Kenelle on ihan aikuisena laitettu suppo persrööriin?Tai käytätkö ihan muutenkin niitä lääkkeenä?

Mulle kun leikattiin nielurisat. :x Hoitaja tuli kysymään haluunko kipulääkettä ja mä tietty nyökyttelin että joo niin eikös se kohta tullu semmoisen ammuksen kanssa takas et alko oikeen pelottaan. :D No ei siinä auttannu muu kuin kääntyä kyljelleen ja toivoa parasta ja pelätä pahinta. :whistle: Että sikäli ymmärrän lapsia oikein hyvin jos hangoittelevat suojelupoliisia vastaan aika epämiellyttävä kokemus. :xmas:
 
:wave: Ja tosi vastenmielistä se on. Itsekin niitä tietty ammatin puolesta laittanut satoja ja tottakai omalle lapselle. Tuon oman kokemuksen jälkeen sitä osaa kyllä eläytyä siihen kokemukseen ihan eri tavalla :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Ei aikuisena mutta suht isona lapsena migreeniin.

Tosin olen koknut sen ihanuuden kun lääkäri tuuppaa persreikään kätensä ja koettaa umpisuolta :x SE se vasta ihana tunne oli...
Mut eiks tuo persreijän tutkiminen tehdä raskaana ollessakin? :whistle: Ainakin multa kokeiltiin kakkonenkin yhdessä lääkärin tarkastuksessa kun olin raskaana. :eek:

 
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Ei aikuisena mutta suht isona lapsena migreeniin.

Tosin olen koknut sen ihanuuden kun lääkäri tuuppaa persreikään kätensä ja koettaa umpisuolta :x SE se vasta ihana tunne oli...
Mut eiks tuo persreijän tutkiminen tehdä raskaana ollessakin? :whistle: Ainakin multa kokeiltiin kakkonenkin yhdessä lääkärin tarkastuksessa kun olin raskaana. :eek:
Mun peräreoikäni kyllä jätettiin rauhaan raskaana ollessa. Ainoostaan kätilö kopeloi peräruisketta laittaessa.
Oon tainnut päästä siis helpolla =) Tai sitten siule on sattunut hieman omaperäinen lääkäri :D
 
oidipus
minä käyttelin suppoa viime keväänä kamalan rotaviruksen aikana, jolloin viruksen lisänä oli vielä hirvittävän ärhäkkä nielutulehdus sekä migreeni. Kun ei suun kautta otettavat pysyneet sisällä niin pakkohan sitä oli peräreikään puikkoa työntää. Toi muuten siunatun avun aina muutamaks tunniksi. Ihmeen hyvin vaikutti päänsärkyyn.
 
:eek: ei mulla kukaan tunkenut mitään percseen kun kokoarviota tai muutakaan tehtiin. eikä sinne ole suppojakaan kyllä laitettu.

mutta voin jokseenkin kuvitella miksi se lapsen mielestä ei ole kovinkaan hauskaa, joten meillä annetaan lääkkeet suun kautta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Mulle kun leikattiin nielurisat. :x Hoitaja tuli kysymään haluunko kipulääkettä ja mä tietty nyökyttelin että joo niin eikös se kohta tullu semmoisen ammuksen kanssa takas et alko oikeen pelottaan. :D No ei siinä auttannu muu kuin kääntyä kyljelleen ja toivoa parasta ja pelätä pahinta. :whistle: Että sikäli ymmärrän lapsia oikein hyvin jos hangoittelevat suojelupoliisia vastaan aika epämiellyttävä kokemus. :xmas:
juuri samassa yhteydessä on laitettu mullekin, olin silloin 16v.. kavereita vähän nauratti kun olivat just tulu mua moikkaan ja hoitaja pyysi poistumaan hetkeksi :ashamed:
 
suppo? on laitettu
sormi? on laitettu kun tutkittiin mahtuuko vauva tulemaan ja kerran gynnarilla ku tutkittiin tarkemmin nuo alapään paikat. en muista enää että minkä takia se gynnari sen sormen sinne työns, muistaakseni jotain kystaa tai jotain tutkiskeli...

peräruiske on annettu varmaan 6-7 kertaa pentuna ku on leikkauksia tehty. eihän se hyvältä tunnu mutta kyllä mie sen supon otan any day kun sen peräruiskeen.... :whistle:
 
:LOL:
Ensin ihmettelin tätä aloitusta, sitten huomasin kuka on sen takana, enkä ihmetellyt enää yhtään. Pintelin, sä oot paras :D.

Asiaan: Joskus 17-kesäisenä mulle laitettiin suppoa perärööriin nielurisaleikkauksen jälkeen :x. Ja pojan syntymän jälkeen pääsin eroon ainokaisesta peräpukamastani suppojen avulla :saint:. Ei tunnu kivalta, ei. Siksipä ei meidän lapsillekaan enää suppoja anneta ellei ole aivan pakko (esim. kun tytöllä oli kuumetta jotain 41 astetta ja oksenteli kovasti, oli pakko laittaa suppo kun ei mikään olis sisällä kuitenkaan pysynyt :/ ). Meillä on Pronaxenia, nestemäistä Panadolia ja etenkin Pamol F:ää.
 

Yhteistyössä