Pk-seudun esikoisen odottajat

Olen esikoista odottava tuleva äiti Helsingistä, laskettu aikani on maaliskuussa 2017.
Olisi mukava ihmetellä raskauden uusia asioita muiden esikoistaan odottavien kanssa :)

Ajattelin, että olisi kiva perustaa myös esim. Facebook-ryhmä tms jossain vaiheessa, missä voitaisiin keskustella vapaammin :)

Toivottavasti saataisiin kiva porukka kasaan! <3
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Huomasin sun ilmoituksen kun itse etsin samassa tilanteessa olevia ihmisiä :) mulla laskettu aika on 7.4. Jotenkin vähän ankeaa ollut kun kukaan kaveri ei ole samassa tilanteessa ja ne joilla ei ole lapsia/eivät halua, niin ovat etääntyneet kun en enää lähdekkäänn baariin juhlimaan. Missäpäin Helsinkiä asut? Mä asun Jätkäsaaressa.
 
Moi! Mulla on laskettu aika 20.4 ja mielelläni löytäisin myös samassa tilanteessa olevia pääkaupunkiseutulaisia. Itsellä kaverit ovat joko tehneet jo lapset tai sitten ei ole ihan heti näköpiirissä.
 
Moikka! No niin ootkos tuolla huhtikuun hurmurit ryhmässä? :) mä oon, mut jotenkin huonosti tullut kirjoteltua mitää. Miten on raskaus mennyt tähän asti? Itsellä ihan ok, mut nyt on iskeny jotenkin hirveä väsymys töitä kohtaan tai ei meinaisi millään huvittaa nousta aamusta aikasin. Onneks toi liukuma auttaa hieman. Missä päin asustelet?
 
Olen tuolla huhtikuun hurmurit ryhmässä, mutta aika vähän tulee kirjoiteltua mullakin sinne (olen mukana siinä FB-ryhmässä ja siellä ehkä sitten enempi kirjoittelua). Raskaus on mennyt ihan hyvin tähän asti (perusraskausoireet olleet kuitenkin läsnä) ja joulukuun alun rakenneultraa kovasti odotellaan :) Sulla onkin varmaan jo pian rakenneultra tulossa.

Asutaan Lauttasaaressa. Jätkäsaari on muuten tosi kiva ja mietittiin sitä yhtenä vaihtoehtona ennenkuin Lauttasaaren asunto osui kohdalle. Oletko viihtynyt siellä hyvin?

Tiedän hyvin tuon väsymyksen työtä kohtaan, sitä väsyy niin paljon enemmän nyt töihin kuin aikaisemmin. Puhti yleensä hiipuu siinä kolmen maissa ja sitten onkin pientä taistelua loppupäivä!

Mites teidän raskaudet on edenneet? :)
 
Ai niin kun tuolla huhtikuun hurmureissa perustettiin se FB-ryhmä, johon ei vissiin kaikki mahtuneet mukaan ja loput jäi sitten kirjoittelemaan tonne.

Me ollaan joskus myös asuttu Lauttasaaressa..ihana paikka ja tykättiin alueena. Nytkin tulee useasti käytyä siellä kaupassa tai koiran kanssa lenkkeilemässä rantoja pitkin :) Ollaan kyllä viihdytty myös Jätkäsaaressa. Nyt taitaa tulla tammikuussa 3 vuotta kun sinne muutettiin. Hirveästihän alue tässä ajassa muuttunut ja taloja noussut, mikä on mukava asia. Saa nähdä mihin päin sitä sitten joutuu muuttamaan kun vauva tulee maailmaan ja asunto alkaa vuoden tai parin päästä käymään ahtaaksi (n) asutaan siis nyt tällä hetkellä suht isossa kaksiossa, mutta kyllähän siinä nyt tosiaan reilun vuoden pärjäilee hyvin.

Juu rakenneultraa odotellessa..jännittää jo aika tavalla :) se oli 21.11. Ei niinkään jännitä se sukupuoli vaan, että olisi terve eikä löytyisi mitää yllätyksiä. Niin sinäkin käyt sitten Lauttasaaren neuvolassa. Entäs ultrissa? Mä käyn naistenklinikalla ja toivomus oli myös, että pääsis sinne synnyttämään, mutta sitä ei sitten tiedä kuinka siellä on tilaa :LOL:

Mun raskaus on mennyt ihan ok. Ainut, että oon heti plussauksen jälkeen alkanut nukkumaan aika huonosti enkä tiiä yhtää, että mistä se johtuu (n) No onneksi on myös öitä jolloin nukkuu paremmin. mutta huomaa kyllä kun päästy ensimmäisistä 14 viikosta, niin olo on ihan mukava tällä hetkellä ja jaksaa taas liikkua ja urheilla, mikä ei alussa innostanut yhtää.

Onko sulla ennestään lapsia? Itsellä ei ole, joten kaikki on uutta ja jännittävää :)
 
Joo se FB-ryhmä meni joskus kuukausi sitten kiinni.

Meillä on onneksi Lauttasaaressa kolmio (johon vasta muutettiin) niin onneksi ihan pian ei tarvitse muuttaa mihinkään. Muuttaminen on vaan aina yhtä hirveetä :D Kyllähän isommassa kaksiossa pärjää ihan hyvin parikin vuotta yhden lapsen kanssa, ennenkuin pitää jotain ratkaisuja tehdä.

Joo käyn Lauttasaaren neuvolassa (kävin kyllä aluksi Viiskulmassa), tosin ultrat on mulla Kättärillä. Mä en ole vielä ollenkaan miettinyt tuota synnytysasiaa, että mihin sitä kannattaisi/haluaisi mennä. Miten itse päädyit naistenklinikkaan?

Mä en ole uskaltanut vielä oikeen hankkia mitään ennen tuota rakenneultraa, odotan sitä myös jännityksellä, että siellä olisi kaikki hyvin. Sen jälkeen pääsisi sitten ehkä myös miettimään mitä kaikkea sitä tarvitsee ja tekemään niitä hankintojakin :)

Mullakin unet on ollut aika huonoja plussauksesta lähtien, eli eivät osaltaan edistä tätä töissä keskittymistä. Herään poikkeuksetta kuuden jälkeen aamulla ja yöllä vaihdan asentoa ihan liian monta kertaa niin, että herään siihen. Eli ens kerralla nukutaan varmaan hyvin kun lapsi on 20 v. ja muuttanut pois :LOL:

Ensimmäinen lapsi meilläkin kyseessä ja ei muutenkaan kauheasti kokemusta pienistä lapsista, eli kaikki on uutta täälläkin :D No onneksi on teitä muitakin kenen kanssa jutella, kavereista suurin osa on saanut jo lapsia hetki sitten ja eivät ehkä enää innostu raskausasioista tai sitten tosiaan eivät ole vielä siinä tilanteessa, että niitä hankkisi ihan heti vielä.
 
Heh ei hitto rupesin nauramaan itelleni, että kuinka toope oon..tämän keskustelun nimihän on esikoisen odottajat :whistle::LOL: kertoo tosiaan tästä vireystasosta :)

Multa kysyttiin heti ensimmäisellä neuvolakäynnillä, että minne haluat synnyttämään. Olin itsekkin siinä hieman huuli pyöreenä ja valitsin sen naistenklinikan kun on lähimpänä. Myös siksi, että jos synnytyksessä ilmenisi jotain häikkää, niin sieltä saa heti hyvän avun, missä on spesialistit töissä. Mutta sitä ei tosiaan tiedä mihin joutuu ja kuinka ruuhkainen aika toi huhtikuu on synnyttää :LOL: Onneksi sinne on vielä aikaa ja kerkeää ajatukseen EHKÄ valmistua. Mulla olisi 7.12 se ensisynnyttäjien fyssariryhmä Töölössä.

Mäkään en ole viel tehnyt mitää hankintoja. Ehkä varovaisesti katsellut vaunuja ja turvakaukaloa autoon, mutta mulle iskee aina kauhea epäitoivo siinä viidakossa kun on vaikka mitä tarjolla. Pitäisi varmaan mennä liikkeisiin katselemaan, mutta ehkä sitten sen rakenneultran jälkeen.

Mun kavereilla suht monella on lapsia ja sitten osa tosiaan on etteivät edes halua. Moni tuntuu jotenkin "sekoavan" lapsen myötä :LOL: mä syvästi toivon ettei mulle niin kävisi. Mun pitäisi lähteä nyt viikonlopuksi moikkaamaan mun kaveria Mikkeliin ,joka on yh-äiti kahdelle lapselleen. Varmaan tulee lapsijuttua reilu annos :)
 
Moikka pitkästä aikaa!

En olekaan muistanut käydä täällä hetkeen. Mikäs vointi on nyt näin puolivälissä? Ja ehkä tärkeimpänä, miten meni rakenneultra?

Tajusin, että oltiin varmaan tänään samassa fyssariryhmässä Töölössä (y) Sain maanantaina siis peruutuspaikan tälle päivälle. Mitä mieltä olit tuosta fyssaritapaamisesta? Mä ehkä itse odotin, että siellä oltaisiin tehty enemmän konkreettisia harjoituksia kuin vain lappu käteen eri liikkeistä. Toisaalta oli kiva, että kaikki sai esittää kysymyksiä ja fyssari vastaisi kaikkiin näihin.

Onneksi kohta on joulu ja pientä lomaa tiedossa välipäiviksi. Alkaa välillä supistelemaan töissä sen verran, että loma tulee todella tarpeeseen! Laskin, että tuon loman jälkeen ei olekaan kuin n. 2 kk äitiyslomaan, yikes :eek: ! Sulla taitaa alkaa äitiysloma maaliskuun alussa varmaankin vai ajattelitko aloittaa sen jo varhennettuna? Mä ajattelin sinnitellä siihen viimeiseen mahdolliseen aikaan ihan taloudellisista syistä, täytyy vain toivoa, että jaksaa istua vielä silloin toimistolla :)

Yritän kovasti olla aktiivisempi täällä 2+:lla, helposti tulee sorruttua vainsiihen FB ryhmän keskusteluihin.
 
No moikka! Juu tänää oli tosiaan se fyssari. Joo ois ollu mukava tehdä ihan konkreettisia harjotuksia, mutta muiden kysymyksistä joo sai ihan hyvää tietoa. Tosin oon jonkun verran perehtynyt jo aikaisemmin, että mitä saa tehdä ja mitä ei. Mutta hyödyllistä tietoa vatsalihasten treenaamisesta, että niitä ei kannata oikeastaan tehdä, muutakuin syviä. Tosin alkaa jo olemaan jo sen verran mahaa ettei se hirveän mukavalle edes tunnu. Oon pyrkinyt muutenkin nyt tekemään ihan sellaista rauhallista ja mukavaa liikuntaa. Kävelyä, uintia ja kuntosalilla olen käynyt.
Mä oon ehkä tuntenut muutaman harjoitussupistuksen kun olen ollut tosi väsynyt ja lähtenyt kävelylle koiran kanssa. Muuten niitä ei ole ollut ja oon olut aika vaivaton. Nyt tuntuu, että unikin olisi palannut takaisin ja saan nukuttua paremmin öitä. Tosin aamusin kyllä väsyttää eikä mua kiinnostaisi lähteä töihin :sleep::LOL:
Jos oikein tulkitsin kelan laskuria, niin mun itiysloman pitäisi alkaa ke 1.3. Niin ajattelin sitä sitten ehkä muutamalla päivällä varhentaa, niin jäisi sitten edellisen viikon pe. Mulla on ens viikon ma neuvola, että eiköhän siellä selviä sitten enemmän näistä asioista..ehkä. Mä en vaa ihan kauheesti tykkää siitä mun neuvolatädistä. No mä toivon, että mun mielipide muuttuisi nyt kun häntä tulee näkemään vähän useammin :)

Niin rakenneultrassa kaikki näytti hyvältä ja tyttö olisi meille tod.näköisesti tulossa. onko sulla ollut jo rakenneultra? mitä näkyi? :LOL:
 
Joo mullakin alkaa olemaan jo mahaa silleen, että ei niitä suoria vatsalihaksia kyllä tulisi tehtyä. Välillä on vaikea nousta sohvaltakin suoraan ylös :p

Mäkin olen kävellyt, käynyt jumpissa kevennetysti ja sitten mamapilateksessa. Toi mamapilates onkin ollut tosi hyvä ja ajattelin jatkaa sitä vielä tammikuusta alkaen. Siellä ainakin tehdään just hyvin eri harjoituksia syville lihaksille ja lantionpohjanlihaksille (olen ehkä muuten hieman lasika tekemään niitä itsekseni :D ).

Ihanaa, mikä koira teillä on? Mä rakastan koiria :love:, mutta harmillisesti ei ole ollut aikaa omalle koiralle kun työpäivät venyy aina ja toinen joutuisi olemaan niin pitkään yksin ettei se olisi reilua.

Joo mulla alkoi rv 15 harjoitussupistuksia tulemaan ja olinkin viikon sairaslomalla kun olivat kivuliaita. Nyt onneksi eivät enää ole kivuliaita, oon yrittänyt vähentää hieman töitä ja se on onneksi auttanut! :D

Aika on kyllä mennyt tavallaan tosi nopeasti, ja sulla ei varsinkaan ole enää pikä aika kunnes äitiysloma alkaa! Mähän siis oon sitä mieltä, että joulukuu on jo käytännössä katsoen ohi kun on sen verran paljon ohjelmaa :D Mulla oli vähän sama mun edellisen neuvolatädin kanssa, tai siis ei hänessä mitään vikaa ollut ja työnsä hoiti oikein hyvin, en vain ehkä ollut samalla aaltopituudella. Nyt kun muutettiin salmen toiselle puolelle, niin vaihdoin neuvolaa ja ensi viikolla sitten tapaan uuden neuvolantädin. Mäkin toivon, että siellä selkeytyisi nämä hoidettavat Kela-asiat, joihin en ole kyllä ehtinyt/jaksanut vielä paneutua mitenkään. Ootko minkä kokenut sun neuvolantädin kanssa haastavaksi?

Ihanaa, että teillä oli rakenenultrassa kaikki hyvin:love:! Meillä oli myös rakenneultra ja kaikki mallikkaasti. Tyttölupaus mekin saatiin :love:Mennään vielä yksityiselle ensi viikolla siihen 3D/4D ultraan ihan varmuuden vuoksi. Me ei myöskään saatu tuolta kättäriltä mitään kauhean hyviä kuvia rakenneultrasta :D
 
Missä oot käynyt mamapilateksessa? Mä oon känyt kerran viikossa mammajoogassa, jonka järjestää Kirppanat. Mietin, että olisiko se pilates kuitenkin enemmän ehkä oma juttu. Se meidän joogavetäjä on hieman hurahtanut ja viime kerralla vaan ähistiin ja puhistiin tunnilla. Tuntu vähän erikoiselta vieraiden ihmisten kanssa tehdä sellaisia harjotuksia :LOL:

No ei tässä oikeasti ole kauhean pitkä aika tosiaan mammalomaan. Joulu tulee ihan vilauksessa ja sitten tammikuussa lähdetään viikoksi Rukalle. saa nähdä miten sitä aika menee, kun enää ei pääse rinteeseen. No eiköhän sitä tekemistä riitä ja nykyään oon ihan tyytyväinen tälläiseeen rauhallisempaan eloon, eikä tartte olla aina tekemässä/menossa johonkin päin. Meillä on Kultainennoutaja. Hänellä on ikää jo 10 vuotta, mutta edelleen tosi pirteä ja lenkkiä jaksaa tehdä, vaikka kuinka paljon. Koira vie kyllä yllättävän paljon omaa aikaa ja välillä tulee huono omatunto jos ei ole tarpeeksi kerennyt olemaan koiran kanssa. Se kun haluaisi olla koko ajan yhdessä perheen kanssa ja lähteä joka paikkaan mukaan :)

Niin musta kanssa tuntuu, että en ole oikein samalla aaltopituudella mun neuvolatädin kanssa. Hän on jotenkin ehkä vähän tosikkomainen tjn. Kävin avoimien ovien neuvolassa joku tiistai Larussa ja mulle sattui aivan ihanan sympaattinen vanhempi rouva siihen. Harmittelin milessä, että miks toi ei oo mun neuvolatäti. Kela-asiat on kyl joo aika hepreaa. Kaikki ne äitiyspäivärahat ym. Ja milloin sitä saa ja miten työnantaja maksaa palkkaa aluksi ja missä vaiheessa sitten siirtyy äitiysrahaan ja jne. No ehkä nämä tosiaan selviää ensi maanantaina (n)

me käytiin 4d ultrassa. Se oli ihan kiva, mutta ei oikein saatu hyviä kuvia kun tää mahakaveri vaan lymyili istukan takana piilossa. Samaa teki rakenneultrassa, joten on ilmeisesti lempipaikka :love: Muutenkin mulla on istukka aika edessä, joten kaikki potkut tuntuu hieman vaimeammilta vielä, kun vauva monottelee suoraan isoon ilmatyynyyn. No se asia muuttuu sitten kun vauva kerää enemmän massaa. Ja välillä kyl jo nyt tuntuu tosi voimakkailta potkut..just eilen mietin miehelleni, että mitähän sitten kun sellainen 2 kilonen alkaa rummuttaa vatsassa :):D
 
Mä olen käynyt Kirppanoiden mamapilateksessa ja on ollut kyllä todella hyvä! Ilmoittauduin kevääksikin tunneille, että varmasti tulee tehtyä jotain :) Mä voin kuvitella tuon ähisimisen ja puhkimisen siellä, onneksi tuolla mamapilateksessa on varmasti rauhallisempaa :LOL:

Oi ihanaa Rukalle! Siitä on kauan kun on itse ehtinyt rinteeseen, toisaalta, kyllä siellä saa ajan varmasti kulumaan hyvinkin ilman rinteeseenkin menoa :) Itsekin huomannut miten rentoutumisen/rauhoittumisen merkitys on oikeastaan vaan korostunut tässä raskauden myötä vaikka tällä hetkellä olisikin energiaa tehdä kaikkea.

Kiva kuulla, että Larussa olisi ainakin joku mukava neuvolantäti. Ensi viikolla sitten selviää kenen kanssa sitten tämän loppuraskauden neuvolat pidetään. Yritin eilen katsoa niitä Kelan sivuja ja ei hemmetti, yhtä baikeasti kirjoitettu kuin opintotukiasiat silloin aikoinaan :D Pitää yrittää googlailla, olisiko ne jossain selitetty yhtään selvemmin.

Missä te kävitte 4d ultrassa? Me ollaan siis ensi viikolla menossa Bulveradin Klinikalle vielä varmistuttamaan, että kaikki tosiaan on kunnossa. Löysin googlaamalla jonkun THL:n slide setin ja siinä todettiin, että vaikeista rakenneviosita löytyy vain 50% ja erikoisosaajat löytävät 80%. Tämän jälkeen oli aika selvää, että haluan vielä yksityiselle speialistille tsekkaamaan varmuuden vuoksi. Pientä ylireagointia ehkä ilmassa mulla :D

Oletteko käyneet nyt rakenneultran jälkeen kastomassa jo hankintoja? Me ajateltiin käydä sitten tammikuussa ainakin Vaunuaitassa Ruoholahdessa ja Lasterturvassa Vantaalla. Olen kyllä hieman pihalla vielä siitä mitä kaikkea tarvitsee vaikka olenkin yrittänyt listata asioita eri lähteistä exceliin. Hämmentävintä on ehkä se, että minkälaista vaatetta tarvitaan ja kuinka paljon. Musta tuntuu, että kaikki nettisivut antaa eri ohjeita tähän, esim. jossain sanotaan että 5 bodya riittää toisessa sanotaan että 15 olisi hyvä määrä :eek:

Mä en ole tuntenut vielä mitään liikkeitä. Mulla on siis istukka ihan edessä ja kätilö sanoikin, että voin tsägällä tuntea liikkeitä tässä vaiheessa kyljissä (juu, ei ole vielä tuntunut). Eli täytyy vielä hetki malttaa, että toinen saa voimaa sen verran, että liikkeet tuntuisi. Tiedän kyllä hyvin sen, kun toinen on potkinut mun virtsarakkoa :DJoo niitä 2kilon potkuja odotellessa! Lisäksi sitä olen myös miettinyt, että tällä hetkellä vatsa ei vielä paina, on ehkä vähän tiellä välillä, niin miltä se vatsa sitten tuntuu kun se 2kiloa on siellä sisällä :eek:
 
Joo tosiaan ne kelahommat on aivan jostain..aagh en tiiä. Tuntuu, että jopa ne opintotukiasiat on selkeämpiä, vaikka hankalaa niidenkin paprien täyttäminen oli :(

Vitsi mäkin voisin harkita siihen pilatekseen tuloa. Tosin ollaan siellä Rukalla 14.1 asti, että ehkä sitten jos löytyisi ryhmä, mikä alkaisi sen jälkeen. Harmittaa kun menee se yksi perhevalmennuskertakin ohi.

Me käytiin 4 ultrassa Femedassa, sillä Bruno Cacciatore tai joku vastaava. Sellainen melko hiljainen pieni mies :LOL: Ja tiedän tosiaan ton tunteen kun miettii, että onko kaikki kunnossa ja tuntuu, että ylireagoi. Nyt mä oon yrittäny hillitä itseäni ja alkaa "nauttimaan" tästä raskaudesta. Nykyään tää netti edistää aika paljon näitä erilaisia pelkotiloja. Kaikesta saa tietoa ja jos googlettaa jotain normaalia raskauteen liittyvää, niin sitten sieltä tuleekin jotain ihme kauhukertomuksia myös.

Ei olla vielä tehty mitää isompia hankintoja. Itsekkin jaattelin, että jos vaunuhommat ja turvakaukalot hommaisi sitten tammikuu/helmikuussa. Kauheasti vie tilaa säilytellä sellasia. Sitten varmaan se pinnasänky on isompi hankinta myös. Vaunuja oon vähän miettinyt, että jos löytyisi käytettynä hyvät. Mutta saa nyt sit nähdä mihin päätyy :love: rakenneultran jälkeen kävin kierrätyskeskuksessa ja löysin sieltä ihania vauvan vaatteita, todella hyväkuntoisia. Ostin bodya ja potkuhousuja kun maksoivat 1e kappale. Sitten kun mulla oli niitä jonkun verran niin sain ne vielä -50%. Jotain kietaisubodyja voisin vielä hankkia muutaman..tai tuleehan niitä siinä äitiyspakkauksessakin. Et ehkä mä en osta enää vaatteita :ROFLMAO:. Ja pari kaveria on luvannut myös antaa vaatteita (y) Eli varmaa noi vaunuhomma ja turvakaukalo, sänky ja sitten tutit/tuttipullot. pitää hankkia. Ja monet kehuu sitä rintapumppua, että ehkä sitten sellainenkin.

Milloinkas sulla olikaan laskettu aika? Otko miettinyt yhtää synnytystä? Mä oon vielä yrittänyt sen jättää taka-alalle ajatuksissa, mutta kai sitä voisi tässä pikkuhiljaa miettimään jos se sillä jotenkin helpottuisi, Ainakin yksi kaverini valmistautui tosi huolella siihen, niin synnytys menkin sitten hyvin.

Onko sulla ollut mitää ihmeellisiä himoja ruokaa kohti tai muuta omituista? :ROFLMAO: Mä oon huomannu, että ehkä makea maistuu enemmän ja nyt viime yönä näin unta, että olin lihonnu hirveästi ja sain kauheat moitteet siitä. Jos sitä nyt ryhdistäytyisi ja pitäisi makealakkoa jouluun asti :p Eilen kun makoilin sohvalla ja oli ohut mekko päällä, niin mahassa alkoi kauhea elömöinti niin potkut näkyivät jo ulkopuolelle. Oli kyllä aika pelottavan ja omituisen näköistä :LOL:
 
Suosittelen kyllä sitä pilatesta! Muistaakseni Kirppanoilla alkaa ainakin helmikuun loppupuolella/maaliskuun alussa taas uusi ryhmä.

Käytiin myös Brunolla Bulevardin Klinikalla, joo hän on pieni ja hiljainen :) Ymmärsin työkavereilta, jotka on mös käyneet Brunolla, että hän on paljon puheliaampi kuulemma silloin jos menee yksin :) Meidän neiti ei ollut yhteistyöhaluinen ollenkaan, oli siis kaksinkerroin :barefoot: ja peitteli kasvojaan käsillään. Mennään tammikuussa vielä uudestaan, jos sillon saataisiin jotain kuvia hänestä. Onneksi kuitenkin tärkeimpänä kaikki oli edelleen hyvin ja mitään poikkeavaa ei löytynyt, huh!

Joo netti edistää oikein hyvin pelkotiloja :D Googlaan varmaan joka päivä jotain turhaa jota ei pitäisi googlata ja sitten jään miettimään niitä asioita.

Juteltiin viikonloppuna miehen kanssa hankinnoista ja yllätyksekseni mies haluaisi kovasti mennä hypistelemään eri vaihtoehtoja :) Mies siis ei yleensä ole hypistelijä tyyppiä ja siellä hän googlaa kaikkea parhasita juoksurattaista leikkimattoihin :D Mä en ehkä kestä :) Meidän pitäisi myös pikkuhiljaa raivata toista makuuhuonetta asuttavaan kuntoon, kun on vielä täynnä muuttolaatikoita. Vaikka siis eihän neiti sinne vielä muuta kun alkuun nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa. Ajattelin, että helpompi se on se huone nyt laittaa kuntoon, kun sitten vauvan kanssa purkaa jotain laatikoita ja koota kalusteita :D Asetin meille deadlinen, että huoneen on oltava kunnossa ja kaikki hankinnat tehtynä huhtikuun alkuun mennessä, ettei sitten tarvitse viimeisinä viikkoina juosta hullun lailla ja stressata :)

Mä olen myös miettynyt sitä rintapumppua, että onko tarpeellinen ja kannattaako se hankkia jo ennen kuin vauva syntyy vai sen jälkeen. Mutta haluaisin, että miehelläkin olisi mahdollisuus osallistua syöttämiseen. Hienoa, että sulla on jo vaatteita tullut ostettua! Mä en ole uskaltanut ostaa, pelkään, että sitten lähtee mopo käsistä ihan täysin ja kun ei niitä voi loputtomiinkaan ostaa :D

Oletko muten ajatellut ostaa jotain paksumpaa makuupussia/kevyttä toppapukua alkuun? Huhtikuussahan voi olla vielä aika kylmäkin ja itseä mietityttää, että kuinka paksua vaatetta vielä silloin tarvitaan. Meillä tosiaan laskettu aika 20.4, toisaalta hänhän voi syntyä myös toukokuussa jos menee yli.

Mä en ole vielä miettinyt synnytystä, ajattelin tuossa joulun välipäivinä yrittää lukea aiheesta mahdollisimman paljon. Olen myös kuullut siitä, että mitä enemmän on valmistautunut synnytykseen niin sitä paremmin se menee. Kaveri juuri sanoi, että hänellä on muutama tuttu, jotka ovat käyneet vielä erikseen jonkun synnytysvalmennus kurssin/seminaarin ja jopa synnytyslaulukurssilla. Heidän synnytykset on kuulemma menneet todella hyvin, nopeasti, ilman repeämiä ja pienillä kivuilla. Mä kyllä uskon, itsekin, että mitä paremmin on valmistautunut, sitä paremmin se menee. Tähän mennessä mulla olisi ainoana toiveena, että mä en missään nimessä haluaisi lääkkeellistä käynnistystä vaan ennemmin sektiooon. Pidän jotenkin tuota lääkkeellistä käynnistystä sen verran luonnottomana, ettei se houkuttele. o_O

Mä ymmärsin, että jos ei pääse sille "omalle" perhevalmennus kerralleen, niin voi mennä toiseen ryhmään. Mullakin jäisi se "oman" ryhmän kakkososuus välistä kun olen koulutuksessa silloin. Neuvolasta kyllä sanottiin, että voi mennä seuraavaan ryhmään.

Mulla ei oikeastaan ole ollut muita mielitekoja kuin kirpeät hedelmät, eli appelsiinit ja verigreippi. Voisin vetää niitä aamusta iltaan. Muita mielihaluja ei (onneksi) ole ollut. Mies odottaa edelleen sitä päivää kun pakotan sen keskellä yötä hakemaan itselleni jotain :LOL:

Mitä joulu/uuden vuoden suunnitelmia teillä on? Mä en ole edes ehtinyt ostamaan kaikkia lahjoja, eli pientä joulustressiä vielä pukkaisi :)
 
Moikka! Satuin tänne lueskelemaan keskustelua. Minulla la toukokuussa ja asustelen Haagassa. Rakenneulra on vasta ensi viikolla, mutta olen jo kovasti miettinyt 4D ultraa. Millä viikolla kävitte? Saitteko kela-korvauksen? Koitteko hyödylliseksi? Olen juuri tuota Brunoa miettinyt, kun on tutut hänellä käyneet, mutta koska kovasti on muitakin rahamenoja tulossa tarvikkeiden hankinnan muodossa, mietin, että paljonko se voisi maksaa ja raaskinko...
 
Moikka! Mä olen käynyt Brunolla Bulevardin klinikalla raskausviikoilla 6+6 (varhaisultra), 12+1 (nt-ultra) ja 21+4 (rakenneultra). Lisäksi olen käynyt niissä julkisenpuolen ultrissa myös. Mä olen kokenut Brunon ultrat hyödyllisiksi ja sieltä saa aina mukaan paperit, jossa on kaikki yksityiskohtaiset selitykset tarkastetuista asioista (julkiselta en ole vastaavia saanut). Bruno on kyllä todella hyvä ja mekin mentiin Brunolle suositusten mukaan. Kun esikoinen kyseessä, niin olen saanut ainakin Brunolta sellaisen mielenrauhan, ettei ole tarvinnut stressata ylimääräistä. Mä maksan mielelläni omasta mielenrauhasta (osaan olla vähän stressierkki) :D Mitään suuria Kela korvauksiahan noista ei saa, ja hinnat on menneet nettisivuilta löytyvän hinnaston mukaisesti, eli noin €200 molemmin puolin.

Mä siis suosittelen ja itse en ole kokenut käyntejä turhaksi :)

Ja tervetuloa keskusteluun! (y)
 
Joo tosiaan tervetuloa keskusteluun! Huh nonniin nyt on joulu ja uuden vuoden juhlinnat ohi (y) joulua oltiin viettämässä anoppilassa. Siellä olikin väkeä oikein mukavasti 17 henkeä (joista 7 lasta) ja meidän koira :LOL: hulinaa ja älämölöä riitti. Sitten joulupäivänä mentiin rauhoittumaan mun vanhempien luokse. Joulun jälkeen on ollut pari päivää liitoskipuja tuolla nivusissa ja yöt on mennyt vähän kipuilessa. Nyt onneksi ehkä, toivottavasti ovat taas menneet ohi. Kävi jo mielessä, että voinko ensi viikolla edes lähteä sinne Rukalle jos en mitää oikein pysty tekemään.

Uutta vuotta oltiin vastaanottamassa mun kaverin kotibileissä. Oli oikein mukavaa, vaikka väsymyskiukuttelut sainkin aikaiseksi sinne lähtemisestä kun ei olisi huvittanut yhtää :whistle: No kotona nukkumaan pääsin 2.30, että aika myöhään meni ja olossa huomaa sen nyt. Ihan kuollut ja töötolo, mutta oon tyytyväinen kuitenkin että lähdin. Nyt voi sitten mammautua ja odotella rauhassa huhtikuuta :ROFLMAO:

Ennen joulua tuli äitiyspakkaus, mutta kävin sen vaan nopeasti läpi. En ihan kauheasti tykkänyt siellä siitä toppahaalarista ja sitten kevääksi oli sellainen kevyempi vaihtoehto (ruskea), mitä varmaan sitten huhti/toukokuussa voisi käyttää. No menin siitä mainitsemaan äidilleni, niin hän oli sitten käynyt kirpparilla kiertelemässä ja mummo oli löytänyt vähän tavaraa :LOL: mm.talvihaalarin ja sitten sellaisen kevythaalarin. Mies on ihan ahdingossa kun täällä kotona alkaa pyörimään jo vauvan tavaroita. Pitäisi kyllä nyt jostain löytää inspiraatio tavaroiden järkkäilyyn, mutta ehkä mulla on sitten aikaa mammalomalla, joka muuten alkaa 3.3. Hui kauheeta..ollaan jo tehty töissä siitä paperit ja mun tilalle saadaan rekrytoida uus tyyppi. Luulen, että tää tammikuu menee aivan vilauksessa kun alotan 1,5 vkon loman ensi keja sitten mietin, että jos helmikuussa tekisi jotain lyhennettyjä viikkoja kun mulla on pitämättömiä lomapäiviä..ellei nyt sitten joudu saikulle jonkun vaivan takia. Jotka näköjään tulee aivan puskista yhtäkkiä. Nyt mulla on menossa raskausviikko 27 ja oikeastaan viikossa on maha kasvanut aika hurjasti.

Mäkin voin suositella kyllä 4d ultraa. Varsinkin tosiaan jos vauvasta jotain näkyy :) meilläkin piileskeli istukan takana, niin naamasta ei saanut hyviä kuvia. Tosin kyllä siinä kunnallisessa rakenneultrassakin hyvin saa tietoa, että kaikki on kunnossa. Mutta tietysti ensimmäinen lapsi on sellainen, että on kiva käydä useamman kerran tutkituttamassa onko kaikki hyvin ja kaikki on niin uutta.:love:

Hyvää uutta vuotta teille ja tästä tuleekin sitten vähän erilainen vuosi meille :love: Toivottavasti ootte voineet hyvin :)
 
Hyvää uutta vuotta :) Kävimme rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan kunnossa. Poitsu oli kyllä vähän huonossa asennossa kuvia ajatellen ja päätin nyt varata helmikuulle Brunolle ajan. Jos alkaa kaduttaa niin perun sitten ajan, mutta eiköhän sinne sitten olla menossa :)
 

Yhteistyössä