Lokakuun lapsoset 2016 *Huhtikuussa*

Jakoa ketjulle Lokakuun lapsoset 2016
http://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-2016.2468947/
http://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-2016-maaliskuussa.2471531/

Tässä ketjussa ryhmän kuulumisia Huhtikuussa.



Päivityspyynnöt edelleen muotoon:
nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala.

Kaikki tiedot ovat ehdottoman vapaaehtoisia ja listaan niitä laskettujen aikojen perusteella.

Ryhmässä mukana:

2.10.

Josmu / 23 / 2. lapsi / TAYS
Äitee 80
3.10.
Kotikiss@ / 30 / 4. lapsi / KYS
Minlisi / 27 / 2. lapsi / OYS
Sophi4 / 24 / 1. lapsi / JS
maria080 / 37 vuotta / 2. Lapsi / Kättäri
Nanskuful / 26 / 2. lapsi / KSKS
4.10.
tyty86 / 29 / 3. lapsi / KYS
Stellaria / 36 / 1. lapsi / JS
5.10.
homssunen / 31 / 1. lapsi / TYKS
cisne / 29 / 2. lapsi / PS
Naene / 33 / 2. lapsi / NKL
kolmasmuru / 24 / 3. Lapsi / LKS
Plussaplussa / 23 / 2. lapsi / Hus
6.10.
Cembalo / 26 / 2. lapsi
innasofia / 26 / 2. lapsi / TYKS
o0o / 40 / 2. lapsi / Jorvi
January Sky / 2. lapsi
miiula 27 / 2. lapsi / OYS
Nissu82 / 3. lapsi
7.10.
Pupelaattori / 37 / 3. lapsi / LPKS
*mama* / 29 / 5. lapsi / PHKS
9.10.
JoRa / 22 / 1. lapsi / K-SKS
Laura73 / 42 / 3. lapsi
Maariah / 25 / 1. / OYS
Naene / 33 / 2. lapsi / NKL
10.10.
marsu88 / 27 / 2. lapsi / KYS
*mimosa* / 3. lapsi
Ceceli / 27 / 2. lapsi / PHKS
snnz / 30 / 2. lapsi / Koks
Babyfever1/ 30 / 2. lapsi / KOKS
11.10.
Toive4 / 26 / 1. Lapsi
12.10.
Neitikesäheinä93 / 23 / 2. lapsi
mymmelimyy80 / 35 / 2. lapsi / HUS
Keinuhevonen95 / 20 / 1. lapsi / TYKS
Kafi / 25 / 1. lapsi / PKKS
13.10.
EllaAdele / 26 / 1. lapsi / TAYS
Nippeli0 / 29 / 2. lapsi / KYS
nuppusuu / 32 / 3. lapsi / OYS
14.10.
Minzel / 25 / 1. lapsi / K-SKS
Annifrid / 30 / 2. lapsi / KOS
Kisukis / 27 / 1. lapsi / TAYS
mauskis / 24 / 1. lapsi / TAYS
15.10.
SahramiS / 33 / 2. lapsi
Julle85 / 30 / 1. lapsi / Jorvi
16.10.
SellaMaria / 24 / 1. lapsi/ LPKS
17.10.
Oxalis / 33 / 2. lapsi / TAYS
Viskula / 31 / 2. lapsi / Porvoo
18.10.
Kiddi / 30 / 3. lapsi / PHKS
Pinjuska_1 / 25 / 1. lapsi / HUS
marikkinen / 1. lapsi
Sandymama / 24 / 1. lapsi / KOS / NKL
19.10.
Illantähti / 39 / 4. lapsi / Hyvinkään sairaala
CeNedra / 33 / 1. lapsi / TAYS
Ninjako / 31 / 2. lapsi / KOKS
*stiina / 27 / 2. lapsi
tokkis84 / 31 / 3. lapsi
20.10.
Auramuru / 27 / 3. lapsi
Lisbon / 31 / 3. lapsi / PKSSK
Sannikka1 / 31 / 2. lapsi / TYKS
puhuriina / 28 / 2. lapsi / K-SKS
AneH / 34 / 2. lapsi
21.10.
Poro91 / 24 / 2. lapsi
Poppis75
22.10.
mari1980 / 35 / 2. lapsi / OYS
23.10.
wbä / 28 / 2. lapsi / TAYS
CrazyHenLady / 3. lapsi / PHKS
viviankakkonen / 23 / 2. lapsi / OYS
24.10.
hillosipuli33 / 2. lapsi / Jorvi
Pinkiepie / 28 / 3. lapsi / KYS
Salapoliisitar / 29 / 1. lapsi
funny87 / 28 / 3. lapsi / TAYS
lillamyyy / 37 / 1. lapsi / HUS
26.10.
Liljatan / 31 / 3. lapsi / VKS
Rosmari€ / 26 / 2. lapsi / K-PKS
ieppiys / 26 / 1. lapsi / Kättäri
Luna85 / 30 / 2.lapsi / Jorvi
vekara5 / 30 / 5. lapsi / SatKs
27.10.
Luisa / 36 / 2. lapsi / Kättäri
mamaemmy / 25 / 2. lapsi / KYS
marskie / 24 / 1. lapsi / TAYS
28.10.
kerttupetteri / 21 / 1.lapsi
mimmu_/ 22 / 2. Laps/ VKS
Hege / 20 / 2.lapsi / TAYS
29.10.
Anrai / 27 / 1. lapsi
30.10.
Susa123 / 34 / 4. lapsi / LKS
Tavallinen äiti / 38 / 6. lapsi / Tays
Aurora4 / 37 vuotta / 4. Lapsi / PKKS
31.10.
Merenaalto / 31 / 3. lapsi / K-HKS
Mrs.80 / 35 / 3. lapsi / PHKS
Päivä avoinna
Rima_89 / 26 / 3. lapsi / OYS
Hämy22 / 25 / 2. lapsi / OYS
Vaniilia / 31 / 2. Lapsi / Kpks

Menetyksen kohdanneet ryhmäläiset:

_Henriikka_88
tintt@r@
Hetelmä16
Meowma
Haaveilija-31
Vagabonda
Theran
Catharin
Luppi
Iinaelina
Meaminnis
Riinanen
Kalabaliikki
Vauveli vanhalle
Rouva Pii Poo

 

Attachments

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nuppusuu
Tervetuloa jatkamaan Lokakuun odottajien keskustelua Huhtikuun uudessa ketjussa. Toivottavasti te kaikki olette jaksaneet hyvin, ainakin iloisia ultrakuulumisia oli tullut. :) Tarkistakaahan muuten omat tiedot ja laittakaa päivityspyynnöt selkeästi, kiitos.

Täällä oma pahoinvointi on nyt helpottaneet, mutta väsymys piinaa edelleen. Jonkin verran on tullut liitoskipujakin muttei vielä normi menoa haittaa.
Viime viikolla oli eka sokerirasitus joka meni täpärästi läpi. Nyt sitten mielessä pyörii, että pitäisikö aloittaa joku dietti varmuuden vuoksi uusintakoetta odotellessa vai otaakko rennosti...

Nt-ultrassa käytiin myös, kaikki mallikkaasti ja riskiluvut pienet. Kovasti isänsä näköinen ja virkeä veijari, todistettavasti olemassa ja voi hyvin. <3



Rv 15+1

P.S. FB-ryhmä ottaa jäsenpyyntöjä vastaan tämän kuun loppuun saakka. Tästä lisätietoa annetaan vain ja ainoastaan yksityisviestillä eli ottakaahan yhteyttä suoraan minuun. :)
 
Kiitos Kotikissalle uudesta ketjusta! Ihana kuva ultrasta ❤

Oliko sulla aiemmissa raskauksissa radi? Hoituiko ruokavaliolla vai jouduitko pistelemään? Mä tosiaan selvisin vielä huippualhaisilla lukemilla, mutta joudun vielä uudestaankin, kun kakkosen kohdalla radi-diagnoosi oli.. Ei ruokavaliosta varmasti ainakaan haittaa olisi vaikka jo nyt itsekin vähän katsois mitä syö. Nyt kun tulee syötyä, mitä nenän eteen tulee:whistle:

image.jpeg
Tässä meidän pikku-ukko tai -akka ❤

Tänään viikot jo 13+5.
 
Kiitti kotikissa uudesta pinosta!

Kolmasmuru kiitti vastauksesta, kuulostaa ihan järkevältä noilla aatoksilla, niitähän jokaisen on hyvä toteuttaa.

Mulla on pahoinvointi helpottanut todella paljon, alan jo tuntemaan itseni ihmiseksi. Nyt sitten työpaikallaan tiedetään, ärsyttää ruotia raskautumistani siellä 30 eri henkilön kanssa.. hyvähän ne tarkoittavat mutta jotenkin ahdistaa.

Mulle vois päivittää!!!!!!!!

Luna85/ l.a. 26.10. Oli ennen 16.10.
 
Mut kanssa voisi lisätä listaan kun nuo viikot varmistui

Eli
Vekara5/30v/5.lapsi/ 26.10/SatKs

Nt-ultrassa kaikki hyvin. Sikeessä unessa oli niskoillaan kohdunpohjalla ja sain aika paljon jumpata että saatiin kaveri hereille mittausta varten. Niskaturvotus oli 0.6mm ja kaikki riskit pieniä. Nyt sitten vaan kasvatellaan vatsaa tulevat kuukaudet ja kesäkuussa taas ultraan kurkkaamaan mitä vatsaan kuuluu! :)

Vekara5 ja ipana 12+0
 
Kiitos Kotikissalle uudesta ketjusta! Ihana kuva ultrasta ❤

Oliko sulla aiemmissa raskauksissa radi? Hoituiko ruokavaliolla vai jouduitko pistelemään? Mä tosiaan selvisin vielä huippualhaisilla lukemilla, mutta joudun vielä uudestaankin, kun kakkosen kohdalla radi-diagnoosi oli.. Ei ruokavaliosta varmasti ainakaan haittaa olisi vaikka jo nyt itsekin vähän katsois mitä syö. Nyt kun tulee syötyä, mitä nenän eteen tulee:whistle:

katso liitettä 777
Tässä meidän pikku-ukko tai -akka ❤

Tänään viikot jo 13+5.
Ei ole ennen ollut radia eikä oikeastaan ole nytkään kun jäin sen seurantarajan alle. Ainakin vielä terveen paperit, testi uusitaan joka tapaukssessa koska on 1. tyypin tautia lähisuvussa ja viimeisin lapsikin yli 4,5kg.
Tosin minulla on kyllä joskus ollut ongelmaa noista paastoarvoista kotimittarilla mitattuna. Nyt on tullut ajateltua sitäkin kun on jotenkin ollut niin äärettömän vetämätön olo jo pidempään...
Taitaa jäädä tulevan kesän jätskit syömättä eikä kyllä salaattikaan tekisi pahaa.
 
Mä olen taustalla lueskellut, huomenna sitten nt-ultra vihdoin ja viimein. Omien laskujen mukaan viikot on 13+0 että aika pitkälle meni aika. Vähän alkaa jännittää.

Mun pitää kanssa mennä sokerirasitukseen parin viikon sisällä, esikoisen aikana oli radi. Jospa tämä huono olo alkaisi helpottaa niin olisi mukavampi paastota.

Taidan liittyä mukaan fb-ryhmään kunhan ollaan ultrassa käyty

Hillosipuli33 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: Kotikiss@
Mulla on huomenna nt-ultra. Jännittää ja pelottaa. Mitä jos siellä ei ookkaan mitään elossa? Saa nähdä saanko nukuttua. Onneksi aika on heti aamulla niin ei tarvitse koko päivää odottaa.

Mä oon ajatellu etten ihan vähään aikaan vielä kertoisi töissä raskaudesta. Jotenkin muakaan ei oikein huvita siitä töissä kaikkien kans vielä puhua.
 
Eka ultra oli viime viikolla ja kaikki oli hyvin ja vastas viikkoja yhen päivän heitolla. (y) Jospa tässä nyt sitten uskois jo että siellä iha oikeesti on elämää. o_O Sokerirasitus sitte parin viikon päästä. Kohdunkaulaa seurataan tavallista tarkemmin, koska on tehny muutama vuosi sitten sähkösilmukkahoito. Osa lääkäreistä on sanonu että ei vaikuta mitenkään, mutta ilmeisesti sitten kuitenki saattaa vaikuttaa. Sitten vain oottelemaan millon alkaa pötsi kasvamaan ja näkymään, kovin monille tästä ei olla huudeltu. :censored::whistle: Nyt 12+0.
 
  • Tykkää
Reactions: Kotikiss@
Heips kaikille!
Ilmoittautuisin myös listoille mukaan. Muutamissa ultrissa käyty ja tähän mennessä kaikki hyvin. Laskettu aika olisi lokakuun 20.
Olot todella vaihtelevia ja mieliteot myös. :p
Laittelen Kotikiss@lle viestiä facesta jos vain osaan..

AneH / 34 / 2. lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Kotikiss@
Tuun taas sivusta huutelemaan et tänään käyty varhaisultrassa ja siellä oli yksi pieni jolla sydän sykki, pari pv oli heittoa keskenmenovuodosta laskettuna, mut meen nyt sen mukaan vielä kuitenkin, eli perästä tullaan :love:
Ihania uutisia! ❤ Huutelehan jatkossakin "sivusta" kuulumisia :)

Tänne ei oikeastaan mitään.. Olin tämän päivän saikulla töistä, kun on ollut niin alakuloinen olo ja öisin on valvottanut. Töissä on meneillään isot muutokset ja se stressaa.

Supisteluja ja repäisykipuja on aina välillä, torstaina onkin sitten ensimmäinen lääkärineuvola. Nyt taas tuntuu viikot menevän todella hitaasti, kun toivoisi jo liikkeiden tuntuvan ja olisi kiva alkaa laittelemaan jo tavaroitakin. En muista mainitsinko jo, mutta käytetyt vaunut kävin ostamassa ja sain mukaan turvakaukalonkin. Saadaan aika paljon tulokkaan serkulta tavaroita ja vaatteita, joten taidan kuitenkin jättää äitiyspakkauksen ottamatta.

Tänään viikkoja 14+5, hitaasti mutta varmasti :)
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Meidän matkamme lokakuisissa päättyi. Sydänääniä ei enää näkynyt eikä kuulunut. Huomenna aamulla osastolle tyhjennykseen, pelottaa valtavasti. Onnellista odotusta ja vauva-aikaa teille.
 
Rouva Pii Poo oon niin pahoillani! Voimia.

Kun jaksat, tule ketjuun "keskenmenon jälkeen haaveilevat" vai mikä se otsikko onkaan. Siellä on paljon meitä lokakuisia. Olen itse saanut sieltä valtavan tuen.

Voimia tyhjennykseen. Itsellä tulee tänään tyhjennyksestä tasan 4 viikkoa. Oon myös 37 ja esikoisesta haaveileva.
 
Rouva Pii Poo, sanat ei riitä, halauksia ja voimia teille! <3

Catharinilla oli ihania uutisia, ihan mahtavaa!! Moni muukin oli saanut ultrista hyviä uutisia, ihanaa! :)

Meilläkin oli vihdoin tänään suuresti jännitetty nt-ultra. Siellä pikkuinen pyöri, heilutteli käsiänsä, ja kaikki vaikutti olevan mittojen ja näkyvillä olevien rakenteiden puolesta oikein hyvin :love: Tuntuu mielettömältä, ehkä minäkin nyt uskallan hakea äitiysvaatteita varastosta, ja lempeästi jo ajatella tulevaa syksyä :love:

Laitoin Kotikissalle pyynnön FB-ryhmään liittymisestä, toivottavasti onnistuneesti, etten liikaa säheltänyt :whistle:

Ihanaa aurinkoista torstaita kaikille! :)

Luisa ja pikkuinen 13+1
 
Voi surullisuus Rouva Pii Poo, paljon voimia nyt ja toivoa tulevaisuuteen! Kokematon ei voi tietysti täysin ymmärtää, mutta kuvittelisin, että tässä vaihessa vauvan menetys ehkä vielä kamalampaa, kuin ihan alkuvaiheessa - nyt kun pitäisi jo olla turvallisilla vesillä ja ehkä vähän alkaa uskoa jo siihen vauvan tuloon.. Voimia vielä lisää!

Itselläni oli luottavainen olo muutaman päivän sen jälkeen kun taas kuultiin sydänäänet neuvolassa, sitten luottavaisuus taas katosi ja nyt odotetaan malttamattomana seuraavaa kuuntelukertaa.. Tällaistako tämä on, jatkuvaa huolissaan oloa?..

Sitten vielä ihan yllättäen sain radi diagnoosin - tai joku yksi arvo oli juuri rajalla.. kääk.. Mitenhän tässä vielä ruokavaliota keventäisi ja terveellistyttäisi, kun muutenkin uskoisin syöväni aika terveesti.. Ja toisaalta herkkuja alkaa tehdä heti mieli, kun ne olisi kiellettyjä..o_O
 
Hei miten hieronnassa käyminen raskausaikana? Niska-hartiaseutu on niin jumissa ja päänsäryt melkoisia. Voiko käydä ihan normaalisti? Toki vatsallaan en enää pysty olemaan, mutta hierontahan voidaan tehdä istualleen/kyljelleen. Voiko hieronnasta raskausaikana olla jotain haittaa? Kyselee tietämätön..
 
Hei miten hieronnassa käyminen raskausaikana? Niska-hartiaseutu on niin jumissa ja päänsäryt melkoisia. Voiko käydä ihan normaalisti? Toki vatsallaan en enää pysty olemaan, mutta hierontahan voidaan tehdä istualleen/kyljelleen. Voiko hieronnasta raskausaikana olla jotain haittaa? Kyselee tietämätön..
Minä ainakin käyn ja ihan lääkärin määräyksestä. Kaikkea mikä tuntuu vaan itsestä hyvältä eikä varta vasten ole kielletty niin voi tehdä. Raskaus ei ole sairaus. :)
 
  • Tykkää
Reactions: nuppusuu
Meidän matkamme lokakuisissa päättyi. Sydänääniä ei enää näkynyt eikä kuulunut. Huomenna aamulla osastolle tyhjennykseen, pelottaa valtavasti. Onnellista odotusta ja vauva-aikaa teille.
Jospa seuraavan pienen ihmeenne saatte käsivarsille. Aina niin surullista kun elämän varjopuolet käyvät toteen. Parempaa onnea teille ja kovasti voimia näihin raskaisiin aikoihin. <3
 
Stellaria ei siitä radi-diagnoosista niin stressata tartte välttämättä. Mulla oli viime raskaudessa kans just se yks lukema raja-arvossa ja mietin samoin kuin säkin että miten tästä nyt enää ruokavaliota viilaa, kun söin ihan tooooosi terveellisesti. Huvittavaa tosiaan kun potilastiedoissa lukee nyt aina ja iänkaikkisesti että "raskausdiabetes" vaikka koko loppuraskauden kun sit niitä verensokereita mittailin niin arvot oli erinomaiset eikä mistään diabeteksesta merkkiäkään. Neuvolasta sanottiin että ei siihen aina voi ruokavaliollakaan niin vaikuttaa, kun tää raskausaika nyt vaan saa välillä mystisiä asioita kropassa aikaan vaikka kuinka olis lautasmallit ja liikunnat kunnossa :) hyvähän se että näitä seulotaan, nyt vaan seuraat niitä sokereita ja mieti muita toimenpiteitä vasta jos lukemat antaa siihen aihetta!

Meillä nt ultra hyvinkin takanapäin, siinä kaikki ok mut mun veriseulanäyte oli jotenkin sössitty (?!) ja piti mennä antamaan uusi vasta sitten toisen kolmanneksen puolella. Niissä on jotkut omat (mulle) oudot päivämäärärajansa että milloin seulaan jos 1/3 ja milloin kun 2/3. Viime viikolla kävin taas siis piikitettävänä ja niitä tuloksia nyt sitten edelleen odotellaan. Ja odottavan aikahan tunnetusti on pitkä...

Muuten olot on ollu aika ok. Jäätävä väsymys on tosin palannut, saattaa kyllä johtua siitäkin että esikko pitää niin kiireisenä. Välillä taas suorastaan unohtaa että on edes raskaana kun ei ehdi keskittyä itseensä minkään vertaa.

Töissä en ole vielä hiiskunut kenellekään asiasta vaan purjehtinut siellä vaan löysissä kaftaaneissa ja naureskellut liiallisen pizzansyönnin lihottavan. Mun soppari tuolla päättyy joka tapauksessa kesäkuussa niin mitäpä sinne perheuutisia kertomaan. Jatkoa ei ole näillä näkymin muutenkaan tiedossa niin jään siitä sitte varmaan pienen palkattoman kesäloman jälkeen varhennetulle äippävapaalle jo elokuussa, jos nyt kaikki hyvin menee.

Vauvantarvikkeita oon jo taas vähän sillä silmällä kyttäillyt, paljon on toki ekalta jäänyt mut uus sitteri tarvitaan (ei tosin se tärkein asia) ja tällä kertaa ehdottomasti sellanen vierisänky! Niin moni on mulle kehunut sen helpottavan öitä ja muitakin nukkumisia, että kai sitä nyt on kokeiltava. Esikon kanssa oli kehto, aivan vihoviimeinen rakkine ergonomian puolesta ja käyttöikäkin oli niin pirun lyhyt että harmitti miten sellanen pitikin langeta ottamaan. Söpö se kyllä oli mut muuten kuin koristeeksi en kyllä lähtis suosittelemaan kenellekään :)
 
Meillä toissaviikolla ultrassa kaikki ok ja viime viikolla tuli seulan tulokset ja sekin ok. Töissä kerroin viime viikolla ettei tarvitse enempää piilotella. Yritän onnistua laittamaan Kotikiss@lle viestiä fb-ryhmästä :)

Lasketuksi ajaksi voi muuttaa 24.10.

Hillosipuli33 ja 14+ jotain
 
Rouva Pii Poolle pahoitteluni ja kovasti tsemppiä tulevaisuuteen! :'(

Tuntuu tommosten uutisten jälkeen niin väärältä hehkuttaa omaa vauvaonnea...
Nt-ultra oli ja meni ja siellä kaikki ok. Lähes kaikille läheisille, sukulaisille ja ystäville kerrottu ja hyvin on otettu uutinen vastaan. Töissä en oo puhunu enkä usko että siellä aavistellaan asiaa lainkaan, mahaakaan ei viel oo joten omissa vaatteissa saa vielä huidella. Niitä mammavaatteita kerkee kyllä sit kuluttaan kyllästymiseen asti ;)

Pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa helpottaan, tosin iltaisin on vielä yhtä etova olo kuin ihan alussa. Paino on viel kilon pari alle sen mitä ennen raskautumista, liekkö syynä se ettei ruoka ja eritoten herkut maita entiseen malliin... :D

Nyt pitsan tekoon, alkuraskauden terveellisten ruokien himo on muuttunut roskaruuan himoksi...ou nou!! :D

Jaksamisia kaikille lokamammoille!

tokkis84 + ihmetys 14+6
 

Yhteistyössä