Selittäkääs tää nyt mulle, lyhyestä kierrosta asiaa

Moikka kaksplussalaiset! Mua on kummastuttanut tässä lyhyeen kiertoon liittyvä seikka ja aattelinki nyt kysellä mitä mieltä te ootte, kun en ite nyt tähän tunnu ratkaisua löytävän (n)
Mun kierto on 25vrk (vai onko teidän mielestä normaali? ite pitänyt lyhyenä) No mutta ite kysymykseen, osaankohan selittää edes ymmärrettävästi :D

Olen siis käsittänyt että ovulaatio tapahtuu n. 14 päivää ennen seuraavien kuukautisten alkamista, eli mulla se olis n. kp12. En kuitenkaan ole raskautunut vaikka seksiä on ollut aina kys. ajankohtaan, sitten olenkin lukenut monesta paikkaa että naisilla, joilla on lyhyt kierto, saattaa ovulaatio sattua niin myöhään ettei munasolu kerkeä kiinnittyä vaan huuhtoutuu menkkojen saapuessa pois. Että mitä :cautious::D Kun mun päähän ei nyt vaan mene että millon mä ovuloin. (nyt on ovistikut ostettu, tarkoitus ensi kierrosta tikutella, nyt menossa kp16/25) Enkö nyt vaan ymmärrä vai miks on mun mielestä hirveen ristiriitasta kun kuullut että ovulaatio tapahtuu n. 14 päivää ennen seuraavia menkkoja, joten mulla se on aina milteen heti menkkojen jälkeen, eli tosi aikaseen, mut sit mä taas kuulen että se saattaaki olla myöhään. :LOL:

Osaako joku vähän avata tätä mulle? Tietenkään kukaan sieltä ruudun takaa ei voi mulle 100% varmaksi sanoa milloin mä ovuloin mut jos jollain on vähän parempaa käryy nyt tästä kierto asiasta :D
 
Ei se aina läheskään ole sen 14päivää oviksesta menkkoihin. Esim mulla tämä 'luteaalivaihe' jäi pääsääntöisesti aina lyhyemmäksi - minä siis aikoinani testasin ovista useampana kuukautena. Useimmiten mulla menkat alkoi noin 10päivää ovisplussasta.

Jos luteaalivaihe jää liian lyhyeksi on siinä sitten omat ongelmansa raskautumiseen ja joillakin voi mahdollisesti vaatia jopa lääkitystä (keltarauhashormonia lääkkeenä).

Kun aloitat ovistestaamisen saat varmasti paljon hyödyllistä tietoa omasta kierrostasi :)
 
Lyhyestä kierrosta ei tosiaan pitäisi olla haittaa raskautumiselle, jos luteaalivaihe (eli se aika oviksen ja menkkojen välissä) on normaali. Mutta jos lyhyt kierto johtuu siitä että luteaalivaihe on lyhyt, niin kiinnittymisessä saattaa olla ongelmia.

Nyrkkisääntönä hyvä ja normaali luteaalivaihe on 12-14 päivää, 10-12 on vielä ok, mutta sitä lyhyempi ei. Vaikka toisaalta välillä ihmiset raskautuvat tosi lyhyelläkin luteaalivaiheella...

No, mutta sulle selviää vähän enempi mistä on kyse kunhan saat tietää milloin oikeasti ovuloit :)
 
kiitos vastauksesta KevätTähti (y) Nyt kävikin niin että mun kierto jäi syystä x tosi lyhyeksi, vain 22 päivää.. (n) nyt on siis kp2 ja tiedän että ovulaatiota tulisi tikutella niihin aikoihin kun sen luulisi olevan mutta mä ajattelin ihan nyt alottaa jo tän homman, on niin paljon tikkuja että riittää koko kierroksi :D Joko mun googlettelutaidot on vaan surkeat tai sit ei oikeesti missään lue, mutta tuleeko näiden kanssa toimia niinkun raskaustestien? Eli aamuvirtsasta? Ilmeisesti n. samaan kellonaikaan olisi hyvä aina tehdä mutta onko sillä väliä milloin? Aamulla? Päivällä? (n) Jeesatkaapa mut alkuun :love:
 
Se on aika yksilökohtaista noiden ovistestien kanssa. Esim joillain se huippu on niin nopea ettei sitä saa tikuilla kiinni ellei testaa kaksi kertaa päivässä. Ja joillain taas aamupissa on huono testaamiseen ja toisilla ei. Sekin kaikki pitää omakohtaisesti vähän niinku kantapään kautta huomata.

Kannattaa vaikka eka kierto kokeilla perus aamupissasta vaikka kp9-10 eteenpäin. Jos ei ovista löydy niin kokeile sitten vaikka seuraava kierto aamuisin ja iltaisin/iltapäivisin. Mutta tosiaan hyvä olisi samaan aikaan samassa kierrossa testata.
Ja voisi olla hyvä ainakin yksi kierto testata jopa menkkoihin asti niin tiedät miten sulla tikut käyttäytyy koko kierron. Ovistesteillä nimittäin voi raskauttakin testata mikäli eivät tyypillisesti näytä tummaa viivaa loppukierrrossa.

Mä josku aikoinaan testailin sekä Sofi One Stepeillä sekä David testeillä. Sitten hoidoissa tuli testattua Clearbluen digitesteillä. Makuasioita nuo, mutta tosiaan samalla testillä pitää testata koko kierto.
 
Mulla päättyi menkat kp5, ja kp3 alkaen rupesin jo tikuttamaan, nyt on siis menossa kp8, liekköhän mulla vois noin aikasin olla ov kun kp6 viiva vahvistui huomattavasti, tein samana päivänä vielä toisen ja oli taas vahvistunut, ei kuitenkaan positiiviseksi asti mutta vahvistunut kuitenkin, eilen eli kp7 oli jo taas himmentynyt.. (n) onhan tässä vielä monta päivää ja ihan loppuun ajattelin tikutella jos se oikee ovis tulis vielä mut mietin vaan et oiskohan se voinut olla jo tossa.
 

Yhteistyössä