Kesäkuun kullanmurut 2016 tammi-helmikuussa

Meidän porukka:

31.5
Pepiita
/ 28v / 1. lapsi / Kättäri

1.6
Pampulax
/ 7. lapsi / Kaks
Hippogryfi / 21v / 2. lapsi / LPKS poikalupaus <3
ludmilla / 3. lapsi / SEKS

2.6
Aegis
/ 36v / 2. lapsi

3.6
Ensisynnyttäjä_
/ 25v

5.6
Naxu
/ 28v / Kättäri

7.6
Miranenn
/26v / 2.lapsi / EKKS
Essi- / 40v / 2.lapsi /KHKS

9.6
Maatuska88
/ 2. lapsi / TYKS

11.6
Yllätysonni
/ 3.lapsi

13.6
Falisa
/ 25v / 1. lapsi
Isolisko / 28v / 2. lapsi

14.6
SuloinenSalaisuus
/ 40v
Dididi / 3.lapsi
Taigali /30v / 1.lapsi

18.6
Jennu91
/ 24v / 2. lapsi / KOKS

17.6
Hippunen2
/SeKs

20.6
Lumi-84
/ 31v / 5.lapsi / SeKs

23.6
Kipaaa
/ 20v/ 1.lapsi/ HUS

24.6
Rinde87
/ 28.v / 1.lapsi

26.6
PinniP
/ 2. lapsi / KOKS
Janehh / 4. lapsi / SatKs
Elm4 / 2. lapsi / OYS

27.6
Kuiske
/ 1. lapsi
Piper86 / 29v. / 1.lapsi
Sunflower86 / 29v. / 2.lapsi /PKKS

29.6
Ikiäiti
/ 8. lapsi / SatKs

30.6
Pioni
/ 31v / 1. lapsi
Frost84 / 31v / 2.lapsi
Satsuma13 /23v / 1.lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Uusi pino, yhdistelin tähän nyt tämän ja ensi kuun, toivottavasti sopii?:D

Hyvää uutta vuotta kaikille!!

Täälä on nyt viimeisten kolmen päivän aikana tuntunut oikein kunnolla liikkeet:love: Toki niihin pitää vielä oikein keskittyä kuulostelemaan, mutta joka tapauksessa!! Olo on muutenkin tosi hyvä, tällaisena kun nyt pysyisikin! Hirveän malttamattomana odottelen rakenneultraa... Tekis niin kovasti jo mieli ostella kaikkea:whistle:

Lumi ja Mini rv16 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Aegis
Täällä myös kovasti malttamattomana odotellaan rakenneultraa, joka on kuun lopussa. Mitään oireita ei ole eikä liikkeitä ole vielä tuntunut. Voi toki olla, etten osaa niitä kuulostella, kun ensimmäinen on tulossa. Hieman epäuskoinen olo vaivaa.
 
Moikka! Olis vähän kysymyksiä verokortin suhteen... Elikkä kuinka huomioitte nyt tuon äitiyspäivärahan tuossa verokortissa.. Tarviiko muuttaa vai kannattaako tehdä muutosverokortti sitten vasta kun alkaa tuo äitiysloma? Oon niin pihalla aina näiden verokorttien kanssa:D
 
Täällä kans odotellaan kun hullu puuroa rakenneultraa :love::love: joka on enskuun alussa... huoh kauhee pitkältä aika tuntuu:unsure: mutta ekaa kertaa tunsin vauvelin liikkeet eilen :love:!! Liekkö reagoi miehen huutoon jääkiekkopelin aikana kun rupesi liikkumaan niin vimmatusti :D (y) ja tosiaan nyt menossa 15+5 :)
 
Ensisynnyttäjä mä oon aina hakenut muutos verokortin vasta sitten niille osuuksille äitiysrahasta jotka kela maksaa. Kun mulla on aina työnantaja maksanut ensimmäiset kolme kuukautta äitiyslomasta.

Kipaaa voi nuo ekat liikkeet on niin ihania:love: Täälä kans tuntuu että saa popsia oikein urakalla ja siltikin tunnin päästä on jo nälkä(n) Ja yöllä kun on joutunut tuon nuorimman kans valvoa niin jo iskee nälkä taas:D Että innolla seuraavan kerran neuvolas puntariin:whistle:

Ootteko jo päättäny otatteko pakkauksen vai rahan? Mä oon ottanut vaan ekassa raskaudessa pakkauksen, muissa rahana. Oon ihan höperö kiertelemään kirppareilla ja tuolla rahalla saa kirpparilta ihan tajuttoman paljon vaatetta ym. Ja nuo ihan pienet vaatteet on niin vähän aikaa käytössäkin että ovat hyvä kuntoisia.

Ette siis ikinä usko mitä mulle tapahtui eilen kauppareissulla. (tuun vetoamaan tässä AINA raskausdementiaan) Tulin ostoksien kans kaupasta pihalle ja seisoin muutaman minuutin paikoillani koska en MUISTANU minkälaisella autolla olin tullu:LOL::LOL: Meillä on siis tasan kaks autoa,että ihan hirveästi vaihtiksia ei ollu:whistle: Siinä sitten naputtelin avaimia ja kattoin missä aukee ovet:D

Lumi ja Mini rv16+1
 
Lumi-84 hahah olisko ollu hyvä soittaa miehelle että Millähän autolla mahdoton tulla kauppaan kun en nyt yhtään muista :ROFLMAO:

Mä ajattelin ottaa varmaan pakkauksen koska esimmäinen lapsi niin kovasti halusin sen ja nähdä mitä kivaa sielä on mukana :) :love:

Mä en kyllä usko painon hirveesti nousseen koska oon sellasta tyyppiä saan syödä mitä vaan miten paljon vaan niin paino ei nouse mutta katsotaan sitten lääkärineuvola on 18pv tätä kuuta että miten käy :LOL:


Oon kans hulluna kirppareihin :love: mutta oon sen verran antanut itseni odottaa että ehkä rakenneultran jälkeen rupeen ostamaan vaatteita ja muuta tarpeellista :geek:


:sick::unsure: Kummia nämä kaksi hymiötä kun ei halunnut poistua mun viestistä :D
 
Mä ajattelin ottaa kans pakkauksen, koska esikoinen tulossa. Oon vain miettiny, et kai me saadaan jo sit tän vuoden pakkaukset?

Täällä myös on maistunut ruoka tai oikeastaan hedelmät. Nälkä on tunnin välein, vaikka oon yrittänytkin säännöllistää taas ruokarytmiä. Tällä viikolla aamupahoinvointia on taas ollut, aamupalat ei meinaa pysyä millään sisällä... :confused:

Rakenneultraa en malta oottaa, vaikka poikalupaus saatiinkin jo viime viikolla ultrassa. Seukki neuvola tiedossa ens viikolla ja ultra vasta helmikuun eka viikolla. Rakenneultran jälkeen oon antanut itselleni luvan ostella ja hankkia kaikkea ihanaa vauvahömppää:love::p

Falisa 17+2
 
Minut voi poistaa listalta. En ehdi kirjoittelemaan enkä hirveästi edes lukemaan kiireisen elämäntilanteen vuoksi. Oma odotus sujuu hyvin, eilen tunsin ensimmäiset, höyhenen kevyet vauvan liikkeet. :love: Ihanaa odotusta teille kaikille ja voikaa hyvin! :)
 
Mullahan oli vielä kovin vajavaiset tiedot listalla, voi siis täydentää ikä 40 toinen lapsi ja khks paikkana...
eilen oli neuvolalääkäri sydänäänet taas kuultu, RU tammikuun lopulla, muuten ei mitään kummosta tänne..Verokorttia en ees muistanu miettiä kun vaan kannoin sen töihin :D

Niin ja pakkauksen mä kyllä varmaan otan, esikon kamat on kaikki jo tullu jaeltua eteenpäin kun on sen verran aikaa.. eikä lisää ollu tarkotus tehä... kaikkee tää uusioperheelämä saakin tekemään ;)

18+1
 
  • Tykkää
Reactions: kipaaa
Hellou!

Essi meillä on varmaan jo kolmannen lapsen jälkeen sanottu, että enempää ei meille tuu:DKummasti niitä vaan tupsahtelee;)

Falisa mulla sama,rakenne ultran jälkeen saan pimahtaa, oikein kunnolla.Ja koska tämä ON viimeinen lapsi meille niin oon päättäny seota totaalisesti kaikkeen vauva sälään, ihan sama vaikka bodeja olis viis liikaa:LOL::love:
Ja pakkauksesta kyllä mä ainakin oon siinä uskossa, että saadaan uusi pakkaus, eikös ne viimeiset viime vuoden pakkaukset oo yleensä ainakin helmikuun aikana jaettu loppuun. Mutta onko kellään tietoa koska uusi pakkaus julkistetaan??!!

Ihanaa viikonloppua naiset!!

Lumi ja MIni rv 16+4:love:
 
Äitiyspakkauksesta: Me ei ehkä oteta pakkausta. ... esikoisen tavarat on tallessa joten niitä voi käyttää. Tosin ei olla vielä päätetty, kun on ne vaatteet aika ihania :) minulla taitaa olla siinä ja siinä saanko uuden. Riippuu kuinka nopeasti ne käsittelee ja lähettää. En millään muista miten se esikoisen aikana meni :( Äippärahaa voin hakea kuun vaihteessa.

Verokortista: en usko että jaksan muuttaa sitä mitenkään. Kela saa tiedot suoraan verottajalta ja lisää siihen sen 2 prosenttiyksikköä itse. Loput tulkoon palautuksina takaisin.

Aegis 19+2
 
Emmi ja lumi, täällä juotiin shampanjat synnärillä kolmannen synnyttyä että nyt on perhe koossa, ja tässä sitä odotellaan 11. Yhteistä lasta:whistle::LOL:
Miten se sanonta menikään, nälkä kasvaa syödessä ;)

Masuun ei uutta, kasvaa kasvaa. Rakenneultraa odotellessa :)

Ss rv 17+2 kai
 
Heipä Hei pitkästä aikaa!

Tänään käytiin rakenneultrassa (20+1). Vauvan rakenteet olivat kunnossa ja meille on tulossa tyttö:love: Mulla onkin ollut koko ajan tyttöolo! Vauva oli muutamaa päivää isompi lasketusta ajasta (1.6). Vastasi päiviä 27.5.mutta ei muutettu tuota laskettua aikaa. Luultavasti tämä syntyy toukokuun puolella, jos mennään samalla kaavalla kuin aiemmin, eli käynnistetään. Mun vointi on ollut mitä parhain, itseasiassa eka raskaus 7, ettei välillä huomaa olevansa raskaana:D
Mies keksi vauvalle jo nimenkin: Esteri:love: saa nähdä, jääkö nimi pysyväksi. Ainakin tähän asti raskausaikana tulleet nimet, ovat jääneet pysyviksi.

Pampulax ja Esteri 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Aegis ja Falisa
Pampulax Hurjasti onnea hyvistä ultra kuulumisista ja tytöstä!!!:love: Ja ihana kun saat nauttia hyvästä olosta!!(y)

SuloinenSalaisuus No meillä on isäntäkin sanonu joka kerta synnärillä, että enää meitä ei täälä näy:D Joku kätilö oli tuon kirjoittanut mun papereihin, koska viime kerralla kun menin synnyttämään niin kätilö tuumas,että teidänhän ei pitäny enää tulla tänne:LOL:

Oma olo on niin hyvä, yritän nauttia joka päivä masusta (jos tämä nyt olis SE viimeinen...) Liikkeitä tuntuu jo muutenkin kuin vain rauhoittuessa illalla:love: Jotenkin itelläkin ehkä enemmän tyttöolo, kuin poika. Mutta saapi nähdä mitä sitten rakenne ultrassa tuumaavat.

Neuvolassa kävin ja paino tullut joulun ja uuden vuoden syöpöttelyistä huolimatta kilon alas päin. Kaikki muuten ok, sykkeet kuului heti kun niitä ruvettiin kuuntelemaan.:)

Mukavaa viikonloppua!!

-Lumi ja Mini rv 17+4:love: (JO!!!!!)
 
Heippa!
Neuvolassa käyty ja pienellä kaikki hyvin, vaikka toisin jo pelkäsinkin:love: sykkeet löytyi heti, itsellä hb lähtenyt yllättäen nousuun ja verenpaineet laskusuunnassa. Oma olo kuitenkin hyvä, vaikka liikkeitä en olekaan vielä tuntenut.

Pampulax onnea ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta!:) Meilläkin on jo nimi valmiina mikäli "lupaus" pitää paikkaansa ja poika tulee:rolleyes:

Mukavaa viikonloppua!

Falisa ja öttimönkiäinen rv 18+4
 
Heissan kaikille!

Me ollaan kans mietitty nimiä, pari poika ehdotusta oon jo keksinyt, jotka mies hyväksynyt myös :) tyttönimiä ei olla vielä mietitty.. kunhan nyt ensin tietää kumpi sieltä tulee :D
Oon tällä viikolla ollut ihan into piukeena ostamassa vauvatavaraa! Joku energiapiikki iskenyt :LOL: käytiin siispä jo hankkimassa pinnasänky, hoitopöytä ja parit bodyt ja potkarit. Ajoissako? :p:whistle:

Onko muut jo tehny vauvalle hankintoja?
osalla tietty ollut jo jotain ennestään varmaan.. :)

Satsuma ja pikkuinen 16+3
 
Hankintoja on silleen tehtynä et kaveri tyhjenteli omaa varastoonsa ja nyt meiän varastossa oottaa sitteri, kaukalo, vaunut , kassillinen vaatteita ja leluja :D
Rakenneultra reilun viikon päästä
väsymys vaivaa, viimeks neuvolalääkärissä ei tota hb ees tarkastettu .. mikä sinänsä vähän outoo kun mulla on sen kanssa noin normaalistikin vähän huonot lukemat :D

Essi- 18+6
 
  • Tykkää
Reactions: lumi-84
Hankinnoista: ei olla vielä ostettu mitään. Esikoiselta on kaikki vielä tallessa, mutta ainahan sitä pitää vähän uuttakin saada :D olen kyllä kaupoissa hypistellyt vsuvojen vaatteita :love:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :) meillä ois ens viikolla rakenneultra ja kuten aina ennen ultraa, minua alkaa pelottamaan. Onneksi vauva potkii ja pyörii välillä oikein urakalla ... vähän helpottaa pelkoa.

Aegis 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: lumi-84
hankinnoista meillä ei oo tehty vielä mitään hankintoja.Tai noh, kirpparilta ostin valkoisen Newbie jumpsuitin koossa 56cm:love: Se vaan huusi mun nimeä!!! Oon ihan heikkona noihin Newbie vaatteisiin. Mutta siis muut hankinnat saa luvan odottaa rakenne ultraa. Meillä ei oo siis muuta valmiina kuin vaunut ja pinnis. Eli kaukalosta lähtien saadaan hommata(y) Mä niin rakastan ostella noita vauva juttuja.Vaatteita nyt tietty eniten...

Tulkaapas kertoilemaan sitten rakenne ultra kuulumisia!!! Meinaatteko muuten kysyä sukupuolta? Olen siis tietoinen, että se ei todellakaan oo tuon ultran tärkein juttu, mutta aattelinpa nyt kysyä kumminkin

Ihan uskomatonta,eilen poksui jo rv 18:eek: Uskomatonta miten nopeasti aika menee, kohta ollaan jo puolessa välissä??!! Vielä kolme kokonaista viikkoa rakenne ultraan...odottavan aika on tässä kohtaa piiiiitkä!!!:D

Lumi ja mini rv 18+1:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Falisa
Me ajateltiin kysyä sukupuoli jos tämä pikkuinen sen vaan suostuu näyttämään :love::LOL:
Ja niinpä! Hirmusen nopeesti aika menee :eek: tuntuu että vasta sen plussatestin teki.. mie en myöskään malttais odottaa rakenne ultraa ja masuasukin näkemistä :love:
 
Satsuma ihana kun mä en oo ainut vähän kärsimätön tuon rakenne ultran kanssa:D
Ja tosiaan siis uskomatonta miten nopeasti aika siitä plusan tekemisestä on näille viikoille mennyt. Silloin viikoilla 5+ jotain sitä mietti että on ikuisuus ennen kuin ollaan puolivälis ja tässä sitä jo ollaan ihan niillä nurkilla(y)

Mekin aateltiin siis tuo sukupuoli kysyä. Tietty se on sitten minin yhteistyö kyvystä kiinni saadaanko se tietoon. Olis niin paljon helpompi ostella juuri noita vaatteita, kun tietäsi sukupuolen. Itse ihan tuskastuin viime raskaudessa kun ei saatu tietää sukupuolta kuin vasta rv30.Siis kaupoissa oli ihan järkyttävän huono valikoima sellaisia vaatteita jotka menis molemmille. Toki rakastan valkoista väriä, joten meidän vauvoilla on aina ollut paljon valkoisia vaatteita.

Mulla on vissiin tylsä päivä kun aikaa roikkua täälä:LOL:
 

Yhteistyössä