**~..Pikkukakkosesta haaveilevat 2015..~**

Tälläisen ketjun päätin perustaa :)

Vertaistukea pikkukakkosen haaveiluun, kuumeiluun ja kaikkeen siihen liittyvään pohdintaan ja ihmettelyyn.

Tulkaahan mukaan :)






**~..Pikkukakkosesta haaveilevat 2015..~**



11.03.2015​




NimimerkkiikäykyaEsikoinen
Merilia 27yk6ya/??tyttö 13
Mimmi9223yk 12ya 3/14poika 14
Minma30yk 2ya/?tyttö 14
Tiunti29yk 2ya/?tyttö 11/13
Simpu8331yk 1ya 2/15tyttö 7/13
Glyserine29yk9ya 7/14poika 09
Mamma201236yk3ya/?tyttö 12
Enkeli3030yk....ya....poika 3/13







Ketjua päivittää: Glyserine
 
Viimeksi muokattu:
Itsestä vähän sitten:
29-vuotias mamma täällä haaveilee pikkukakkosesta.
Esikoinen on syntynyt elokuussa 09. Isännälle tämä olisi esikoinen tosin. Yritys ollaan aloitettu elokuussa 2014. Esikoinen odotutti tärpillään aikoinaan noin 9kk.

Mulla taustalla kystia munasarjoissa ja PCO/endo epäily jotka jäänyt tutkimatta kun tärppi kävi esikoisesta. Kierto ollut aina säännöllinen 27-30 päivää joten itse en tohon PCO:n kyllä usko. Endosta en sitten tiedä. :/

Luomuna kuitenkin mennään.

Toivottavasti löytyis kohtalontovereita ja kanssasisaria :)
 
Täällä ilmottautuu myös !

Ens viikolla 23-vuotias 04/10 esikon äiti ja isäntä 24v.

Pikkukakkosta yritetty hippasen reilu kaks vuotta eli täällä alkaa olla jo pinna suhteellisen kireellä niin sanotusti. :D

Alku talvesta varattiin omaa terkkaan aikaa, josta lähetettä lapsettomuustutkimuksiin. Nyt odotellaan naistentautien poliklinikalle aikaa ( ens kuulle? ) ja katsotaan miten etenee.

Täällä ollaan ottamassa viimeisiä poppakonsteja käyttöön näin kotioloissa.
Eli tänään alotettu greippimehu ja ens viikolla hakemaan vitamore-tabletit tai raskausvitskut, miehelle multi-tabs Man ja itelleni otan vielä genee royal-kapselit ja mahdollisesti kokeilen vielä maca-jauheenkin jos ei auta :D Aika epätoivosta - eikös ?

Tänään kp 1/26-28 eli tylsiä vaiheita elellään. :/
 
Täällä myös yksi lisää :)

Esikoinen 2/14 reilun 2 vuoden yrittämisellä ja toisen yrittämisestä käynnisty yk 11. Tutkimuksissa käytiin eikä kummastakaan mitään vikaa löytynyt. Päätettiin alkaa toista yrittämään heti perään kun epäilyksenä oli että ei toinenkaan taida nopeasti tulla, eikä tosiaan näytä tulevan..

Nyt kp 7/28? Kierto oli ennen aina 28, mutta viimeset puol vuotta ollu muutaman päivän pitempi ja nyt sitten lyheni 27..
 
Viimeksi muokattu:
Sillon ku alotin ne niin oli kp 6 ja söin yhen koko kierron ajan. Jatkoin sitte seuraavassa tupla annoksella ovikseen saakka. Nyt ei oi ollu mitään poppakonsteja käytössä kun tuntuu et tuli kaikki turhaan testattua.
 
Ok no täytyy itsekin tarkkailla, että onko niistä mitään hyötyä vai ei.

Toivottavasti teillä tärppäis nyt kakkosen kanssa nopeemmin ku esikoisen ja toivon kyllä, että kellään ei menis näin pitkään ku meillä. :hug: Tää on kyllä välillä ihan paskahommaa ihan näin suoraan sanottuna.

Onneks miehellä ei oo tullu peiton heilutuksesta mitään pakkopullaa, se on aina valmis mut ite ei kyllä jaksais toisinaan millään.
 
Ite en ole kokeillut poppakonsteja, maca jauhetta menee kyllä kun raakasuklaata rakastan :p Viime kierto venähti normi 28 sijaan 31 ja olin jo ihan varma että nyt tärppää... Kaikki oireetkin oli mun mielestä :D Mut pöh... testit oli negaa niinku aina. En siis ole saanut niitä haamuja tai haamujen haamuja edes roskikseen, mitä jotkut saa. :/

Onhan se ärsyttävää odotella joka kuukausi että tuleeko ne menkat vai eikö tule ja jos ei tule ja testi on nega... Toivotaan, että meillä kaikilla tärppäisi pian ;)

Itellä menossa kans tylsis vaihe kp11/27-30
tai no... nythän pääsee pupuilemaan oikeen urakalla taas. Ite en ole tikutellut oviksia, ja välillä oon pohtinut tuleeko sitä ovista edes. Meillä isäntä on kans aina valmis ja kyllä ne hommat mullekin on vielä maistunut oikeen hyvin. Me ollaan oltu yhdessä pari vuotta nyt ja edelleen on se alun into päällä. Esikkoa tehdessä silloisen miehen kanssa muistan, että homma oli kyllä aika pakkopullaa varmaan puolin ja toisin. Tsempit teille siihen teko hommaankin. Joskus muistaisin lukeneeni, että jos nainen saa orgasmin vielä miehen jälkeen niin se auttaisi siittiöitä menemään sinne mestoille paremmin tai jotain :p Joten pistäkää ukot hommiin vielä aktin jälkeen ;)
 
Glyserine tuotakin keinoa kokeiltiin esikoista yrittäessä :D

Mä en viime kierrossa tikuttanu ovista ja arvelin tuntemuksien perusteella et olis ollu normaalia aikasemmin ja niin menkat alkokin 3 päivää etuajassa. Nyt aion vaan varmistaa sit kun ovis tuntemuksia alkaa olemaan kun noita testejä on vielä paljon jäljellä..

Täällä ollaan kyllästytty koko yritykseen kun heti perään alettiin yrittämään toista niin Melkein 4 vuotta putkeen on tässä menny.. Yhessä ollaan oltu kohta 6 vuotta ja alku huuma jäljellä oviksen ulkopuolella. Sillon ei yleensä kumpaakaan huvittais ollenkaan kun on pakko. Viime kierto olikin ihanan rento kun ei ollu varmaa tietoa oviksesta.
 
Täällä kans kakkostoive mielessä :) Ihmettelinkin, että eikö pikkukakkosille ole ketjua. Nyt homma korjattu.

Minä siis enemmänkin toivon, mies ei ihan niin toiveikas. Ehkäisyä ei ole, mut minä olen se, joka laskeskelee päiviä.. Noh, ne onkin yleensä vähän hitaita syttymään.

Esikoinen 3v ja nyt uusioperhe meillä. Kolmisen kuukautta oltu kohta ilman ehkäisyä, nyt yk3 siis meneillään. Kp jotain 15/28-38. Laskurin mukaan olis nyt hedelmällisin päivä jos kierto 28 ja mies tulee vasta myöhään kotiin.. Pitääkö valvoa vai riittäiskö huomenillalla? :D
 
No miehellä olis kanssa vielä päällä tollanen alku into, mutta ite oon ihan lopahtanut :D Senkin takia ajattelin kokeilla ne gelee royalit ja sen vitamore-tabletit et jos ne vaikka lisäis tätä omaa seksuaalista viettiä :D Ei olis yhtään pahitteeksi :D

Mullakin tulee alku huuma-olo aina oviksen jälkeen, mutta oviksen aikoihin ei oo kyllä yhtään sellanen olo, että nappais tehä mitään vaikka oviksen aikoihinhan himojen pitäis nousta ? :eek: Mulla menee kyllä vähän vikaperin tää homma :D
 
Täällä kanssa yksi pikkukakkosesta haaveileva! Eli meillä 04/14 syntynyt esikoinen ja nyt sitten odotellaan että jahka kroppa käynnistyisi ja antaisi mahdollisuuden alkaa yrittämään kakkosta. Imetän siis vielä esikoista noin 4-5krt vuorokaudessa ja kuukaustiset ei ole vielä alkaneet. Etukäteen on jo puhuttu, että toinen haluttaisi melko pienellä ikäerolla, mutta saa nähdä kuinka tulee käymään!
 
Täällä myös.. esikoinen 11/13 tuli kaikinpuolin helposti, plussan sain varmaan kolmannesta kierrosta sen jälkeen kun päätettiin että saa tulla kun on tullakseen. Mä imetän edelleen 0-1 krt päivällä, iltaisin ja vähän yölläkin (nukutaan iso osa yöstä perhepedissä, enkä mä herää siihen imettämiseen tai siihenkään että siirtäisin lapsen meidän sänkyyn :D ) ja oon ollut vähän laiska näitä palveluita vähentämään. Toivoin kovasti, että imetyksen väheneminen olis palauttanut kuukautiset, mutta niin ei ole käynyt. Toivoin myös pikkukakkosta max kahden vuoden ikäerolla, mutta melkoinen tuuri saisi käydä että tänä vuonna vielä synnärille pääsis.

Kolmen vuoden sisään todella toivoisin, että saisi samat äitiyspäivärahat kuin esikoisestakin. En haluaisi mennä töihin kokonaan tässä välillä, teen nyt 1-4 vuoroa viikossa ja muuten olen hoitovapaalla. Lasta hoitaa joko isä tai mummi riippuen työvuorosta (teen vain iltaa ja vloppua).

Ovistestejä sain yhdeltä ystävältä pussillisen, niitä olen välillä huvikseen tehnyt. Testissä ei välillä ole mitään muuta kuin kontrolliviiva ja välillä sentään jotain väriä toisessakin viivassa. Laitan toivoni nyt piteneviin päiviin, ehkä greippiä voisi taas syödä ja sokereissa karsia..

Kovasti tsemppiä meille kaikille :)
 
hei, täällä kans pikkukakkosta kuumeileva. Meillä on tyttö 11/13 ja mulla on Tiuntin kanssa aika samat toiveet. Virallisesti olemme sopineet että (tai ukko vielä vähän empii) että yritys alkaisi vasta syksyllä mutta enpä usko että jaksan ihan sinne asti odotella kun eihän sitä tiedä tuleeko toinen yhtä helposti kun ensimmäinen. ottaen huomioon että olen jo pari kuukautta täällä roikkunut niin epäilen tuota syksyyn asti odotusta..
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti
Minäkin voisin liittyä :)

Meillä esikoinen syntynyt 10/13, ja ilman ehkäisyä ollaan oltu 7/14 asti. Esikoinen antoi odottaa itseään reilu 7kk ja noihin kuukausiin mahtui yksi keskenmenokin.

Kierrot on olleet pitkiä 34-44 ja tänään kp 47 alkoi niukka vuoto. Yleensä vuodan kuin seula. En oikein tiedä onko nää nyt sitten menkat vai olisiko tärppi tapahtunut. On paleltanut, nälkä tuntuu olevan koko ajan, ja vatsassa juilii välillä. Ajattelin aamusta tehdä testin, vaikka pelkäänkin jo pettymystä.

Minkäs ikäisiä te olette? Mulla ikää 27v ja mies on 29v.
 
Täällä kans haaveena pikkukakkonen 2015 :) Minä 21v mies 22v ja esikoinen 07/14 :) Tokikaan vielä ei ole kiire mutta halutaan lapset pienellä ikäerolla. Maanantaina pitäs alkaa menkat elleeei :D jotain kuvitelmia on et ois tärpännyt mut epäilen..
 
Heip! Täällä myös kakkosesta haaveileva :) Esikoinen syntynyt 12/12 ja nyt miehen kanssa ajateltiin olevan oikea ajankohta toiselle lapselle. Ensimmäisen kanssa vauva-aika oli sen verran takkuinen sairauden vuoksi, että vasta nyt alkaa kaikki stressi ja väsymys poistua meistä!

Yrittäminen aloitettiin viime kierrosta, mutta harmiksemme menkat alkoivat eilen :( harrastimme kyllä paljon toimintaa kierron puolivälissä, joten ihmetyttää mikä meni pieleen? Esikoinen tärppäsi jo ensimmäisestä kierrosta... Olisikohan voinut käydä niin etten tässä kierrossa ovuloinut ollenkaan? Mitään ovulaatiotestejä meillä ei ole käytössä, kannattaisikohan niitä kokeilla?

Ja tiedän, että ei kannata millään tasolla vielä huolestua kun oli vasta ensimmäinen yritys. Monet yrittävät todella kauan ja toivotankin heille kaikille tsemppiä ja plussia :)
Ikääkin minulla on jo reippaasti eli 37 vuotta, ja tämä tosiasia ei ainakaan helpota tilannetta. Ehkäisynä olemme esikoisen jälkeen käyttäneet ainoastaan kondomia, mitään hormonaalista ehkäisyä ei ole siis ollut moneen vuoteen.

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!
 
Heipä hei !

Tämä kierto menny ihan sumussa - muita juttuja tehden ja miettien !

Havahduin pari päivää sitten (kp 27) siihen, etten ollut kärryillä yhtään, että koska menkkojen pitäisi alkaa ja tänään onkin kp 29/26-28 ! Menkkoja ei ole taaskaan kuulunut eikä näkynyt, ovis kuitenkin bongattu tässä kierrossa ja hyödynnetty myös.

Raskaustestiä ei kaapista löydy, enkä taida vielä uskaltaa mennä ostamaankaan.

Eilen ja tänään tehty sen sijaan ovistesti joissa molemmissa selvät viivat, tosin testiviiva vaaleampi kuin kontrolli, mutta tämän päivän testiviiva tummempi kuin eilisen, eli mitä tästä uskaltaa ja voi päätellä ?

Ovistestin käytöstä raskaustestinä on ollut kauheasti spekulaatiota ja en ihan suuresti uskalla siihen luottaa, että se näyttäisi raskauden. Varsinkin kun useimmat sanovat, että testiviivan pitäisi olla kierron lopussa paljon tummempi kuin tarkastusviivan jos olisit raskaana.

Tämän kierrot oireet ovat ainoastaan täysi oireettomuus. :D Ei minkään näkösiä nippailuja, normaali tissien turvotuskin (jota aina kun menkat alkamassa) on poissa, eli ainoa on menkkojen puuttuminen.

Kyllä tää naisen keho on merkillinen.

Mitenkäs muilla ? Oon ollut taas poissa ja ihan pihalla, että miten muilla menee, varsinkin kun laiskalla tuulella, eikä jaksa lukea aikasempia viestejä. :whistle:
 
Mä vasta lopetin yötissipalvelut pari viikkoa sitten, imetän aamulla ja illalla jos se päiväohjelmaan osuu. Menkat on olleet viimeksi ennen tätä ekaa raskautta!

Eilen ja tänään on paleltanut kovin, vähän flunssainen olo ja tippa linssissä joka asiasta :p ovistestissä 2 viivaa myös päivällä (vloppuna oli aamulla ja tänäänkin oli aamulla, mutta näitä neuvotaan tekemään ei-aamulla), en tiedä voiko olla oire juuri tapahtuvasta oviksesta vai muuten hormonit sekaisin vielä imetysten jäljiltä.

Tilasin mammaksilta muutaman herkän r-testiliuskan kuitenkin :) luultavimmin mä vaan toivon.
 
Hei kaikille! Täällä yksi pikkukakkosta toivova lisää :) Esikoinen on syntynyt 5/2014, itsellä ja miehellä ikää sen 30 vuotta. Meille oli heti esikoisen syntymän jälkeen selvää, että näitä ihanuuksia haluaisimme lisää. Imetys piti kuukautiset pois reilun puoli vuotta, ja nyt meneillään on yk 1. Kierto tuntuu vain olevan toooosi epäsäännöllinen, ensimmäinen kierto kuukautisten alkamisen jälkeen oli 42 päivää pitkä ja tässäkin kierrossa mennään jo kp 36:ssa... Aikaisemmin kierto on ollut aina 29-30 päivää eli hyvin säännöllinen. Nega on jo testattu, nyt vain haluaisin että alkaisi ne menkat sitten. Ei oo näkyny. Jotain sen suuntaisia jomotuksia on ollut, mutta ei kun ei.

Nyt toiveissa oleva raskaus olisi meille kolmas. Ensimmäinen päättyi keskenmenoon ensimmäisen kolmanneksen lopussa, toisesta syntyi esikoinen. Ihan ensimmäinen raskaus tärppäsi ekasta yrityksestä, toista yritettiin keskenmenon jälkeen puolisen vuotta. Nyt ajattelin, että seuraavassa kierrossa (kun se joskus alkaa) ottaisin yritykseen avuksi ovulaatiotestit, jotta näkisi jos/milloin ovis tapahtuu näissä itselle megapitkiksi venyneissä kierroissa. Siitä huolimatta yritän kovasti olla liikaa kuumeilematta, mutta se ei olekaan niin helppoa :p Olen suunnitellut olevani kullanmurun kanssa kotona tämän vuoden loppuun, mielelläni tietysti jatkaisin äitiyslomalla pidempään jos vain raskaus saadaan alkamaan...
 
Minäkin ajattelin, että voisi kokeilla ovistestejä, mutta kun kiertojen pituudet vaihtelevat niin paljon, testejä varmaan kuluisi kilotolkulla kun joka päivä pitäisi testata. Iski oikein ahdistus kun ajattelin asiaa :D

Viimeisimmät menkat oli tosi omituiset, ensin tuli parina päivänä pyyhittäessä oikein haalean vaaleanpunaista valkovuotoa ja sitten kolmantena päivänä tuli tuli jo veristä vuotoa, mutta kesti vain sen pari päivää ja oli niukkaa. Ikinä ei ole menkat alkaneet noin. Toki heti mielessä kävi, että tärppi olisi tullut, mutta ei oikein osu yksiin seksikerrat ja kiertopäivät, vaikka oviksesta ei olekaan mitään hajua.

En ole vielä pettymyksen pelossa uskaltanut edes testata. Ajattelin venyttää testailua maaliskuun puoleen väliin, jolloin on tiedossa illanistujaiset. Tietää sitten voiko ne muutamat siiderit juoda :)
 
Päätin minäkin liittyä :) Täytän pian 26, mies on 28. Kohta kahdeksan vuotta yhdessä, esikoinen syntyi 06/-09. Esikoista yritettiin noin 7 kuukautta, kunnes Terolutien avulla tärppäsi heti kuurin jälkeisellä kierrolla. Ennen tärppiä todettiin yksityisellä mulla lievä PCO, sen takia määräsi Terolutit.

Toista ollaan yrittämällä yritetty kesäkuusta -14 lähtien, vaikkakin ehkäisy on ollut pois kuvioista jo 1,5 vuotta. Elokuussa, hääpäivänämme teinkin positiivisen raskaustestin hyvin pitkästä kierrosta, en olettanut silloin tärpänneen. Raskaus päättyi kuitenkin keskeytyneeseen keskenmenoon rv 8 (sikiö vastasi rv 6+) :|

Keskenmenon jälkeen vuosinkin sitten n. 2 kuukautta, kunnes yksi kierrollinen e-pillereitä sai vuodon loppumaan. Sain yksityiseltä avuksi Clomifenit, max 4 kiertoa, nyt niistä kaksi takana. Kierto on ollut nyt ensimmäistä kertaa säännöllinen ( n. 32 pvä), kiitos Clomien. Annostus 2tbl kierron päivillä 4-8.

Lauantaina alkoi yk3 (keskenmenosta laskien) . Ja huomenna alkaa taas Clomien napsiminen eli tänään kp3/32. Ovulaation sain dig.testiin viime kierrossa, mutta ei silti tärpännyt. Nyt tässä kierrossa on verikoe varmistamassa, onko ovulaatio tapahtunut.

Tsemppiä kaikille!! Aion päivitellä tänne kuulumisia, ja mielenkiinnolla tahdon lukea teidän oireita ja tuntemuksia ja siitä ovatko ne oireet ja tuntemukset olleet merkkejä kenties siitä pikkukakkosesta :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä