Maaliskuun muruset <3 2016 Marraskuussa

Maaliskuun muruset <3 2016 Marraskuussa

28.2.
ninami /32v. / 2. lapsi / Kätilöopisto
Pygmi. / 37v. / 3. lapsi / KAKS

29.2.
Saraneito / 28v. / 2. lapsi /HYS
Kahava / 31v. / 3. lapsi / -

1.3.
Jenniäö / - / 1. lapsi / Kätilöopisto
Suskih /29v. / 2. lapsi / -
Marinaa / - / 1. lapsi / SEKS
ltt / - / 3.lapsi / -


2.3.
Mappe86. / 29v. / 1. lapsi. / K-SKS
escape / 36v. / 2. lapsi / KOKS

3.3.
Tuimatäti/ - / 4.lapsi / KYS
Minsuli / 34v. / 2.lapsi / KAKS
merikki /35v. / 1. lapsi / JS

4.3.
Andrea / 26v. / 2. lapsi / TAYS
Kevlarsoul/ 31v/ 2. lapsi / K-SKS

5.3.
Lumo83/32 /3.lapsi /Kätilöopisto
Yaya / 30v. / - / -


6.3.
tyttönen93/ 22v/ 1.lapsi/ la 6.3/ OAS

7.3.
Mimi_* / - / 2. lapsi / Kätilöopisto
uggla85 /30v. /1.lapsi /PS
Janisjoplin / 39v. / 4.lapsi / -
Tsirpa /33v/ 1.lapsi/KAKS/tyttölupaus

8.3.
jennimarika / 25v / 2.lapsi / LPKS
Nannal/ 20v. / 1. lapsi / OYS
maip / 39 / 2. lapsi / KOKS
Tropic / 28 / 2. Lapsi / Ulkomaat

9.3.
A_Kirri / 30v. / 2. lapsi / TYKS
Tada / 31v / 1.lapsi / -
Memmmy / 21v. / 1. lapsi / TAYS / tyttöolo

10.3.
Marikoo78/37/4. lapsi/K-SKS
Swan / 29v. /3lapsi /KOS?
Ihanamami / 33v. / 3.lapsi / Kätilöopisto
Selma144 / 29v. / 1.lapsi / KOS

11.3.
Mama38 / 37v. / 3. lapsi / -
ninzika / 28v./2.lapsi/phks

12.3.
MasuMyy/28/1.lapsi/SAS
laabla / 33v. / 2. lapsi / - / -

13.3.
Sweetzilla/ 35v./ 2. lapsi/ -
SuperX / - / 1. lapsi / KOS

14.3.
Pisamapeikko/32v/4.lapsi/MKS
milagro/25v. / 2.lapsi/ kättäri?/ tyttölupaus

15.3.
Keväthaave / 29v. / 4.lapsi / JS
Emppuli / 32v. /2. lapsi/ LPKS
katrinak / 28/ 1.lapsi / K-HKS

17.3.
Sebsu/- / 2. lapsi /KYS
Jembbba/- / 1.lapsi/KYS
Bambooo /- / 2.lapsi/ Tyks
Baghera /-/ 2.lapsi /Tays

18.3.
TimpuraH /25v. /2 lapsi /JS
Jekkulivekkuli / - / - /
OikunEikun/ -/ 4. lapsi/ EKKS
miumou / 33v./ 2. lapsi / KOS

20.3.
Wanti/ 30v./ - /OYS
Hattarapupu/ 25v / 3.lapsi / PS

21.3.
KyyneltenHymy/26. v/3.lapsi /PKKS
Maalismamma2016 / 24v / 1.lapsi / TAYS
Lili85 / - / - / TAYS
Carriina / 27 / 3.lapsi /K-HKS

22.3.
Iiv / 29v / 1. lapsi / K-SKS
MMK89 / - /1 lapsi/lks

23.3.
stua / 27v. / 1. lapsi / KYS
farmgirl13 / 34v / 3.lapsi / K_PKS

24.3.
Bubbus / 40v. / - / -
Hipsutin88/26v. / 3.lapsi/ PHKS/ poikalupaus
Tara / 31v /3 lapsi / EKKS
Sydänx3 /28 / 4.lapsi/-
Mymmeli_myy/24/1. ja 2. lapsi / KYS

25.3.
halla_/24 v/1. lapsi/TAYS

26.3.
hipmama / 23v / 1.lapsi / TAYS
Haaveilija@ / 20v. / 1.lapsi / -
*Louhi* / - / 2. lapsi / Kätilöopisto
Minea90 / 25v. / 2.lapsi / OYS
Titi-Uu16 / 25v. /1. lapsi/? Kättäri?

27.3.
TaimiT/ 30 v./ 3. lapsi/ SAS
Ironpumper84 /30v. / 2. lapsi / Kätilöopisto
Myttynen / 27v. / 2.lapsi / PKKS
Sindell / 22v./ 3. lapsi / TAYS
Unna1 / 32v. / 3.lapsi / KOS

28.3.
Miiuli07 / 30v. / 6. lapsi / -
Helemi81 /34v /3.lapsi/ -

29.3.
tsilinut / 33 / 3.lapsi / LKS
Mantzu_85 / 30v./ 1.lapsi / TYKS

30.3.
Magdalea / - / - / -
Läiti/32/2.lapsi/LS
Maja12/ 29v. / 4. lapsi
Lilow /21 / 1. lapsi / TYKS
Neppula / 33-v / 2.lapsi / K-SKS

31.3.
Pikkumuikkunen / 22v / 2. Lapsi / OYS
Ruskalehti / 21v. / 1. lapsi / OYS

Ilman LA:ta
Emmaoo / 29v. / 3. ja 4. lapsi / KOKS/Espanja
Tintsu-86 / - / 3. lapsi / Jorvi
Monsuliino / 32v / 2. Lapsi / TAYS

Yhteensä 78 odottajaa.

Menetyksen kohdanneet:
Ruusannuppu

Synnytyssairaalat
:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Päivityspyynnöt punaisella tai tummennetulla, kiitos.

Aiemmat pinot:
http://kaksplus.fi/threads/maaliskuun-muruset-2016-3-lokakuussa.2460468/
http://kaksplus.fi/threads/maaliskuun-muruset-2016-3-syyskuussa.2457892/
http://kaksplus.fi/threads/maaliskuun-muruset-2016-3-elokuussa.2455406/
http://kaksplus.fi/threads/maaliskuun-muruset-2016-3-heinaekuussa.2451282/
http://kaksplus.fi/threads/3-maaliskuun-muruset-kesaekuussa-3.2450382/
 
Viimeksi muokattu:
Kiva, kiitos saraneito! :)

Tosiaan, on jo marraskuu!! Tuntuu uskomattomalta miten nopeasti kesä vaihtui syksyyn ja nyt on jo "talvi" siis kuun puolesta vaikkei lunta ja pakkasta täällä etelässä näykään :D

Ihan outoa ajatella että pianhan se vuosikin vaihtuu ja sitten on jo maaliskuu ja vauvoja alkaa putkahtelemaan :love: ihanaa!

Mulla alkaa olla jo parempi fiilis kaikin puolin :) siis kun tätä ennen oli ne pahoinvoinnit ja muutekin jotenkin olin alamaissa. Nyt taas on helpompi hengittää. Ehkä tämä keskiraskaus sittenkin auttaa oloon :)

Vauveli potkii innokkaasti ja vihdoin mieskin sai tuntea potkut kun saatiin hetki omaa aikaa ja ehdittiin kuulostelemaan yhdessä <3

Joulua (ja veronpalautuksia!) odotellessa !

Milagro ja la bebe 21+0
 
Mukavaa marraskuuta myös täältä :)!

Me ollaan pikku hiljaa alettu kaivella jo löytyviä lastentarvikkeita ja -vaatteita ja laittaa valmiiksi pikkuveljen vaatekaappia. Kunhan äitiyspakkauksen raha tulee tilille, pääsen ostamaan vielä, mitä puuttuu. Jostain syystä vintiltä ei löytynyt yhtään ihan pieniä vaatteita, mutta toisaalta meillä esikoinen oli kesävauva, joten lyhythihaisilla bodeilla ei paljon käyttöä olisikaan. Esikoisen vaunut pitäisi vielä pestä ja pinnis kunnostaa, uutena pitäisi ostaa turvakaukalo, seisomalauta vaunuihin, rintareppu ja sitteri.

Muuten tänne kuuluu lähinnä työkiirettä ja päivät menee ohi vauhdilla. Oma olo alkaa olla jo nyt tosi tuhti, mutta eiköhän tämä tästä...
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Jänskättää!
Huomenna saapi tietää (ehkä) kumpi sieltä on tulossa mallia vilpertti. Niin on vauhdikas tämä, että vko 17 olen tuntenut liikkeet selvästi ja mies päällepäin. Enkä ole mikkää erityislaiha. Jotenkin poikaolo mutta tyttömallin maha. Miäs sanoo että poika, mie että tyttö. :D

Kivut kovat, mahan kovettumista päivittäin. Liikunta jäänyt minimiin, mitä nyt pyöräilen parhaimmillaan 4 lapsen kanssa, joista 3 kyydissä, että ei silti sitä kevyintä osaa vaan tehhä (eikä pysty).

Mut saa lissää listalle!
En saa väritettyä tätä.
Carriina/ 27 / 3. Lapsi / k-hks

Nyt ois tasan 20 poks!:)
 
  • Tykkää
Reactions: saraneito
Morjensta kaikille!

Täällä kans liikkeet tuntuu jo välillä vatsan päältä! Siinä missä esikoinen liikuskeli rauhallisesti ja saattoi kokonaan lopettaa, kun vatsan päälle laittoin jotain, tämä monottaa vastaan. :D Onpa siis jännä nähdä millainen persoona sieltä olisi putkahtaakseen. Jännä myös, miten erilaisia pienokaiset ovat jo vatsavaiheessa. Taitaa olla astetta kipakampi kuin aikaisempi tapaus.

Toisen odottaminen on jotenkin vielä ihanampaa kuin esikoisen. Ensinnäkin aika kulkee edes piirun verran nopeammin kun on paljon muutakin tekemistä, -vaikka maaliskuu tuntuukin olevan hävyttömän kaukana. Toisekseen tämä odotus on alun haasteita lukuun ottamatta kulkenut toistaiseksi paljon helpommin kuin esikoisen. Silloin olin suurimman osan aikaa joko riskiodottaja istukan vuoksi tai liikuntakiellossa liian aikaisten supistusten takia.

Mites muut toisen tai useamman odottajat? Miten raskaudet ovat eronneet toisistaan? Onko nyt helpompaa vai vaikeampaa?

Entä he, jotka ovat myös kokeneet keskenmenon tai paljon surullisempaa, kohtukuoleman? Oletteko pystyneet jo nauttimaan tästä raskaudesta? Itse alan olla osittain rauhallisemmin mielin, mutta silti välillä pelko menetyksestä jäytää edelleen ja toisinaan painajaisetkin piinaavat. Samaten voimakkaat supistukset säikäyttävät. Ajattelen, että tässäkö tämä nyt sitten olikin? Onneksi kipeätkin supistukset (joita on onneksi harvakseltaan!) menevät nopeasti levolla ohi.

Torstaina on rakenneultra. Jos edelleen kaikki näyttää lupaavalta, voisin sulle ihana kevlarsoul laittaa viestiä fb-ryhmästä. :)
 
huomenta kaikille.

Toista odottaessa
totta mitä sanoit että aika menee jotenkin nopeammin. Itsellä se tosin johtuu myös siitä että elämäntilanne aivan täysin erilainen ekan kanssa kuin nyt. Nyt töissä olevana viikot menee vauhdilla töiden ja harrastusten parissa, eikä raskautta niin aina tunnu miettivän. Enemmän sitä etenee juuri noiden eri käyntien kautta sekä nyt tässä näiden työkuvioiden selvitysten kanssa. Tänään tapaan pääluottamusmiestä ja nähdään mitä hän sanoo tilanteesta. Olen kyllä jotenkin jo väsähtänyt tähän tilanteeseen ja toisaalta ei tunnu kivalta että jos pitää jostain paikasta taistella ja sitten sen jälkeen tulla vielä töihin positiivisilla fiiliksillä.. Ehkä pitää soittaa Kelaan ja pyytää että voisiko sittenkin ajatella sitä varhennettua.. ;)

Keskenmenosta
sekin ehkä tässä ajatuksissa ollut ja vaikuttanut odotuksen fiiliksiin. Kun keskenmenosta meillä kesti se aika lailla vuosi ennen kuin tärppäsi niin kyllähän sitä pitkään oli sellainen olo, että voiko nyt oikeasti tärpätä ja kestääköhän tämä ja vaikka kävi ekassa ultrassakin niin sitä oli jotenkin että okei, vauva on tuossa mutta jossain taka-ajatuksissa että kauankohan tämä kestää. ei jotenkin uskalla luottaa siihen hyvään lopputulokseen. Toki nyt kun aikaa tässä mennyt ja ns kriittiset viikot jo hyvin takana, on toki luottavaisemmin mielin.
Ehkä sitä jotenkin pystyy rauhoittumaan ja valmistautumaan tähän sitten vasta kun monet asiat jotenkin asettuu aloilleen. Tää työkuvio, siihen liittyvät muut kytkökset, asunto ei mitenkään vähäisimpänä stressin tekijänä yms.. Paljon mielen päällä. Toisaalta odotan kyllä jo sitä loma aikaa ja jos nyt käy kuten minulle töissä sanottu että pitää lomapäivät käyttää ennen työsuhteen loppua, kun on ok että toimisto on kiinni, niin lomani taitaa alkaa jo tuossa 5 ja puolen viikon päästä.. :) että juu.

raskaus muuten menee ihan hyvin ja tuntemuksia, jotain potkuja yms kyllä tuntuu ihan tarpeeksi.. ja myös liikkumisvaivaa on, vaikka onneksi nyt syksyllä ei työn puitteissa ole tarvinnut niiiin paljoa kulkea. mutta huomannut että nää vaivat ovat alkaneet vaivata aikaisemmin kuin ensimmäisestä. Hänestä selvisin melko loppuun saakka suht hyvin.

hmm. taas tuli tarinaa vaikka ajattelin että lyhkäisesti tässä kirjoitan.. mutta niin sitä tulee purettua tänne ajatuksia taas.. ;)

mukavaa keskiviikkoa jokaiselle!

saraneito ja rv 23+2
 
Heippa :)

Pitkästä aikaa :)

Tänään oli synnytyspelkopoli käynti, joka vastoin odotuksia muuttui myös iloisena yllärinä RU:ksi. Kaikki kunnossa ja pieni PIPPELI siellä vilkkui :love::love::love:
eli meille on tulossa kahden tytön jatkeeksi poika maaliskuussa :love:
Uudenvuoden aattona sype-polille uudelleen ja sitten rv. 36 synnytystapa arvioon.. Siellä myös päätetään käynnistyspäivä rv. 38vkon jälkeen. Mulla synnytykset olleet niin nopeita niin tämä kolmas sitten käynnistetään :)

Kaikki sujunut hyvin. Liikkeet tuntuu päivittäin. Haastetta tuo tää 15.11 1v täyttävä typynen... meinaa iltaisin supistella ja oon ihan loppu varsinkin miehen iltavuoroina...

Palaan myöhemmin lukemaan muiden viestit :) Kiva kuulla kuulumisia :)

Hipsutin ja toukka 19+6 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: saraneito
Saraneito juu huomasin et la unohtui, 21.3 on laskettuna aikana (leikataan toki 2 vkoa aiemmin).

No jaa. Kyä tää kolmosen odotus on mennyt nopeiten. Johtuu työstäkin tosin.

Rakenneultrassa ihana päätään raapiva ja peukkua imevä, vilkas vesseli! Kellit ojossa joka käänteessä :)
 
  • Tykkää
Reactions: saraneito
Heippa! Pitkästä aikaa! Ihania kuulumisia ultrassa ollut monella :)! Minulla olisi ensi maanantaina ultra ja kova jännitys on päällä! Jokos joku on uskaltanut hankkia tuleville pikkuisille jotain? :)

19+1
 
Hei kaikille! Jo marraskuu koittanut :)

Meillä poika samanlainen kuin Louhin vauva, heti monottaa vastaan kun vatsan päälle mitään laittaa :D saas nähä millainen tyyppi sieltä putkahtaa :love:

Mitään en oo uskaltanu vauvalle ostaa, oon ehkä liiankin taikauskoinen. Mut tuossa vuodenvaihteen jälkeen alennusmyynneistä aattelin sit täydentää vaatekaapin lapsoselle.

Meilläkin oli keskenmeno toukokuussa. Raskauduin heti uudestaan ja ei ole kyllä uskaltanut täysin siemauksin nauttia tästä raskaudesta. Koko raskauden on ollu ihmeellisiä verenvuotoja, joille ei oo syytä löytyny (n) Mut nyt sen verran helpottaa omaa mieltä, kun kaveri on vilkas liikkumaan!

Mä oon miettiny varhennettua äitiyslomaa, hmmm... liekö kannattava juttu? Tässä kun opiskelut loppuu tämn kuun lopussa, niin töitä pitäis löytää 1-2kk!! Ja kuka ottaa niin lyhyeksi aikaaa töihin o_O

Noh, toivotaan ja luotetaan siihen, että asioilla on tapana järjestyä!

Minsuli ja poitsu 22+6
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Mä eilen juuri hain varhennettua äitiyslomaa. Mulla juurikin työ loppuu joulukuun lopussa. Oli lupaus jatkosta mutta ei enää. yllätys yllätys. ja luottamusmieskin sanoi että hae se varhennettu, kävi miten kävi. (Aiemmin Kela itse sitä ehdotti, mutta sanoin että eiii suinkaan, teen töitä.. )Tilanne tässä vielä työn alla. Ja tosiaan heti tammikuusta alkaisi sitten varhennettu. Tosin työt loppuu jo ennen joulukuun puolta väliä kun lomatkin täytyy pitää ennen työsuhteen loppumista.
Tuntuu hurjalta että enää joku 5 vkoa töitä, niin sitten tää parin vuoden työskentely täällä on ohi. Eniten kyllä mietin että miten ihmeessä saan ajan kulumaan.. Stressaan sit enemmän viel kaikkea asunnon löytämistä ja muuta vastaavaa. Mutta oon jouluihminen, tykkään laitella joulujuttuja ja semmosta niin onpahan aikaa sitten siihen.. pitää nähdä nää positiiviset asiat :)

saraneito ja rv 23+3
 
Heips, täällä uusi kirjoittelija. Mitähän tähän edes osaisi laittaa.. Mä olen teidän ketjua käynyt silloin tällöin lukemassa, mutta kouluhommat vie niin paljon aikaa, ettei ole oikein kerennyt perehtyä mihinkään.

Meille on tulossa 7.3 tyttövauva :love: 1. lapsi ja mulla on ikää 33v ja synnäri on KAKS.

Vieläkin välillä tosin huolettaa, että onkohan nyt hyvä aika tehdä lapsia, kun opiskelen ja miehelläkin työt menee miten sattuu, mutta uskotaan ja toivotaan, että nuo talousasiat tästä helpottavat. Ei oikein iän puolesta enää voisi odotella niitä parempia talousaikoja. Meillä kuitenkin toiveissa olisi saada 2 lasta enkä nyt ihan 40 vuotias haluaisi olla lapsia saadessa. Ja meillä tämänkin aikaan saamisessa meni kauan, voisi olla ettei vanhempana enää onnistuisikaan ollenkaan.

Tämä raskaus on mennyt aivan todella helposti. Alussa, juuri sopivasti kesätöissä, olin aivan kuoleman väsynyt ja pahoinvoiva. Siihen auttoi vähän pahoinvointirannekkeet. Mutta joskus 3kk päästä nuo olot onneksi loppuivat, eikä väsymyskään enää pahemmin vaivaa. Välillä tosin herään yöllä ihme aikaan, enkä saa enää unta. En edes herää pissahätään vaan muutenvaan. Toki siinä yleensä sit joutuu pissallakin käymään. Se vähä rassaa, kun nuo heräilyt on niinä öinä, kun seuraavana päivänä on aikainen herätys. Ilmeisesti jotenkin se vaikuttaakin heräilyyn. Oksentaa ei ole tarvinnut kertaakaan(y)

Mulla on tuo maha kasvanut hirmuisesti. Oon pitkä ja hoikka ja toivoin, että maha jäisi just pituuden takia pieneksi, mutta ei. Nyt 22+1 SF-mitta oli 20, eli ylärajalla mennään. Painoa on tullut 7-8 kg ja jos tätä tahtia jatkuu, niin reippaasti yli 12kg menee. Oma äiti sai aina sen 12kg raskauksista, niin toivoin sen olevan sama mullakin. Ruokahalu on hyvä ja appelsiineihin tulee yleensä himo, mutta myös suklaa ja jäätelö maistuu ihan entiseen malliin. Mitään ruokarajoitteita ei ole todellakaan tullut.

Liitoskipuja on nyt tullut ihan kamalia. Meillä on iso koira ja muutenkin kävelen joka paikkaan, kun pyöräily ei tunnu enää hyvältä, ja pidemmän kävelyn jälkeen tuntuu ettei jalkoja saa nostettua enää minnekään niiden jäätävien kipujen takia :( Kävin äitiysjoogassa ja siellä vähän opeteltiin noita lonkan avauksia, pitäis vaan jaksaa niitä täällä kotonakin harjoittaa, kun tuo kurssi jo loppui.

Hankintoja ei olla tehty oikein yhtään. Siskolta saan tyttö vaatteita, joten niitä ei tarvi onneksi ostella :) vaunuja oon nyt katellut ja Emmaljungat on varmaan meille passelit, kun varmaan tulee tuolla maastossa lenkkeiltyä ja kaupassa käytyä. Käytettynä varmaan ostetaan kaikki muut paitsi turvaistuin. Eiku niin otin vauvavakuutuksen jo ja äitiyspakkauksen tilasin tänään.

Ohhoh, tulihan tekstiä :LOL: Pitää nyt yrittää vähän käydä täällä useammin, kun ehkä alkaa tuolla koulussakin helpottaa(y)

Tsirpa + tiitinen 22+3
 
Pakko vielä hehkuttaa.
Sain viestin puhelimeen että paketti tullut, mietin että voiko olla. Onkohan se.

Kävinpä hakemassa ja laatikosta päätellen tuli äitiyspakkaus perille. Että pointsit Kelalle. (y)Viikossa tehty päätös ( tai se tehtiin samana päivänä) ja pakkaus tullut perille. Ei ainakaan ole ollut ruuhkaa siellä päässä.. :)
Tiedänpä mitä minä teen illalla.. hihi.


saraneito ja vauva 23+3
 
Oho, pitäisiköhän huomenna tsempata ja saada haettua ne Kelan hommat. Luulin jotenkin, että äitiyspakkauksen tulossa kestää vähintään kuukausi. No olishan se kiva joululahjaksi jos kestää, mut kuva jos tulee nopsaa.

Isyyspakkauksen sain valmiiksi ja ajattelin antaa isänpäivänä.

Tänään tyyppi on ollut todella aktiivinen. Jopa tanssitunnilla möyrysi vaikka yleensä nukkuu aina kun itse oon liikenteessä.

Keskiviikkona neuvolassa muuten kaikki ok, mutta hemoglobiini liian matala, joten pitää alkaa syödä rautaa. Syke oli 160, (tyttö?), painoa tullut 300g/vko. Sf mittaa ei mitattu mikä on vähän kummallista. Myös sokerirasituksen pitäisi mennä lähiviikkoina.

Mä oon miehen mielestä tehnyt jo ihan liikaa hankintoja. Vaatteita, kestovaippoja, kantoliinoja ja tänään tuli baby björnin sitteri. Sentään melkein kaiken käytettynä.

23+0
 
huomenta,

pikaisesti näpyttelen että tosiaan, äitiyspakkaus oli.
Oli kiva tutkailla vaatteita ja muita. Vaikka monessa paikassa puhuttu ja keskusteluissa nähty että puhutaan kuinka poikamaisia on, mutta itse ajattelin että kyllä melko hyvin kaikki menee sekä tytölle tai pojalle. Ehkä se on siinä että ajattelee tytölle enemmän pinkin ja violetin sävyjä sekä semmoisia herttaisia eri vaaleansävyisiä että voi olla vaikea mieltää niitä molemmille. Mutta itselle tuli ainakin sellainen olo että sopii sitten kummalle vaan.
Meillähän ei saatu virallista tyttölupausta, mutta ei ainakaan mitään uloketta silloin nähty että kuka tietää, mahdollisuudet vielä kumpaankin.. :)

Mullakin isyyspakkaus odottaa viimeistelyä, ehkä huomenna kun mies töissä niin on sitten valmis annettavaksi sunnuntaina.
Nyt jos töitä aloittelisi.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

saraneito ja 23+4
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Ihan saada teiltä vertaistukea kokemuksiin ja huoliin. :)

Meillä muuten väläytellään töissä yt:n alkamista ja pitäisi jaksaa selvittää liitosta oikeusturva. Totta kai paksuna oleva kannattaisi siivota ensimmäiseksi ulos jos se vain on mahdollista. En ole vielä kertonut, mutta pitäisiköhän kertoa jo ennen kuin virallistetaan yt:n alkaminen? Ehkä laitan esimiehelle huomenna sähköpostia vaikka harmittaakin. Olisin mieluummin odottanut vielä muutaman viikon, jotta 23 rv:a olisi täynnä.

Eilen oli rakenneultra. Mun pieni ja pippurinen poikkeuksellisesti nukkua möllötti koko tutkimuksen ajan, vaikka yleensä pistetään jalalla koreasti ja monotetaan jos hänen rauhaansa suvaitaan häiritä. Kaikki rakenteet kunnossa ja koko vastaa täsmälleen viikkoja. Seuraava aika onkin sitten kuun lopussa neuvolaan, jolloin kirjoitetaan raskaustodistus. Pakko kai se on kohta päättää ottaako äp:n vai rahan! Apua! En osaa tehdä päätöstä! :p

p.s. Kevlarsoul, laitoin sinulle viestiä. :)
 
Huh, onneksi alkoi viikonloppu! Me ollaan oltu koko perhe kipeinä ja muutaman tunnin yöunien jälkeen ei meinaa oikein pää enää duunissa pelata :(. Neuvolassa selvisi myös, että hb on 108, joten ei ihme, että väsyttää muutenkin. Rautaa pitäisi käydä hakemassa. Tällä viikolla piipahdin myös lääkärissä supistusten ja paineentunteen takia, mutta paikat olivat edelleen kiinteät ja kohdunkaula ok...

...mutta kiitos paineentunteen, olen nyt saanut vaivakseni peräpukaman x2. Mulla ei ole ummetusta eikä muitakaan noihin johtavia vaivoja, ainoastaan tämä vauva. Sama siis esikoisesta, mutta silloin peräpukama ilmestyi joskus viikolla 35 ja nyt siis jo kymmenen viikkoa aiemmin :(. Olen ehkä maailman pinnallisin, mutta masentaa ja olo on tosi iljettävä ja tosi epämukavakin :(. Hoh-hoijaa. Olenko ainoa, jolla raskauden heku on lähinnä näitä noloja ja inhottavia vaivoja?!?

Että kivat viikonloput muille ;)!
 
Mukavaa sunnuntaita ja isänpäivää maaliskuiset! :)

Itse oon tällä hetkellä työttömänä ja kotona tämän kohta 1v kanssa. Lirissä ollaan jos joku päättää haluta mut töihin, ku ei oo hoitopaikkaa :ROFLMAO::LOL: työkkärissä ollaan oltu aktiivisia, töitä haettu urakalla...

Lastentarvikkeista.. Vaatteita saan pojalle kierrosta kummitytön äidiltä ja kattoo myöhemmin kuinka paljon pitää itse hankkia :) Sitterit, sängyt, kaukalot jne.. on tämän tirpan jäljiltä onneksi tallessa :) EN ota pakkausta tästä vauvasta.

Alaselkä ja iskias(issias, mikäsenyton!!?) on alkanut jo vaivaamaan melko usein. Sängyssä nukkuessa on jo jalkojen välissä oltava tyyny/peitto..Muuten ei tuu mitään...
Iltaisin myös tulee kivuttomia suppareita ja paineentunnetta (tarkistettiin silloin keskiviikkona paikat, oli ok... ) Meinaa tuo tytsy viedä mehut musta iltaisin kun on hyvinkin MENEVÄ.. saa nähdä mitä tää on parin kuukauden päästä... :alien::ninja::LOL:

Onko teillä tullut mielitekoa ruuan suhteen?
Itselle ei meinaa kunnon ruoka maistua, mut silti pitää säännöllisesti syödä, ettei ala heikottaa...Oon viimesen pari kk eläny leivällä, hedelmillä, pienellä määrällä herkkuja ja salaateilla...

Hipsutin
 
Mieliteot vaihtelevat aina toisinaan. Just nyt voisin syödä vain jälkiuuniruisleipää jossa pitää ehdottomasti olla päällä hunajabroilerleikkelettä. Normaalisti en syö todellakaan leikkeleitä, tai lihaa juuri muutenkaan. Kookos maistuu ja nougat pähkinöillä... Oudoin himo on kuitenkin tupakka! Ei, en polta enkä ole satunnaista viihderöksyttelyä lukuun ottamatta ikinä tupakoinut. Nyt nuuskuttelen ihan kaula pitkänä jos kuljen jonkun korsteenin ohi. Suu ihan vettyy kun ajattelee filtteriä ja sen läpi tulevaa ihanaa savua. Argh! Tietenkään en aio tälle mielihalulle antaa periksi, mutta riivaava se on!

Paino on varmaan noussut hävyttömän paljon ja pakko ryhdistäytyä. Alkuraskaudesta en voinut sietää suklaata ja nyt sitä pitää saada päivittäin. :( Mulla on kohta raskausdiabetes, norsusyndrooma ja obeesiklinikan puhelinnumero jos en saa taltutettua tätä makeanhimoa. Eskoisesta en voinut sietää makeaa raskausaikana. Nyt en muuta tekisikään kuin vetäisi karkkia. Tai viinirypäleitä. Tai suorastaan nuuskaisi kaakaota ellei mitään muuta ole saatavilla.

Liitoskivut alkoivat eilen töissä. Kiireinen ja raskas seisomatyö, kävelyä ja kumartelua, tavaroiden nostelua. Täytyy varustautua panadolilla ja puputtaa sitä, että kestää jotenkin. Nyt vasta 20+1, joten piiiitkä aika olisi äitiyslomaan. :( Kipu on kuitenkin inhottavan kovaa juilimista.

Muuten täällä kaikki hyvin. <3 Pikkuinen liikkuu ahkerasti ja polskuttelee menemään koko kohdun mitalta. :)
 
Hei, mukavaa Isänpäivän iltaa kaikille.

Viikonloppu meni mukavasti, vaikkakin kaikki pukkukrampit ja olot vaivasikin, sekä osittain tuo uhmaikäinenkin antoi osansa. Mut eilinen ja tää päivä meni juhlissa. Eilen oman iskän pyöreitä ja tänään tätä tän perheen iskää. Sain antaa isyyspakkauksen ja tykkäs tosi kovasti. Apteekista löysin vau.fi oppaan missä osio äidille, mutta myös isälle niistä viikoista. Kerrotaan miten ymmärtää mua paremmin yms ;)

*Louhi*, periaatteessa tarvitsee kertoa 2kk ennen äitiysloman alkua työnantajalle. On sit itsestä kiinni miten haluaa toimia. Välillä mietin että mitä jos en olisi kertonut hyvissä ajoin, olisiko tilanne eri mutta mun työyhteisö niin pieni että no, koin että parempi kertoa. Mutjoo, ihan mikä itsestä tuntuu hyvältä. Itellä kuukausi töitä, sit alkaakin jo loma. Vuosilomaa 3vkoa ja sit äitiysloma..

Mieliteot, no joo se vaihtelee. Tulee välil herkuteltua, mut välil semmosia kausia et tekee mieli ruisleipää yms mitä ei Kauheesti meillä syyä.

Nyt lepään, iski tänään päänsärky ja huono olo. Mietin onkohan tulossa vatsatauti vai muuten vaan huono olo. No, vauva liikkuu normaalisti joten siel kaikki ok.

Tsemppiä alkavaan viikkoon. Mul huomenna vaihtuu viikot. Jee.


Saraneito ja rv 23+6
 
Saraneito: Kerroin pomolle jo työpaikalla. Kuitenkin kivempi ehkä näin, kuin sitten vasta kun kerrotaan henkilöstösaneerausten alkavan. Tuntui jotenkin reilummalta. Työkavereille kerron sitten kun on sopiva hetki.
...ainoa vaan, että johtuen alkuraskauden "keskenmenosta" (joka sitten paljastuikin muuksi), ehdin sanoa aiemmin etten odota lasta. No, voinpahan ihan rehellisesti sanoa, että hän on hieman yllätysvauva. :p
 
Jep, tekee niin kuin itse parhaaksi kokee. Ja nyt viikkoja jo tosi paljon. Että suht turvallisilla vesillä sen suhteen.

Ja mullekin oma iskä sanoi että kyllä yleensä rehellisyys on hyvästä, vaikka jossain tilanteessa voi tuntua huonolta idealta mutta loppupeleissä kuitenkin kannattaa :)

uusi viikko täällä, hulina töissä mutta piti nyt käydä kurkkaamassa täälläkin..

saraneito ja tänään 24+0!
 

Yhteistyössä