Tammikuun tähtöset 2017 **HEINÄKUU**

Laskettu aika tammikuussa 2017? Liity mukaan! :love:

Tiedot muotoon: laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi




Tammikuun tähtöset

30.12
Iinaalisa / 17 / PHKS / 1.lapsi

1.1
Susanna#1 / 22 / SATKS / 3. lapsi
Mötti / 27 / K-SKS / 2. lapsi
Rietu94 / 21 / KYS / 1. lapsi
nelluri / 22 / K-SKS / 1. lapsi

2.1
Musicro / 30 / 1. lapsi
Valjakka / 25 / OYS / 4. lapsi

4.1
annelski / 24 / KYS / 2. lapsi

5.1
Mariani
Teetintti / 26 / TAYS / 1. lapsi

6.1
narana85 / 30 / OYS / 1.lapsi
Susu86 / 30 / SATKS / 1. lapsi

7.1

vevikaa / 23 / K-SKS / 3. lapsi

9.1
eveliinu / 22 / E-KKS / 2. lapsi

11.1
Elisen / 29 / KYS / 2. Lapsi

12.1
Repa / 36 / KOKS / 3. lapsi
Pin / 27 / KOS / 4. lapsi

13.1
Riinuska_ / 22v / E-KKS / 2.lapsi
Hannamaaria / PKSSK / 26 / 2.lapsi
RubyS / 31 / SEKS / 3. lapsi

16.1
mokomat / 29 / K-SKS / 3.lapsi
Kuurankukka / 31 / KOS / 2. lapsi

17.1
pallero26 / 2.lapsi
piitu85 / 2. lapsi

18.1.
PikkuMyyh / 26 / KOKS / 1. lapsi
vauvalisko / 26 / TYKS / 2. lapsi
Miiasus / 25 / SEKS / 1. lapsi

19.1.
särkke / 26 / KYS / 2. ja 3. lapsi

21.1
Lellu83 / 33 / KYS / 3. lapsi
mamadread / 29 / NKL / 3. lapsi

24.1.
äippäää2017 / 22 / P-KKS / 1. lapsi

23.1.
Lellus / 28 / TYKS / 1. lapsi


25.1.
JeVu / 29 / TYKS / 2. lapsi

26.1.
pipes / 31 / HYS / 1. lapsi

27.1.
Maddie / 22 / KOS / 1. lapsi

28.1
isbee92 / 24 / PHKS / 1. lapsi
mimmik / K-PKS
piķkuemo91 / 25 / TAYS / 1. lapsi

29.1
Patu123 / 29 / 1. lapsi
Meri88 / ulkomailla / 2. lapsi

30.1.
Rino / 32 / TYKS / 2. lapsi

31.1.
haukkeli / 28 / SEKS / 1. lapsi


** yht. 41 tulevaa äitiä **



Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Narana85 ja Elisen hyvistä ultrakuulumisista.:love: Mulla se on ohi vasta ensi perjantaina tähän aikaan. Jännittää jo, mutta yritän olla ajattelematta koko asiaa ja keskittyä lomasta nauttimiseen. Näin viime yönä jo unia synnytyksestä - vauva syntyi aamulla klo 10.38.:ROFLMAO:

Jatkaakseni polttavaa alushousukeskustelua, niin niitähän on tosiaan ei-niin-mummomaista mallia myös, mutta sellaisia jotka joustaa alavatsan seudulta hyvin. Mulla on sama kuin Elisenillä eli en tykkää yhtään jos alavatsalla painaa joku vaate, rupeaa ahdistamaan. Mä ostin molempia alushousumalleja, joskin mun mielestä mitä pidemmälle raskaus menee, niin sitä paremmat sellaiset jättialushousut on. :D Ne on myös kätevät sitten jälkivuodon yhteydessä, pysyy jättisiteet paikallaan:D:D:LOL:

Oikein mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Mamadread ja itu 10+5
 
Heippa! Täällä olis kans yks odottava äiti, kiva kun löysin tälläisen ryhmän niin voi jakaa asioita ja tuntemuksia sekä lueskella toisten kertomuksia. Niin ja tosiaan sen verran tähän alkuun että ekassa ultrassa käyty viime viikon torstaina jolloin rv 12+4, kaikki oli hyvin :)
1.1/nelluri/22/k-sks/1.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Tervetulotoivotukset kaikille uusille!

Koska saitte Susu86 tietää kaksosista? Kävikö alkuraskauden ultrassa vai selvisikö vasta seulontaultrassa? :) Mun mies toivoo että saataisiin kaksoset, ei olla vielä kurkistettu masuun, niin ei voi tietää. :D Itellä ei oo kyllä mitään tuntoja siitä, että tulisi kaksoset ja tuntuu muutenkin hurjalta ajatukselta. :rolleyes:
 
Täällä alkoi tänään raskausviikko 15. ja tänään tuli ekaan kertaan tunnusteltua kohtua ja yläreuna onkin jo ainakin navan kohdalla! :eek:Samoin dopplerilla tuli äsken kuunneltua vauvaa ja taitaa vauva olla jo niin ''iso'' että syke kuuluu ympäri kohtua sekä liikkeet ja potkut samoiten! Kovimmat potkut oli navan kohdalla :love: Kunnon iltajumpat hällä menossa.

Oireet kaikki oikeastaan kadonneet ja olo on normaali :)

Ja kuukauden päästä onkin jo ru ja toivotaan että tyyppi pitää haarat auki että saadaan tietää kukas sieltä on tulossa :)

Tänään oli kans pakko hommata tollaset ''mammapöksyt'' kun kaikki puristaa!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mamadread ja Susu86
Kiitos! :)
Kävin alkuraskauden ultrassa ja siellä löytyi kaksi sykettä <3 Aluksi oli aika pelottava uutinen mutta nyt jo tottunut asiaan ja odotan innolla ja onnella:) Ensi viikolla on varhaisultra niin näkee mikä meininki masussa on :) :) Paljon onnea kaikille odottajille!
 
Pikainen tervehdys ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :love:
Työ on nielaissut mut taas kokonaan, oon niin väsynyt :unsure:

Tiistaina tulossa ultra ja sokerirasitus sitten siitä 2viikon päästä noin.
Mitään ihmeempiä tuntemuksia ei oo...

Alkkarit... Ihan normeilla mennään niinkuin kahdessa edellisessä... Matalaa mallia,ei purista:)

Nyt työmaalle, palaan paremmalla ajalla (y)

Tervetuloa uudet :love:
 
Mulla oli eilen sama homma, pakko oli ostaa parit äitiyshousut kun yhdet omat housut meni enää päälle ja alkoi vähän kyllästyttää kun töissä aina ne samat housut :D itse löysin h&m alennuksesta kivat pöksyt kaveri sanoi kenellä on kohta 4v poika että loppuajasta tuleekin käytettyä äitiyslegginsejä kun ne on niin mukavat päällä ja joustaa erittäin hyvin :)
 
Heipä hei, tulen helmikuisista tänne huutelemaan :D ajattelin että täällä enempi pahoinvoivia naisia :D

Eli hirmuinen pahoinvointi iskenyt. En pysty syömään lähes mitään koko päivän aikana. Jo pelkkä keittiöön meno saa oksennusrefleksin aikaiseksi. Se on ihan kamalaa. (Täytynee tähän väliin kertoa että lupasin olla valittamatta pahoinvoinnista. Sen takia kun tätä raskautta on yritetty yli 1,5v ja viimeisinä kuukausina päätin että jos vielä joskus olen raskaana niin en valita mistään. Joten minähän en valita. Totean vain :D ) tiedän että pahoinvointi pahenee kun vatsa tyhjä. Mutta en vain saa syötyä. Mehujäitä voin syödä mutta luulen ettei niilläkään elä kovin kauaa :D ja se mehujääkin auttaa vain sen hetken. Heti kun jäätelö loppu niin taas oksettaa. Jopa vesi oksettaa. Joten onko vinkkejä? Mikä auttaa? Housujakaan ei voi käyttää kun puristaa :D onneks on kesä niin mekoilla pärjää!

Bettinah & muru 6 + 3 <3
 
Ihana, pahoinvointi katosi meidän kesälomareissulle, melkein ehin jo iloita, melkein. Kotiin palattua palas kuitenkin pahoinvointikin uskollisesti:eek: noh, jos tätä ei enää kauheen kauaa kestäis.. Käytiin eilen miehen kanssa kaksin syömässä, pitkän istuskelun takia turvotus oli aika mahtavaa, jopa mammahousut meinas puristaa:LOL::ROFLMAO:
Bongasin meiltä lidlistä äitiyslegginssejä(y) sai aika hyvään hintaan ni tarttui yks mekkokin mukaan.

Suomessa on vissii inkivääri kiellettyjen listalla raskauden aikana? Meillä sitä suositellaan raskauspahoinvointiin, siis ihan lääkärinkin puolesta. Musta on huvittavaa miten suositukset lasten ja raskaanaolevien ruokailuun vaihtelee niin radikaalisti erimaissa. Mä yleensä oon noudattanu sen maan suosituksia, mitkä kuullostaa omaan korvaa paremmalle;)
Seuraava ultra olis vajaan kahen viikon päästä, oottelen kyl kovasti. Kun viimeks se lääkäri ei viel ottanu mitää kantaa laskettuun aikaan.. Ni on sellai olo ku elelis pimeydessä täälläo_O
 
Heipä hei, tulen helmikuisista tänne huutelemaan :D ajattelin että täällä enempi pahoinvoivia naisia :D

Eli hirmuinen pahoinvointi iskenyt. En pysty syömään lähes mitään koko päivän aikana. Jo pelkkä keittiöön meno saa oksennusrefleksin aikaiseksi. Se on ihan kamalaa. (Täytynee tähän väliin kertoa että lupasin olla valittamatta pahoinvoinnista. Sen takia kun tätä raskautta on yritetty yli 1,5v ja viimeisinä kuukausina päätin että jos vielä joskus olen raskaana niin en valita mistään. Joten minähän en valita. Totean vain :D ) tiedän että pahoinvointi pahenee kun vatsa tyhjä. Mutta en vain saa syötyä. Mehujäitä voin syödä mutta luulen ettei niilläkään elä kovin kauaa :D ja se mehujääkin auttaa vain sen hetken. Heti kun jäätelö loppu niin taas oksettaa. Jopa vesi oksettaa. Joten onko vinkkejä? Mikä auttaa? Housujakaan ei voi käyttää kun puristaa :D onneks on kesä niin mekoilla pärjää!

Bettinah & muru 6 + 3 <3
-B6-vitamiini
-Pahoinvointirannekkeet apteekista
Noi nyt tuli ekana mieleen. Mulla parhaiten on menneet alas tuoreet hedelmät ja marjat sekä salaatit. Kokeile vesimelonia. Tai jäädytettyjä hedelmiä. Pääasia et saat syötyä jotain ja otat raskausajan monivitamiinia päälle. Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Täälläkin pahoinvointi alkaa olla helpottamaan päin. Edelleen aamulla ja illalla tulee kuvotuksia, mutta päivisin olo on suht normaali. Väsymyksestä on vaikea sanoa, kun oon nyt toista viikkoa lomalla ja saa nukuttua ja levättyä niin paljon kuin haluaa. Viime yönäkin kyllä nukuin 12 tunnin yöunet eli ehkä unen tarve on pikkasen normaalia suurempi. . :whistle:
Muitakin oireita on, kuten se, että karvat ja kynnet kasvaa supervauhtia. Kokoajan saa olla leikkaamassa ja sheivaamassa. Ja plussasta asti oon aivastellut vähän väliä! o_O:LOL:

Eri maiden suositukset on mielenkiintoisia, varsinkin kun Euroopan maiden välilläkin vaihtelee. Mä oon syönyt inkivääriä huoletta ruoassa, käytän sitä paljon mausteena. Inkivääriteetä ja inkiväärilimua ym. oon välttänyt. Mun mies ei oo suomalainen ja hänen kotimaassaan ei raskaana ollessa syödä kananmunia. :D

Eilen annoin periksi viikkokausien kiusaukselle ja kahmaisin esikoisen karkkipussista kourallisen. Olin niin hurja, et söin jopa käteen osuneet liitulakut ja salmiakit. :D:D:D

Mamadread ja itu 10+6
 
Tervetuloa nelluri ja onnea! :)

Tervetuloa susu86 ja onnittelut kaksosista! :)
On se varmaan jännittävä tilanne, kun saa tietää, että yhden vauvan sijaan tuleekin kaksi.

Helou, tultiin tänne siskolle tosiaan torstaina ja tarkoitus olis lähteä ens keskiviikkona.

Linnanmäellä käytiin tänään, kaikki muut siellä laitteissa kävi, mä kattelin ja söin (se ei ol mikään ihme ).
Mutta kaikilla oli hauskaa. Ja kyllä tytötki nauttis.

Tarkotus olis vielä ennen lähtöä käydä vesipuistossa/vastaavassa. Mikä nyt tässä ois lähin. Täytyy vähän tutkailla.

Oltiin siskon kanssa tossa eilen kaupungilla ja sorruin ostamaan pienelle pari vaatetta, ne oli vaan niin suloset.
Tosin oon itselleni antanut luvan ostaa, kunhan en mitään hirveitä määriä ostele.

Tällä hetkellä tuntuu, että on tullu syötyä kirjaimellisesti kahden edestä, mutta ihanaa syödä viimeinkin niin, ettei tarvitse pelätä milloin tulee ylös.

Joten tosiaan pahoinvointi on selätetty, ja muutenkin olo on hyvä. Hajuaisti on edelleen erittäin hyvä, en tiedä sitten onko se asia kuinka huono tai kuinka hyvä..
Ja pakko sanoa, että ihanaa olla viimein pirteä ja, että ei nukahda joka paikkaan.

Päivät on kyllä nyt olleet aika lämpimiä, en valita, mutta mun puolesta vois olla vähän vähemmän asteita ja sais sataa, ihan jo allergiankin takia, nyt kun on tää heinäkausi aika voimakas, niin se tietää mulle kidutusta (tai siltä ainakin tuntuu ).
Mutta onneks toisaalta kovaa vauhtia mennään syksyyn päin, lähenee jo sitten vauvankin syntymä (juu, en mä ajattele yhtään kauas saati etukäteen. )

Täällä on RU elokuussa, itseasiassa samana päivänä kun on mun siskon syntymäpäivä.
Viikkoja silloin on kasassa se reilu kakskyt.
Saas nähdä onko jalat ristissä vai auki, että näkee ketäs masussa asustaa.
Nuo flikat ei ollut nimittäin sen pahemmin mitään siveyden sipuleita rakenneultrassa.

Mä en ole tyttöjä odottaesaa joutunut sokerirasitukseen. Ja en joudu tässäkään.
Ei ole sukurasitetta ja ikää ei ole vielä sen vertaa, että sen varjolla sinne joutuisin.

Mutta kai sitä vois kohta puoliin mennä untenmaille tai ainakin yrittämään.
Jääpaloja muuten kuluu tälläsinä lämpiminä päivinä aika reippaasti, ja sitä myöten saa vessassa juosta..

Susanna & Pähkinä 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: Susu86
Heips vaan kaikille! :)

Huomenna tähän aikaan ollaan ultrassa :) Vähän alkaa jo jännittää. On se vaan niin ihana päästä kurkkimaan pikkuista ja mieskin näkee nyt hänet ensimmäistä kertaa :heart:

Mä muuten tunsin pikkuisen liikkeet eilen ensimmäistä kertaa! Ajoin autolla ja yhtäkkiä alkoi alavatsalla tuntumaan sellaista painetta ja pieniä mujahteluja ja iskuja. Hyvin oli hentoista ja koitin kovasti miettiä, että onko ne vaan jotain suolen liikkeitä, mut sit oli pakko uskoa että kyllä ne jo pienen liikehdintää oli. :) Kesti varmaan jonkun 5-10min ja sitten lakkasi.

Onkos teitä muita vielä supistellut? Mä oon huomannut, että jos on ollut kovin rankka päivä ja oon ollut liikkeellä, niin sit aina iltaisin supistelee jonkun aikaa. Esim. lauantaina oltiin koko päivä Tampereella ja Särkänniemessä niin sit autolle kävellessä alkoi jo niin lujaa porottaa lonkkia ja nivusia ja kun pääsi istumaan niin alkoi supistella. Kakkosen aikaan olin melkein koko raskauden saikulla ennen aikaisten supistusten takia, toivottavasti tästä en joudu samaan.

Mua on myös vaivannut muutaman viikon hirveä yskä. Varsinkin öisin tuntuu, et tukehdun ja yskiminen saa lähes oksentamaan. Tänään meen käymään lääkärissä, kun ei tunnu menevän muuten ohi. Lisäksi kurkku on ihan sairaan kipee ja ääni tuntuu lähtevän. Toivottavasti saan jotain helpotusta vaivaan.

Onnea muuten hyvistä ultrakuulumisista niille, ketkä niitä on saanut. :) Ja tervetuloa mukaan uusille! ;)

Mä oon tykästynyt kovasti tähän meidän porukkaan täällä. Jotenkin alkaa tuntua jo osa teistä melkein tutuilta, kun täällä jaetaan kuulumisia ja kokemuksia. Jotenkin tuolla facessa tuntuu ettei oo niin tiivis porukka ja kaikki puhuu omia juttujaan. Ja siellä tuntuu myös suurin osa odottavan jo rakenneultraa, mikä tuntuu hassulta, kun itse ei ole vielä käynyt edes siitä nt-ultrassa vaikka laskettu aika onkin kuitenkin jo 7.1.

Kävin muuten viime viikolla ihmettelemässä lastentarvikeliikkeessä valikoimia. Mietin, että kun kaikki pitää hankkia nyt uudestaan, niin tällä kertaa kyllä hankin just eikä melkein sellaiset, mistä itse tykkään. Aiemmat sain niin nuorena ettei ollut varaa, etenkin esikoisen kohdalla ja melkein kaikki tavarat oli käytettyjä mitä sattui halvalla/ilman saamaan. Tietenkin olin niistäkin kiitollinen ja hyvin niillä pärjättiin, mutta nyt haluaisin kerrankin sellaiset mistä oikeesti ite tykkää tosi paljon. Yksi mitä oon miettinyt, niin haluaisin pinnasängyn, jossa on pyörät alla. Sitä olis sit helppo liikutella tarpeen mukaan huoneesta toiseen. Katselin yhtä mallia, joka oli semmoinen pyöristetty ja alkuun sen sai tosi pieneksi, että oli justiin sopiva vastasyntyneelle. :heart:

Mites teillä muilla? Onko teillä jotain must have juttuja, mitä ootte ajatellut hankkia? ;)
 
Heips.

Täällä on ihan väsy äiti. Luulisin että hemppari on viel laskenut siitä 110:stä, vaikka rautaa syön tuplana. Mut koitan jaksella viikon viel kun sit on seuraava neuvola. Vaikka yöt nukun sikeästi ja ihan hyvinkin, mutta päivät on sellaisia ettei jaksais mitään tehä ja pitäis kuitenkin tytönkin kanssa leikkiä...

Hankinnoista. Ei vielä olla hankittu mitään. Meinasin nyt että ois ehkä rintareppu ihan jees hankinta, kun kuitenkin on toinen lapsi talossa ja sais kädet vapaaksi. Pinnasänky meillä on oottamassa, minun suvun perinnesänky. Muut isommat hankinnat: vaunut ja sitteri ainaskin, ruvetaan niitä kahtelee sitten syksymmällä.

Ennestään on siis tyttö joka täytti talvella 3vuotta, hälle ei olla vielä kerrottu että hänestä tulee isosisko. Meinasin että vaikka tässä lähiaikoina kertoisi. :)

13+5
 
Täällä menee aika saman kaavan mukaan, välillä ällöttää ja välillä väsyttää, joskus on jopa ihan suht.ok olo:whistle:
Mun pitäs hankkia kantoreppuun sellai new born lisäosa, esikoisen kanssa en tarvinnu, ja mun kätilöki meinas että on turha, mutta nyt kyl hankin! Ja tosiaan pehmee vaunukoppakin houkuttais, mutta kattoo nyt. Tuskin tulee osteltua mitään ennen rakenne ultraa.. Ku jos saa tiedon tytöstä ni ostan luultavasti vähä tyttömäisempää kamaa, esikoiselta kun on kasa poikavaatteitta odottamassa uutta tulijaa:love:
Ootteko meinannu selvittää sukupuolta? Me halutaa kyl tietää, ollaa nii uteliaita.. Plus meillä pitää olla vauvan viralliset nimet jo synnärille mentäessä paperilla, kivempi miettii nimiä ku tietää kumpi on tulossa(y)
Ootteko muute rasvaillu/öljynny vauvamahojanne? Mun lääkäri suositteli esikoisesta sellast rasvaa ja sillo rasvasin, ei tullu yhtään raskausarpea, en tiiä johtuko rasvailusta, mutta aattelin että en riskeeraa ja öljyän nyt tälläkin kierroksella:geek:
 
Ihanaa RubyS , mäkin odotan niin paljon, että tunnen liikkeet. Se on parhaita juttuja koko raskaudessa :love: Kuopuksesta tunsin muistaakseni rv 16, joten vielä vähän saa odottaa. Mulla tuntuu välillä haamupotkuja häpyluun alla, mutta ne ei voi olla oikeita liikkeitä vielä, varmaan ilmakuplia vaan.
(Niin ja onnea huomiseen ultraan, mulla se on perjantaina.)

Must have listalla on kantoliina. Kaikki muukin täytyy hommata, meinaan ostaa itselle mieluista, mutta käytettynä. Meillä menee rahaa matkustamiseen vauvan syntymän jälkeen kun mennään ainakin kuukaudeksi näyttämään uutta tulokasta miehen suvulle. Täytyy laittaa rahaa sivuun sitä varten.

Mulla on aina rakenneultrassa selvinnyt sukupuoli, kyllä sitä nytkin kysytään. Mies on jo malttamaton sen suhteen, joskin se on malttamaton kaiken suhteen näissä vauvajutuissa ja jotenkin ihan vauvakuumeen kourissa. :D Mutta jos sukupuoli ei selviä ultrassa, niin ei me varmaan yksityiselle sitä lähdetä selvittämään.

Mulla ei tullut esikoisesta arpia, mutta tokasta tuli pitkät hopeanharmaat raidat, jotka aikaa myöden haalistui ja aikalailla katosi. Ei kyllä auttanut rasvailu, maha oli vaan niin sairaan iso kuopusta odottaessa... :eek: Mutta enemmän mua on aina ahdistaneet imetyksen jälkeiset rinnat, sellaset lapaset... No, kyllä nekin on aina aikaa myöden taas saaneet täytettä ja ryhtiä.

Täytyy kyllä sanoa, että ryhmästä on ollut mullekin iloa ja sitä tulee seurattua aktiivisesti. Joten kiitos teille kaikille jotka osallistuvat keskusteluun :love:

Mamadread ja itu 11+1
 
Ihan huikeeta RubyS että oot tuntenu jo liikkeitä! Niitä odotellessa. On tosin ensimmäinen tulossa että voi vielä hetki mennä ennen ku osaan alkaa ne erottaa. Mulla kun tuo suolisto on semmonen roplottelija että saa nähä koska ne alkaa erottaa toisistaan :rolleyes: samoin ne supistukset.. miltä ne tuntuu? Np ultrassa kysyi että eihän oo supistuksia kun kerroin että mahaa jomotellut pari päivää.. enhän minä tiiä :oops: ehkä ne sitten oikeesti erottaa kun sellaisia alkaa tulla :p

Mulla ei oo ainakaan vielä mitään mitä olis _pakko_ saada. Kyllä varmaan tulee sit ku alkaa enemmän katteleen tavaroita :D vaatepaketteja oon katellu jonku verran mm. Tori.fistä mutta kaikki tahtoo olla just jommalle kummalle suunnattu.. ehkä niitäki ostaa sit kun tietää kumpi tulee. Ja se pitää kyllä ehdottomasti saada tietää :LOL: vaatteet oon ainaki aatellu ostaa ihan käytettynä eka kuukausiksi kun ne ei mee niin kauaa kuitenkaan. Ja saa halvalla hyväkuntoisia :)

Mahan rasvaamisen oon alottanu perusvoiteella. Kuulin taas kehuja kookosöljystä niin ehkä se pitää vaihtaa siihen. Onko kukaan rasvaillu sillä joko nyt tai jo aiemmin? Kuulin suosituksi myös tuosta alakerran rasvaamisesta :D se saattais ehkäistä repeämiä.. tiä siitä sitte ;)
 
Narana85
Kunnon supistukset erottaa kyllä, kohtu ikään kuin kouristelee tai sykkii. Orgasmin jälkeen tulee supistuksia usein, voit sen avulla testata :D:D
Mutta supistettu voi tosiaan tuntua myös paineena alavatsalla, alhaalla selässä tai kohdun suulla. Ne ei oo kauheen hyviä merkkejä, mutta eiköhän sun jomottelu ole kohdun kasvukipuja, jos se ei ole jatkuvaa ja pitkäkestoista.
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Moikka :) täällä ois kans yksi uusi ryhmäläinen
25.1 / JeVu /29 / tyks/ 2.lapsi
Laskettu aika tammikuussa 2017? Liity mukaan! :love:

Tiedot muotoon: laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi




Tammikuun tähtöset

30.12
Iinaalisa / 17 / PHKS / 1.lapsi

1.1
Susanna#1 / 22 / SATKS / 3. lapsi
Mötti / 27 / K-SKS / 2. lapsi
Rietu94 / 21 / KYS / 1. lapsi
nelluri / 22 / K-SKS / 1. lapsi

2.1
Musicro / 30 / 1. lapsi

4.1
annelski / 24 / KYS / 2. lapsi

5.1
Mariani
Teetintti / 26 / TAYS / 1. lapsi

6.1
narana85 / 30 / OYS / 1.lapsi
Susu86 / 30 / SATKS / 1. lapsi

7.1

RubyS / 31 / SEKS / 3. lapsi
vevikaa / 23 / K-SKS / 3. lapsi

9.1
eveliinu / 22 / E-KKS / 2. lapsi

11.1
Elisen / 29 / KYS / 2. Lapsi

12.1
Repa / 36 / KOKS / 3. lapsi
Pin / 27 / KOS / 4. lapsi

13.1
Riinuska_ / 22v / E-KKS / 2.lapsi
Hannamaaria / PKSSK / 26 / 2.lapsi

16.1
mokomat / 29 / K-SKS / 3.lapsi

17.1
pallero26 / 2.lapsi
piitu85 / 2. lapsi

18.1.
PikkuMyyh / 26 / KOKS / 1. lapsi

20.1
Kuurankukka / 31 / KOS / 2. lapsi

21.1
Lellu83 / 33 / KYS / 3.lapsi

22.1
mamadread / 30 / NKL / 3.lapsi

23.1.
Meri88 / ulkomailla / 2. lapsi

25.1
JeVu / 29 / TYKS / 2. Lapsi

26.1.
pipes / 31 / HYS / 1. lapsi

27.1.
Maddie / 22 / KOS / 1. lapsi

28.1
isbee92 / 24 / PHKS / 1.lapsi
mimmik / K-PKS

29.1
Patu123 / 29 / 1. lapsi

30.1.
Rino / 32 / TYKS / 2. lapsi

** yht. 33 tulevaa äitiä **



Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Moikka :)
Täällä ois kans yks uus joka mielellään seuraa ja keskustelee odotuksesta :)
Alkuraskaus mennyt huonovointisena ja väsyneenä. Lisäksi sain oksennustaudin, joka näin raskaana tulihyvinkin voimakkaana. Nyt se sselätetty ja olo parempi. Innolla jo odottelen myös aikaa ultraan, josta en vielä tiedä milloin on. Kiva seurailla miten muilla sujuu. :)
Terkuin tulevan kakkosen äitee viikoilla 10 +5
 

Yhteistyössä