Pk-seudun odottajat, LA talvella/alkukeväästä 2016

Olen toista lasta odottava äiti Espoosta, laskettu aika tammikuun 2016 alussa. Ensimmäistä lasta odottaessani ja lapsen synnyttyä olin mukana todella kivassa äitiporukassa, jonka kanssa tavataan vieläkin lasten kanssa ja ilman. Olisi hienoa, jos täältä löytyisi vertaistukea tälläkin kertaa. :)

Olisiko pääkaupunkiseudulla muita kiinnostuneita? Voitaisiin ehkä jossain vaiheessa perustaa myös salainen Facebook-ryhmä, jossa olisi kätevämpää jutella.
 
Ois kiva jos alkuun voitais höpistä tässäkin. Mun raskaus on sen verta alussa, että np-ultrakin vasta parin viikon päästä, eikä tää oo vielä kovin julkista siis :D Miten teillä muilla on alkuraskaus menny?
 
Moikka, hyvä aloitus, olisin mielelläni mukana! Olen 1 lapsen äiti Helsingistä, aika läheltä Espoota. Toisen laskettu aika on 10.1.2016. Tapaamiset ym olisi tosi kivoja, kun en ole varma löytyykö sitten keväällä lähipiiristä / seudulta vauvakavereita laisinkaan. Esikoisen kanssa oli mukava synnytys valmennusryhmä josta löytyi kavereita mutta kakkosen kanssahan tällaista ei ole. Raskaus on ollut hyvin erilainen kuin eka raskaus siinä suhteessa että olen voinut tosi pahoin ekat 3 kk mutta nyt onneksi alkaa jo helpottaa. Väsymys vaivaa myös paljon enemmän kuin ekassa, ehkä kun on ikää tullut lisää...

Te joilla on lapsia jo, minkäikäisiä löytyy? Meillä 4 vuotias tyttö. Kovasti jännitetään tulevan sukupuolta, tuleeko pikkusisko vai veli:)

Oletteko vielä kertoneet töissä raskaudesta? Ajattelin itse odottaa vielä rakenneultran (elokuun lopussa) tulokset ainakin ennen kuin kerron mutta vähän hirvittää kun joutuu jo nyt pientä mahaa piilottelee. Onneksi ei ole mitään työpaikan bileitä tulossa vähään aikaan. Luulen että kun jouduin jäämään pahoinvoinnin takia parista työjutusta ja illanvietosta jo kesäkuussa pois, joku saattaa aavistella.
 
Hei, kivaa, että löysitte tämän ketjun! Olin melkein pari viikkoa reissussa ja poissa koneen ääreltä.

Minun puolestani sopii hyvin, jos jutellaan ensin täällä kaksplussan puolella ja perustetaan se salainen FB-ryhmä esim. parin viikon päästä, kun np-ultrat ovat useammalla ohi. Mutta miten vain, voidaan perustaa ryhmä vaikka saman tienkin.:) Mitäs mieltä muut olette?

Elli T, en ole kertonut kuin parille läheiselle työkaverille, mutta maha on niin iso, että ensi viikolla lomalta palatessa on varmaan pakko kertoa laajemminkin, vaikka rakenneultraan onkin vielä muutama viikko. Tätä mahaa ei peitä enää millään.:) Mulla esikoinen on 3-vuotias, jännää nähdä, miten ottaa tulokkaan vastaan.

Mulla väsymys on ollut myös aivan järkyttävää, esikoisen ajalta en muista tällaista. En tajua, miten jaksan töissä seuraavat kuukaudet... Pahoinvointi on onneksi helpottamassa.
 
Moi!
Mulle käy myös et täällä jutellaan :)
Meillä ennestään 1v7kk tyttö.
Mulla alkaa ens viikolla kuukauden loma ni kiva mennä syyskuussa töihin maha pystyssä : D en oo töissä kertonu kellekkään.28.8 on rakenneultra :)
Onks täällä muuten minkä ikästä porukkaa? :) ite oon 22v :)
 
Mä oon 25v ja tosiaan esikoista vasta odotan, et mistään ei oo kokemusta ennestään :) Pahoinvointi tuli aika rajuna yllätyksenä, vähitellen alkaa onneks helpottaa.

Mä oon töissä muutamalle kertonu, just pahoinvoinnin takia kun se on haitannu töitäkin. Muuten en ois vielä näin aikasin, mullahan on np-ultrakin vasta edessä. Alunperin ajattelin, että olisin ehkä kertonu ultran jälkeen tai kun maha alkais näkyä. Mutta aina ei mee niinku suunnittelee :D
 
Kerron tarkan iän sitten FB:n puolella. En halua juuri kertoa henkilötietoja näin "julkisella" palstalla, etteivät tutut tunnista.:) Mutta ikää joka tapauksessa reilusti enemmän kuin Panfilla ja Fionalla.

Itse olen tässä pähkäillyt, missä vaiheessa ja miten pitäisi alkaa valmistella esikoista pikkusiskon tai -veljen tuloon. Millaisia suunnitelmia teillä muilla kakkosen odottajilla on? Ajattelin, että jonkun vauvanuken voisi ainakin hommata, vaikka meidän kolmevuotiasta tuntuvat tällä hetkellä kiinnostavan lähinnä autot.:)
 
Moi!
Aattelin alkaa valmistella esikoista vauvan tuloon sitten ku raskaus näkyy paremmin :) meillä on muutama nukke tytöllä ja niitä tykkää pussailla, silitellä ja peitellä, toki välillä tykkää heitellä ja pureskella varpaita :D
Vähän jännittää kuinka mustasukkaseks tulee vauvasta :/ kaverin vauvaa yrittäny pitää sylissä ni
väliin tulee heti :D
 
MKS
Moi! Täällä kanssa esikoisen odottaja helsingistä.Nyt rv 14+1 ja LA 31.1. Np-ultrassa käyty ja seuraavaksi jännitellään rakenneultraa.Facebook ryhmä kuulostaisi kivalta! Mielelläni liittyisin :)
 
Moi! Mä haluisin mielelläni liittyä seuraan, ja etenkin sitten siihen FB-ryhmään. En kauheasti yleensä keskustelupalstoilla kirjoittele, joten salainen ryhmä FB:ssä tuntuu luontevammalta. Salaisessa ryhmässähän ainostaan kutsutut ihmiset pääsee katsomaan ryhmää, eikä sitä ole mahdollista edes löytää ilman kutsua. Eli vaikka ei olisi vielä raskautta julkistanutkaan, niin se on aika turvalllinen vaihtoehto :)
Itse olen siis 25-vuotias ensimmäisen lapsen odottaja Espoosta. LA on 28.12, eli kohta mennään jo puolivälissä. Toistaiseksi odotus on ollut mukavaa ja helppoa *koputtaa puuta* eli toivotaan että sujuu yhtä kivasti loppuun asti :)
 
Tervetuloa Taikku, Sniff, Keväthaave, Bluebebe ja Mertt1!

Taikku, täällä myös odotellaan rakenneultraa, vielä n. 1,5 viikkoa jäljellä. Vähän jo jännittää. Liikkeitä en ole varmuudella vielä tuntenut. Perjantaina oli lääkärineuvola, mutta siellä ei ultrattu, ainoastaan kuunneltiin sydänäänet.
 
Tervetuloa Taikku, Sniff, Keväthaave, Bluebebe ja Mertt1!

Taikku, täällä myös odotellaan rakenneultraa, vielä n. 1,5 viikkoa jäljellä. Vähän jo jännittää. Liikkeitä en ole varmuudella vielä tuntenut. Perjantaina oli lääkärineuvola, mutta siellä ei ultrattu, ainoastaan kuunneltiin sydänäänet.
En myöskään ole tietääkseni liikkeitä tuntenut. Mulla ultra vasta ihan kuun lopussa ja sitä ennen myös lääkärineuvola:) Sydänääniäkin jännitän jo kun edellisestä neuvolasta kuukausi kohta. Mitään oireita ei enää ole (vessassa ramppaamisen lisäksi) niin tuntuu oudolta.
 
Hei,

En varsinaisesti ole pk-seudulta, mutta käyn täällä päivittäin töissä, joten tuntuisi luontevalta liittyä mielummin tähän ryhmään kuin oman alueen.

Olen siis 30-vuotias ensimmäistä odottava, laskettu aika on 19.3.-21.3. ajalla, joten alkukevään vauva olisi tulossa.
 

Yhteistyössä