Lokakuun lapsoset 2016

Lokakuisten kuulumisia voi seurata myös ketjussa:
http://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-2016-maaliskuussa.2471531/

Päivityspyynnöt muotoon:
nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala.

Kaikki tiedot ovat ehdottoman vapaaehtoisia ja listaan niitä laskettujen aikojen perusteella.

Plussanneita:

2.10.

Josmu / 23 / 2. lapsi / TAYS
3.10.
Kotikiss@ / 30 / 4. lapsi / KYS
Minlisi / 27 / 2. lapsi / OYS
Sophi4 / 24 / 1. lapsi / JS
maria080 / 37 vuotta / 2. Lapsi / Kättäri
4.10.
tyty86 / 29 / 3. lapsi / KYS
5.10.
homssunen / 31 / 1. lapsi / TYKS
cisne / 29 / 2. lapsi / PS
Naene / 33 / 2. lapsi / NKL
MammaMiina / 32 / 5.10./ 2. lapsi / KOS
Iinaelina / 34 / 2. lapsi
kolmasmuru / 24 / 3. Lapsi / LKS
6.10.
Cembalo / 26 / 2. lapsi
innasofia / 26 / 2. lapsi / TYKS
o0o / 40 / 2. lapsi / Jorvi
January Sky / 2. lapsi
Plussaplussa (22 v.) / 2. lapsi
miiula 27 / 2. lapsi / OYS
Meaminnis / 37 / 3. lapsi / PHKS
Nissu82 / 3. lapsi
7.10.
Pupelaattori / 37 / 3. lapsi / LPKS
Riinanen / 45 / 5. lapsi / TYKS/SATKS
9.10.
JoRa / 22 / 1. lapsi / K-SKS
Laura73 / 42 / 3. lapsi
Luppi / 26 / 2. lapsi
10.10.
Keinuhevonen95 / 1. lapsi
marsu88 / 27 / 2. lapsi / KYS
*mimosa* / 3. lapsi
Ceceli / 27 / 2. lapsi / PHKS
12.10.
Vauveli vanhalle / 37 / 1. lapsi
Neitikesäheinä93 / 23 / 2. lapsi
mymmelimyy80 / 35 / 2. lapsi / HUS
13.10.
EllaAdele / 26 / 1. lapsi / TAYS
Nippeli0 / 29 / 2. lapsi / KYS
nuppusuu / 32 / 3. lapsi / OYS
14.10.
Minzel / 25 / 1. lapsi / K-SKS
Annifrid / 30 / 2. lapsi / KOS
Kisukis / 27 / 1. lapsi / TAYS
15.10.
SahramiS / 33 / 2. lapsi
17.10.
Oxalis / 33 / 2. lapsi / TAYS
Viskula / 31 / 2. lapsi / Porvoo
18.10
Kiddi / 30 / 3. lapsi / PHKS
Pinjuska_1 / 25 / 1. lapsi / HUS
marikkinen / 1. lapsi
19.10.
Illantähti / 39 / 4. lapsi / Hyvinkään sairaala
CeNedra / 33 / 1. lapsi / TAYS
Ninjako / 31 / 2. lapsi / KOKS
20.10.
Auramuru / 27 / 3. lapsi
Lisbon / 31 / 3. lapsi / PKSSK
Sannikka1 / 31 / 2. lapsi / TYKS
puhuriina / 28 / 2. lapsi / K-SKS
21.10.
Poro91 / 24 / 2. lapsi
Poppis 75
hillosipuli33 / 2. lapsi / Jorvi
22.10.
mari1980 / 35 / 2. lapsi / OYS
23.10.
wbä / 28 / 2. lapsi / TAYS
CrazyHenLady / 3. lapsi / PHKS
viviankakkonen / 23 / 2. lapsi / OYS
Rouva Pii Poo / 37 / 1. lapsi / K-SKS
24.10.
Pinkiepie / 28 / 3. lapsi / KYS
Salapoliisitar / 29 / 1. lapsi
funny87 / 28 / 3. lapsi / TAYS
26.10.
Liljatan / 31 / 3. lapsi / VKS
27.10.
Luisa / 36 / 2. lapsi / Kättäri
28.10.
kerttupetteri / 21 / 1.lapsi
mimmu_/ 22 / 2. Laps/ VKS
30.10.
Susa123 / 34 / 4. lapsi / LKS
Tavallinen äiti / 38 / 6. lapsi / Tays
Aurora4 / 37 vuotta / 4. Lapsi / PKKS
31.10.
Merenaalto / 31 / 3. lapsi / K-HKS
Mrs.80 / 35 / 3. lapsi / PHKS

Päivä avoinna
Rima_89 / 26 / 3. lapsi / OYS
Kafi / 25 / 1. lapsi / PKKS
Sandymama / 24 / 1. lapsi / KOS / NKL
Hämy22 / 25 / 2. lapsi / OYS
Sarriina / 35 / 8. lapsi / OYS

Menetyksen kohdanneet ryhmässä
_Henriikka_88
tintt@r@
Hetelmä16
Meowma
Haaveilija-31
Vagabonda
Theran
Catharin
 
Viimeksi muokattu:
Kotikiss kivaa että on joku toinenkin kyssiläinen:p mä kanssa plussasin vasta ja kyssi olis se paikka missä pitäs lapsi sit ulos saada joskus(y) mä olen kaks aiempaani PKSSK:ssa synnyttäny joten mielelläni kuulisin kokemuksia täältä päin..oisko sulla suositella hyvää alkuraskauden ultrapaikkaa täällä?

Lisään tähän kohta aamullisen kuvan :whistle:
http://aijaa.com/Hy9xFw

tyty86/ ikä 29 (kesäkuussa jo 30:eek: )/LA 4.10.16 /3.lapsi Kys
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kotikiss@
Terve tyty86! Minun kaikki lapsethan ovat syntyneet KYS:ssä, mutta hauskintahan tässä on se ettei minulla ole kokemusta siitä uudesta naisten sairaalasta. Otettiin käyttöön muistaakseni vasta kesällä -15 kun edellinen lapseni syntyi jouluna -14. Pari kaveria on nyt synnyttänyt uudessa sairaalassa eikä heillä ainakaan ollut moitteita, eli luotto pelaa!

Itse olen nuo ultrat jättänyt kokonaan kunnallisen varaan ja tosiaan niitä oli tarjolla kolme (omassa neuvolassa ei ole ultralaitettan), plus ne kaksi ylimääräistä jotka otettiin synnärillä. Minun tuttuni ovat käyneet Terveystalolla, mieestäni hintataso oli kaikissa aika sama kun edellisen kerran tarkastin. 2014 odottajien ryhmästä muutama kävi 4D:ssä ihan Virossa saakka, tuolla hinnat olivat muistaakseni vain 70 € mikä sisälsi DVD:n. Eli melkeinpä kannattaa jo lähteä sinne jopa Savosta. :)
Kannattaa kyllä kysyä teidän omasta neuvolasta järjestyisikö sieltä ultra, todennäköisesti kyllä.
 
Mä neuvolaan eilen soitin ja siellä sanottiin että vain rv12 niskaturvotus ja rv20 rakenne tarjotaan..muut pitää itte kustantaa:eek: eli pakko toi rv7 ultra itte maksaa koska pitää saada mielenrauha tähän touhuun. Jokaisesta lapsesta oon käynyt noilla viikoilla kahtoo tilanteen:rolleyes:
 
Kotikissa kiva kun aloitit ryhmän! :)

Ei täälläkään ole kuin nuo kaksi ultraa, eli rv12 ja rv20. Neuvolassa ei ole ultralaitetta. Lähin mitä voi käyttää, taitaa olla viereisessä kaupungissa äitiyspolilla. :D Esikoisen aikaan käytiin yksityisellä rv8. Nyt en vielä tiedä mitä meinaan tuon suhteen tehdä jos niin pitkälle päästään.

Pitäis vissiin ruveta taas muistelemaan mitä sitä saakaan syödä ja mitä ei. :D Niin epätodellista!

Cembalo / 26 / LA 6.10. / 2. lapsi
 
Onko teillä muuten vanhemmat lapset syntyny mihin aikaan vuodesta? Mun esikoinen on kevään lapsi, joten olen miettiny miten pikkuvauva-aika eroaa edellisestä jo sen vuoksi, että viimeksi oli kesä ja nyt tulisi olemaan talvi. Millaisia kokemuksia?
 
Mä neuvolaan eilen soitin ja siellä sanottiin että vain rv12 niskaturvotus ja rv20 rakenne tarjotaan..muut pitää itte kustantaa:eek: eli pakko toi rv7 ultra itte maksaa koska pitää saada mielenrauha tähän touhuun. Jokaisesta lapsesta oon käynyt noilla viikoilla kahtoo tilanteen:rolleyes:
Mulla on aina ennen ollut niin sekainen kierto, että ovat tarkistaneet sen raskaudenkeston jo ihan silläkin. Toivottavasti saat ajan sekä mielenrauhan, jos ei terveyskeskuksen niin sitten yksityisen kautta. Varmaan viikko 6 jälkeen paras aika niin olisi jo sykekin nähtävillä?
 
Onko teillä muuten vanhemmat lapset syntyny mihin aikaan vuodesta? Mun esikoinen on kevään lapsi, joten olen miettiny miten pikkuvauva-aika eroaa edellisestä jo sen vuoksi, että viimeksi oli kesä ja nyt tulisi olemaan talvi. Millaisia kokemuksia?
Minulla pelkkiä talvivauvoja. Esikoinen Lokakuussa, keskimmäinen Tammikuussa ja kuopus Joulukuussa. Meille ei koskaan ole ollut talvi mikään ongelma. Viime talvenakin mentiin kävellen vaunuilla kerhoon alle 1kk ikäisestä (ei tosin ollut kylmä talvi tuolloin!). Ihan helppoa oli kun vain pisti myssyt päähän ja haalarin ja toppapussin kanssa koppaan, niin ei viimat paljon pientä kylmänneet. Nyt on jo paljon mutkikkaampaa pukemista kun on 1v. Kesävauvan kanssa varmaan huolettaisi se kuivuminen tai liika aurinko. :D
 
Määkin ilmoittaudun :)

Meillä tarjotaan kans vain kaksi ultraa... Täällä tosin ilmeisesti on jokin yksityinen pieni neuvola, jossa voisi käydä alkuraskauden ultrassa eikä maksaiskaan paljon mitään. Mää ehkä kuitenkin ootan sinne nt-ultraan asti :)
Edellisessä raskaudessa jouduin tosin muutaman kerran käymään äitipolilla seurannassa korkean verenpaineen takia ja siellä ultrasivat myös, toivon vaan, että nyt ei tulis tuota verenpaineongelmaa... Jouduin raskauden puolivälistä asti syömään lääkitystä siihen ja silti paineet oli liian korkeat.

Mun esikoinen syntyi huhtikuun alussa niin mua taas vähän jännittää talvipakkaset pienen vauvan kanssa :) Oulussa on nytkin ollut niin kylmä talvi ja tässä merenrannassa on vielä se viima päälle. Vaan kai siitä selviää kunhan vaan tarpeeksi toppaa :D

Minlisi/ 27/ la 3.10/ 2. lapsi/ OYS
 
  • Tykkää
Reactions: Kotikiss@
Heippa,

mäkin ilmottaudun mukaan! Näytänkin tällä hetkellä olevan ainoa, jolla ensimmäinen lapsi tulossa. Kaikki siis aivan uutta mulle, ja innolla otan kaikki mahdolliset vinkit ja ohjeet vastaan! :) Neuvolaankin toivon pääseväni mahdollisimman ajoissa, jotta saa kunnon ohjeistukset mm. ruokavalion suhteen. Pääsen kuitenkin vasta aikaisintaan perjantaina sinne soittelemaan, kun tullaan takaisin Suomeen. Täytyy myös tehdä perjantaina heti aamusta vielä digitesti, kun mies ei jostain syystä luota näihin espanjalaisiin raskaustesteihin, vaikka ihan selvä plussa siellä olikin :D

Tuosta synnytyssairaalasta en oo varma, mutta Espoossa ollaan kirjoilla, että eiköhän se Jorvi sitten ole.

Sophi4 / 24 / LA 3.10. / 1.lapsi / JS
 
  • Tykkää
Reactions: minlisi
Minulla pelkkiä talvivauvoja. Esikoinen Lokakuussa, keskimmäinen Tammikuussa ja kuopus Joulukuussa. Meille ei koskaan ole ollut talvi mikään ongelma. Viime talvenakin mentiin kävellen vaunuilla kerhoon alle 1kk ikäisestä (ei tosin ollut kylmä talvi tuolloin!). Ihan helppoa oli kun vain pisti myssyt päähän ja haalarin ja toppapussin kanssa koppaan, niin ei viimat paljon pientä kylmänneet. Nyt on jo paljon mutkikkaampaa pukemista kun on 1v. Kesävauvan kanssa varmaan huolettaisi se kuivuminen tai liika aurinko. :D
Mulla on melkein samat fiilikset kevätvauvan suhteen, että helppohan sitä oli "suojella" silloin vauvakesänä, mutta 1-vuotiaana ei ollutkaan enää niin helppoa pitää varjossa jne. :D Onneksi tuolle on aina tissi maistunut niin ei ole tarvinnu nesteistä huolehtia. No jos syksyvauva saadaan niin eiköhän se ihan kivasti suju senkin kanssa. :)

Sophi4 netistä löytyy se sama vältettävien ruoka-aineiden lista minkä neuvolastakin sitten saa. Ja eiköhän ne espanjalaiset testit ole ihan samoja kuin täällä myytävät. Tuskin näitä täällä tehdään. :D
 
Cembalo Jep netistä oon googlaillut niitä listoja, mutta ihana olisi, jos pääsisi vielä juttelemaan jonkun neuvolatädin kanssa, kun ei omasta lähipiiristänikään löydy paljoa lapsen saaneita äitini lisäksi :D Mikä olikin suurin syy tänne liittymiseeni, ihana saada jutella vauvajutuista joidenkin samassa tilanteessa/sen jo kokoeneiden kanssa :) Ja varmaan samoja testejä ovat, mutta sano se tolle miehelle, joka ei luota näiden espanjalaisten kyvykyytteen oikeastaan missään :D Kyllä oikein onnellisia ollaan molemmat tästä vauvasta, mutta tehdään se digitesti vielä mielenrauhan saamiseksi (veikkaan, että tuun tekemään muutenkin vielä aika monta testiä tässä lähiviikkoina, niin epätodelliselta asia vielä tuntuu :D)
 
  • Tykkää
Reactions: inasofia ja Cembalo
Minäkin tein esikoisen aikaan aikamoisen läjän testejä. Nytkin on jo ihan hyvä alku. :D Tähän mennessä mulla on 6 testiä kolmelta päivältä. :D Esikoisen aikaan lopetin siihen kun digi näytti "Raskaana 3+", eli raskausviikkoja oli 5+. :) Pistin just tänään noi mun esikoisen testit tuonne Hätähousuihin näytille ja vertailuksi mun nykyisiin testeihin... Hullun hommaa! :ROFLMAO::alien::cautious:
 
Oliko teillä jotain oireita? Mulla on sellainen menkkamainen olo alavatsalla. Farkut piti ottaa pois kun tuntui niin ikävälle. Toivottavasti tämä on tosissaan raskausoire eikä menkkojen enteilyä... Alaselkää vähän särkee. Pahoinvointi ei vielä ole yllättänyt. Nälkä on ehkä tavallista useammin ja silloin on saatava jotain suuhun HETI. :D
 
Ei kyllä ole niin minkäänlaista oiretta ollut, ehkäpä ne sieltä vielä tulevat. Edellinen raskaus oli jo vähän rääkkiä, alkuun just sitä pahoinvointia 3kk. Oli vaikeuksia salailla työnantajalta kun joka aamu selvisin töihin vasta kymmeneltä.
 
Mullakin oli edellisessä raskaudessa aika raju pahoinvointi. Katselin just raskauspäiväkirjaa, että oksentelu alkoi rv 5 ja vielä rv 28 oksensin. :D Mulla arvasi ainakin yksi työkaveri rv 7 ja ehkä joku muukin, mutta tämä oli ainoa joka kysyi ääneen. :)
 
Mulla alkoi oireet heti kiinnittymisestä ja tuntuu, että melkein kaikki mahdolliset on jo päällä, paitsi se ällötys. Kaikista inhottavinta on vatsan ihan kamala sekaisuus (tää oli kans edellisessä jo ennen plussaa), pelottaa edes lähteä kotoa ulos, kun koko ajan saa juosta vessaan. Jos tää menee niinkuin edellisen kanssa, tää kestää pari-kolme viikkoa ja vaihtuu lamauttavaan kuvotukseen :D

Menispä vähän nopeampaa nämä ekat viikot. Tekis mieli jo kunnolla uskaltaa suunnitella kaikkea vauvahömppää ja kasvatella mahaa :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Theran ja Cembalo
Piupula on toi kyllä aika tylsän näköinen... :( Mutta niin kauan kun ei ole menkkoja niin on toivoa! :)

minlisi
mitä kaikkea sulla on? Onko tää menkkatuntemus ihan tavallista? Edellisestä raskaudesta muistan että oli jotain alavatsatuntemuksia mutta en niin tarkkaan että millaisia ne oli. Järkyt repäisykivut tuli vähän myöhemmin.
 
Piupula on toi kyllä aika tylsän näköinen... :( Mutta niin kauan kun ei ole menkkoja niin on toivoa! :)

minlisi
mitä kaikkea sulla on? Onko tää menkkatuntemus ihan tavallista? Edellisestä raskaudesta muistan että oli jotain alavatsatuntemuksia mutta en niin tarkkaan että millaisia ne oli. Järkyt repäisykivut tuli vähän myöhemmin.
Joo ne menkkatuntemukset on ihan normaaleja! Tässä raskaudessa mulla on niitä aika lievinä ainakin tähän mennessä, mutta ekassa ne oli välillä ihan kamalan voimakkaita ja kesti useamman viikon! Alaselässä on kans ollu särkyä molemmissa.
Sit vaihtelevaa aristusta rinnoissa, nivelkipuja ja iskiaskipua, pitkän kävelylenkin jälkeen liitoskivut jalkovälissä, kamala nälkä, unettomuus, repäisykivut... Ja mun naama näyttää niinkö olisin sivellyt sitä jollain öljyllä :D

Ne menkkatuntemukset on muistaakseni kohdun laajenemisesta aiheutuvia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo ja Piupula
Mä varmaan taas kiroan tämän raskauden kun tulen odottajien sekaan. :D viimeksikin sai sitten häntä kopien välissä palaa takaisin kuumeilemaan. Mutta kun ei viitsi tuolla piinailijoita kiusata raskaus asioilla. Viimeksi sain valitusta asian tiimoilta. :D no mutta ilmeisesti LA 5 tai 6.10 kierto ollut aina vähän hämärä. Theran/37/4.lapsi/ ja en saa tätä nyt muutettua väreillä tai mitenkään järkevästi koska tabun mielestä enter on yliarvostettu. :D
 
Mulla tänään kauppareissulla niiin paljon yökötti kaikki hajut nenää:cautious::ninja::sick: huono olo meinaa tulla heti jos ei syö säännöllisesti..naamaan nousee helvetinmoista finnipaskaa:mad::LOL: pärstä on niin kapisen näkönen:ROFLMAO: apua! MÄ oon aina tienny kumpaa odotan ,esikosta olin varma että tyttö ja toisesta varma että poika. Nyt on tyttö sekä poika olo:eek::geek: tosiaan miehen puolella tuplia joten kauhulla tässä mietin asioita..:cautious:o_O mulla kun fysiikka ei kestä kahta lasta kyllä..sairastan nimittäin selkärankareumaa..joten tää odotus tulee olee helvetin hankala kun en voi saada enää lääkettä tähän:cry:(n) käyn normaalisti 6vk välein suonen sisäisissä hoidoissa sairaalassa jossa mulle laitetaan lääkettä että selviin taas seuraavat 6vk. Senkin takia toivon todella että ois vaan yks...ja henkisen hyvinvoinnin tiimoilta myös:LOL: varmaan kuolen unettomuuteen sit jos ois kaks ku ne syntys:D
 

Yhteistyössä