Lokakuun lapsoset 2016 *touko-kesäkuussa*

Jatkoa ketjulle Lokakuun lapsoset 2016
http://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-2016.2468947/
http://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-2016-maaliskuussa.2471531/
http://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-2016-huhtikuussa.2474070/

Tässä ketjussa ryhmän kuulumisia touko-kesäkuussa.




Päivityspyynnöt edelleen muotoon:
nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala.

Kaikki tiedot ovat ehdottoman vapaaehtoisia ja listataan niitä laskettujen aikojen perusteella.

Ryhmässä mukana:

3.10.

miiula 27 / 2. lapsi / OYS
4.10.
Stellaria / 36 / 1. lapsi / JS
13.10.
nuppusuu / 33 / 3. lapsi / OYS
14.10.
mauskis / 24 / 1. lapsi / TAYS
18.10.
Kiddi / 30 / 3. lapsi / PHKS
marikkinen / 1. lapsi
19.10.
tokkis84 / 31 / 3. lapsi
Minervan / 33 / 1. lapsi
20.10.
karkki88/ 27 / 2.lapsi / EKKS
26.10.
Luna85 / 30 / 2.lapsi / Jorvi
vekara5 / 30 / 5. lapsi / SatKs
27.10.
marskie / 24 / 1. lapsi / TAYS
28.10.
kerttupetteri / 21 / 1.lapsi
29.10.
Anrai / 27 / 1. lapsi

Menetyksen kohdanneet ryhmäläiset:
_Henriikka_88
tintt@r@
Hetelmä16
Meowma
Haaveilija-31
Vagabonda
Theran
Catharin
Luppi
Iinaelina
Meaminnis
Riinanen
Kalabaliikki
Vauveli vanhalle
Rouva Pii Poo
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on rakenneultra ihan kesäkuun alussa. Vielä kuukauden päivät siis, mutta tällä viikolla on lääkärineuvola ja pääsee taas kuuntelemaan sydäntä.

marikkinen 17 + 0
Meillä on rakenneultra 6.6, mutta sitä ennen ei ole kuin yksi neuvola toukokuun lopulla.. Tää yksityinen mihin varasin, maksaa 60€, ja se kätilö siellä on aivan ihana tapaus ❤ Saapa itselle rauhallisemman mielen, nyt oon nähnyt hirveästi kaikenmaailman painajaisia. Unet on muutenkin tosi villejä!
 
nuppusuu, kiva että pääsette kurkkaamaan yhdessä :)

Mulla ei juuri ole tavallista kummempia unia ollut, mutta kuuden maissa uni loppuu itsestään. Herään kai tavallaan pissahätään, mutta se on ihan kätevää koska muuten kello soi 6.30 ja kuten varmaan suurin osa, inhoan herätyskellon ääntä. Näin "luonnollisesti" herääminen on kivempaa. Täytyy vain toivoa, että raskauden edetessä ei yöllä kovin paljon vessaravaamiset lisäänny.
 
Mulla oli alkuun vessassa ravaamista, mutta nyt tuntuu, että ei niin usein yöllä tarvi siihen herätä. Ehkäpä kohtu on noussut ylöspäin sen verran, ettei paina jatkuvasti rakkoa tms. Muuten unet on kyllä levottomia ja yleensä oon tosi aamu-uninen, ja nyt herään myöskin ennen kellonsoittoa.

Kuka se kirjoittikaan painon noususta? Mulla on noussut paino vähän liikaa, kun alun pahoinvointiin piti syödä koko ajan jotain. Neuvolan painoseuranta on kyllä niin ahdistavaa. Viimeksi olin just käynyt lounaalla kiinalaisessa ennen punnitusta ja senhän arvaa mitä puntari näytti :D

Toivottavasti muuten Mammamiinakin tulisit takaisin keskustelemaan, vaikka taisitkin jo listoilta poistua..
 
Huomenta! Ja kiva kun on uusi ajankohtainen - ja vilkas! ketju:)!

Joo, levottomia unia - yhdessä jo vaikutin, vahingossa, koko universumin tilaan - mitähän se merkitsee..:LOL:. Onneksi ei kuitenkaan painajaisia.

Minua vähän puolestaan rupesi huolestuttamaan, kun paino ei ole noussut kuukauteen ja mahakin on pieni. Aiemmin taisi turvotusta olla, kun oli vähän isompi, nyt ei meinaa huomatakaan.. tylsää(n). Pahoinvoidessa tosiaan kyllä paino nousi aika nopeasti, kun tuli syötyä koko ajan jotain.. Onneksi huomenna on mahdollisuus käydä kuuntelemassa sydänäänet ja rakenneultraankin enää vähän yli vko...

Joo, lisää vilkasta keskustelua ja uusia ja vanhoja keskustelijoita mukaan toivotaan!:)
 
Stellaria, sullahan oli eka raskaus, eikö? Mullakaan ei ekassa maha näkynyt ja painokin alkoi kertyä loppuvaiheessa - sitten kertyikin ihan kiitettävästi :D Toki olin silloin huomattavasti hoikemmassa kunnossa. Kakkosesta mulla tuli kaikkiaan 16kg, viimeiset kilot oli tiukassa saada pois. Nyt en uskalla edes ajatella kuinka paljon tulee, jo viime neuvolassa oli tullut 6 kg :oops:

Oletteko muuten jo ottaneet vakuutuksia vauvalle? Mä ajattelin, että voitaisiin hyödyntää se OP:n tarjous, pitää rakenneultran jälkeen ottaa yhteyttä pankkiin vakuutusasioissa. Ja toisaalta se lyhennysvapaakin asuntolainasta houkuttelisi, kun tietää äitiyspäivärahan olevan aika paljon palkkatuloja pienempi.. Ei tarvis ihan niin kituuttaa :D
 
Siirretääs vielä oikeaan ketjuun! :whistle:

Jospa minäkin koittaisin muutaman sanan kirjoittaa.

Kävin jokunen viikko sitten sokerirasituksessa ja paastoarvo olikin taas liian korkea. Myös kotimittauksissa paastoarvot yli raja-arvojen usein. Siksi laitettiin lähete äitipolille. Saa nähdä tuleeko aika ennen rakenneultraa vai siirretäänkö rakenneultra vain lääkärille kätilön sijaan. Ru 4 viikon päästä.

Mulla joka raskaudessa ollut radi, että sinänsä ei kyllä yllättänyt että samainen diagnoosi napsahti näin viidennelläkin kerralla! :D

Muutoin tasaista menoa. Pahoinvointi vähentynyt enkä ole pariin viikkoon tainnut oksentaa. Silloin tällöin kuvottaa ja tietyt tuoksut ja ruuat saa voimaan pahoin.

Olen koittanut liikkua mahdollisimman paljon mutta nyt on riesaksi sitten tulleet iki-ihanat liitoskivut. Oikea jalka ei tuon vupksi meinaa aina pitää ja kävelen nyt jo kuin ankka. :confused:
Lisäksi selkä tuntuu silloin tällöin vihoittelevan. Tuo selän kipuilu pelottaa koska viimeraskaudessa selkä meni vallan näillä viikoilla ja olin lähes vuoteen oma koko loppuraskauden. :(

Vekara ja viides villahousu 16+0
 
Vakuutuksista, minäkin bongasin tuon OP:n tarjouksen, ja ehkä tosiaan rakenneultran jälkeen voisi selvitteleminen olla ajankohtaista. Aiotaan jokin vakuutus ottaa.

Lääkärineuvola käyty, katsottiin verenpaine ja paino (mulla tullut tähän mennessä 3,2 kg, lähtöpainon perusteella ihan riittävästi) ja käytiin mun pari kysymystä selällään nukkumisesta ja sydämen hakkailusta varsinkin illalla. Sitten nopea ultraus, kaikki näytti olevan kunnossa. Mainitsi kohdunkaulan tilanteen katsomisesta ja totesi, että ei vielä tässä vaiheessa ole tarpeellista kurkistaa. 15 minuuttia ja ulos, eli ei tosiaan ollut mikään laaja terveystarkastus niin kuin olin jostakin lukenut :LOL:

marikkinen 17 + 2
 
Mitäs sanottiin selällään nukkumisesta? Muistan, että se oli jotenkin "ei hyvä", mutta huomaan öisin kääntyväni selälleen..

Kiva kuulla sinustakin vekara5! Mulla oli kakkosen kohdalla radi, mutta nyt ekassa sokerirasituksessa ei vielä arvot hälyytelleet. Seuraava on sitten rv 26.

Mä oon ollut taas jotenkin hirveän itkuinen, ihan outoa mulle. Toki oon tosi väsynytkin, kun mies on työreissulla ja esikoinen aloitti tänään oksentamaan, just kun olisi huomiselle ollut tiedossa kevätretki :( noh, näillä mennään!

Liikkeitä oon ollut tuntevani tänään vähän jo enemmän, mutta kun alkaa muka kuulostelemaan, niin enää ei tunnukaan! Musta tuntuu, etten ihan vielä uskalla nauttia ja uskoa että kaikki menis hyvin, esim kun päiväkotiin pitäisi ilmoitella syksyn hoidontarpeita, niin haluaisin lykätä sitäkin rakenneultran jälkeen vähintään..

Nuppusuu 17+6
 
Viimeksi muokattu:
Selällään nukkumisesta, nukahdan siis aina niin ja toki välillä yöllä nukun kyljelläni, mutta enimmäkseen selällään. Lääkäri sanoi, että sen kyllä tuntee sitten, kun ei ole enää hyvä. Kuulemma voi tulla huono ja jopa "kylmänhikinen" olo selällään, kun kohtu alkaa kasvaessaan painaa selän verisuonia. Jos oikein ymmärsin, niin tämä laskee äidin verenpainetta, mikä taas heikentää sikiön hapensaantia. Mutta tosiaan painotti, että sen pahan olon kyllä huomaa, joten uskallan kyllä edelleen ainakin toistaiseksi nukkua selällään.

Kyllä minäkin olen nyt varmuudella jo liikkeitä tuntenut, useampana päivänä peräkkäin. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: nuppusuu
Moikka pitkästä aikaa :)
Meillä nyt rv 17+5 ja kaikki on mennyt tosi hyvin <3
6.6 on meilläkin rakenne.. kääks kun jänskättää, et onko kaikki ok ja kumpi sieltä tulee !!!!!

Hei jos teillä tulee mieleen jotain merkityksellisiä pojan nimiä ni voitteko vihjasta? :) - kiitos-
Meillä siis yritystä oli takana ja aiemmin kohdunulkoinen, joten haluttais pojalle joku merkitysellinen toinen nimi. Tytölle ollaan keksitty jo :)

Aurinkoista päivää odottajat!
 
Moikka pitkästä aikaa :)
Meillä nyt rv 17+5 ja kaikki on mennyt tosi hyvin <3
6.6 on meilläkin rakenne.. kääks kun jänskättää, et onko kaikki ok ja kumpi sieltä tulee !!!!!

Hei jos teillä tulee mieleen jotain merkityksellisiä pojan nimiä ni voitteko vihjasta? :) - kiitos-
Meillä siis yritystä oli takana ja aiemmin kohdunulkoinen, joten haluttais pojalle joku merkitysellinen toinen nimi. Tytölle ollaan keksitty jo :)

Aurinkoista päivää odottajat!
Kiva kuulla sustakin! :) mä oon aina tykännyt vanhoista nimistä, jos esikoinen olis ollut poika niin olisi Onni ja kakkosen kohdalla vaihtoehtona oli Toivo. Nyt ei meinata keksiä pojan nimeä millään :censored: tytölle kyllä olisi jo valmiina..
 
Tuo on kyllä hankala miettiä, että mitä on lähipiirissä ja jos vaikka jostain kivasta nimestä tulee joku ikävä ihminen mieleen jne :D tytön nimi meillä tosiaan olis jo valmiina. Kahdella muullakin on aika perinteiset suomalaiset nimet ja niin tulis kolmannelle tytöllekin. Pojan nimestä ei vielä yhteisymmärrystä..

Onko teillä ollut repäisykipuja? Viime yönä käänsin kylkeä ilmeisesti liian vauhdikkaasti ja alavatsaan tuli viiltävä kipu, kesti ehkä minuutin ennen kuin helpotti.. Ikävä tunne!
 
Repäisykipuja, kyllä. Joka kerta säikäyttää mut onneksi menee nopeesti ohikin.
Rakenneultra vasta 8.6., sitä ennen lääkäri ens viikolla. Harjotussuppareita tullu jo ihan kiitettävästi, samoihin aikoihin alkoi aiemmissakin raskauksissa. Maha pullahti viime viikolla yhtäkkiä esiin niin että oli pakko kertoa tällä viikolla töissäkin, ihanasti otettiin uutinen vastaan :love:

Nimistä.. Pojalle ollaan melko varmasti keksitty toinen nimi. Tytölle olin jo aiemmin muka miettiny valmiiksi nimen mut nyt se ei enää kuulostakaan kivalta joten pakko keksiä jotain muuta(n)

Ei kai tässä taas ihmeempiä, suht hyvin menee mutta menköön :) Kesälomaan viel muuan viikko, sitä(kin) odotellessa.

tokkis84 + ihmetys 17+1
 
Ihanaa, perjantai!

Kun olin aikaisemmin huolissani mahan koosta (tai koottomuudesta), eipä olisi tarvinnut: tänään yksi työkaveri arvasi - ja luuli vielä, että olen kohta jäämässsä töistä pois, eli viimeisilläni.. eh:rolleyes:..

Olisi kyllä saanut pajastuminen vielä viikon odottaa, että rakenneultra olisi ohitse, samanlaiset epävarmat fiilikset kun teillä nuppusuu ja kerttupetteri, ei osaa vieläkään olla ihan iloinen ja luottavainen.. Liikkeitä onneksi on, mutta silti..

Nimistä: Aatos olisi minusta ihan ihana pojannimi (varsinkin kun tapasin kerran suloisen pikku Aatoksen) - semmoinen pikku ajatus, aatos.. mutta ei kuulemma käy meidän pojalle. Yhtään en tytönnimiä ole osannut edes miettiä, kun olen niin varma pojasta..:)

Rentouttavaa viikonloppua meille odottajille! Pääsisipä ja saisipa vielä jotain hemmottelua, sellainen tulisi vähän tarpeeseen..:geek:

Stellaria ja poikanen 19 + jotain
 
Aatos on myös minusta kaunis nimi, mutta mies on tyrmännyt sen(kin). Meillä on tytöillä molemmilla kutsumanimenä jotain perinteistä ja "omaa", toinen ja kolmas nimi sitten suvusta.

Liikkeitä.. Taas mennyt muutama päivä ettei ole oikein tuntunut:confused: toki tiiän, ettei niitä koko ajan tunnekaan, mutta huolettaahan se silti. Varsinkin, kun joka paikassa toitotetaan, että aiemmin raskaanaolleet tuntisivat ne vielä aiemmin. Pah.. Dopplerilla saan kuitenkin helposti sydänäänet kuuluviin. Maanantaina sitten ylimääräiseen ultraan(y)

Kerttupetteri, kiva kun teillä on saanut oikeasti keskustella neuvolassa! Musta tuntuu, että omat käynnit on aina olleet niin pikaisia ja neuvolan tädin kanssa ei kemiatkaan niin hyvin kohtaa, että haluaisin avautua - vaikka mielenpäällä välillä on paljonkin.. Rautaa kannattaa kyllä alkaa syömään, olo kohenee äkkiä! Tosin mulla esikoista odottaessa ei maha meinannut kestää mitään valmistetta :censored:

Sitten ällövaroitus! Onko muilla valkovuoto lisääntynyt? Juu tiedän senkin kuuluvan asiaan, mutta tuo on todella runsasta! :eek: Ja epämiellyttävää..

nuppusuu 18+2
 
Ultrassa käyty! Kolmas tyttö on meille tulossa, ultraaja oli täysin varma ja autuaasti neiti esitteli jalkoväliään ❤ Muuttui jotenkin paljon todellisemmaksi koko raskaus, pieni tyttö masuss kasvaa :love: kaikki oli muutenkin ok, sydän, aivot, jalat, selkäranka yms. Istukka on hyvällä paikalla yläosassa. Ai että on helpottunut olo! (Ja päänsärky kun jännitys purkaantuu :censored:)

nuppusuu ja tyttönen 18+4
 
  • Tykkää
Reactions: vekara5
Oi ihania uutisia nuppusuu!:love::love::love: :love:
Mulla ois viel pari viikkoa rakenneultraan. Emme halua tietää etukäteen sukupuolta mut voihan sitä yrittää vähän tihrustaa jos sattus ohimennen huomaamaan kumpi siellä lymyilee ;)
Liikkeet tuntuu jo päällekinpäin, hirveesti edenny tää raskaus lyhyessä ajassa. Ähky on jo nyt koko ajan vaikka maha ei viel kovin iso o_O
Salmiakkia tekee koko ajan mieli :D
Eipä täällä taas tän kummempia. Jään seuraileen lisää ru kuulumisiaa

Tokki84+ihmetys 17+5
 
  • Tykkää
Reactions: nuppusuu
Täälläkin vielä kolmisen viikkoa ultraan. Eilen luin apteekista saadusta vauvakirjasta tämän viikon kuulumisia ja vähän ultra-asiaa, siellä oli ainakin kahdessa eri kohdassa mainittu että rakenneultraa EI ole tarkoitettu sukupuolen selvittämiseen... No ei niin, lääketieteellinen tutkimushan se on, mutta toivottavasti ultraaja nyt kuitenkin tarjoutuisi sen kertomaan :love:

marikkinen 18 + 0
 
Minä täällä taas! :D herranjestas mitkä liitoskivut on ollu eilen ja tänään! Tuntuu kuin puukolla iskettäis häpyluuhun :sick: nämä muistan aiemmista raskauksista vasta loppumetreiltä..

Nukkuminen on ihan p*rseestä, hyvää asentoa on hankala löytää ja päivät menee ihan zombina.

Parempia vointeja muille! :ROFLMAO:

nuppusuu ja tyttönen 18+6
 
Piiiitkästä aikaa tänne tulee kirjoiteltua, oon viihtyny tuolla fb-ryhmässä viime aikoina:) Täytyy yrittää ryhdistäytyä.
Mulla onkin la siirtynyt 3.10, rakenneultra oli eilen, kaikki sen perusteella kunnossa ja tyttölupaus saatiin:) Mahakin alkaa jo kasvaa ja näkyäkin, hyvin helpolla oon kyllä tähän asti päässy, ei oo kummempia vaivoja ainakaan päivittäin:D Hyviä vointeja kaikille!!
miiula 20+3
 
Onnittelut Nuppusuu ja Miiula hyvistä ultrakuulumisista - ja muille jaksua odottamiseen - kyllä se päivä vielä tulee - kun siis pääsee sinne ultraan:).

Meillä se oli tänään, ja nyt olo on ihan hämmentynyt: meillekin on tulossa tyttö, vaikka niin varma olin pojasta..:rolleyes:. Jotenkin pitää asiat ajatella uusiksi ja uusia nimiäkin ruveta keksimään.. Mutta joo, pääasia tietysti, että kaikki olennaiset oli niinkuin pitää, tosin lisälyöntejä sydämessä, mutta ne hyvin luultavasti hyvänlaatuisia ja itsekseen poistuvia, joten en osaa siitäkään olla huolissaan. Ainakaan vielä..

Vaivojenkin suhteen olen päässyt onneksi aika helpolla, ainakin tänne asti. Välistä peiliin katsoessa tuntuu hassulta, että on niin iso maha..

Hyvää ja parempaa vointia kaikille:D

Stellaria ja tyttö-poikanen 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: nuppusuu

Yhteistyössä