Miks ostoskärryissä on se kolikolla toimiva lukko?

Jossei sitä kolikkosysteemiä olisi niin pöllisikö ihmiset paljon niitä kärryjä, ajelisiko nuoret niillä kännipäissään perjantai-iltaisin?

Mulla ei ole usein käteistä kun maksan kortilla ostokset. Yks mukana kuljetettava poletti mulla oli kerran siihen lukkoon mut se hävisi. En ikinä muista vasta kuin kaupan ovista sisään tullessa että ai niin, se kolikko.
 
Ellunenharmaana
ainakin toi toisen harmaan mainitsema syy on yks ja toinen se ettei sitten nuoret ja miksei vanhuksetkin kävis riekkumassa ja ajelis niillä kärryillä pitkin katuja :)
 
vierailija
Ne on sitä varten, että ihmiset veisivät ne kärryt takaisin paikoilleen, eikä pitkin poikin parkkipaikkaa ja kaupan aulaa. Joskus ennen oli kärrypoikia isoissa marketeissa, jotka hoitivat kärryt paikoilleen, jos joku jätti niitä muualle kuin oikealle paikalle.
 
vierailija
Ne karryt on itseasiassa aika helvetin kalliita, joten kauppiaat eivat halua niiden katoavan ja vahingoittuvan. Vai minka takia kuvitella niiden pyorista aina vapattavan ja vetavan eri suuntiin.
 
Jossei sitä kolikkosysteemiä olisi niin pöllisikö ihmiset paljon niitä kärryjä, ajelisiko nuoret niillä kännipäissään perjantai-iltaisin?

Mulla ei ole usein käteistä kun maksan kortilla ostokset. Yks mukana kuljetettava poletti mulla oli kerran siihen lukkoon mut se hävisi. En ikinä muista vasta kuin kaupan ovista sisään tullessa että ai niin, se kolikko.
Laita auton tuhkakuppiin euron kolikko, käytä sitä ja palauta takaisin. Jos ostat ostoskärryllisen tavaraa olet autolla liikkeellä.
 
Stealth
Jossei sitä kolikkosysteemiä olisi niin pöllisikö ihmiset paljon niitä kärryjä, ajelisiko nuoret niillä kännipäissään perjantai-iltaisin?

Mulla ei ole usein käteistä kun maksan kortilla ostokset. Yks mukana kuljetettava poletti mulla oli kerran siihen lukkoon mut se hävisi. En ikinä muista vasta kuin kaupan ovista sisään tullessa että ai niin, se kolikko.
Sen takia ettet iltamyöhään mene ajelemaan kärryillä pitkin kyliä.
 
vierailija
Isojen markettien infoista voi pyytää muovipoletteja kärryä varten. Muutaman kerran kun ohi kulkiessaan pyytää ja heittää ne auton tuhkakuppiin, niin niillä pärjää monta vuotta vaikka silloin tällöin yhden hävittäisi.
 

Yhteistyössä