Lokakuun lapsoset 2016 *heinäkuusta meidän kuuhun*

Jatkoa ketjuille Lokakuun lapsoset 2016
http://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-2016.2468947/
http://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-2016-maaliskuussa.2471531/
http://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-2016-huhtikuussa.2474070/
http://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-2016-touko-kesaekuussa.2475371/

Tässä ketjussa ryhmän kuulumisia heinäkuusta meidän kuuhun saakka!




Päivityspyynnöt edelleen muotoon:
nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala.

Kaikki tiedot ovat ehdottoman vapaaehtoisia ja listataan niitä laskettujen aikojen perusteella.

Ryhmässä mukana:

3.10.

miiula 27 / 2. lapsi / OYS
4.10.
MammaMiina / 2. lapsi / Helsinki
Stellaria / 36 / 1. lapsi / JS
9.10.
Nuppis_85 / 31 / 1.lapsi
13.10.
nuppusuu / 33 / 3. lapsi / OYS
14.10.
mauskis / 24 / 1. lapsi / TAYS
18.10.
Kiddi / 30 / 3. lapsi / PHKS
marikkinen / 1. lapsi
19.10.
tokkis84 / 32 / 3. lapsi / LKS
Minervan / 34 / 1. lapsi / Jorvi
20.10.
karkki88/ 27 / 2.lapsi / EKKS
Rouva M / 41 / 3. lapsi / K-SKS
26.10.
Luna85 / 31 / 2.lapsi / Jorvi
vekara5 / 30 / 5. lapsi / SatKs
27.10.
marskie / 24 / 1. lapsi / TAYS
28.10.
kerttupetteri / 21 / 1.lapsi
29.10.
Anrai / 27 / 1. lapsi

Menetyksen kohdanneet ryhmäläiset:
_Henriikka_88
tintt@r@
Hetelmä16
Meowma
Haaveilija-31
Vagabonda
Theran
Catharin
Luppi
Iinaelina
Meaminnis
Riinanen
Kalabaliikki
Vauveli vanhalle
Rouva Pii Poo
 
Viimeksi muokattu:
Helteistä iltaa! Nyt on vihdoin luotu uusi ketju ja tein sen kerralla meidän omaan kuuhumme saakka. Ei siihen enää kauaa olekaan, huh!

Täällä on lomailtu ja reissussa meni kaikki hyvin, mitä nyt lonkkakivut ja turvotukset vaivasivat pitkin matkaa ja pissataukoja pidettiin paljon ;) Mutta lapset nauttivat, se oli pääasia. Nyt on ihana olla kotona ja tehdä hommia sen mukaan, mikä itsestä tuntuu hyvältä.

Huomenna poksuukin jo rv 27! Hurjaa vauhtia aika menee, vaikka toisaalta taas tuntuu, että lokakuuhun on vielä ikuisuus.. Huomenna lupaan myös vihdoin hoitaa vakuutusasiat ja tukiasiat kuntoon ;)
 
Minäkin korkkaan tämän ketjun, kiitos vaan nuppusuulle :) ja piru vie mekään ei olla vieläkään muistettu perehtyä vakuutuksiin, josko viikonloppuna vihdoin. Kiitos muistutuksesta!

Kurjia nuo sairaslomat. Itse viihdyn tällä hetkellä niin hyvin töissä, että pitkästyisin varmaan jo parissa päivässä kotona (n) (no en oikeasti, en tosiaan. Mitä kaikkea tekisinkään: leipoisin pakkasen täyteen, harjoittelisin vauvan vaatteiden ompelua, katsoisin hyviä sarjoja, laittaisin hyvää ja terveellistä aikaa vievempää ruokaa, kävisin pitkillä kävelyillä. Ah. Mulle kertoi yksi työkaveri vinkin, jonka oli itse saanut raskausaikana: et todennäköisesti tule vauvan syntymän jälkeen pitkään aikaan nukkumaan kunnolla, joten ota nyt saikkua ja NUKU! Minä siihen, että eihän mulla ole mitään vaivoja. Mutta silti kuulemma pitäisi ottaa, että voisi nukkua varastoon... kolme päivää saisi olla omalla ilmoituksella, mutta ei kyllä moraali kestä!)

Neuvolassa oli kaikki edelleen hyvin. Rd-ruokavalio puree eikä painoa ollut juuri tullut edellisestä. Mietin sitä kyllä edelleen liikaa. Myös hemoglobiini pysynyt hyvänä. Siitäkin iloitsin, että vauva oli vasta-ainetestillä todettu myöskin rh-miinukseksi, joten ei ole siinä komplikaation riskiä enkä itse tarvitse ylimääräisiä piikityksiä :)

Yllättävän paljon on muuten näin kesäaikaan osunut silmään raskausvatsoja ihan tässä meidän kotilähiössä. Vai onko tarkempi silmä, kun on itsekin pieniin päin? Tänään jopa ajattelin, miten vastaan tullut suunnilleen samanikäinen nainen olisi reagoinut, jos olisin ehdottanut treffejä ihan vain raskauden perusteella :LOL: minulle siis ensi alkuun tuntuivat kaikki puisto- ja mammaryhmät tosi epämiellyttäviltä ajatuksilta, tai että voisiko sieltä oikeasti löytää samanhenkisiä ihmisiä jos ainoa yhteentuova tekijä on se vauva? Sittemmin olen alkanut miettiä, että eipä mulla juurikaan samassa tilanteessa ja tässä lähellä asuvia kavereita ole, ja jostainhan se pitää aloittaa... te, joilla on jo jälkikasvua ennestään, millaisina olette kokeneet nämä ryhmät tai kokoontumiset?

marikkinen 26 + 2
 
Heh, itse sain tänään täytettyä viimeiset vakuutuspaperit, niin että jospa se olisi siinä... Tukiasiat sen sijaan on vielä ihan hoitamatta, huoh.

Marikkinen, itsekin olen aika skeptisenä miettinyt juuri sitä, että mahtaako samanlainen elämäntilanne riittää... Vaikka kaipa sieltä sitten hyvällä onnella löytyy joukosta joku samanhenkinenkin ihminen! Mulla on tosin onneksi muutama ystävä samaan aikaan näissä hommissa, mutta viikossa on aika monta pitkää päivää, jolloin varmasti tulee kaipaamaan aikuisseuraa.

Täällä ollaan edelleen kotosalla, ja näillä näkymin ihan lokakuuhun saakka. Onneksi vointi kumminkin on jo pari viikkoa ollut parempi ja supistelut ovat vähentyneet! Aika vähän jaksan mitään järkevää puuhata, mutta muutama vaate on vauvalle tullut jo neulottua. Hurjaa vauhtia nämä viikot kyllä kuluvat, vaikka juuri tänään neuvolassa puhuttiinkin siitä, että lokakuuhun tuntuu olevan vielä valtavasti aikaa...

Minervan 26+1
 
Sokerirasitukseen meno viikon päästä, siihen toiseen siis jo kun ekasta ei tullut mitään mainittavaa. Lääkärillä käyty eilen ja niihän siinä kävi että alkaa kohdunkaula lyhenemään ja paikat pehmenemään. Jotenki sitä olevinaan oli valmistautunut näihin uutisiin ku suurempi riski omalla kohdalla kun on muutamia vuosia sitten tehty sähkösilmukkahoito. Mutta silti jotenkin tuntuu että nyt saa sitten pelko persiissä höllätä loppuajan. Lääkäri kielsi kaiken mikä aiheuttaa mitään kipuja tai paineentunnetta. Tuttu on käynyt saman läpi ja synnyttikin sitten melkein kaksi kuukautta etuajassa. Suositteli ottamaan todella rennosti ja olemaan riehumatta, että itse oli uhmannut aikanaan lääkärin "ota iisisti" kehotusta ja päätyi lopulta vuodelepoon viimeisiksi viikoiksi. Kolmen viikon päästä uudelleen lääkärille, sittempä sitä on taas vähän viisaampi. Sf-mittaakin tuo vähän kauhisteli, oli 28cm. Omalla käyrällään kasvaa kuulema tasaisesti mutta tosiaankin ihan omalla käyrällä. Hemoglobiini oli laskenut niin paljon että rautaa piti alkaa syömään pari viikkoa sitten, onneks tuntuu oma kroppa sitä kestävän ihan hyvin, kauhutarinoita kuullut siitäkin. Mutta jospa tämä taas tästä alkujärkytyksen jälkeen.

Huomenna 25+0.
 
Marikkinen: mä kuvittelin silloin esikoista odottaessa että bondaisin alueen muiden vanhempien kanssa... noh, ei se ihan niin mennyt. Syynä tosin se, että paikallinen perhekahvila tuntui supertyhmältä mennä pelkästään sylivauvan kanssa kun muilla oli isompia lapsia siellä kanssa, ja toisekseen meillä rytmi oli sellainen että nukuin vauvan kanssa aina silloin. Olen selvästi tutustunut enemmän muihin vanhempiin kun lapset ovat samassa päiväkodissa vaikka samalla kadulla ollaan aina asuttu.

Minä kun olen hehkuttanut oireettomuuttani niin syön sanani :( selässä napsahti jotain viime viikonloppuna ja se ajoitellen pahentunut, tällä viikolla olen siis myös töissä ollut ja istuminen ei selkeästikään tee hyvää. Onneksi ensi viikko on taas lomaa josko tämä tästä... En millään haluaisi vielä sairaslomalle ja tuntuu muutenkin lusmulta saikkuilla näin heinäkuun lomakautena... Muita ongelmia on se, että aamuisin alapää on tosta edestä (?) tosi kipeä, ihan kuin olis puristuksissa ollut. Tosi vaikea kävellä välillä näillä kivuilla ja pinna kiristyy kun särkee.

Viikkoja kasassa tänään 26+0! Hitaasti mutta varmasti menee päivät eteenpäin, paluutahan tähän elämään ei sitten enää lokakuun jälkeen ole :) jee!
 
Moikka täältäkin pitkästä aikaa! Lukemassa olen käynyt teidän kuulumisia, mutta jotenkin en ole saanut aikaseksi kirjoiteltua mitään. Tiistaina kävin neuvolassa ja siellä kaikki ok; painoa oli tullut kohtalaisesti, pissa puhdas, verenpaineet hyvät jne. SF-mitta oli 24cm ja tasan keskikäyrillä. Syke huiteli jossain 140 kieppeillä. Kaikki siis oikein mallikkaasti. Sain myös tunnukset esitietojen täyttämiseen sairaalaa varten, kuulemma viimeistään rv30 olisi hyvä olla täytettynä. Pitää muistaa!

Tänään käytiin sitten ultrassa ja kystat olivat pienentyneet ja osittain hävinneet. Kaikki siis senkin suhteen hyvin :) huh! Kaikki näytti kuulemma niin normaalilta kuin vain suinkin voi. Vauvalla oli painoa jo 1174g ja tasan menee sekin keskikäyrillä ja vastasi viikkoja. Arvioi syntymäpainoksi n. 3,5kg. Kuulemma pulloposkinen tyttö näkyi kuvissa. :love: Ultran rohkaisemana käytiin sitten myös kirppiksillä hankkimassa muutamia vaatteita vauvalle, tähän saakka kun en ole oikein uskaltanut mitään hankkia. Samoin laitoin äitiyspakkaushakemuksen ja rahahakemukset kuntoon. Vakuutusneuvotteluihin mennään parin viikon päästä, otetaan todennäköisesti se OP:n perheenlisäkampanja.

Töihin paluu koittaisi ensi viikon jälkeen. Lomalla olen jaksanut ihan ok, kun on voinut ottaa päikkäreitä milloin vain. Yöt on melkoista hulinaa, lonkat on ihan pirun kipeät ja asentoa saa vähän väliä etsiä. Vauva tuntuu olevan myös yökukkuja, kun silloin satelee ne kovimmat potkut :D Osa potkuista alkaa jo ihan oikeasti sattua, mutta nautin niistä silti. Raivotarjonnassa oli pikkuinen ultrassa, mutta vielähän tuo ehtii möyrytä paljonkin.

Esikoisen aikana en kaivannut mammaseuraa, kun oli paljon ystäviä samaan aikaan raskaana. Kakkosen kohdalla olin täällä kaksplussassa paikallisessa ryhmässä ja sieltä tulee joidenkin kanssa pidettyä edelleen yhteyttä. Tapailtiin säännöllisen epäsäännöllisesti pikkuvauva-aikana, joidenkin kanssa kemiat kohtasi hyvin ja tykkäsin tapaamisista, joidenkin kanssa taas ajatusmaailmat ei millään kohdanneet. Suosittelen kyllä menemään rohkeasti mukaan, jos seuraa kaipaa - ainahan niistä ryhmistä voi vetäytyäkin! Sitten kun töihin lähdin, niin jäi yhteydenpito vähemmälle, ehkä ei sitten kuitenkaan niin paljon muuta yhteistä löytynyt kuin se vauva-aika..

Tämmöistä tänne! Käyn kokeilemassa töihin paluuta ja jos tuntuu etten jaksa, niin sovittiin neuvolan tädin kanssa, että siinä vaiheessa jään jo sairaslomalle. Meillä esikoinen lähtee kouluun, joten en usko olevan ongelmia, miten saada aika kulumaan :D Ja kun en tosiaan mitään ole vauvalle valmiiksi laittanut, niin puuhasteltavaa kotoa kyllä löytyy..

Hyviä vointeja helteistä huolimatta!

nuppusuu ja minimisu 28+0
 
Minäkin tulen nyt korkkaamaan tämän aloituksen, kiitos vain nuppusuu! :)

Mulla on vähän samanlaiset aatokset sairauslomasta kuin muillakin, ettei jotenkin "kehtaa" pyytää, vaikka eilenkin töissä oli jo todella hankala olla (työpaikan lämpötila n. 28 astetta, fyysinen työ johon sisältyy paljon kävelemisyä, mikä taas aiheuttaa paljon supistuksia, kipeitäkin) Mutta prkl ko pitää olla tämmönen jääräpääluonne, että periksi ei anneta vaikka mikä ois! :mad:

Esikoisen kohdalla en kaivannut enempää vertaistukea, koska mulla oli maailman parasta vertaistukea: mun ja parhaan ystäväni lapsilla ikäeroa 3kk :) Toisen kohdalla kävin muutamia kertoja avoimissa päiväkodeissa mutta ne ei ollu mun juttu. Vihasin sitä suoranaista vertailun ilmapiiriä mikä siellä vallitsi! Löysin kylläkin ala-asteaikaisia kavereitani jakamaan silloista vauva-arkea, mikä oli tietysti todella mukavaa. Nyt naapurissa (ovat myös erittäin hyviä ystäviäni) on vauva, jolla tulee ikäeroa tämän kolmosen kanssa n. vuosi. Ehkä olen sellainen, että viihdyn parhaiten "omieni" kanssa enkä kaipaa puolituttuja tai tuntemattomia elämääni. Toisaalta uusia ystäviä on hankala saada jos ei viitsi tutustua uusiin ihmisiin. Joidenkin kanssa sitä vaan bondaa ja toisten kanssa taas ei. :) En siis tunne ketään täältä huudeilta joka odottaisi vauvaa samaan aikaan.

Kelan jutut pantu vetämään. Päätöksiä ootellessa..

Töitä, töitä ja töitä.. Noissa merkeissä kai tämä loppuraskaus menee sinne äippäloman alkuun. Sitten oiski viitisen viikkoa aikaa laittaa kaikki vauvaa varten valmiiksi.

Tokkis84+ihmetys 27+3
 
Heippati hei! :)

Paristi on tullut käytyä tässä ketjussa jo teidän kuulumisia lukasemassa, mutta kirjoittaminen on jäänyt.. Enkä myöskään muista mitä viimeemmäks oon kertonut ed.ketjussa :D

Inhottavia nuo selkäjutut. Sitä ei muistakkaan miten veemäisiä ne kivut, jumit yms osaakaan olla. :mad:

Rasitus saanut viime aikoina itsellä aikaan pistemäisen kivut ristiselkään, sekä alaselkä turpoaa ja lämpöilee joka himputin ilta.. Sairaslomalipettiin siis saatu yks uusi diagnoosi; lanneselän kivut. Ja lähete fysioterapeutille, jotta saan jotkut hiton "jumppailuohjeet". Hmm joo-o, miten miä tän pallon kanssa "jumppaan"? :LOL: Mielenkiinnolla odotan huomista aikaa.

Huomenna on kans ensimmäinen neuvolalääkäriaikani. Ymmärtääkseni monella on ollut jo alkuraskaudessa eka? Hyvään saumaan tuo aika tulee, kysymyksiä kun on paljon herännyt ihan viime päivinä :D Toivottavasti on vaan lääkäri, joka osaa kertoa/vastata..

Sokerirasitus oli siis parisen vkoa sitten, enkä jäänyt kiinni nytkään (y) Hempparikin oli noussut 99 > 103. Ei paljoa, mutta oikea suunta. Nestemäinen rautalisä siis toimii meikäläisellä :)

Kävin tuossa viime vkolla läpi pienimpiä vaatteita, joita oon haalinut jemmaan ja tultiin siihen tulokseen ettei ihan äkisti tarvia olla vaatteihia ostamassa :whistle: Äippäpakkauskin saatiin viime keskiviikkona. Tykkään siitä hirmuisesti vaikka alkuun emmin otetaanko sitä vai ei, vaikutti niin poikamaiselta. Äitini sekä nuoremmat sisarukseni kävivät tänään pakkausta hypistelemässä, ja löytyi sieltä tulevalle enollekkin lempparijutut; "sateenkaari"body (siis se raidallinen jatkopala) sekä tottakai lelu oli mieleinen, "söötti" :love:

Plääh, hiemankos on unirytmi persiillään miekkosen lomaviikkojen jälkeen :( Hän on nyt töissä niin enhän miä osaa nukkua :mad: Epätoivoisesti koitettava saada neiti masussa rauhoittumaan unille kans :love:

Hyviä vointeja jokaiselle! (y)

kerttupetteri 26+4 (piti ihan kurkata viikot odotukseni-sovelluksesta :LOL:)
 
Helvatan helteet!! Työmaalla saman verran lämpöä mitä ulkona eli siinä 27 asteen kieppeillä. No, vaikka kuinka tankkaan nestettä töissä ni olo on tukala ja supistelee. Viis päivää jo töitä takana ja kolme ois ollu vielä edessä. Kävin tänään sit huolesta soikeena äippäpolilla näytillä, ettei alakerrassa oo tapahtunu mitään. Ei onneksi ollu mutta päivän(!!) kirjoitti sairauslomaa... Siellä polilla kävi jo neljännen tai viidennen kerran sama mitä lyhyen ajan sisällä:"ensimmäistäkö odotat?" Eiku kolmatta!! Totta mie näytän niin kakaralta vaikka kohta mittariin kiepsahtaa 32 vuotta ikää.. :ROFLMAO: Tai sit johtuu siitä et ensisynnyttäjien keski-ikä nousee jatkuvasti.

Masuasukki on perätilassa (taitaa olla muuten eka kerta kun mulla tämä tilanne) mut en oo viel huolissani, aikaa vaikka kuinka ja sen verran kova kaveri jumppaileen et taitaa harjoitella ties mitä piruettejä :p Painoarvioksi sai 1,2kg eli keskikokoa viikkoihin nähden.

Nämä helteet ollu täyttä tuskaa mulle, muutoinkin kuin työmaalla. Öisin en saa nukutuksi ja se näkyy pääkopassa (hermot kireellä koko ajan, itkuherkkä yms...) Kotona jaksa muuta kuin maata tai olla kylmässä suihkussa. Huusholli onki semmonen läävä että ahistaa! No, toisaalta ko kotona käy suurin piirtein vaan nukkumassa ni haitannekko tuo...

Takaisin tuulettimen alle makaamaan... Koitetaas mammat jaksaa!! (y)

Tokkis84+ihmetys 27+6
 
Ai vitsi toi Tokkiksen teksti oli kuin suoraan mun suusta :D ei sais valittaa, mutta oon ihan täynnä näitä helteitä.. Miehellä loppui loma ja ollaan tää viikko isompien pimujen kanssa keskenään, maanantaina sitten työmaa kutsuu muakin. Tyttöjen kanssa pitäis jaksaa tehdä ja touhuta, mutta mä en vain kykene! Kuumuus vetää veltoksi, supistuksia on kyllä tosin vielä suht kivuttomia. Viime yönä hyörin ja pyörin, supisteli, kävin vessassa, etsin asentoa.. Aamulla itkin miehelle, että miten mun pitäis jaksaa töissä tuollaisten yöunien jälkeen, kun hädintuskin jaksan kotona! Kuulun kans samaan kastiin, että saikun "pyytäminen" on tosi vaikeaa..

Koti on läävä :mad: hiekkaa, ruohoa ja koirankarvaa joka nurkka täynnä. Huomiselle lupasin (uhkasin) lapsille suursiivouspäivän, kun lupaili sadetta. :sneaky: Sitä iloa odotellessa!

Ostin tänään vauvalle vaatteita, kun käytiin esikoiselle hankkimassa kouluvaatetta. Nyt olisi riittävästi noita pienempiä, 56-62 senttisiä. Ihan pienimmät jo pesin lipastoon, seuraavat vielä odottelee inspiraatiota. Pinnasängynkin kokosin, kun piti saada purkaa kiukku johonkin :D siinä se nyt töröttää pitkät tovit ilman nukkujaa meidän makkarissa, vaan onhan se söpö! :love:

Tsemppiä helteiden kanssa meille jokaiselle..

nuppusuu ja minimisu 28+5

P.s. tokkis, multa kans varsinkin vanhemmat ihmiset kyselee, että ekaako odotan, vaikka kolmas täälläkin ja ikää 33v :D
 
Saa kyllä valittaa. Perhanan helteet sanon minäkin. Huomenna pitäis mennä töihin, Argh. Väsyttää ihan hitosti ja välillä turvottaa ihan huolella. Viikko sit kävi niin, et sormukset mahtui perjantaina tosi hyvin sormiin. No, unohdin ne yöks ja aamulla saikin ihan tuskassa poistaa niitä saippualla ja kylmällä vedellä. Kolottaa kyl joka perhanan paikkaa.

Ens viikolla on neuvola ja onneks esikoisen päiväkoti aukeaa maanantaina! Mulla mitataan sf mitta ekaa kertaa, tää maha tuntuu niin jäätävä kokoiselta et pelottaa de lopputulema...

Jos jaksan töissä viel pari viikkoa, niin sit saa hakea saikkua. 21.9. Olis vasta eka äippälomapäivä mut en kyl varmasti jaksa sinne saakka! Oon jättänyt tän tulokkaan vaatteiden pesun ym tarkemman katsannan kamoista sille ajalle sit. Tänään kävin ostaa imetys liivejä!

Pärjäillään!

Luna 27+1
 
Tunnen empatiaa teitä kohtaan, joilla on seisoma- tai muuten fyysisesti vaativa työ ja vielä hikinen ympäristö :confused: minulla ei ole vielä kovin paljon supistuksia ollut (mitä välillä huomaa vatsan kiristyvän, mutta ei kivuliaasti tai häiritsevästi), mutta en tiedä miten tilanteeseen vaikuttaisi, jos olisi erityyppinen työympäristö. Nytkin istun viileässä toimistossa persuksillani ja pidän kahvi(/-surffailu)taukoa.

Tein viime viikolla listaa asioista, joita olisi hankittava vauvalle ja minulle. Yllättävän paljon juttuja, vaikka yritin kovasti miettiä, mikä olisi oikeasti tarpeellista. Ja kamalan moni asia liittyi jotenkin tisseihin :LOL: mutta onhan ne tärkeässä roolissa, jos haluaa imettää ja imetys onnistuu. Itse vain ostan erittäin harvoin esim. uusia liivejä, joten olen ihan mielissäni kun nyt saa luvan kanssa shoppailla kaikenlaisia härpäkkeitä. Että hyvistä imetysliiveistä saa vinkata, se on mulle täysin uusi maailma! Samoin pikkuisia vaatteita pitäisi ostaa. Vauvalle itse ostettujen vaatteiden määrä on tällä hetkellä pyöreä nolla.

Sf-mitasta joku mainitsi, minulla se oli kasvanut viime neuvolassa kolmessa viikossa viisi senttiä, eli oli 26 senttiä tasan viikolla 26 + 0. Yläkäyrällä, mutta nooh, eihän se välttämättä pelkästään vauvan koosta kerro.

Niin ja neuvolalääkäri oli minulla joskus alta 20 viikon. Hyvin pikainen käynti oli, katsottiin perusjutut ja nopsaan vähän ultrattiin. Että semmoinen "laajempi terveystarkastus" :) tosin terkkari myöhemmin sanoi, että tämä terveystarkastus koostui siis edeltävästä neuvolakäynnistä ja neuvolalääkärin tutkimuksesta, mutta ei siinä tainnut mitään uusia toimenpiteitä tulla. Eivät kuulemma täällä enää rutiinilla edes tarkista kohdunkaulan tilannetta, ei minultakaan tarkistettu.

Hieno juttu vielä teille, jotka olette läpäisseet sokerirasitustestin ilman diagnoosia!

marikkinen 28 + 3
 
Oli varmaan viimeksi joskus tammikuussa, kun meidän koti EI ollut läävä :LOL: Pyykit ja tiskit olen hoidellut, mutta kaikki muu on tapahtunut aina silloin, kun miehellä on sattunut olemaan aikaa. Eli eipä kovin usein. Välillä harmittaa, mutta huonoimpina aikoina sitä sotkua ei oikeastaan edes huomannut. Nyt on joskus käynyt mielessä, että voisipa muuten pyytää jonkun pesemään kylppärin... Tai tehdä sen itse sitten, kun viikkoja on niin paljon, että pieni kaveri saa jo syntyä :) Nyt vaan kulutellaan näitä viikkoja. Mutta ottakaa hyvät naiset rauhallisesti jos vain suinkin pystytte! Supistelujen kustannuksella ei oikeasti kannata mitään tehdä, jos vain voin välttää. Helteet ovat kyllä ottaneet voimille täälläkin, mutta onneksi vuosi sitten ostettiin kotiin kunnon viilennyslaite. Muuten siellä ei kykenisi olemaan, kun asunto kuumenee ihan järjettömästi.

Viime viikolla kävin sokerirasituksessa, ja onneksi oli ihan normaalit arvot. Tuntui tosi kivalta, sillä en tosiaankaan tähän olisi jaksanut enää yhtään mitään ylimääräistä. Jännäsin kyllä etukäteen, kun aika moni ihan normikokoinen ja liikunnallinen kaveri on viime aikoina jäänyt siihen seulaan.

Täällä alkaa vauvan vaatevarasto olla jo kunnossa, kiitos tulevan mummon, joka on onnesta soikeana :) Itse en tosiaan ole oikein kyennyt kaupoissa vaeltelemaan. Pinnasänkykin odottaa enää kokoamistaan. Vaunut ja pari muuta isompaa hankintaa vielä puuttuvat. Ja ne imetysliivit, mutta ajattelin sitten syyskuussa ihan vaan kävellä alusvaateliikkeeseen ja kysyä neuvoa.

Minervan 28+1
 
Oma kokemukseni imetysliiveistä on se, että niitä pitää olla ainakin kahta kokoa, vähintään 2 per koko ja niiden pitää olla ilman mitään kaaritukia tai muita kovia palasia. Niissä nukutaan, voi tulla ohivuotoja liivinsuojuksista ja tissien koko muutenkin muuttuu imetyksen aikana. Itse käytän jo imetysliivejä nyt, en viitsi ostaa tavallisia tähän elefanttikokoon kun kuitenkin koot muuttuu nIin nopeasti.

Jumankauta ku on hermo tänään kireellä.
 
Samaa mieltä Lunan kanssa, että liivejä hankkiessa kannattaa miettiä mukavuutta. ainakin kahden ensimmäisen kohdalla niitä on ollut pakko pitää yötäpäivää. Liivinsuojia kuluu myös paljon. Mulla on muutamat ihan H&M:n kaarituettomat liivit odottamassa. Lisäksi ostin rintaliivien jatkopaloja, jos koko ei riitäkään :D omat liivit on käyneet jo pieneksi, mutta ostin ihan marketista muutamaa kokoa isompia alekorista ja niillä pärjään loppuajan.

Ja kannattaa olla useammat liivit, hikoilu on alkuun melkoista ja myös maitotahrat alkaa äkkiä tuoksahtaa. Liivejä saa pestä tiuhaan :) ostin myös muutamia imetystoppeja, nekin ihan h&m kamaa. Ne helpottaa imetystä paljon mm julkisilla paikoilla.

Sairaalakassiin suosittelen myös pakkaamaan liivit ja suojia! Maito kun nousee, niin sitä on sitten jok paikassa. Muuten kyllä selviää sairaalan kaavuissa :)

Tsemppiä Minervan supistusten kanssa! Onneksi aletaan olla jo suht hyvillä viikoilla. Supistukset kannattaa tosiaan ottaa tosissaan, toki harjoitussupparit alkaa tässä vaiheessa jo kuulua asiaankin. Ihana kun sulla on apuja siellä valmisteluissa!

Mä oon myös ollut hiton kärttyisellä päällä. Oon vaan niin väsynyt! Miten teillä muilla muuten tuo peiton heiluttelu? Mieli tekis kyllä, mutta olo on niin iso, hankala ja kömpelö.. Jäänyt todella vähiin :oops: valkovuotokin on niin hiton runsasta, että ei sekään seksihaluja juuri kasvata..:unsure:

Mukavaa viikonloppua!

nuppusuu ja minimisu 29+1
 
Kiitos, Nuppusuu! Joo, nämä harjoitussupparit eivät onneksi huoleta. Välillä niitä tosin on ollut liikaa, kuulemma noin kymmenen saisi päivittäin tulla - mutta nyt on taas monta päivää tullut vain muutama. Ja kyllä, neuvolastakin lohdutettiin, että vaikka pieni syntyisi tällä sekunnilla, niin aletaan jo olla ihan hyvillä viikoilla. Ja onneksi ei ole nyt viime päivinä antanut mitään sellaisia merkkejä, kun ei ole ollut noita kivuliaita suppareita. Niin kovasti toivoisin, että saisi kaveri rauhassa kasvaa ja tulisi sillä tavalla parhaat mahdolliset lähtökohdat elämään.

Mä olen kuullut, että sängyssä voi tehdä muutakin kuin nukkua, ja kyllä mulla on siitä joku hämärä muistikuvakin... :p Mutta tosi vähällehän se on jäänyt. Ensin pahoinvointi, sitten vuodot, supistukset ja antibiootit on todellakin pitäneet siitä huolen. Tosin nyt tuli neuvolasta ohjeeksi, että supistelujen kanssakin voi, mutta kannattaa vain käyttää kondomia. Ei tämä vähäisyys tosiaan ole omista haluista ollut kiinni sen pahoinvoinnin helpottamisen jälkeen, niitä riittäisi - ei vain ole joko voinut tai uskaltanut. Nyt alkaa olla sellainen aika muumihenkinen olo, mutta kai sekin olisi ihan asentokysymys, kun ei pitäisi olla enää muita esteitä! Jospa tässä siis vielä ehdittäisiin peittoja heilutella monta kertaa. Vähän on siis sellainenkin olo, että sitä kai pitäisi nyt harrastaa melkein varastoon :LOL:

Minervan 28+3
 
Jatkoa ketjuille Lokakuun lapsoset 2016
http://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-2016.2468947/
http://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-2016-maaliskuussa.2471531/
http://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-2016-huhtikuussa.2474070/
http://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-2016-touko-kesaekuussa.2475371/

Tässä ketjussa ryhmän kuulumisia heinäkuusta meidän kuuhun saakka!




Päivityspyynnöt edelleen muotoon:
nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala.

Kaikki tiedot ovat ehdottoman vapaaehtoisia ja listataan niitä laskettujen aikojen perusteella.

Ryhmässä mukana:
1.10

Miisa 22 / 3. lapsi / Khks
3.10.

miiula 27 / 2. lapsi / OYS
4.10.
Stellaria / 36 / 1. lapsi / JS
13.10.
nuppusuu / 33 / 3. lapsi / OYS
14.10.
mauskis / 24 / 1. lapsi / TAYS
18.10.
Kiddi / 30 / 3. lapsi / PHKS
marikkinen / 1. lapsi
19.10.
tokkis84 / 31 / 3. lapsi
Minervan / 33 / 1. lapsi
20.10.
karkki88/ 27 / 2.lapsi / EKKS
26.10.
Luna85 / 30 / 2.lapsi / Jorvi
vekara5 / 30 / 5. lapsi / SatKs
27.10.
marskie / 24 / 1. lapsi / TAYS
28.10.
kerttupetteri / 21 / 1.lapsi
29.10.
Anrai / 27 / 1. lapsi

Menetyksen kohdanneet ryhmäläiset:
_Henriikka_88
tintt@r@
Hetelmä16
Meowma
Haaveilija-31
Vagabonda
Theran
Catharin
Luppi
Iinaelina
Meaminnis
Riinanen
Kalabaliikki
Vauveli vanhalle
Rouva Pii Poo
 
Imetysliiviasiaa: nyt odotusaikana oon tykänny käyttää enemmän toppeja kuin varsinaisia rintsikoita. Jäi tavallaan tavaksi kun alkuraskaudessa tissit oli niin arat että tavallisten liivien käyttö ahisti. Pitänee kaifaa naftaliinistä vanhat imetysliivit ja kattoa onko ne kuinka puhkikuluneita vai pitääkö lähteä sitten uusien ostoon kun vauva on syntynyt :D Mulla imetysliiveissä mukavuus ja hinta menee ulkonäön edelle :D Ystävättäreltä saan imetystoppeja, niistä ei olekaan kokemusta, niitä kun ei ollut olemassa (?) edellisten aikoihin.

Peittojen heiluttelusta: haluja kyllä on vaikka muille jakaa mut oma jaksaminen varsinkin näiden hellepäivien aikaan ollu mitä ollu niin että peitto on heilunu vain mun reisien välissä niin ettei ne hikisinä liimaudu kiinni toisiinsa :ROFLMAO: Olo(muoto) on kyllä niissä hommissa jo monesti möhkömäinen mut ei tunnu miestä paljon haittaavan ;) Ihan parasta puuhaa kyllä jo lantionpohjalihaksiaki aatellen :p

Töissä tosiaan supistelee kipeästi, mikä ei oo lainkaan mukavaa :/ Muutoin vointi hyvä, tänäään jaksoin taas pitkästä aikaa käydä salillakin kun aamulla kelit oli viel viileemmät :)

Ootteko alkanu laittaa merkille, et masuasukeillanne ois viel mitään vuorokausirytmiä? Tää kaveri heräilee kasin-ysin maissa ja seuraava selkee hereilläolovaihe on kymmenen-yhentoista aikaan illalla. Nämä siis sellaisia selkeitä pidempiä jaksoja jolloin riekkuu mahassa ihan tosissaan, mut liikkuu toki muutoinkin pitkin päivää ja yötä. Nytkin siis melkoinen kamppailulajien treenaus menossa :LOL:

Mies ahkeroi pihalla kun meillä talon maalausprojekti menossa jo yheksättä päivää, puuuh!! Pakko nostaa miehelle hattua että jaksaa tehä ympäri pyöreitä päiviä tuolla pihalla näillä helteillä. Mulle riitti tänään kolmisen tuntia tuota urakkaa (eikö ookki mulla oikeus vedota, että tää raskaanaolo on kuite kokoaikatyötä ;))

Kylmää cokista tekee mieli mut taidan kulauttaa vaan jäävettä ja painua pehkuihin. Telkkaristakaan tule mitään mielenkiintoista...

Kelan päätöksiä ja äippäpakkausta ootellessa...:love:

Tokkis84 & ihmetys-karate kid 28+3 :love:
 
Oon koittanut kauppoja kierrellessä kurkkia josko sopivia imetysliivejä löytyisi, mutta ei.. Tavallistenkin löytäminen on hankalaa :mad: Ehkä menen viime tingassa ihan liivikauppaan..

Makuuhuoneen puolella on ollut hiljaista, ei sillä etteikö tekisi mieli. Ahdistaa vaan tämä oma kroppa ihan perkuleesti. Ja monesti lopuksi suihkuun kammetessa halailen pönttöä, niin se huono olo ei oikein houkuttele :(

Hermot on olleet kireellä pidemmän aikaa. Kuumuus, kivu ja masennus saa kiukuttelemaan päivittäin. Häpeän. :cry: Toivon että tämä jää viimeistään synnärille!

On tullut huomattua että kääpiöllä on oma vuorokausirytminsä :LOL: Hän heräilee siinä seiskan kasin maissa, kympin jälkeen rauhottuu, iltapäivästä hän alkaa taas ilmoitella itsestään kunnolla. Rauhoittuu taas seiskasta kymppiin ja siitä sitten alkaa kunnon iltamyllingit :D

Mulla oli viikko sitten se lääkärineuvola.. Jäi aika pa*ka maku suuhun :( Meiniki oli kuin liukuhihnalla, kaikkinensa kakskyt minuuttia oli neuvolalla. Painoa tullut itselleni maltillisesti, 3vkossa sen 500g/vko. Hemppari aavistuksen noussut eli 108. Verenpaineet taas ok, viimeeksi oli vähän koholla. Sf 26,5cm. Vauvan syke ~150. Pää hänellä oli vas.kylkiluiden nurkalla ja beba oik.alhaalla. Kohdunsuu ok, vähän pehmentynyt (mikä on kuulema normaalia näillä vkoilla?).

Huomenna loppuu taas sairasloma, vaan eipä tässä ole työkykyinen olo olleskaan. Huono omatunto vaivaa siitä kun koko kesän ollut kotosalla :(

Mutta etiäpäin mennään, josko yhdet villasukat saisin edes pikkuiselle tehtyä ennen lokakuuta :love:

kerttupetteri 27+3
 
Huh, arki iski vasten kasvoja oikein kunnolla! Pari työaamua jo takana ja kuinka vaikeaa voikaan olla saada itsensä aamuisin ylös? Yöt on edelleen todella katkonaisia, vessassa ravataan ja asentoa etsitään..

Kerttupetteri, turhaan häpeät! Oon sitä mieltä, että kaikki tunteet on sallittuja :D Mielialat heittelee kyllä ihan laidasta laitaan, hetkessä itkettää ja ahdistaa, toisena hetkenä maailma ei voisi olla parempi paikka ja asiat paremmin. Kyllä se siitä (y) Äläkä pode huonoa omaatuntoa, jos et töihin pysty - ei meille loppupeleissä palkintoa siitä kärvistelystä anneta. Tsemppiä!

Tokkis, vitsi mä nauroin tuolle sun kommentille, että on hyvä vedota raskauteen ;) Teen ihan samaa! Vihjasin miehelle jo viikko sitten, että vessat on kamalassa kunnossa ja pitäisi pestä. Päätin, että en perhana ala itse pesemään ja katson kuinka kauan menee, että jotain tapahtuu! Ei ole vielä tapahtunut.. :mad:

Mulla on ens viikolla seuraava neuvola, lääkärineuvolasta ei mitään hajua milloin. Kohdunsuu voi tosiaan olla jo näillä viikoilla pehmennyt (muistelen aiemmista raskauksista), mutta kunhan ei vielä ole kanava kovin paljoa lyhentynyt tai kohdunsuu auennut, niin kaikki on varmasti hyvin. Mulla on nyt uutena vaivana alaselän jomottelu. En usko, että on supistuksia, kun alkaa yleensä iltaisin ja säreilee myös jalkaa turraksi. Ehkäpä joku hermo puristuksissa. Kelan pakkausta odotan edelleen, kohta 2 viikkoa sitten tein hakemuksen ja postitin raskaustodistuksen, edelleen vain lukee, että odottaa liitteitä. No, kai sekin aikanaan tulee. Muuten pitäis oikeasti alkaa tehdä listaa, mitä vielä puuttuu! Kunhan tältä arjen aloitukselta jaksaisi..

Hyviä vointeja ja valitukset on sallittuja! :D
 
Tokkis, välillä on jo tuntunut siltä, että jonkinlainen vuorokausirytmi on muodostumassa - mutta sitten tuleekin väliin sellaisia päiviä, että mahassa hillutaan koko ajan, otetaan ilmeisesti vain pienet päiväunet välissä. Yölläkin siellä jumpataan (onneksi silloin aika vienosti) aina kun herään. Toivottavasti beibi nukkuu vähän enemmän syntymänsä jälkeen, en muuta sano... :D

Töissä käymisestä ei tosiaan jaeta mitaleja, naiset! Ei sieltä toki ole helppoa poiskaan olla, mutta olen yrittänyt ajatella, että tämä on kumminkin työuralla aika lyhyt aika. Itse olen kyllä monta kertaa huokaissut helpotuksesta, kun ei ole nyt pakko sinnitellä. Huonoina päivinä voi ottaa rennommin ja valvotut yöt (taas olin ylhäällä kahdesta puoli viiteen, hohhoijaa...) eivät niin stressaa ja ahdista, kun saa levätä päivällä. Ja kyllä, raskaana oleminen tuntuu kyllä olevan kokoaikatyötä :LOL: Hermo kiristää välillä täälläkin. Kiihdyn kyllä usein muutenkin sekunnissa nollasta sataan, mutta yleensä koitan hillitä sitä. Nyt tuntuu, että välillä vaan tulee kaikki ulos, huoh.

Tein tuossa viikonloppuna jääkaapin oveen listaa juuri niistä puuttuvista tavaroista. Ja olihan niitä, huh! Suurin osa on kyllä onneksi sellaisia, että tavara on jo valittu, pitäisi vain tilata tai käydä ostamassa.

Joo, ei meilläkään tämä mun yhä enemmän muumia muistuttava ulkomuoto onneksi miestä hidasta. Se tuntuu kyllä kivalta! Mutta se on kyllä muuten jännä, että miten voikin olla näin kömpelö olo, vaikka kauheasti ei ole tullut edes kiloja lisää. Loppumetrejä odotellessa... (n)

Minervan 28+6
 
Moro leidit!

Ihanaa kun muutkin vähän valittavat! Noista harjoitussuppareista, mulla eilen tuli varmaan 30, aina ku lähin liikkeelle. Tänään hillitympää. Muistan edellisestä saman näillä viikoilla ja sit jäiniin saikulle. Neuvola edessä torstaina.

Hauska kun muutkin käyttävät muumikuvausta olotilasta... Meillä peitto heiluu harvakseltaan, omat halut kadonneet ihan tyystin. Mies kyllä innostuu tästä muumifiguurista onneksi!

Tekis kyllä mieli jo jäädä saikulle, niin väsy koko ajan... alan muutenkin olemaan sellainen kiukkuinen muumi, ei työjutut nappaa yhtään!

Sinnitellään viel hteki!

Luna 27+6
 
Mie oon niin loppu!!! :sleep: Töissä meno muuttuu koko ajan hullummaksi... Ja supistukset kovenee ja kunto loppuu. Saikkua ei perkele heru vaikka kuinka kerjänny. :mad: Totta mie joku kaunis päivä synnytän työpaikalla... Ens maanantaina neuvola ja se on mun viimeinen oljenkorsi jossa toivottavasti mun valitukset otetaan kuuleviin korviin. Tuntuu että kohta tulee joku burn out tai masennus...

Nuppusuu, mulla sama juttu, sähköisessä asioinnissa lukee et odottaa liitteitä vaikka nekin toimitettu viikkoja sitten. Tänään sit selvis et työnantaja tarvitsee Kelan päätökset että alkavat selvitteleen niitä äippärahojen maksuja... Eli toinen oottaa toistaan, soitan huomenna Kelaan.

Palaan takaisin paremmalla fiiliksellä :alien:

Tokkis & ihmetys 29+0
 
Tokkis, I feel you! Just heräsin työpäivän jälkeisestä koomasta. Tuntuu ettei oo mitään muuta elämään töiden lisäksi, kun ei vain jaksa! :confused: Mulla on huomenna ylimääräinen lääkärikäynti, supitusten ja selän polttelun takia. Piti tänään viedä pissanäyte, että tulehdus suljetaan pois, mutta kertakaikkiaan unohdin :ninja:
 

Yhteistyössä