Kesäkuun kullanmurut marraskuussa :)

Pepiita / 28v / LA 31.5. / 1. lapsi / Kättäri

Pampulax / LA 1.6. / 7. lapsi / Kaks

Hippogryfi / 21v / LA 1.6. / 2. lapsi / LPKS

ludmilla / LA 1.6. / 3. lapsi / SEKS

Aegis / 36v / LA 2.6. / 2. lapsi

Ensisynnyttäjä_ / 25v / LA 3.6.

Maatuska88 / LA 9.6. / 2. lapsi / TYKS

Miranenn / 26v / 10.6. / 2. lapsi / EKKS

Falisa / 25v / LA 13.6. / 1. lapsi

Isolisko / 28v / LA 13.6. / 2. lapsi

SuloinenSalaisuus / 40v / LA 14.6.

Yllätysonni / LA 15.6. / 3. ja 4. Lapsi

Jennu91 / 24v / LA 18.6. / 2. lapsi / KOKS

Kipaaa / LA 24.6.

PinniP / LA 26.6. / 2. lapsi / KOKS

Janehh / LA 26.6. / 4. lapsi / SatKs

Elm4 / LA 26.6. / 2. lapsi / OYS

Satsuma13 / 23v / LA 26.6. / 1. lapsi

Lumi-84 / LA 27.6. / 5. lapsi / Seks

Kuiske / LA 27.6. / 1. lapsi

Inkalilja / LA 29.6. / 3. lapsi / KOKS

Ikiäiti / 29.6. / 8. lapsi / SatKs

Diinu / 27v / LA 29.6. / 4.lapsi / KAKS

Pioni / 31v / LA 30.6. / 1. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Halloween on ohi, marraskuu on täällä - mitä teille kuuluu?

Oman lasketun aikani siirsin päivällä taaksepäin, niin on ihan menkkojen ja 28 kierron mukaan laskettu. Saa nähdä sitten muuttuuko, ovulaatio ainakin oli kaksi päivää myöhemmin.

Näköjään meitä on pari muutakin joilla olisi täsmälleen tuo sama laskettu aika, 27.6. :)

Oma napaa sen verran, että olen edelleen aika oireeton, paitsi alati arat ja kipeät tissit pitävät toivon yllä (verrattuna edellisiin keskenmenneisiin raskauksiin). Pientä kuvotusta tulee silloin tällöin, mutta tänäänkin kokkasin perheelle pekoniaamiaisen/-brunssin vailla mitään ongelmia. Söinkin ihan ongelmitta. Eilen aamulla oli enemmän kipua kohdun seuduilla, etenkin joka kerta kun nousin ylös ja lähdin liikkeelle, josta vähän huolestuin.

Mutta eipä tässä auta huolestua oireista tai oireettomuudesta? Aika näyttää kuinka tämän raskauden käy.

Kellään neuvola-aikoja tai ultria tulossa lähiaikoina, tai muuta jännitettävää? :)
 
Tänne kuuluu melko etovaa oloa, sunnuntai alkoi pönttöä halaillen ja olo jatkuu edelleen oireisena... Edelleen päivä kerrallaan mennään, en vieläkään uskalla täysin heittäytyä ja uskoa tätä, vaan nyt paljon realistisemmat fiilikset kuin km:ssa. Edellinen km alkoi viikolla 8+, joten ens viikon ohittaminen on henkisesti tietynlainen etappi...
En vain malta oottaa neuvolalääkäriaikaa vajaan parin viikon päästä, sit pääsen toivottavasti kuunteleen sydänääniä:love:

Onko muuten täällä varhaisultrassa käyneitä?

Falisa 7+6
 
KevätTähti mut voisi lisätä tohon listaan :)
Satsuma 23 v/LA 26.6/1.lapsi

Tänä aamuna itselläkin oli lievästi etova olo :sick: oksentaa ei sentään tarvinnu.. syöminen itse asiassa helpotti vähäsen.
Falisa mulla myös epätodellinen olo, pelottaakin välillä, ei jotenkin uskalla iloita vielä täysillä. Ihan normaaliahan se tosin on kun täysin uusi ja ihmeellinen asia ja tilanne itselle :love:

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :)

Satsuma 6+2
 
Moikka kaikki! Mulla on laskettu aika 31.5., mutta oon salaa kurkkinut kesäkuisten keskusteluja, koska erittäin suurella todennäköisyydellä kuitenkin menee homma kesäkuun puolelle - jos vain kaikki menee hyvin :) Ensimmäinen lapsi kyseessä ja nyt viikkoja siis sen verran, että huomenna menee eka kymppi rikki! Saa lisätä meikän listoille, jos mut mukaan huolitte.

Kävin varhaisultrassa 6+2 viikolla ja siellä näkyi jo pienen syke :love:. Samana päivänä oli myös jo eka neuvola, koska lähdettiin siitä sitten melkein kolmen viikon ulkomaanmatkalle.

Ensimmäinen virallinen ultra on parin viikon päästä. En kuitenkaan malttanut odottaa siihen asti vaan ostin viime viikolla dopplerin :D Löysin, yllättävää kyllä, sillä sydänäänet jo siis viikolla 9! Yritän käyttää sitä maksimissaan kerran viikossa, ettei mene ihan vainoharhaiseksi tämä meno :ROFLMAO: Mutta vahva suositus Verkkokauppa.comin doppllerlle siis.

Ai niin, ja mulla ei oo paljon mitään oireita. Oikeastaan kans vaan vähän rinnat arat välillä. Panikoin oireettomuutta pitkään, mutta nyt kun sydänäänet kerta kuuluivat, niin kai se täytyy uskoa, että näinkin voi olla :)
 
Mut vois lisätä,jos joku viitsii?
Ikiäiti/29.6/8./SatKs
Vaikkakin oon 95 % varma,et km tulee, roikutaan nyt vielä mukana. Ainoo oire edelleen on tolkuton väsymys... Nii ja tissit on vähän arat, ei paljon mut kuitenkin. Mitkään hajut ei ota nenään, mikään ei kuvota. .. Uskaltaakohan tässä edes toivoa että kaikki on hyvin? Mutta raskaana, kunnes toisin todistetaan, eikö ;)

Ikiäiti ja papunen 5+4
 
Kiva juttu, että loit meillä KevätTähti tämän uuden kuukauden ketjun! Aivan kuin olisi jokin virstanpylväs saavutettu, kun uusi kuukausi raskaana alkoi (y)

Täälläkään en uskalla vielä täysiä iloita raskaudesta, niin alussa mennään. Vähän harmittaa olla "pahnan pohjimmainen" tuolla lasketulla ajallani ;)toisaalta voin luottaa siihen, ettei se ainakaan tuosta myöhemmäksi muutu. Minulla oli oireiden perusteella myöhäinen ovulaatio ja sen mukaan tuota laskettua aikaa oon laskenut. Dpo9 testasin vielä tyylipuhtaan negan, dpo11 olikin sitten muuttunut jo hailakaksi plussaksi.

Mulla ei oikeastaan edelleenkään muita oireita kuin arat ja turvonneet rinnat sekä alavatsakipuja. Välillä repäisykipuja ja välillä menkkamaista jomotusta. Eilen oli tuota jomottelua ja tippa vertakin tuli housuihin.. onnistuin toki pelästymään mutta tänään taas kaikki ennallaan. Veikkaan, että oli jotain seksin jälkeistä vuotelua..

Mulla eka neuvola reilu viikon päästä, rv 6+5. Varhaisultrankin sitten lopulta varasin, mutta sitä tarvitsisi vielä odottaa yli kaksi viikkoa. Ikuisuus!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Mulla pahin pahoinvointi alkaa helpottaa. Mutta väsymys on ylitsepääsemätön ... nukun 9-10 tuntia päivässä ja viikonloppuisin lisäksi vielä 1-2 tunnin päikkärit. Rinnat on kokoa isommat ja itken koko ajan. Ja tänään on nivunen ollut kipeänä ... oireita siis on :)

Varhaisultrassa kävin 2 viikkoa sitten ja silloin kaikki oli hyvin. Mutta silti menen päivä kerrallaan ja yritän nauttia raskaudesta. Yllättävän hyvin olen siinä nyt onnistunutkin. Kaksi keskenmenoa (tavallinen ja keskeytynyt) kuitenkin kummittelee ikävästi taustalla :(

Parin viikon päästä olisi jo np-ultra. Saas nähdä haluanko kuitenkin käydä vielä kerran yksityisellä.

Aegis 9+3
 
Täällä pelot jatkuu, alavatsaa vihlonut satunnaisesti oikealta puolelta, nyt kipu jatkuvampaa.. Ja tietysti ihan varma että siellä se alkio taas kasvaa missä viimeksikin ja kivut tulee siitä.. Viimeksi ei kyllä kivuilla oireillut kohdunulkoinen, vaan tuhruvuodolla ja haalenevilla raskaustesteillä (vaikka hormoni kyllä silloinkin nousi).

Eilen rättiväsyneenä illalla painuin pehkuihin jo ennen 22, takana oli kyllä jo päikkäritkin mutta olo oli voimaton koko päivän. Ehdin sitten pari kertaa jo torkahtaa illalla mutta lopulta oli pakko nousta ylös kun iski aivan järkyttävän paha olo! Pari tuntia meni sohvalla istuskellen kun ei makuulla voinut olla. Ulos ei sentään mitään tullut.

Tissit entistä kipeämmät, nyt jo öisinkin heräilee kun asentoa vaihtaa.. Ja väsyttää... Mutta silti unettomuus kiusaa. Mukava noidankehä. :confused:

Syöttekö muut jotain vitamiineja? Minulla joku raskausvitamiini käytössä missä foolihapot sun muut, mutta tuntuu että ne pillerit tekee huonoa oloa, tai sitten vaan kuvittelen..

Päivät matelee, keskiviikkona se neuvola missä tehdään lähete polille ultraan, ei vaan jaksaisi odottaa.. Nyt mietin että pitäisköhän ostaa se clearbluen viikkonäytöllinen testi, jos saisi mielenrauhaa. Mutta eihän sitä mielenrauhaa siitäkään saa kun kohdunulkoisessakin se hormoni nousee. Mur. Vuotoja ei edelleenkään, jotain hyvääkin! Menkkakivut laantuneet, nyt lähinnä nukkumaan mennessä kiusaavat ja mitenkään päin ei ole hyvä.

-Inkalilja vasta 5+4
 
Täällä pelot jatkuu, alavatsaa vihlonut satunnaisesti oikealta puolelta, nyt kipu jatkuvampaa.. Ja tietysti ihan varma että siellä se alkio taas kasvaa missä viimeksikin ja kivut tulee siitä.. Viimeksi ei kyllä kivuilla oireillut kohdunulkoinen, vaan tuhruvuodolla ja haalenevilla raskaustesteillä (vaikka hormoni kyllä silloinkin nousi).

Eilen rättiväsyneenä illalla painuin pehkuihin jo ennen 22, takana oli kyllä jo päikkäritkin mutta olo oli voimaton koko päivän. Ehdin sitten pari kertaa jo torkahtaa illalla mutta lopulta oli pakko nousta ylös kun iski aivan järkyttävän paha olo! Pari tuntia meni sohvalla istuskellen kun ei makuulla voinut olla. Ulos ei sentään mitään tullut.

Tissit entistä kipeämmät, nyt jo öisinkin heräilee kun asentoa vaihtaa.. Ja väsyttää... Mutta silti unettomuus kiusaa. Mukava noidankehä. :confused:

Syöttekö muut jotain vitamiineja? Minulla joku raskausvitamiini käytössä missä foolihapot sun muut, mutta tuntuu että ne pillerit tekee huonoa oloa, tai sitten vaan kuvittelen..

Päivät matelee, keskiviikkona se neuvola missä tehdään lähete polille ultraan, ei vaan jaksaisi odottaa.. Nyt mietin että pitäisköhän ostaa se clearbluen viikkonäytöllinen testi, jos saisi mielenrauhaa. Mutta eihän sitä mielenrauhaa siitäkään saa kun kohdunulkoisessakin se hormoni nousee. Mur. Vuotoja ei edelleenkään, jotain hyvääkin! Menkkakivut laantuneet, nyt lähinnä nukkumaan mennessä kiusaavat ja mitenkään päin ei ole hyvä.

-Inkalilja vasta 5+4
Mulle tuli huono olo kun söin vitamiinit aamulla tyhjään vatsaan. Loppu ku seinään, kun aloin syömään aamupalan jälkeen :) Mulla raskausajan Multivita. Oon kuullut että jotkut muut merkit aiheuttaa jo itsessään huonoa oloa.
 
Mulle tuli huono olo kun söin vitamiinit aamulla tyhjään vatsaan. Loppu ku seinään, kun aloin syömään aamupalan jälkeen :) Mulla raskausajan Multivita. Oon kuullut että jotkut muut merkit aiheuttaa jo itsessään huonoa oloa.
Mulla Ladyvita mama. Ehkäpä syön tuon paketin loppuun ja vaihdan myös Multivitaan. :) Mäkin otan vasta aamupalan jälkeen kyllä, ei tyhjään mahaan uskalla. :)
 
Mulla on alkanut nyt toi paha olo. Eilen jäi ruoat lautaselle ja kaupassa melkein oksensin karkkihyllyllä. Tosin se on positiivista, ettei karkkeja tee mieli, niin vois toi painokin pysyä jossain kohtuudessa.
Mies lähti viikon työmatkalle ja flunssa vaan jatkuu. Kohta varmaan pakko tilata lääkäri, ei tätä jaksa. Kolme viikkoa ollut jokatoinen päivä vähän lämpöä, yskää, nuhaa.. väsyttää.
 
Kiitokset kevätTähdelle uudesta pinosta, tykkään kun on joka kuukaudelle oma(y)
Pepiitalle tervetuloa mukaan!!

Tervetuloa kerhoon muutkin pahoinvoinnin makuun päässeet:D
Oma olo on kerta kaikkiaan hirvee!!! Ei tee yhtään mitään ruokaa mieli, oksettava olo on jo kun silmät saa auki. Sitten kun väkisin saa puoliskan paahtoleivän syötyä niin max vartin on hyvä olo??!! Viinirypäleitä oon nyt jotenkin pystynyt syödä ja niitä ehkä jollain lailla tekee jopa mieli. Hirveästi pitäis tehdä kaikkea, esim pestä ikkunoita,mutta ei oo yhtään voimia alottaa!!!
Sori valitus...:(

Täältä siis sympatia halit teille muille joilla pahoinvointia:love:
Ja hurjasti tsemppiä teille joilla ei oireita oo!!!!(y) (Tällä hetkellä kun pitäs juosta jo halailemaan pönttöä kovaa kyytiä,oon kyllä vähän kade teille...:whistle: )
 
Mäkin voisin liittyä tähän ryhmään, vaikka olotila vielä onkin hieman epävarma tämän ekan raskauden suhteen.
Eli neuvolassa käyty viime viikolla ja neuvolatädin mukaan olisin nyt 9+3 viikolla :)
Laskettu aika siis 3.6.
Varattiin kuitenkin mulle varhaisultra tuohon terveyskeskukseen, johon luojan kiitos pääsen jo ylihuomenna. Eli sitä odotelessa ja siellä sitten tarkistetaan viikot tarkemmin, koska mulla on ollut niin epäsäännölliset kuukautiset ja hedelmöittymisaika on epäselvä. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin.. <3
Pahoinvointia ei ole ollut oikeastaan yhtään. Rinnat turvonneet aika paljon, alavatsakipuilua, ummetusta ja turvotusta on ollut havaittavissa vaihtelevasti.
 
lumi-84: Joo en muuten yhtään kadehdi sua. Mutta kun on kokemusta kahdesta onnistuneesta raskaudessa jossa purjo lentänyt urakalla ja sitten on takana tuulimuna joka todettiin vasta rv 11+= ei muuta kuin pientä etomista ja nyt se ulkoinen josta ei pahaa oloa.. Niin enpä jaksa uskoa että nyt olisi vaan hyvä tuuri ja helpompi raskaus.. :( Mä en halua sitä kamalaa oloa, riittäisi vaikka yksi oksu päivässä jotta voisi uskoa että mahassa jotain hyvää tapahtuu. Tää on piinaavaa. . Ylihuomenna onneksi neuvola, toivottavasti ultraan pääsisi pian!
 
Täällä ei pientä etomista pahempaa pahoinvointia ole... Vähän huolestuttavaa :/ Onneksi täällä oli lisäkseni muitakin oireettomia. No, keskiviikkona lääkäriin, sieltä pitäisi sitten päästä lähetteellä eteenpäin ultraan ja toivon että mittaisivat myös hcg:n verestä.

Toisaalta pahoinvoinnin puute saattaa olla sukuvika, kun äitini on selvinnyt jokaisesta raskaudestaan ilman pahoinvointia. Taitaa kyllä muistaakseni olla ihan tutkittu juttu, että pahasta pahoinvoinnista kärsivillä on keskimäärin vähemmän keskenmenoja...

Ensisynnyttäjä_: Haluatko listalle? Jos, niin laita tietosi niin lisään :)
 
KevätTähti täällä ihan sama juttu! Oma äiti on kertonut että mitään yökkäilyä/suurempaa pahoinvointia sillä ei ollut yhdessäkään raskaudessa missään vaiheessa :) ( kolme onnistunutta raskautta, ei yhtään keskenmenoa ole kokenut)
 
Neuvolassa muutettiin laskettua aikaa, eli voisiko listaan päivittää 1.6

Lauantaina sain kotona sydänäänet kuuluville :love: Ja tänään soitin ja varasin ajan nt-ultraan! Sain ajan 20.11 ja pitäis samana päivänä lentää helsinkiin sukulaisille. Toivottavasti kaikki on hyvin, tai tuosta reissusta tulee ihan :poop:

Hippogryfi 9+5
 
Puutun edelleen listasta

miranenn / 26v / 10.6 / 2. Lapsi / EKKS

Perjantaina oli eka neuvola. Lääkäri oli ultran perusteella vaihtanu miun lasketun ajan tuohon kymmenenteen päivään, vaikka oli 7.6.

Kahen viikon päästä NP-ultra ja seulat.

Piinaavaa tää odottelu kun ei voi mitään tehdä eikä voi tietää onko kaikki kunnossa.
Varhaisultrassa 2 viikkoa sitten kaikki oli kunnossa, mutta kesäkuisen keskenmenon jälkeen oon vähintäänkin vainoharhainen.
 
hippogryfi: Millainen laite sulla on käytössä noiden sydänäänten kuunteluun? Mietin, pitäisikö tuossa noin kuukauden kuluttua harkita kotidopplerin hankkimista, jos sille näyttäisi tulevan käyttöä...
Mä tuolla ylempänä suosittelin Verkkokauppa.comin doppleria, jonka saa puhelimeen synkattua. Eli pystyy nauhoittamaan myös niitä sydänääniä :) Niin ja kyselin myös listalle pääsystä mun 31.5. lasketun ajan kanssa :D
 
Miranenn: Nyt olet listalla :)

Pepiita: Laitanko pelkän lasketun ajan vai haluatko muitakin tietoja (ikä, monesko lapsi, synnytyspaikkakunta)?

Satsuma: Omalla äidilläni on astetta huonompi rivi mutta aika hyvä silti - 3 onnistunutta raskautta ja yksi keskenmeno :)
 
Viimeksi muokattu:
Miranenn: Nyt olet listalla :)

Pepiita: Laitanko pelkän lasketun ajan vai haluatko muitakin tietoja (ikä, monesko lapsi, synnytyspaikkakunta)?

Satsuma: Omalla äidilläni on astetta huonompi rivi mutta aika hyvä silti - 3 onnistunutta raskautta ja yksi keskenmeno :)

Ah, sori! Puolet tiedoista tosiaan puuttui :D

Pepiita/ 28v/ 1./ LA 31.5./ Kättäri
 
  • Tykkää
Reactions: KevätTähti

Yhteistyössä