Mitä mieltä mieheni käytöksestä?

  • Viestiketjun aloittaja Vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Vierailija
Mieheni mielestä vain hän vain on oikeutettu huutamaan, raivoamaan ja haukkumaan meidän perheessä. Hän haluaa päättää kaikesta ja ei kuuntele muiden mielipiteitä vaan loukkaantuu, jos joku on eri mieltä. Hän laatii meille sääntöjä ja sanoo, että ne on yhdessä sovittu, vaikka niin ei ole. Jos hänelle puhutaan samalla tavalla eli huutamalla ja raivoamalla, niin sitten olen ylittänyt rajan! Jos hänen äitinsä huutaa ja yrittää sanoa jotain, ei hän kuuntele vaan haukkuu hänet lyttyyn minulle selän takana ja välillä päin naamaa ja samalla tavalla kohtelee vaimoaan. Hän uhkailee aina erolla ja hänen mielestään on ihan oikein, että hän saa pakottaa vaimonsa ja lapsensa nukkumaan pissasessa sängyssä. (Hän kielsi lakanan vaihtamisen, kun poika pissasi sänkyyn.) Hän saa keksiä kaikkea tyhmiä ja ilkeitä sääntöjä meidän pään menoksi ja me emme saisi niistä valittaa emmekä itkeä ja niitä pitää totella, muuten hän alkaa syyllistämään ja haukkumaan.
 
Vierailija
Älä aina valita
En halua valittaa enkä haluaisi, että miehenikään valittaisi. Haluaisin, että elämme sovussa. Riidat riideltäisiin tai keskusteltaisiin asiat läpi ja pyydettäisiin anteeksi ja sovittaisiin. Miksi hänen pitää uhkailla erolla? Eikö uhkailu ole ihan tyhmää, vai mitä? Varsinkin kun hän on sanonut, että ei hän halua erota, koska pitää arvona sitä, että lapsilla on ehjä koti.
 
vierailija
Et oo koskaan kuullu puhuttavan rakkaudesta?
Kuulostaa siltä, että mies ei rakasta sua, kun haluaa välttää eron, jotta lapsella olisi ehjä koti. Rakkaudeton koti on joskus huonompi vaihtoehto, kun ero, varsinkin kun ilmenee erinäisenä nöyryyttämisenä, kuten pissaisessa sängyssä nukkumisena ym. Parempi arvo seurattavaksi olisi lapsen suojeleminen
 
vierailija
Et oo koskaan kuullu puhuttavan rakkaudesta?
Onko tuollainen rakkautta?

Toi on alistamista pahaan oloon. Ja siinä toisen ihmisen luomassa kurjuudessa olemista. Missä ei kunnioiteta ketään eikä mitään. Kaukana rakkaudesta ja rakastamisesta.

Jos vaikka itse tuollaista uhkailua ja pelkotilaakin toisen äkkipikaisuudesta sietääkin, niin lapsen sitä ei tarvitse. Päivääkään.

Tiedät jo, mitä sinun, ap, pitää tehdä. Jos et sitä ymmärrä itsesi vuoksi tehdä, niin tee se lapsen vuoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
Miehelläsi on jotain ongelmia päänsä kanssa, minkä nyt itsekin jo tiesit. Omaan (ja varmasti jokaisen ulkopuolisen) korvaan ongelmat kuulostavat sen verran pahoilta, että jos mies ei johonkin hoitoon hakeudu, muuttaisin eri osoitteeseen.

Ihan sairasta makuuttaa ihmisiä pissaisissa lakanoissa, ja toisaalta, ihan sairasta suostua tuollaiseen. Ei aikuisia ihmisiä käsketä ja määräillä, ja edelleen, aikuisella ihmisellä pitää olla sen verran selkärankaa ja itsekunnioitusta, että ei käskyttämiseen suostu.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Ei tuo ole rakkautta. ajattele lastasi, millainen ihminen hänestä kasvaa kun katsoo tuollaista menoa kotona. pelasta lapsesi, ajattele hänen tulevaisuutta.
Mies ei tule koskaan muuttumaan, itsekkin olin tuollaisessa suhteessa. ihan samanlaisessa. poikani oli 3v kun otin ja lähdin, ihan pojan takia erosin. totesin että pelkkä rakkaus ei aina riitä. poikani ei muista miestä ollenkaan enää( ei siis ollut poikani isä), mutta joku trauma jäänyt kun poikani ei kestä sitä että ihmiset huutaa.
Pelasta lapsesi, vain sillä on väliä. laita lapsi etusialle ja ajattele hänen parasta.
 
Mieheni mielestä vain hän vain on oikeutettu huutamaan, raivoamaan ja haukkumaan meidän perheessä. Hän haluaa päättää kaikesta ja ei kuuntele muiden mielipiteitä vaan loukkaantuu, jos joku on eri mieltä. Hän laatii meille sääntöjä ja sanoo, että ne on yhdessä sovittu, vaikka niin ei ole. Jos hänelle puhutaan samalla tavalla eli huutamalla ja raivoamalla, niin sitten olen ylittänyt rajan! Jos hänen äitinsä huutaa ja yrittää sanoa jotain, ei hän kuuntele vaan haukkuu hänet lyttyyn minulle selän takana ja välillä päin naamaa ja samalla tavalla kohtelee vaimoaan. Hän uhkailee aina erolla ja hänen mielestään on ihan oikein, että hän saa pakottaa vaimonsa ja lapsensa nukkumaan pissasessa sängyssä. (Hän kielsi lakanan vaihtamisen, kun poika pissasi sänkyyn.) Hän saa keksiä kaikkea tyhmiä ja ilkeitä sääntöjä meidän pään menoksi ja me emme saisi niistä valittaa emmekä itkeä ja niitä pitää totella, muuten hän alkaa syyllistämään ja haukkumaan.
Mitä jos pakkaisit kamat valmiiksi autoon, vetäisit kunnon raivarit ja kun mies alkaa ehdotella eroa, myönnyt siihen ja häivyt lasten kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Ehjä koti ei tarkoita sitä, että molemmat vanhemmat asuvat saman katon alla. Ehjä koti on paikka, jossa jokaisella on hyvä ja turvallinen olla. Teillä ei juuri nyt ole ehjä koti siinä.

Ihan rehellisesti, oletteko aviossa ja miten menee omaisuusasiat eron sattuessa? Paljonko miehelle tulisi eron sattuessa ns. takkiin, jos miettii ihan vaan hyötynäkökulmasta? Menettäisikö hän rahaa tai kivan asunnon, menettäisikö sosiaalitukia tai joutuisiko maksaman elareita tai vastaavasti joutuisiko näkemään enemmän vaivaa kodin ja lapsien eteen, kun sinä et ole passaamassa? Miten mies hyötyy tästä nykytilanteesta enemmän, kuin erotessa? Luulen että jos mietit asioita ihan miehesi näkökulmasta, ymmärrät miksi hän ei eroa vaikka haluja selvästi on.
 
vierailija
Neuvoja jo oletkin saanut, pistäpä toimeksi!
Joku kysyy mitä mies hyötyy tuosta? Mies haluaa alistaa. Hänellä on nyt hyvä lyttyyn lyöty uhri, miksi erota! Mies nauttii alistamisesta. Hänelle ei merkitse kissan aivastuksen vertaa miltä vaimosta tai lapsesta tuntuu. Vain se, että hän on kukkona tunkiolla ja vetelee naruista perhe tanssii!
Näitä löytyy, kaikki eivät vain puhu. Alistutaan hiljaa ja eletään kärsien ja tuhoamalla lastenkin tulevaisuus.
 
vierailija
tuo ei ole rakkautta. mies alistaa perhettään, nyt vaimoaan ja tulevaisuudessa aivan varmasti joko kohdistaa saman käytöksen lapseensa tai saa lapsensa käyttäytymään naisia kohtaan samalla tavoin.
Tarkoitin, että jospa vaimo rakastaa miestään.
Enkä ole ap.
Te vitun pienet sielut
Aina muita neuvomassa itse ymmärtämättä koko asiaa
Ei teidän eikä minun tunteet ole kaikkien ihmisten tunteita
 
vierailija
Minulla on samanlainen ex, ap. Huutaa ja suuttuu mitättömistä asioista. Sitten hän jälkeenpäin sanoo että on kyllästynyt jatkuviin riitelyihimme ja minun huutamiseeni, vaikka minä en ole kertaakaan korottanut ääntäni. Riitaakaan en ole halunnut vaan yksinkertaisesti kysynyt jotakin. Ei jaksa tuollaista raivoavaa idioottia. Ap, vie lapset turvaan tuollaiselta. Minä en ensin ymmärtänyt mitä vahinkoa tuollainen mies saa aikaan lapsessa. Vasta kun ero oli ohi, lapsi oireili tosi voimakkaasti ja jouduimme hakemaan siihen apua. Suojele lapsiasi jos ei muuten ero kiinnosta? Mieluummin kiva ja turvallinen kodin ilmapiiri yksinhuoltajaäidin kanssa kuin jatkuva huutaminen ja miehen sekopäinen käytös yhteiskodissa.
 
Kysyikö ap Sinun tai minun ohjeta elämäänsä tai neuvoja yleensäkään?
Ymmärsin että hän puhui vain elämästään ja perheestään ja puolisostaan.
Tajusitkohan väärin?
Oletko se sama, jonka kanssa viime viikolla jänkättiin tästä samasta asiasta :LOL:
Jos haluaa vain kertoa ja kuvata elämäänsä, sen tekee yleensä vaikka päiväkirjaan, ei keskustelupalstalle. Tai jos tekee keskustelupalstalle, mutta ei missään nimessä halua kenenkään sanovan juuta/jaata asiaan, niin varmaan ilmaisee sen aloitusviestissä.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä