Maaliskuun muruset 2017 *Elokuussa*

LASKETUT AJAT MAALISKUU 2017

1.3.

tirpsiskookoo
JeneMaria
Ananas78

2.3.
Humpuuki
RiinaK.
0500542

3.3.
tolkku

4.3.
IirisL.

5.3.
Hepokatt1
{Anskutin}

6.3.
Hetelmä16

7.3.

8.3.
Zoile90
laala87

9.3.
Elviira79

10.3.
Jemppi
Nuoriäiti95

11.3.
Jepu85
Samuli03

12.3.

laapotti
Pintsu
Pioni86
Lumo85
vadelmapensas

13.3.
ihaa82
MirriX

14.3.
mukipukipuu
Neidon
vivannne

15.3.
-äiti91-
ÄippäVm82
mimaalla
LokkiJoonatan
Stuu91

16.3.
_Sarsu_
Gislie
marny
nepparinen

17.3.
Teepi
Kesälintu

18.3.

jonsulainen
Larbo79
Saga1983

19.3.
A2A

20.3.
Snowmamma82
KevätTähti

22.3.
Starflower
Pisku93
Sofi90
Missy80
Kristallitiara

23.3.
Mansikkavene

24.3.
Armadillo
Karkkipurkki
amarya

25.3.
Tiia91
tupuna08

26.3.

27.3.
Hoshiko
Alto
Babynumber3
-hansutin
Pipo-otus

29.3.
Lilintunen
Ensiäiti87
Saippo

30.3.

31.3.

Tipsy


Laskettuaika ei tiedossa?
miiisu
miia888
Susssutin
Baby2017
onnimuuli
Elviira79
bsoda
rapsuripsi
Jasminiittta
meew
Wivi
pallomasi90
Bhumi

Menetyksen kohdanneet:
Kevätunelma
Wanti
tupuna08
Pyllerölyllerö
minttumar


Salaiseen FB-ryhmään pääsee mukaan laittamalla kaveripyynnön Iiris Lee -nimiselle profiilille (profiilikuvassa sorsia poikasineen) ja kirjoittamalla viestiin tämän ketjun nimimerkki. Ryhmään ei oteta enää uusia jäseniä 24.8. Jälkeen.

Onnea Maaliskuiset ja lämpimästi tervetuloa <3
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille <3 :(
Itsellä nyt menossa n. 7+6 . Jotenkin kokoajan ollut olo että kaikki ei ole hyvin.. joku vaisto. En ole vielä osannut oikein nauttia raskaudesta pelon takia.
 
Voi kamala näitä keskenmenoja :( voimia kaikille joilla on mennyt kesken :(
Minuakin kyllä jännittää. Nyt rv 8+1 eikä oo ultraan tai mihinkään vielä päästy. En oo oikein uskaltanut nauttia vielä raskaudesta. Oon kyllä yrittänyt nauttia mutta se epävarmuus ottaa sina vallan... Ens viikolla neuvola. Jospa siellä ees kuunneltas sydänäänet :)
 
En oo vähään aikaan kirjoitellut tai lukenut täällä mitään. Pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille. :(

Mulla on nyt meneillään 6+3 ja olo on ollut melkoista vuoristorataa. Aamupahoinvointi alkoi neljä päivää sitten ja lisäksi mun on pakko syödä koko ajan jotain, mutta samalla ei tee juuri mitään mieli (lievästi sanottua.. suuri osa ruuista etoo pahasti :sick:). Ainoastaan piimä on takuuvarma tuote ja sitä sitten meneekin, samoin hedelmiä. Äskeinen kauppareissu oli mieleenpainuva kokemus, kun kaikki ympärillä sai vatsan kääntymään.
Lisäksi on ollut melko koviakin kipuja, jotka ilmeisesti liittyy kohdun kasvamiseen. Lyhyitä "kipukohtauksia", jotka menee niin nopeasti ohi että särkylääkkeitä on turha ottaa vaikka hoitaja sanoi, että voisi niitä kokeilla. Paino on pysynyt samana, eikä ole hirveästi turvottanutkaan, mutta tänään huomasin, että mun lempifarkut ei enää mahdu mukavasti kiinni, joten kai jotain kasvua on tuolla vatsan seudulla tapahtunut.

Ensi viikon torstaina on varhaisultra (joku aiemmassa ketjussa kyseli hintaa ja tämä maksaa 140 euroa). Ja viikko tuosta olisi ensimmäinen neuvolakäynti. Varhaisultra tietysti vähän jännittää, mutta yritän suhtautua asiaan rauhallisesti, vaikka vaikeaa tekee. Oon jo ehtinyt kiintyä tähän ja pahaa tekee ajatella, että jos onkin tuulimuna, vaikka todennäköisyydet onkin mun puolella.
 
Tänään taas pahoinvointia ilmassa. Ei erityisen pahaa, muttei tämä kyllä kivaakaan ole... Ehkä. Ehkäpä tässä vielä jotain toivoa on. Kolme päivää meni niin oireetta että heitin melkein kirveen kaivoon tämän raskauden suhteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Hoshiko
Hei! Liittyisin minäkin joukkoon - paljon kaikenlaista mielenpäällä kun kyseessä on meille kummallekin eka, asumme ulkomailla ja olen kaiken kukkuraksi vielä diabeetikkokin. :) Olis kiva kuulla millaisia ohjeita suomalaisesta neuvolasta saa ja vertailla niitä paikallisen lääkärin juttuihin. Laskettu aika olis 22.3.
 
Ihmettelin miksi ei tule ilmoitusta sähköpostiin keskustelusta, no eikai kun en ole tähän ketjuun mitään kirjoittanut :p

Tänään meillä varhaisultra, nyt jännitän enemmän kuin aiemmin.. Oireita on, jotkut voimakkaina, jotkut taas vähemmän, ja uskoisin kaiken olevan niinkuin pitääkin.

Nukuin viime yön tosi huonosti, heräilin vähän väliä kun olin selälläni ja alavatsa painoi. Ja jos satuin menemään mahalleni heräsin siihen että rinnat huutaa hoosiannaa.. (n)

Mites muilla näitä oireita?
 
Mulla on tasasentappava olo.. jatkuva etova? Olo... en jaksa siivota kotona ollenkaan.. normaalisti touhotan kokoajan. Ahdistaa tää kaaos kotona, mutta kun en vaan jaksa.
Mulla on tunnin päästä neuvola. Mies on töissä, joten sinne lähtee lapset mukaan... eli ei oo tulossa tästä reissusta mitään.
 
Julmettu väsymys täälläkin, jos nukun 10h niin yhdentoista maissa tekis jo mieli päikkäreille. :) Pieni kuvotus seuralaisena päivittäin ja rintoja aristaa - tosin on ne sitten kasvaneetkin jo melkein kuppikoon verran, mistä miehelle suuri ilo ja mulle ongelmia kun vaatteet kiristää vaikkakaan ei vatsanseudulta vielä.
 
:) Olis kiva kuulla millaisia ohjeita suomalaisesta neuvolasta saa ja vertailla niitä paikallisen lääkärin juttuihin.
Minäkin luen tarkasti vastaukset sinulle varsinkin jos joku osaa kertoa diabeteksen kanssa odottamisesta! Olisi kiva kuulla sinun kokemuksiasi odottamisesta diabeetikkona. Toisella isoista tytöistäni on ykköstyypin diabetes ja hän on kuin luotu suurperheen äidiksi tai luokanopeksi luonteen puolesta, kaikki pikkulapset rakastavat ja tottelevat häntä (y)Nytkin ihan omasta aloitteestaan viihdyttää pienintä ja minä saan hengähtää. Alan olla jo niin vanha (no odottajaksi) että vaikka olen raskaana itse, tämä on kyllä vika lapsi ja joskus mietin jo lapsenlapsia. Mietin että se tyttö minulle niitä todennäköisimmin antaa ja siksi kiinnostaa hankaloittaako diabetes raskaanaoloa paljonkin?

Oireistakin kysyttiin, en vieläkään käsitä etten ole oksentanut kertaakaan vaikka melkein kaikki yököttääkin. Jännään montako raskausviikkoa on mittarissa, vastaus lienee 6-8 mutta imetyksen takia pitkän ja epäsäännöllisen kierron takia en voi kuin odottaa ultraa.

Onko täällä ketään muuta joka imettää edelleen edellistä lastaan? Minulla on ollut kesäpuhteena päällä päivävieroitus, yövieroitusta en uskalla vielä ajatellakaan. Nuorimmainen täyttää syyskuussa 2, varasin eilen neuvola-ajan hänellekin samalla kun itselleni.
 
Täytyypä kommentoida tännekin että saa ilmoitukset käyttöön. Alkaa kohta helpottaa, kahden viikon päästä keskenmenoriski pienenee huomattavasti ja alkaa jo tuntumaan siltä että tämä tyyppi meinaa pysyä kyydissä! En ole hetkeäkään unohtanut olevani raskaana, mutta jotenkin asia on tuntunut vähän kaukaiselta vielä. Pahoinvointikin alkaa helpottamaan jo ainakin joinakin päivinä huomattavastikin. Vatsassa kuitenkin tuntuu että kohtu kasvaa, ihan oireettomana varmaan alkaisi pelkäämään että onko siellä enää ketään.
 
Ihanaa odotusaikaa kaikille!
Mä pidän peukut pystyssä, että kenenkään ei tarvitsisi poistua maaliskuusista.
Itse nyt täällä sairaalalla tyhjennyksessä.
Hirmu tyhmä järjestely. Synnytyssalien puolella ole tarkkailuhuoneessa.
Vastapäätä huonetta salit käytävällä.
Synnytysääniä (huutoa/karjuntaa) kuulunut ja vauvan ensiparkaisut paristi.
 
Nukuin viime yön tosi huonosti, heräilin vähän väliä kun olin selälläni ja alavatsa painoi. Ja jos satuin menemään mahalleni heräsin siihen että rinnat huutaa hoosiannaa.. (n)

Mites muilla näitä oireita?
Samaa täällä, tosin ollut jo viikon putkeen, joskin viime yö erityisen levoton, kun heräsin vessareissujen lisäksi kuvotukseen ja oli pakko käydä juomassa lasi piimää. Samanlaista dilemmaa siis asennon kanssa, kun selällään en tykkää nukkua, kyljillä kohtu tuntuu painavan ja vatsallaan on turha yrittää olla kauan tissien takia.

Tänään on ollut erityisen raskas päivä kuvotuksen kannalta, joka ei oo oikein mennyt pois koko päivänä. En oo saanut yrityksistä huolimatta syötyä kunnolla eli nyt heikottaa ja lisäksi väsyttää aivan törkeästi. Oli pakko lähteä töistä ajoissa (onneksi vapaat työajat), mutta harmittaa kun jouduin perumaan illan koiratreenit. Saa nähdä pääsenkö huomennakaan osallistumaan, mutta oma terveys edellä se on pakko mennä.
 
Ihanaa odotusaikaa kaikille!
Mä pidän peukut pystyssä, että kenenkään ei tarvitsisi poistua maaliskuusista.
Itse nyt täällä sairaalalla tyhjennyksessä.
Hirmu tyhmä järjestely. Synnytyssalien puolella ole tarkkailuhuoneessa.
Vastapäätä huonetta salit käytävällä.
Synnytysääniä (huutoa/karjuntaa) kuulunut ja vauvan ensiparkaisut paristi.
Voimia pyllerö, on kyllä typerästi sijoitettu nuo huoneet. Muutenkin henkisesti rankka kokemus johon ei soisi enempää stressitekijöitä:(
 
Eilen käytiin siellä varhaisultrassa ja kaikki oli juuri niinkuin pitää! (y) Nyt vaa toivovaa että mini pysyy mukana loppuu saakka..

Heräsin yöllä ja nyt aamulla kauheaan pahaanoloon! Niin paha että olis tehny mieli oksentaa mut ei kuitenkaa.. Nää oireet vaa tuntuu pahenevan mitä pidemmälle mennää..
 
Heippa!

Liittyisin tänne seuraanne jos passaa! :)
Olen seurannut tätä ketjua (myös siis heinäkuun puolella) alusta asti, mutta nyt vasta uskaltaudun itse mukaan!
Ensimmäistä pienokaista odottelen täällä!

Kävin viime viikolla varhaisultrassa ja siellä näytti kaikki hyvältä, pieni sydän siellä sykki ja hyvin kuului. Laskettu aika muuttui neljällä päivällä koosta katsottuna eli nyt olisi itten LA 16.3. Piti siis olla 12.3. Elikkäs nyt mennään 8+2 :)

Oireina ihan järjetön väsymys ja rinnat älyttömän kipeät. Myös ikävästi migreeni pahentunu nyt tosi paljon, joutunu olemaan melkein joka viikko pois töistä ton migreenin vuoks nyt alkuraskaudessa :/ huono olo on lähinnä vaan iltaisin ja harvakseltaan silloinkin.

Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille ja tsemppiä kaikille odotukseen :)
 
Olisi kiva kuulla sinun kokemuksiasi odottamisesta diabeetikkona. . . hankaloittaako diabetes raskaanaoloa paljonkin?
Ensireaktio sekä synnytyslääkäriltä että diabeteslääkäriltä oli hyvin rohkaiseva ja luottavainen. "Ykköstyypin diabeetikot saavat terveitä lapsia koko ajan!"

Tarkkana saa silti olla verensokerien kanssa. Oma hoitotasapainoni ei ennen raskautta ollut mikään ideaali ja sitä on nyt työstetty hartaasti kuntoon - pienikin sokereiden kohollaolo kun saattaa aiheuttaa komplikaatioita sekä itselle että vauvalle. Olen mittaillut sokereita 10-15 kertaa päivässä ja ollut todella tarkkana syömisten kanssa; raskaushormonit ja insuliini ilmeisesti pelleilevät jotain outoa keskenään ja se mikä toimi eilen hyvin ei välttämättä tänään annakaan samaa tulosta. Eli ehkä sitä kautta normaalia hankalampaa?

Mutta siis ehdottomasti ei ole mikään este lasten hankkimiselle.
 
Heippa kaikki! Pitkästä aikaa täällä, nyt aktivoidun, kun varhaisultrassa kaikki toistaiseksi ok❤ Käytiin keskiviikkona ja pieni sydän pumppasi hirmuisesti. Tänään viikkoja kasassa 7+0. Paha olo ja väsymys on ollut seurana viime viikon alusta alkaen... Toisaalta kiva, että jotain oireita on.

Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille! Jaksamista<3 Palailen myöhemmin uudelleen ajan kanssa:)
 
Mulla on ollut yllättävän hyvä olo! Huono olo on seurana aamupäivisin ja iltaisin mutta melko lievänä. Aikaisemmin olen ollut tässä vaiheessa jo valmis luovuttamaan kun olo on ollut niin kamala ;) meillä on kaksi poikaa niin tulisiko nyt sitten tyttö..:p Pitää oikein muistutella itselle että ollaan vasta näin alussa etten ala jo sisustamaan vauvalle :ROFLMAO: Väsyttää kylläkin mutta se ei ole lamaannuttavaa ainakaan vielä.. (y) Pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille.
 
Täällä on kans ollut pahoinvointia öisin ja aikaisin aamulla/aamuyöstä o_O niin että on häirinnyt nukkumista, tai tänään aamulla nousin kuudelta syömään jugurttia, kun oli niin heikko oli ja oksetti. Sitten se meni ohi ja nukuin yhteentoista.

Päivisin on sitten pääasiassa ihan normaali olo, kuin ei olisi raskaana ollenkaan. Hämmentävää. Kun olen toisaalta tosi epäuskoinen ja epäilen tuleeko tästäkään raskaudesta mitään. Tänään 7+5.
 
Täytyy muuten kehua Perhe-Artea, jossa käytiin varhaisultrassa! Käytiin Helsingissä ja hinta oli vain 84€. Ultraus oli kätilön tekemä ja tosi mukava kätilö olikin! Perhe-Arte on myös Lahdessa, jossa hinta on käsittääkseni vielä halvempi.

Pieniä sydämentykytyksiä aiheutti epäily kaksosista! Mutta lopulta selvisi, että pienellä näkyi jo napanuora, jossa oli myös syke. Kätilö sanoi, että se näkyy yleensä vasta viikolla 8, joten bebe oli edellä aikaansa..

Pahoinvoijat, mitä syötte/saatte alas? Itsellä menee tällä hetkellä vain hapankorput, enkä voi loputtomiin elää vain niillä... Jotain hyväksi havaittuja ruokia kaivattaisiin, vaikka mieliteot ovatkin jokaisella omat!
 
Täytyy muuten kehua Perhe-Artea, jossa käytiin varhaisultrassa! Käytiin Helsingissä ja hinta oli vain 84€. Ultraus oli kätilön tekemä ja tosi mukava kätilö olikin! Perhe-Arte on myös Lahdessa, jossa hinta on käsittääkseni vielä halvempi.

Pieniä sydämentykytyksiä aiheutti epäily kaksosista! Mutta lopulta selvisi, että pienellä näkyi jo napanuora, jossa oli myös syke. Kätilö sanoi, että se näkyy yleensä vasta viikolla 8, joten bebe oli edellä aikaansa..

Pahoinvoijat, mitä syötte/saatte alas? Itsellä menee tällä hetkellä vain hapankorput, enkä voi loputtomiin elää vain niillä... Jotain hyväksi havaittuja ruokia kaivattaisiin, vaikka mieliteot ovatkin jokaisella omat!
Piimä, kasvissosekeitot, hedelmät vaihtelevasti ja lihapiirakat :D Näistä vain kaksi ensimmäistä menee "takuuvarmasti", loput riippuu hetkestä. Piimä on ollut oikeasti pelastus, koska se menee alas vaikka kuinka yököttäisi ja tasoittaa vatsaa nopeasti.
Ehdottomat nounout on taas kaikki sokerinen (esim. mehut ja maustetut jogurtit), pastaruuat, ja pahin kaikista on paistetun rasvan haju. Mies teki itselleen kanaa tänään ja mä en voinut mennä keittiöön lainkaan ja olkkarissakin piti avata parvekkeen ovi.:sick:
Muilla oksetuksen aiheita?
 
Musta tuntuu, et kaikki oireet on kadonnut. (n) Ei oo nyt varmaan torstain jälkeen ollut mitään. Väsynyt mä oon ollut aina, vaikka nukkusin miten paljon, joten en nyt siihenkään voi luottaa. :p Paha olo on kokonaan poissa ja en oo huomannut mitään ihmeempää turvotustakaan. Vasta keskiviikkona on neuvola, pystyykö ne siellä mitenkään saamaan selville, onko siellä enää eloa? :unsure: Hirveen kalliita kun nuo ultratkin näköjään on ja jos mitään ei olekaan, niin ei sinnekään sit kannata mennä... Toisaalta ei ole kyllä kipujakaan tai verta tullut, mikä nyt varmaan ois seurausta keskenmenosta... :confused: Täytyy vaan jännätä ja ootella tulevaa! Ei tästä uskalla vielä tän takia kellekään kertoakaan eikö iloita.

Mut tsemppii kaikille ja toivotaan, et muut voi nauttia ja iloita! :love:
 

Yhteistyössä