Tammikuun tähtöset 2017 **KESÄKUU**

Laskettu aika tammikuussa 2017? Liity mukaan! :love:

Tiedot muotoon: laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi


Tammikuun tähtöset

30.12
NNor@ / 27 / KAKS / 4.lapsi
Iinaalisa / 17 / PHKS / 1.lapsi

31.12
Alma01 / 37 / NKL/KOS / 2.lapsi

1.1
Susanna#1 / 22 / SATKS / 3. lapsi
Mötti / 27 / K-SKS / 2. lapsi
Tirpppa / 27 / KYS / 2. lapsi
Riikka90 / 26 / MKS / 3.lapsi
Rietu94 / 21 / KYS / 1. lapsi

2.1
Neitonen_82 / 34 / HYS / 3.lapsi
Musicro / 30 / 1. lapsi

3.1
Nakkertton / 33 / KYS / 1.lapsi
Mirru / 28 / KAKS/ 2. lapsi
Steffi88 / 27 / KOS / 1. lapsi

4.1
Lumikuu2 / 31 / KAKS / 3.lapsi
annelski / 24 / KYS / 2. lapsi

5.1
iloinenodottaja / 25 / KSKS / 2.lapsi
Tynttiii / 25 / MKS / 2.lapsi
Mariani
Teetintti / 26 / TAYS / 1. lapsi

6.1
marskuukkeli / 30 / TAYS / 3. lapsi
Leikkuri / 29 / JS / 1.lapsi
narana85 / 30 / OYS / 1.lapsi

7.1

Nissukka / 27 / KYS / 2.lapsi
Pauuu / 27 / KYS / 2. lapsi
Inkalilja / 30 / KOKS / 3.lapsi
RubyS / 31 / SEKS / 3. lapsi
vevikaa / 23 / K-SKS / 3. lapsi

9.1
eveliinu / 22 / E-KKS / 2. lapsi

10.1
rasula / 31 / L-PKS / 3.lapsi
pauva88 / 27 / P-KKS / 1.lapsi

11.1
Pissu1 / NKL tai JS / 3.lapsi
Anskuansku / LKS / 2.lapsi
Nastinen / 22 / TYKS / 1.lapsi
Elisen / 29 / KYS / 2. Lapsi

12.1
Jen89 / 26 / TYKS / 4.lapsi
Repa / 36 / KOKS / 3. lapsi
Pin / 27 / KOS HKI / 4. lapsi

13.1
ronia10 / 29 / HYS / 1.lapsi
Unti / 26 / TAYS / 2.lapsi
Nutti / 30 / TYKS / 2.lapsi
Miilai / OYS / 1.lapsi
Riinuska_ / 22v / E-KKS / 2.lapsi
Hannamaaria / PKSSK / 26 / 2.lapsi

14.1

Hayley82 / 33 / OYS / 3.lapsi

15.1
Punastuu / 25 / KPKS / 3.lapsi
Pienestä kii / 2.lapsi
mhv / 38 / JS / 3.lapsi

16.1
MannaL / 32 / NKL/KOS / 3.lapsi
mokomat / 29 / K-SKS / 3.lapsi

17.1
pallero26 / 2.lapsi
piitu85 / 2. lapsi

18.1.
Nannariia / 25 / KYS / 3. lapsi
PikkuMyyh / 26 / KOKS / 1. lapsi

20.1
Kuurankukka / 31 / KOS / 2. lapsi

21.1
RINKELII / PHKS / 3.lapsi
Lellu83 / 33 / KYS / 3.lapsi

22.1
mamadread / NKL / 3.lapsi

23.1.
Meri88 / ulkomailla / 2. lapsi

26.1.
pipes / 31 / HYS / 1. lapsi

27.1.
Maddie / 22 / KOS / 1. lapsi

28.1
isbee92 / 24 / PHKS / 1.lapsi
mimmik

29.1
Patu123 / 29 / 1. lapsi

30.1.
Rino / 32 / TYKS / 2. lapsi

Ja
sisu! / 21 / TYKS / 1.lapsi


** yht. 64 tulevaa äitiä **



Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Uusi ketju, olkaapa hyvät. :D
Jos jonkun tiedoissa on jotain häikkää, niin korjaan mielelläni. Kaikki uudet tiedot punaisella kiitos, että erotan ne muiden viestien seasta helpommin.
Sellaista mietin, että ensi kuun ketjussa voisi poistaa listasta ne, jotka ei ole kuukaudessa kirjoittaneet mitään, jos ei kellään ole mitään sitä vastaan?

Täällä ei sen kummempia kuulumisia. Mun vuotelu on outoa, aina muutaman päivän välein tulee muutama tippa yhdellä vessakäynnillä ja muuten ei ollenkaan. Mitä lie, toivottavasti pysyisikin tolleen pienimuotoisena niin ei tarvitsi liikaa murhetia.

Vielä olis reilu pari viikkoa aikaa neuvolaan ja np-ultraankin joku 4-7 viikkoa, en ole saanut aikaa vielä. Toisaalta ihan hyvä, että vielä muutama viikko töissä pitää kiireisenä niin en ehdi liikaa miettiä masuasioita ja toisaalta taas ihan mahtavaa päästä lomalle ja lepäilemään.

Miten muuten teidän miehet on suhtautuneet raskauteen? Mun mielestä on ollut ihan mahtavaa kun mies on ollut niin innoissaan. Mulla on ns. toinen kierros menossa ja tämä on miehen ensimmäinen lapsi, hänellä on ollut jo pitempään kova vauvakuume ja hän on liikuttavan selvillä siitä, millä viikoilla mennään ja kiinnostunut siitä, mitä masussa tapahtuu ja etten rasita itseäni liikaa ym. Toisaalla sitten kovasti toivon miehenkin puolesta, että raskaus sujuu hyvin, ettei tule kovaa pettymystä, hän kun jo miettii nimiä ja ties mitä ihan onnessaan... :rolleyes:

Mamadread ja itu 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: Kuurankukkia
Sellaista mietin, että ensi kuun ketjussa voisi poistaa listasta ne, jotka ei ole kuukaudessa kirjoittaneet mitään, jos ei kellään ole mitään sitä vastaan?

Vielä olis reilu pari viikkoa aikaa neuvolaan ja np-ultraankin joku 4-7 viikkoa, en ole saanut aikaa vielä. Toisaalta ihan hyvä, että vielä muutama viikko töissä pitää kiireisenä niin en ehdi liikaa miettiä masuasioita ja toisaalta taas ihan mahtavaa päästä lomalle ja lepäilemään.

Miten muuten teidän miehet on suhtautuneet raskauteen?
Joo tuo poistaminen on ihan hyvä, turha pitää ihmisiä jotka täällä eivät edes käy juttelemassa.

Itsellä kolme viikkoa np-ultraan, hui! :LOL:

Meillä mies on niinkuin mitään maailmaa mullistavaa oiskaan tapahtunut :ROFLMAO: Eli ei ole asiaan reagoinnut sen kummemmin. Toki huolehtii että syön tarpeeksi ja juo näillä helteillä :) Pari kertaa jopa silitellyt masua :giggle:
 
Heettaselle paljon voimia uuden ultran odotteluun. Toivottavasti ovis olisi ollut myöhempään ja sieltä pieni sydän löytyisi sykkimästä.

Paljon tsemppiä myös kaikille muille tuhruttelijoille, se on pelottavaa. Mulla tosiaan ruskea tai ruskeanpunertava vuoto päivittäistä ja ihan jatkuvaa. Mutta koska ei ole nyt tullut ihan punaisena verenä enää, eikä ole kovia kipuja, niin yritän ajatella myönteisesti. Parin viikon päästä tosiaan yritän käydä neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä.

Meillä mies silleen normaalin innoissaan, vähän hymähtelee mun intoilulle :rolleyes: nostelee kuitenkin mukisematta painavammat jutut ja silloin kun on kotona, hoitaa uhmaikäisen esikoisen pukemisraivarit ja antaa mun välillä lepäillä. Miehellä vaan nyt todella kiire töiden kanssa ( = tekee välillä todella pitkää päivää ) ja on vielä monta kuukautta eteenpäinkin. Vähän mietityttää miten selviän tuon muksun kanssa sitten kun alkaa olla mahaa, jota pitää jo enemmän varoa.
 
Kiitos kaikille tsempeistä ja uudesta ketjusta mamadread! :)

Mulla on myös toinen kierros ja tämä olisi miehen ensimmäinen (jos pysyy mukana). En aikonut itse tähän hommaan enää esikoisen jälkeen alkaa mutta tuo mies on niin valloittavan isällinen tuolle mun tytölle ja meidän koirille että pakko oli heltyä. Mies on aivan onnessaan, nimet miettinyt valmiiksi, kaiken hoitaa mitä pyydän ja pyytämättäkin ja muutenkin ihan paras. En mä muunlaisen kanssa tähän olisi kyllä enää alkanutkaan. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Kuurankukkia
Heipsan. Olihan täällä tällänen ketju jo

Elikkäs.. Etelä-Karjalasta kotoisin oleva 22v nainen jolla lapsi nro 2 tulossa. esikoinen täyttää marraskuussa 4v joten tästä vähän aikaa taas kun on ollut raskaana, tuntuu ettei mitään muista. mutta mukava et on keskustelupalsta missä on kohtalontovereita !

Evyy 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: Kuurankukkia
Täällä on aika oireetonta...en tiedä pitäiskö olla huolissaan vai ei mutta tosiaan en aio murehtia. Oon päättänyt nauttia tästä et oon raskaana niin kauan kun tää kestää ja toivon todella et menee loppuun asti :love: jotenkin on vielä niin vaikea sisäistää et mun sisällä kasvaa oikeesti pieni ihmisen alku... olin jo ihan toivoni menettänyt että meille ei lasta tuu ilman apuja... kun tosiaan mulla pillerien lopetuksen jälkeen kierto niin epäsäännöllinen ja ovulaatiota ei tapahtunut( ultralla varmistettu) sit sainkin terolutit joita söin viime syksystä helmikuuhun vai tammikuuhun, koen oikeesti että terolutit käynnisti mun oman hormoni toiminnan..maaliskuussa kierto olikin jo 39pvä ja huhtikuussa 38pvä ja huhtikuusta alkaneesta kierrosta sitten nappaskin :love:tää on varsinainen ihme (y) varasin varhaisultran yksityiselle ja se on jo 10.6.. eli ihan pian.

Kinder_kitty & minion 6+0

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kuurankukkia
Niin tosiaan 9.1/ eveliinu / 22 / E-KKS / 2lapsi ( hih laskettuaika omana syntymäpäivänäni :love:)

Miten muiden pahoinvoinnnit? Itse kärsin aivan tajuttoman hirveästä olosta. Ruoat eikä edes nesteet pysy sisällä. Töistä joudun olemaan pois koska päivät kuluu vessanpönttöä halaillen. Vatsakin on todella turvoksissa.. toivon mukaan loppuu vk12 :confused: hope so!

eveliinu+ tirppu 8+3
 
Täällä kans niin oireeton päivä että oon miettinyt oonkohan mä enää raskaana. No, mä oon myös päättänyt olla murehtimatta ennen kuin toisin todistetaan. Ultraan vielä muutama päivä.
Mun käsivarret paloi 10min pyörämatkalla, voiko raskaus vaikuttaa ihon auringonkestävyyteen? En muista että koskaan sentään noin nopeaa iho punottaisi.
 
Ainiin paitsi tää nälkä. Unohdan sen heti kun maha on tyytyväinen mutta ei tämä ehkä ihan normaalia ole jos lähtee syömään irtojäätelöä, ja hetki sitten söit jo jotain. Jäätelön jälkeen näet kiinalaisen josta pakko ostaa ruokaa mukaan ja autossa ei loppumatkasta enää kykene odottamaan vaan revit pussin auki ja alat napostelemaan jolloin mies vieressä kommentoi että vastaantulijat todennäköisesti katsoo että oksennan sinne pussiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Kuurankukkia
Tervehdys! Liittyisin mieluusti joukkoon, edellisestä vierailusta palstalla on vierähtänyt jokunen vuosi... Nyt tulossa yllättäen kolmas, kaksi poikaa on ennestään, 8 ja 5 vuotiaat. Eilen käytiin ultrassa varmistamassa että siellä oikeesti on eloa ja olihan siellä. Olokin on kyllä ollut sen mukainen. Uutena alkuraskauden oireena koin ihan ensimmäisillä viikoilla päänsärkyä, sitä jomotusta oli päivittäin, mutta onneksi se lysti loppui. Nyt on vaan enempi vähempi huono olo....
 
Me käytiin tänään ekassa ultrassa ja kaikki oli hyvin<3 Sydän löi ja koko vastasi viikkojaan hyvin. Olen ollut aika rennoin mielin koko alkuraskauden ajan(yllätyin kyllä itsekin), mutta kun istuin odotushuoneessa niin sydän meinasi pompahtaa ulos rinnasta. Niin paljon mua pelotti että onko kaikki hyvin.. Mies sai osansa, kun tutkimuspöydällä puristin mieheni käden melkein rikki.
Ja itkuhan siinä pääsi, kun omin silmin pääsi näkemään sydämen lyönnin. Voi tätä onnea!!
Ensi viikolla ensimmäinen neuvola-aika :)
Laskettu aika muuttui 18.1.2017.

Tervetuloa uusille ja kovasti tsemppiä kyydistä pudonneille ja sitä tällä hetkellä pelkääville!
 
Mä oon sitten väsynyt! En millään jaksais mitään! Töistä tultuani lysähdin tähän sohvalle enkä oo saanu liikuttua yhtään mihinkään. Pitäis mennä hakeen koirat ja lapset kotiin, mut ku ei vaan jaksa.. Huomenna onneksi viimeinen harjoittelupäivä ja sit perjantaina viimeinen koulupäivä. Varmaan pitäis kesäksi töihin mennä, mut tän olotilan kanssa salaa vähän toivon etten saisikaan jatkoa kun en millään jaksais. Mut ei kyllä olis järkevää kotiinkin jäädä, joten kai sitä pitää toivoa töitä ja mennäkin sinne sit kun niitä tarjotaan. :D Aiemmissa raskauksissa oon aina saanut olla suurimmaksi osaksi kotona, tai no esikoisesta oli viimeinen vuosi lukiossa menossa, mut kakkosta odottaessa olin kotona saikulla koko raskauden. Ja kolmannen raskauden aikana olin myös kotona, mut se menikin sit kesken ettei muita oireita ehtinyt tulla kun armoton väsymys, mikä on ollut kaikissa raskauksissa. Mulle iskee aina paha anemia raskausaikana, joten sitä tää varmaan nytkin on.

Tervetuloa mukaan uusille! Ja tsempit huolestuneille! Toivottavasti kaikki pysytään kyydissä ;)
 
Heipsan. Olihan täällä tällänen ketju jo

Elikkäs.. Etelä-Karjalasta kotoisin oleva 22v nainen jolla lapsi nro 2 tulossa. esikoinen täyttää marraskuussa 4v joten tästä vähän aikaa taas kun on ollut raskaana, tuntuu ettei mitään muista. mutta mukava et on keskustelupalsta missä on kohtalontovereita !

Evyy 8+3
Katos vaan ollaan samanikäisiä ja Etelä-Karjalasta. Myös toinen lapsi tulossa meille paitsi meidän esikoinen on vähä yli vuoden! :)
 
Tervetuloa uusille! Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista. :love: Nyt pitäisi olla lista ajantasalla.

Mun pahoinvointi on sellaista aaltoilevaa kuvotusta. En oo vielä oksentanut, kakkosen kanssakaan ei oksu lentänyt, mutta ekasta raskaudessa oksensin paljon ja menetin painoa.

Nyt sitä (painoa) on vaan tullut :eek: Tänään puntarilla plus kolme kiloa! Pistän turvotuksen piikkiin, maha on kuin olisi rv 20 meneillään ja jalatkin on vähän turvonneet.
Mulla on kyllä myös hyvin usein nälkä :D Joskin oon yrittänyt napostella vihanneksia ja hedelmiä. Vaikka mieli tekis jäätelöä ja pizzaa ja sen sellaista... :p:rolleyes:

M ja itu, edelleen 6+3 :D
 
Täällä myöskin järkyttävä väsymys ja turvotus! :eek: Töissä ajatukset katkeilee/harhailee, unohtelen asioita, meinaan nukahtaa pystyyn ja keskittyminen on vaikeaa. Tänään kävin jo pari seuraavan koon työpaitaa kun meinaa vatsan kohdalta kirrata niin että napit sinkoilee pois paikoiltaan. :p Housut mulla onkin ollu jo monta viikkoa sellaiset mamma-malliset ja ne menee onneks vielä pitkään.
Nyt vaan toivon että kukaan töissä ei huomais vielä masua kun haluaisin käydä edes ekassa neuvolassa ennen kuin kerron kellekään..
Työpäivän jälkeen on ihan pakko ottaa päikkärit, kun silmät vaan ei pysy auki.. aiemmissa odotuksissa oli sama mutta silti tää pääsi yllättämään miut taas ihan totaalisesti! :sleep:

Huomenna onneks iltavuoro.. saa aamulla nukkua pitkään (y)

Lellu & muru 6+4
 
Tervetuloa uusille! ☺

Eveliinu, täällä on pahoinvointi vaihtelevaa. Alussa oli pahoinvointi hurjasti pahempaa, mitä nyt, kun on jo sentään himpun verran helpottanut. Ja oksennettu on kyllä jo tarpeeksi. :D

Meillä mies on vauvasta yhtä innoissaan, kuin esikoisen ja kuopuksen aikana.
Ja niiin huolehtivainen, mä en saa tehdä mitään mikä rasittaa tai nostaa mitään.
Ihanan huolehtivainen mies ♡ ei voi muuta sanoa.
Ja kattoo tyttöjen perään, jos mua väsyttää, oksettaa, tai on ylipäänsä pahoinvointia.

Töissä oli kyllä niin kärsimystä, ulkona kuuma ku saunassa ja istu itse se 8 tuntia sisällä...

Mulla ei oo vielä onneks tullut kuin 1kg lähtöpainoon, voi kyllä tuo oksentaminen vaikuttaa asiaan, on tässä ainakin syöty. :D

Hormonit menee ees sun tää. Eli siis heittelee ihan mihin suuntaan tahansa. Toisessa hetkessä naurattaa, seuraavassa sitten jo itketään. :D
Jotenkin mua kyllä jälleen miehen puolesta säälittää, kun saa taas kestää tälläistä hormonihirviötä. Mutta edellisissä on kestänyt ja jaksanut hyvin, niin eiköhän nytkin.
(Ja on hän niin ihana, että mun mielitekojen takia on lähtenyt keskellä yötä huoltikselle hakemaan mulle milloin mitäkin.)

Ja saas kattoa, tuleeko kolmas luomusynnytys (joo, mä meen vähän asioiden edelle ) molemmat tytöt on syntyny luomusti, niin katellaas. Tosin molemmat on kyllä tullutkin niin vauhdilla.

Mulla on pieni vaatekriisi, raskaudesta kerrotaan sunnuntaina ja ne pikkuserkun ylioppilasjuhlat lauantaina. Eikä mulla oo vaatteita, missä EN näyttää raskaana olevalta, koska hyvin monessa tää kasvanut/turvonnut masu näkyy.
Ainoa mikä peittää on tuo yks maximekko, mutta se ei sit taas taida olla tarpeeks virallinen yo-juhliin.
Vai voisko sen laittaa??

Mut joo, töihin huomenna, joten kai sitä vois nukkumaan mennä.
Mä oon kateellinen miehelle, jolla alkoi tänään kesäloma!

Susanna & Pähkinä 9+3
 
Niin tosiaan, tervetuloa uusille! :)

Mä menin eilen tilaamaan äitiysfarkut :whistle: Tilasin hennesiltä muuta ja ajattelin siinä samalla tilata nekin, saahan ne sitten palauttaa jos tulee huonoja uutisia ensi viikon ultrassa. Toivottavasti ei tuota huonoa onnea kun hätiköin. Oli vaan niin kivan näköiset että päätin tilata ne nyt kun tuntuu että siellä vaihtuu ne mallit aika usein tai ainakin moni juttu oli jo loppu mitä viikko sitten olin katsellut. En mä niitä aio vielä pitkään aikaan ottaa käyttöön, vaikka tämä nykyinen turvotuspallo ei mitään farkkuja kaipaa ympärilleen kiristämään. Menen hameilla, mekoilla, rennommilla housuilla ja legginssimäisillä housuilla sen ajan mitä nyt tarvii.

Mulle on kanssa tullut kilo lisää painoon. Oon kevään ajan hillitysti painoa tiputellut 7-8 kiloa ja nyt on 3-4 kiloa vähemmän kuin viime raskauden alussa. En kerännyt kuin muutaman extrakilon viimeksi ja laihduin alun painonnousun jälkeen useamman kilon toisella kolmanneksella. Ei oikein maistunut kuin hedelmät ja raikkaat asiat. Kaikki lihat, suklaa jne. oli iso no-no. Nyt ei ole tullut vielä mitään varsinaisia mielihaluja ruoan suhteen tai jotain mitä ei missään nimessä voi syödä joten ruokin pähkinää monipuolisesti niin kauan kuin tätä luksusta riittää :D Toivon kuitenkin ettei tässäkään raskaudessa tulisi ylimääräisiä kiloja koska näköjään se voi toimia noinkin että mitään ylimääräistä ei kerry muuta kuin vauvan omat painot. Ehkä vähän korpeaisi että on saanut painoa vihdoin alas ja sitten se heti alkaa nousta.

6+5
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta vaan kaikille :) Mun pitäis olla valmistautumassa töihin lähtöön, mut en malttanut olla käymättä lukaisemassa kuulumisia täällä ensin ;)
Tänään on viimeinen päivä harjoittelussa ja sit helpottaa vähän. Tosin luultavasti sit ens viikolla alkaa työt, mut en murehdi niitä vielä kun eivät ainakaan säännöllisiä ole.

Mulla on alkanut pyöriä päässä sellainen ajatus, että kun ollaan kesällä menossa käymään huvipuistoissa, niin osaako joku sanoa MIKSI jotkut laitteet on kielletty raskaanaolevilta? En halua ottaa tietenkään turhia riskejä, mutta kiinnostaisi tietää johtuuko kiellot vain isosta vatsasta vai onko niistä jotain muuta haittaa? Mietin vain voinko käydä lempparilaitteessani vai en. Kun lapsille ei oo vielä kerrottu raskaudesta ja he kyllä varmasti ihmettelevät, jos jätän sen väliin. Niin mietin mitä riskejä siinä on, jos käyn siinä kerran? o_O
 
No varmaan on kyse ihan siitäkin että ne puomit ei ole tehty pallomahoille, mutta joissain laitteissa on myös niin kovat voimat etten missään nimessä menisi, vaikken tiedäkään miten vauva ne tuntee mahassa (tämä siis sitten kun alkio muuttuu sikiöksi ja oikeasti voisi tuntea jotain). Vuoristorataan kyllä aion kesän aikana :) Onko sulla esimerkkejä laitteista jotka on kielletty?
 
Pitkästä aikaa tännekin kirjoitan. Tulee nykyään seurattua tuota facebook-ryhmää kun on niin kätevä kun ei tarvitse erikseen kirjautua niin kuin tänne :whistle: Täällä nyt viikkoja 7+2 ja oireita alkaa viimeinkin tulla. Etovaa oloa on oikeastaan ympäri vuorokauden, kaikista pahin olo on jos alkaa tulla nälkä. Oksentaa ei ole vielä tarvinnut, pari kertaa sekin tosin on ollut lähellä. Myös väsymys ja yleinen voimattomuus on tullut tutuksi. Ulkona olis mahtava ilma mutta kummasti se sohva houkuttelee töiden jälkeen..o_O Ja turvotus on mahassa kova varsinkin syönnin jälkeen. Vielä ei oo kukaan arvannut mitään, saa nähdä kauanko pysyy salassa.

Eilen oli eka neuvola, siellähän ei tietty mitään kovin ihmeellistä ollut. Lähinnä lomakkeen täyttöä ja esitteitä ravinnosta yms. Ens viikon tiistaina meillä olis varhaisultra. Ensin mietittiin mennäänkö ollenkaan, mutta on se parempi käydä oman mielenrauhan vuoksi vaikka se maksaakin ihan mukavasti. Sinne nt-ultraan on kuiteskin vielä niin monta viikkoa aikaa.

Meillä mies on kyllä oikein mukavasti mukana tässä raskaudessa :) Kovasti se passaa ja kyselee tarvinko jotain ja onko mulla hyvä olla ja näin. Sanoi kyllä että hän tahtookin olla tässä enemmän mukana kuin esikoisen aikana, silloin oltiin niin nuoria ja elämäntilannekin oli aika stressaava että ei oikein muistakaan enää sitä aikaa kun raskaana olin ja esikoinen syntyi. Ja ikääkin kun on nyt enemmän kuin silloin niin tässä on molemmilla vähän enemmän elämänkokemusta kuin 8 vuotta sitten :)
 
Mulle tuli esikoista odottaessa painoa 15kg lisää.. Tosin esikoista odottaessa sitä tais olla vähän turhankin varovainen kaiken suhteen.
Kuopusta odottaessa tuli muistaakseni 6,5kg ja uskalsin sit jopa urheilla enemmän.
Tässä raskaudessa toisaalta toivon, että ei tulos mitään hirveitä määriä kiloja lisää, mutta en mä stressiä niistä ota.
Lähtöpaino on ollu melkein sama joka raskaudess, tosin tässä taitaa olla muutaman kilon alhaisempi kuin edellisissä.

Mistä tuntuu, että mies ottaa mun puolesta painoa, hän just eilen kiros, kun paino on noussu kaks kiloa, vaikka ei oo sen enempää syöny kuin ennenkään ja liikkuu samanlaisesti.

Mä en sen pahemmin noista huvipuistolaitteista tiedä, koska en niissä uskalla muutenkaan käydä. Mutta kai siinä on se, että pidemmällä olevilla ei ne turvakaaret mee kiinni ja halutaan ottaa varman päälle, ettei satu mitään. Sitähän ei varmaan kukaan tiedä, että miten masuvauva (pienemmillä viikoilla) sen ottaa, mutta he yrittää minimoida riskit.

Mun tarttis lähteä kohta raahautumaan töihin.. (kateellinen edelleen miehelle hänen kesälomasta )

Joten naama kuntoon ja menoksi.

Susanna & Pähkinä 9+4
 

Yhteistyössä