kohta tullee itku!!lennoista asiaa..

  • Viestiketjun aloittaja raivoissaan
  • Ensimmäinen viesti
raivoissaan
Mää itken kohta..miten ihminen voi olla näin tyhmä, ettei perehdy asioihin ensin kunnolla, ennen kuin tekee päätöksiä..mun täytyy peruuttaa lennot, sillä meille on myyty ihan mahdoton lento. Meidän pitäs puolessa tunnissa ehtiä tehdä koneenvaihto Oslossa, joka on täys mahottomuus..varsinki tällasille kokemattomille,joilla huono kielitaito, outo lentokenttä, ekaa kertaa päineen reissussa ilman ketään viisasta matkalaista....jos peruutan lennot, niin joudun kaikesta huolimatta maksamaan koko lentosumman, enkä pysty edes vaihtamaan lentoja tms..onko kellään koneen vaihdoista kokemusta?? voiko puolessa tunnissa ehtiä astua edellisestä koneesta ulos, ettiä oudolta lentoasemalta turvatarkastukset ja oikeat lähtöportit??eikö koneessakin pitäs olla hyvissä ajoin ennen ku lento lähtee?? mä oon niin raivona etten tiiä miten päin ois!!!
 
vierailija
Onko molemmat lennot myyty kerralla, saman lentoyhtiön tai allianssin lentoja? Jos, niin silloin lentoyhtiöllä on vastuu siitä, että ehdit(te) jatkolennolle. Ts. jos myöhästyt, järjestää lentoyhtiö ilmaiseksi korvaavat lennot.

Jos taas olette itse menneet ostamaan ekan lennon yhtiöltä 1, ja toisen lennon yhtiöltä 2, on vastuu teillä itsellänne.
 
vierailija
Niin ja ei teidän mitään uusia turvatarkistuksia tarte tehdä myöskään, jos kyseessä on saman yhtiön/allianssin koneet. Sen kun kävelette ekasta koneesta ulos ja tokaan sisään. Laukut siirretään yhtiön toimesta.
 
vierailija
Kyllä kerkeät. Katso valmiiksi jatkoyhteyden porttinumero ja katso myös, löytyykö netistä kyseisen lentokentän kartta. Siitä voit jo valmiiksi katsoa, mihin pitää mennä. Ei siellä jatkoyhteyskentällä tarvitse enää mennä turvatarkastuksiin tai itse siirtää laukkuja.
 
Kaikki luonnistuu
Jos ostitte itse kaksi eri lentoa, niin voi olla vaikea ehtiä. Jos taas ostitte yhden lennon, jossa vaihto Oslossa, niin mahdollisuudet on paremmat.

Jos ostitte kaksi lentoa, ottakaa vain käsimatkatavaroita ja tehkää lähtöselvitys etukäteen. Lähtöselvityksen voi yleensä tehdä 24h aikaisemmin netissä.

Kerro jo Suomessa lähtöselvityksessä että teillä on nopea vaihto, saatte mahdollisesti paikat edestä ja pääsette ensimmäisten joukossa ulos. Kerro myös lentoemännälle lyhyestä vaihtoajasta. Saatatte päästä ensimmäisenä ulos ja mahdollisesti hän voi järjestää Osloon saattajan portilta portille. Hän voi myös tarkistaa teille saapumis- ja lähtöporttien numerot.

Reissuun rennolla mielellä, asioilla on tapana järjestyä.
 
vierailija
Jatkolennolle siirtymisessä on todella merkittäviä eroja riippuen siitä, mistä ollaan tulossa ja etenkin siitä, mihin se jatkolento suuntautuu, mutta sitähän ei palstamammat taaskaan tajunneet eikä kukaan kysynyt.

"Juujuu, kyllä varmasti ehditte, helposti menee ja ihanaa reissua vaan teille"

Voi jumaliste mitä älyn jättiläisiä. SMH.
 
vierailija
Kiitos teille tsemppaavista vastauksista. Meillä on lennot varattu travelstartin kautta ja lento on siis helsinki-las palmas eli yksi lento kyseessä. Voi, pitää vaan yrittää olla stressaamatta..Toisella palstalla taas monet kauhistelivat tuota lyhyttä väliaikaa. Oslo on kuulemma pieni kenttä mutta silti kuulemma kiire tulis..:/
 
vierailija
Kiitos teille tsemppaavista vastauksista. Meillä on lennot varattu travelstartin kautta ja lento on siis helsinki-las palmas eli yksi lento kyseessä. Voi, pitää vaan yrittää olla stressaamatta..Toisella palstalla taas monet kauhistelivat tuota lyhyttä väliaikaa. Oslo on kuulemma pieni kenttä mutta silti kuulemma kiire tulis..:/
EU maiden välillä ei pitäisi olla mitään ylimääräisiä passi/turvatarkastuksia. Eli Suomessa vaan. Sitä en kyllä tiedä ehditäänkö laukkuja siirtämään koneesta toiseen puolessa tunnissa. Itse taitaisin ottaa pelkät käsimatkatavarat tässä vaiheessa. En ole ikinä varannut noin tiukkaa koneenvaihtoa.
Huomio lisäksi se, että lähtö Suomesta saattaa myöhästyä syystä tai toisesta. Toisaalta se saattaa olla myös etuajassa perillä.

Tsemiä!
 
Volareqqq
Te saatatte ehtiä mutta laukut tuskin ehtivät. Varsinkin, kun harvemmin ne lennot ehtivät lähteä ajoissa. On siis aika tavallista, että lähtö viivästyy sen 10 minuuttia ainakin. Jos viivästystä ei pystytä kuromaan kiinni lennon aikana, on aika tuskaista ehtiä jatkolennolle. Laukut nyt ainakin jää lennolta. Se on ihan varma. Eli pakatkaa kädimatkatavaroihin vaatetta ym. Tarpeellista sen verran, mitä vain mahtuu ottamaan mukaan.
 
vierailija
voi apua..mitähän tässä nyt sitte tekee....oon kyselly eri paikoista tätä samaa ja siellä on myös jakautunu vastaukset kahteen luokkaan..eli ehtii ja ei ehi :D :D saapa nähä :/
 
vierailija
voi apua..mitähän tässä nyt sitte tekee....oon kyselly eri paikoista tätä samaa ja siellä on myös jakautunu vastaukset kahteen luokkaan..eli ehtii ja ei ehi :D :D saapa nähä :/
Sanotaan niin, että jos kaikki menee 100% putkeen, te ehditte. Mutta se ei vaadi kuin sen yhden suomalaisturistin, joka on kentällä niin jurrissa, että ei tajua lähteä koneeseen ja sitä sitten odotellaan ja kuulutellaan. Ja voila! sinne meni vartti ja katastrofi on kasassa.

Mun neuvo paljon lentäneenä on, että vaihdatte Osloon lähtevän lennon. Ette sitä jatkoyhteyttä. Lähdette joko samana päivänä aiemmin, tai sitten edellisenä päivänä. Saattaa kirpaista kukkarossa, mutta enemmän harmittaa ihmetellä Oslon kentällä, että mitäs nyt?! kun ette ehtineetkään jatkolentoon. Ja ens kerralla varaatte ainakin 2h vaihtoon. Koska ikinä ei tiedä miten käy. Tai kielitaidottomana otatte Aurinkomatkojen valmismatkan kaikilla herkuilla :)
 
vierailija
Helsinki-Vantaalla ei ainakaan enää kuuluteta myöhästyneitä, joten siitä ei ole huolta. Mutta lento voi tosiaan lähteä myöhässä monesta eri syystä ja kun oma slotti on menetetty, seuraavaa voi joutua odottaa sen 30 min. helpostikin.

Itse lennän paljon ja aina ovat lennot lähteneet jonkin verran myöhässä. Useimmiten matka-aika on saatu kyllä kirittyä umpeen ja joskus jopa ollaan laskeuduttu etuajassa. Mutta mukaan mahtuu myös niitä kertoja, jolloin perille on saavuttu selkeästi myöhässä. Aina ei edes saa laskeutumislupaa, jos lento olisikin ajoissa, vaan joudutaan kiertelemään lenkkiä ja tämän takia ollaan taas myöhässä.

Itse en uskaltaisi laskea sen varaan että ehtisi jatkolennolle 30 min. vaihtoajalla tai että matkatavarat saataisiin samaan koneeseen. Jos nyt kuitenkin menette noilla lennoilla, laittakaa matkalaukkuihin esille omien yhteystietojenne lisäksi (puhelunnumero +358 -alkuisena ja kotiosoite) selkeästi lomakohteenne hotellin osoite ja päivämäärät, kuinka kauan olette siellä.
 
Mutta eikö ole niin että jos ostan lennon välille Hki - Torremolinos (tai siis ihan minne vaan) niin sen vaihdon pitää sujua ilman tarkastuksia tms aikaa vieviä juttuja. Lisäks ainakin lentoemäntä voi kertoa minne päin ja mille portille pitää mennä.
Mä en pitäis -toki tiukkaa- aikataulua minään mahdottomuutena. Kentällä notkuminen ja odottaminen ei oo kivaa.
 
vierailija
Helsinki-Vantaalla ei ainakaan enää kuuluteta myöhästyneitä, joten siitä ei ole huolta. Mutta lento voi tosiaan lähteä myöhässä monesta eri syystä ja kun oma slotti on menetetty, seuraavaa voi joutua odottaa sen 30 min. helpostikin.

Itse lennän paljon ja aina ovat lennot lähteneet jonkin verran myöhässä. Useimmiten matka-aika on saatu kyllä kirittyä umpeen ja joskus jopa ollaan laskeuduttu etuajassa. Mutta mukaan mahtuu myös niitä kertoja, jolloin perille on saavuttu selkeästi myöhässä. Aina ei edes saa laskeutumislupaa, jos lento olisikin ajoissa, vaan joudutaan kiertelemään lenkkiä ja tämän takia ollaan taas myöhässä.

Itse en uskaltaisi laskea sen varaan että ehtisi jatkolennolle 30 min. vaihtoajalla tai että matkatavarat saataisiin samaan koneeseen. Jos nyt kuitenkin menette noilla lennoilla, laittakaa matkalaukkuihin esille omien yhteystietojenne lisäksi (puhelunnumero +358 -alkuisena ja kotiosoite) selkeästi lomakohteenne hotellin osoite ja päivämäärät, kuinka kauan olette siellä.
Joulun aikaan ainakin vielä kuuluteltiin. Joitain kiinalaisia varmaan puoli tuntia. Istuin portin vieressä ja seurasin tilannetta. Kone lähti ilman heitä, mutta myöhässä.
 
vierailija
vierailija
vierailija
Oslon kenttä on pieni, joten sen puoleen ei hätää. Enemmän olisin huolissani jos lento lähtee Suomesta myöhässä - niin reilusti, ettei saa matkalla kurottua aikaa kiinni.
 
vierailija
Mä olen itse ihan kauhean stressaava hätähousu ja en itse uskaltaisi noin lyhyellä vaihdolla lentoja ottaa. Mieluummin vietän kentällä aikaa tuhottoman kauan kuin aikataulutan lentoni noin tiukille. On varmaan aika mahdoton sanoa, miten mahtaa ehtimisen kanssa käydä ja jos ehdittelin koneeseen, niin mahtaako matkatavarat ehtiä?

Itse suosin suoria lentoja ja olen niistä valmis maksamaan tarvittaessa enemmän. Las Plamasiin kestää muutenkin ihan kivan kauan ne lennot ettei nappaisi matka-aikaa pidentää vaihdoilla. Ja mulle se noin 6 tuntia on paljon, jollekin toiselle yksi jäniksen loikka.
 
vierailija
EU maiden välillä ei pitäisi olla mitään ylimääräisiä passi/turvatarkastuksia. Eli Suomessa vaan. Sitä en kyllä tiedä ehditäänkö laukkuja siirtämään koneesta toiseen puolessa tunnissa. Itse taitaisin ottaa pelkät käsimatkatavarat tässä vaiheessa. En ole ikinä varannut noin tiukkaa koneenvaihtoa.
Huomio lisäksi se, että lähtö Suomesta saattaa myöhästyä syystä tai toisesta. Toisaalta se saattaa olla myös etuajassa perillä.

Tsemiä!
Norja ei kuulu EU-maihin!!!
 

Yhteistyössä