiken mahdollisen tiedon netistä, mutta nyt kaipaisin omakohtaisia kokemuksia.

Mies sanoo että suuri synti hänelle ja hänen perheelleen kun en ole muslimi ja hän silti harrastanut seksiä kanssani. Kysyn että miksi ihmeessä alunperin menit kanssani sänkyyn jos se niin hemmetin suuri synti sinulle on? Vastaukseksi koska välitti musta niin paljon eikä halunnut ottaa asiaa esille vielä siinä vaiheessa.

Jotenkin tuntuu että ei mulla tässä maailmassa mitään muutakaan ole kuin tämä mies, oisko se niin iso tappio Suomelle, minulle tai perheelleni, jos kääntyisin muslimiksi ja muuttaisin sinne Turkkiin. "Jossa minua odottaa hyvä elämä muslimina ja miehen vaimona"
Sanot ettei sulla ole muuta tässä maailmassa kuin tuo mies. En suosittele islamia vaan muun elämän rakentamista ihan Suomessa. Muslimimies ei ole ratkaisu.
 

Yhteistyössä