Marraskuun Mussukat ♡ *Heinäkuussa

Marraskuun Mussukoiden Lasketutajat :

Paikkaansa etsii:
Ruusukimppu
Kenke/28v/2.lapsi/PS
Beeh
Muru16
ekakertaa/34v./1.lapsi la?
-minttu-/25v./3.lapsi la?
ansquu/31v/1.lapsi/KOS

30.10

Mimmu222/30v./2.lapsi/TAYS

1.11

Reona84/2.lapsi/HYS
Helmi_/2.lapsi/

3.11
Jemppu123/18v/1.lapsi/
Oinas86/1.lapsi/
EliSah/2.lapsi/K-HKS
Sarriina/35v/8.lapsi/OYS
Piiu87/29v/2.lapsi/KYS

4.11
Jansku-89/27v/4.lapsi/
Annapalaa/29v./1.lapsi/

5.11

Jasmina20/
Chaninas/20v/1.lapsi/TYKS
Hanri5/5.lapsi/OAS
Pioni85/ 1.lapsi/ LA 5.11

6.11
Marskie/1.lapsi / TAYS

7.11
Marsu16/32v/3.lapsi/

8.11

Kattamarika/34v/3.lapsi/
Katni/21v/2.lapsi/TYKS
Elohiiri82/

9.11

Miamar1/31v./3.lapsi/

10.11

Anu84/4.lapsi
Almandiini75/40v/5.lapsi/Kättäri
Helmiäinen80/2.lapsi
Mirot/2.lapsi/NKL tyttölupaus

11.11

Nemelia/31v./2.lapsi/KYS Poikalupaus
.Helmiina/24v./1.lapsi/
Breeze/31v./3.lapsi/k-pks/oas

12.11

Paperinaru/26v/1.lapsi/
Autumn/25v./1.lapsi
Ansquu/1.lapsi
Emla/1.lapsi
Nessu87/28v/2.lapsi/K-PKS tyttölupaus
Kopskops /

13.11

Lopsis/34v./2.lapsi/TYKS
Marsikka/33v./2.lapsi/TYKS

14.11
Nempsu87/1.lapsi

15.11

Pinkki Myy/35v./Kaksoset/NKL
KasKummaa/31v./2.lapsi/OYS
Eviane/34v./2.lapsi/JS

16.11

Maicy/27v./2.lapsi/OYS
Eepos/41v./2.lapsi/lUlkomaat
Kolmas<3/29v./3.lapsi
Sorel/32v./3lapsi/KOS

17.11

Juna/29v/3.lapsi/SATKS
Eeema/1.lapsi

18.11
Lumiponi/25v./2.lapsi
L4isk4m4to/32v./3.lapsi/SeKS

19.11

Mamma086/4.lapsi
Flowergirl/34v/2.lapsi
Tytski87/29v./1.yht.lapsi/K-PKS

21.11

Unelmoida/1.lapsi
jennii--/ 21.11 / 25v / 2.lapsi/ HYS

22.11

Mamma14/16/24v./2.lapsi/KOS
Hulmur/23v./3.lapsi/TAYS

23.11

Vauvahaaveita/4.lapsi/OYS
Kukkakuu/25v./2.lapsi

24.11

Heartlove/2.lapsi
Pyllerö90/26v./2.lapsi/KYS tai KAKS

25.11
Nopnop/24v./2.lapsi/OYS poikalupaus

26.11
Plussamamma/29v./
Mandari/40v/3.lapsi
Memilia/33v./4.lapsi/KOKS
Jenanie/2.lapsi/TYKS
Peikko86/30v/2.lapsi/LPKS

27.11
:)LaRa
Siggy1986/30v./3.lapsi/LS

28.11

Mangoss/32v./4.lapsi
Plussamamma/29v./1.lapsi/K-SKS
Sipulityttö/38v./2.lapsi/KOS
Lotta1
Mylittlegirl 2. lapsi/Tyks poikalupaus

29.11
Rockinen/37v./3.lapsi/PS

30.11

Pikkumami85/6.lapsi
Madaam/34v./3.lapsi
Mmamitar/23v./1.lapsi/K-SKS
Massukas/24v/2.lapsi/TAYS
Pikku nelonen/27v./5.lapsi/TYKS
milppe/22v/1.lapsi/LA 30.11/K-SKS poikalupaus

1.12
Browneyedgirl
Truuly/38v./2.lapsi/KY

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Kertokaa tosiaan erikseen että haluatteko listaan lupaus merkintää.en ominpäin viitsi kirjottaa :)

Onko muilla välil semmost inhottavaa paineen tunnet alavatsalla ? Hitto ku en yhtään muista viime raskaudest oliko tämmöst tunnetta. Kipuja ei oo. Kauhtarinoita oon toki kerenny lukea ennen aikasesta synnytyksest sun muusta .... :sick: tuskin siitä kyse mut...
Istuminen etenkin tuntuu usein hyvin epämukavalta :S

Vähänkö mulla oli eilen badass olo ku valvoin yöllä yhteen :LOL::LOL::LOL: oon niin usein menny nukkuun siinä 22:00 mut nyt saanu vähä energiaa että jaksanu kattoo myöhempään leffoja,ja nyt kun noi oitnb uudet jaksotkin tuli näytille :) nojoo hyvät yöt kaikille
 
Moikka! :) mites ihmisillä menee? Se ois puoliväli meillä menossa, hurjaa miten nopeaa aika menee!
Joku kyseli aiemmin, että miltä harjoitussupistukset tuntuvat, sama kiinnostaisi minuakin.
Täällä vauva liikkuu kovasti, mieskin tunsi yksi ilta kädellä liikkeet mahan päältä. :) olo on jo aika "raskaana oleva", vilkkaan työpäivän (olen työpäivän jalkojen päällä ja kävelen paljon) jälkeen olen hyvin väsynyt, selkä kipeä ja välillä jopa vatsa kipeä. Mahallakin on jo kokoa. :D ai niin ja huomenna rakenneultraan! :)
 
Ihan hyvin mitä nyt pikku vsivoja välil mut silleen perushyvin mennyt :) täälä ollu aika hiljasta mut ymmärtäähän tuon ku kesä ja pitääki olla enempi pois somesta ;) harjotus suppareis Maha menee sellaseks oudoks ja kovaks,mutta kivutonta.Vaikee selittää mut tuntuu kuitenkin yleensä epämukavalta ... mulla tainnu noit harjotus suppareita sit olla täs viime päivinä? :unsure: en oo ensi synnyttäjä mut vähän päässy unohtuu aikasemman raskauden tuntemukset,mut ei kyl esikoist ootelles ollu täs vaihees tämmösii harkka supistuksia ,en ainkaan huomannut. Oon 2 päivää ollu pääasias himas ja makoillu niin helpottunu. Suppareist voi selkäkin tulla kipeäks mut ei kaikilla.
 
Onko muilla ollu semmosia kuukautiskiputyyppisiä kipuja alamahalla? Mulla on ollu jo parin viikon ajan, etenkin töissä ollessa ja työpäivän jälkeen ( mulla fyysisesti raskas työ) ja pari kertaa sen vuoks oon käynyt neuvollassaki tarkistuksessa. Ihan semmoset kivut niinku kuulautiset ois alkamassa ja säyeilee oikein koko alavatsalle, ei oo kuitenkaan ollu mitään mahan kovuutta havaittavissa. No aiemmin mulle on sanottu, että ne on vaan normaaleja kohdun kasvukipuja, mutta tänään yks th sanoi, että kyllä ne menkkatuntemukset on supistuksia ja niitähän ei oo hyvä vielä näillä viikoilla olla. Nyt oon ihan sekasin että kumpiako nää kivut nyt sitte on. Eli onko muilla kokemusta? :) nyt oon ollu saikulla pari päivää ja vähän pelottaaa, että miten sitä jaksaa töissä loppuun asti.

Emla rv 22+4
 
Minullakin on jonkun verran "kuukautiskipuja", ehkä varsinkin juuri raskaan työpäivän jälkeen. Onko sinulla Emla mahdollista jakaa hieman työtehtäviä niin ettet joudu kaikkein raskaimpia tekemään/nostelemaan? Itse olen tehnyt niin ja olo on kyllä helpottanut! Se on vain ehkä mielelle hankalampaa, luopua joistain tehtävistä jotka mieluusti tekisi itse. :(
Meille lupailtiin eilen poikaa. :) ja kaikki siis muutenkin vaikutti ultrassa normaalilta, vauva viikkoa isompi kuin laskujen mukaan, muttei enää tässä vaiheessa muuta laskettua aikaa. Hieman piti käydä myös vauvanvaateostoksilla alennusmyynneissä ultran jälkeen.. ;)
 
Heippa. Täällä lomaillaan ja nautitaan kesästä,vieläkö tulisi niitä lämpimiä päiviä lisää ni kaikki ois hyvin. :)
Minustakin kuulostaa nuo emlan kokemat kivut ja tuntemukset ihan supistuksilta ja koska ovat kipeitäkin niin parempi varmaan ottaa nyt rauhallisesti. :unsure: harjoitussupistukset ovat minulla tuntuneet aina mahan kovettumisena ihan pinkeeksi ja se jo tuntuu niin epämiellyttävältä et joutuu pysähtymään esim lenkillä ollessa. Mut kipua niiden aikana ei ole ollut.
Torstaina neuvola, sitä odotellessa :) silloin saan varmaan sen raskaus todistuksen joka toimitetaan Kelaan äitiyspäivärahaa varten.

Hanri+baby 22+3
 
Heippa! Kyselin niistä harjoitussupistuksista aiemmin juurikin siksi, että minulla on ollut jo raskausviikosta 19 alkaen menkkamaisia kipuja koko alavatsalla muttei mahan kovettumista. Terveydenhoitaja ja kätilö olivat sitä mieltä, että ne olisivat harj.supistuksia, kun taas lääkäri meinasi kasvukipuja. Ota tässä nyt selvää mitä ovat! Kaiken kukkuraksi ne tulevat ja menevät miten sattuu, eivät siis liity välttämättä rasitukseen. Itseäni hirvittää, että joutuuko tässä sänkypotilaaksi vielä ennen mittaa.. :( Muutoin olo on pääasiassa ollut viime viikot mitä mainioin! Ei väsymystä, turvotusta, ummetusta -mitään. Vain noita "menkkakipuja" ja vähän kiristelyn tunnetta mahan kasvaessa.

Ei muuten mene enää kauaa, kun viimeinen kolmannes alkaa (y)
 
Milläs viikoilla sitä äityis pakettia saikaan hakea? Harmittaa kyllä vähän se että on niin poikamainen paketti ja tyttö tuloss,a mutta oon sen kuitenkin aatellut ottaa...

Tääläkin satanu jo monta päivää. Mut eipä se oo kauheesti mua haitannu,ulkoa tultiin esikoisen kans lammikoista hyppimäst :)

Mahakin tosiaan kasvanu hyvin,liikkeitä tuntuu oikeen reippaasti. Mä en oo vieläkään ostanu yhtään mitään vauvalle :'D alkuun aattelin että ostan sit ku sukupuoli tiedossa niin helpompi valkata vaatetta ,mut nyt kun tyttö tulee ,niin taidan alkuun vaan kaivaa esikoisen vanhat vaatteet läpi ja katsoo sit tarviiko mitä lisäks ostaa. Kyllä vaan säästyy huomattava määrä rahaa kun ei tarvi vaunuja,pinnistä ym ostaa ainoastaan pikku juttuja :) ja tietää mitä turhuuksia ei edes tarvi ostaa...niin turhia juttuja tuli ostettuu esikoiselle jota ikään käytetty kuten sänkymobile :oops: ...se kapistus ollu muuta kun tiellä kun vauvaa sänkyyn kannettiin, ja se helkkarin sama rasittava pimputus jota kukaan ei jaksanu kuunnella :LOL:

Mut uuden sitterin haluan,semmosen värisevän. Kuulemma hyvä nukuttaa sellaseen ku tarvi kiikuttaa ite koko aikaa.
 
Noista harjoitussupistuksista ja kivuliaista supistuksista tuli mieleen et kannattaa kuunnella itseään ja omia tuntemuksia eikä uskoa neuvolatädin sanaan et mitä ne on.
Mulla supistukset olivat selkäkipua kun odotin esikoista ja ne alkoivat viikolla 16. Neuvolassa sanoivat olevan si-nivelen kipua ja liitoskipuja, liikuntaa ja normaalia elämistä vaan. Rv 25 koitti ja löysin itseni sairaalasta vuodelevosta ja koko aikainen selkäkipu oli koko ajan ollut supistuksia jotka Myös kypsyttivät paikkoja. Niinpä nyt tässä raskaudessa olen pyrkinyt siihen että kun supistuksia tuntuu niin lepään ja ne menee ohi. Mulla supistuksia tulee stressistä, väsyneenä, rasituksesta, kovalla tuolilla tai lattialla istumisesta ja yöllä huonosta asennosta
 
Neuvolasta saa sen todistuksen että on ollut 154pvää raskaana ja sit voi hakea äitiyspakkausta, eikös se näin menny? Itsellä se tässä kohta puolin ja neuvola-aika sovittiin tuonne heinäkuun viimeselle viikolle :)

Mulla taitaa tulla myös noita harjotussupistuksia välillä, maha menee kovaksi ja epämukavaksi. Aikasemmissa raskauksissa ei ole ollut tällaista ollenkaan, ihan uutta mulle :ninja: Kova on riehumaan tämä pikkunen, kaveriniki halus kokeilla viikonloppuna mahaani ja eiköhän sieltä potkastu takas :ROFLMAO: Oli kaveri ihan onnesta soikee :LOL: Vieläku sais tuon miehen kokemaan toisen potkut, vielä ei ole onnistuttu :)

Viikon päästä pääsee kurkkimaan että kukas se siellä masussa asustelee :love: Hänen huoneensa rupee olemaan vaatekaappia/ lipastoa vaille valmis. On niin iso huone että näyttää hyvin tyhjältä vaikka kaikki olennainen löytyy :LOL:

Sais vähän vähemmän sataa jotta vois käydä lenkillä kastumatta läpimäräksi. Nytku ei oo enää töissä niin ei tuu liikuttua pahemmin ollenkaan, ja sehän nyt ei oo hyvä tuollai painonkaan kannalta vaikka kui terveellisesti söis...

Laiskis & pikkukaveri rv20+6 :love:
 
Minulla aamulla oli neuvola ja sain sen todistuksen, viimestää 2 kk ennen laskettua aikaa pitää hakea niitä kelan juttuja. Vielä en jaksanut täytellä niitä ku siinäkin menee oma aikansa. Neuvolassa kaikki hyvin paitsi hb laskenut sen verran et rautaa saa ja joutuu alkaa syömään. Tuttua hommaa mulle ku loppua kohden joutunut edellisissäki syömään jopa 2-3 tbl päivässä.
 
Tänään pitkäat aikaa aurinkoista! Kävin pitkäst aikaakunnon kävelyllä ja hitto ku noi jalat menee kyl ihan muussiks ku pitkiä matkoja kulkee . Nyt ku miettiny niin eipä tässä enään kauaa oo marraskuuhun ,kesä tuppaa meneen aina nopeesti :) selkä särkyä mulla on vähänväliä enempi tai vähempi,pitää kai ottaa neuvolas puheeks. Oon tukivöistä kuullu niin hyvää kun huonoo mut jos joku muut niksit auttas...
 
Onnea vauvis hyvistä ultrakuulumisista. Melko hiljaisena tää meidän porukka täällä mut onhan nyt kesä ja kaikilla parempaakin tekemistä. :ROFLMAO: jospa tää syksyä kohti taas aktivoituis. Itelläkää ei mitää uutta. Nyt nautitaan oireettomasta keskiraskaudesta ja kasvatetaan mahaa. :love: mitäpä muille kuuluu?

Hanri ja baby 23+5
 
Rakenneultrassa tänään käyty ja selkäähän siellä vaan suostuttiin näyttämään niin saatiin uusi aika kuukauden päähän :) Kyllähän nyt kaikki saatiin näkyviin, mutta kätilö sano että kattotaan ny uudestaan kuukauden päästä kun toinen on kasvanu ja toivottavasti ei näytä meille vaa selkää :LOL: Sukupuolestakaan ei vielä mitään sanottu. Painoarvio 450gr ja muutenkin vastasi viikkojaan.

Päätä särkee niin että tekis mieli olla pimeessä hiljasessa huoneessa..

Laiskis & pikkukaveri rv 21+6 :love:
 
Mä uskon kans että kesän vuoks hiljasta täälä,ja ihan ymmärrettävää :)

Mä olin eilen neuvolasda ja ei oltu millään saada kunnolla sydänääniä kuuluviin ku se hääräs ja touhus niin paljon,piti asentoa vaihtaa kolmesti siinä sängyllä ennenku n.täri sai kunnon äänet kuunneltavaks . Veikkas kans samaa sydänäänten perusteellä että ois tyttö:love: sain sieltä tuli vyön lainaks mutta en kyllä saa kun epämukavan olon se päällä ,enkä koe että tukee mitenkään:unsure: jos ei selkäkivut ala hellittää niin elokuus lääkärille ,toinen käynti on kun pitää verikokeet ottaa,oon siis reesus negatiivinen jonka vuoks pitää se tarkistus tehä.

Täälä ollu kuuma! Mä inhoon hellettä .koko aika paskanen ja limanen olo :sick:

Mietin yks päivä että jos mulle ei ois tullu km joulukuussa niin mulla ois nyt tullu/tulossa heinäkuun vauva :) mut mun mielestä asiat meni niinkuin piti,tästä marraskuisesta tulee se meille tarkoitettu vauva :love::)
 
Oon viihtynyt enemmän tuolla facebookin puolella mutta täytyy tännekin välillä päivitellä kuulumisia. Tänään oli siis rakenneultra ja siellä kaikki täysin mallillaan, saatiin myös tietää että poika sieltä olisi hyvinkin varmasti tulossa (esitteli vehkeitään siihen malliin ettei jäänyt epäselväksi :D). Saa siis ainakin minun tietojen perään laittaa että poikalupaus!

milppe ja mini rv20+2
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!
Minä en kyllä voi sanoa keskiraskautta kovin ihanaksi. Liitoskivut on välillä aivan hirveät! Tuntuu että töissä ei paljoakaan voi tehdä niin jo tuntuu.. :( Eilen meinasin myös pyörtyä kun käytiin kaupungilla. Ihan sumeni jo silmissä, mutta kerkesin istumaan ennen kuin taju ois lähteny niin helpotti. verenpaaineet ja hempat on ollut kyllä hyvät ja olin syöny ja juonukkin mielestäni riittävästi, että en tiedä mistä johtui.. Närästyskin on jo alkanut, esikoista odottaessa oli vasta ihan viimesillä viikoilla tämä riesa. Onneksi enää viiko töitä niin alkaa kesäloma! (y)

Mutta vauva liikkuu kovasti. :) Rakenneultra on vihdoin ja viimein maanantaina. Kovasti olen jo nimiä miettinyt, vaikkei sukupuolesta olekaan hajua. Mies ei ole suoraan vielä kelpuuttanut mitään, mutta eiköhän me yhteisymmärrykseen päästä. :)

nopnop ja sammakko 21+0 POKS!!
 
Mulla tulee varmasti oleen taas vääntöä lapsen isänkaa noista nimistä. Sitten ärsyttää niin saatanasti ku herra välil heittää läpällä typeriä nimiä, ja siis semmosia niin varmoja EI valintoja,mitä se ei itekkään oikeesti tahtois. Sit ku ite ehotan jotain niin "ei tuo käy mulle ku sullekkaan ei käyny hildegard hillevi" :cautious::mad: ja herra on 35v ... välil ottaa niin päähän noi sen lapselliset läpät. sit sitä "ei vielä mikään kiire" ,ei olekkaan kiire mut haluisin kyt kuitenkin sitä nimeä miettiä ja laittaa jonkun nimen jos tarve hätäkasteelle tulee... nimen päätös tietysti vasta syntymän jälkeen.

Noh tänään rv 23 :) kovasti potkii niin että ihan vatsanpäältäkin näkyy . Tota närästystä mäkin pelkään,mullakin oli loppu vaihees ja oli vielä joulu aaton aikaa ja ihan kamalaa! Ei auttanu mikään!:confused:
 
Ei ole sitä ihanaa keskiraskauden aikaa näkynyt täälläkään. Jatkuvasti tulee lisää vaivoja. :( uusimpana ihon kova kuivuminen ja kutina, varsinkin kainaloista ja mahan sivuilta! Liekkö supistuksetkin alkaneet, touhukkaina päivinä mahaan käy ja tuntuu hyvin epämiellyttävältä ja maha muuttuu alhaalta ihan kovaksi. Sitten sellainen vaiva, että ylämaha rintojen alta on välillä tosi kipeä, ihan kuin iho olisi niin hellänä että kosketuskin käy. Vähän tuntuu myös turvonneelta siitä kohtaa. Maha on jo aika iso, voiko johtua vatsalihasten liikkumisesta? Onko muilla tällaista vaivaa? Menipä valittamiseksi.. :|
 
Moikka!

Ei vois sanoa että täälläkään sitä ihanaa keskiraskautta vietetään..

Sairaslomalle jäin äippälomaan asti, ei tällä selällä ja mahalla enää hoitotyössä pysty olemaan. Omaan tahtiin kun saapi puuhastella niin pärjääpi kyllä :) Verenpaineet ja hempatkin niin alhaalla että raudansyönnin sai tuplata. Noh jospa se tästä taas!

Eeema: ei ole itellä ollut sellaisia tuntemuksia mutta voi kyllä olla hyvin mahdollista että liittyy siihen kun "tavarat ettii paikkaansa siellä" masun kasvaessa.

Nessu: itestäkin on mukava muutamaa nimiehdotusta miettiä valmiiksi vaikkakin on aikaa, koska sen tietää että sitä vielä pähkää juuri ennen nimenantoakin et onko se nyt tämä :LOL:
 
Vihdoinkin rakenneultra takana. :) Poikalupaus saatiin. Mies höpisi jotain juuri silloin ja siltä meni ohi koko pippeli. :D Minulla meni siis veikkaus ihan oikeaan, joka perustui ihan vain siihen että raskausoireet erilaiset. Kaikki rakenteet oli jees ja mittasuhteet oikeat. Kooltaan oli pieni kuten siskonsakin, joten kasvua seurataan loppuraskaus. Uusi ultra siis syyskuussa. (y)

Nessu, mun mies myös ehottelee nuita ihme nimiä. Miehet taitaa vaan olla lapsia koko ikänsä...

Eeema, mulla on kans ollu supistuksia, mutta tulevat ihan levossa. En tiedä sitten huomaanko ne vaan silloin. En oo huolestunu kun eivät oo olleet kipeitä tai hirveän epämukaviakaan.

Töissä ei jaksaisi millään olla, kun odottelee vaan loman alkua, neljä työpäivää enään. :D

nopnop ja sammakko 21+3
 
Mulla kanssa välillä tuo ylävatsa oikeen kipee, turvonnut ja kosketusarka, syynä ollut suolistovaivat. Oikeen kramppaa välillä kun sattuu vahingossa syömään jotain mistä ei ollut tietoa että tulee oireita. Tuntuu siltä kun raskaus toisi esille enemmän kaikennäkösiä ruoka-allergioita... Närästystäkin on ollu jo parina iltana, muttei läheskään niin pahoin ku mitä muistan aikasemmista raskauksista.

Meillä pojalle nimi jo valmiina, mutta tyttö nimeä emme ole vielä keksineet laisinkaan, kaikki tuntuu vääriltä :LOL: Mutta eihän tässä kiirettä vielä ole :)

Tein kelan sivulla valmiiksi odottamaan kaikki hakemuksetkin, pitää muistaa laittaa se todistus samointein menemään kun sen sieltä neuvolasta saa. Oon taloudellisesti niin tarkka että haluan tietää hyvissä ajoin minkälaiset rahat mulla on käytössä milloinki :ROFLMAO:

Mullaki oireet ihan erilaiset kun nuossa kahdessa aikasemmassa raskaudessa, ne siis tyttöjä, mutta jotenki en osaa ajatella yhtään mtn tästä, haluan sen ultra varmistuksen asiasta. Sinällään harmittaa ettei viime viikolla suostunu pikkunen näyttämään meille mtn vaan joutuu odottelemaan tonne kuukauden päähän :unsure:

Ihan hurahtanu tuohon Wish-palveluun, löytäny vaikka ja mitä kivoja vauvajuttuja ja söpöstely-juttuja mun vanhemmille tytöille :ninja::LOL:

Laiskis & pikku myllertäjä rv 22+3 :love:
 
Moikka kaikille! Olen uusi käyttäjä sivustolla ja esikoistani odottelen saapuvaksi. La 15.11. :) Alkuraskauden säännöllisen epäsäännöllisten pahoinvointien jäätyä taakse tilalle on tullut todella kireät pohkeet (odottelen mikä päivä iskee kunnon krampit) ja pistävä tunne mahassa kun kävelee. Onneksi teen toimistotyötä jossa voi istua tai seistä tarpeen mukaan. Oli tarkoitus hoitaa kesän työmatkat pyörällä, mutta sen olen nyt vaihtanut bussikorttiin pistelyiden takia. Onko tälle ryhmälle vastiketta Facebookissa? Siellä tulee pyörittyä päivittäin :)
 

Yhteistyössä