Tammikuun tähtöset 2017 **SYYSKUU**

Laskettu aika tammikuussa 2017? Liity mukaan! :love:

Tiedot muotoon: laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi





Tammikuun tähtöset


30.12
Iinaalisa / 17 / PHKS / 1.lapsi

1.1
Susanna#1 / 22 / SATKS / 3. lapsi / poikalupaus
nelluri / 22 / K-SKS / 1. lapsi

2.1
Musicro / 30 / 1. lapsi

4.1
annelski / 24 / KYS / 2. lapsi / tyttölupaus

6.1
narana85 / 30 / OYS / 1.lapsi / poikalupaus
Mariani / KOKS / 1. lapsi / tyttölupaus

9.1
Anumarika / KAKS / 3. lapsi

11.1
Elisen / 29 / KYS / 2. Lapsi

12.1
Repa / 36 / KOKS / 3. lapsi / tyttölupaus

13.1
Riinuska_ / 22v / E-KKS / 2.lapsi / tyttölupaus
Hannamaaria / PKSSK / 26 / 2.lapsi / tyttölupaus
RubyS / 31 / SEKS / 3. lapsi

18.1.
Miiasus / 25 / SEKS / 1. lapsi / poikalupaus

21.1
mamadread / 30 / NKL / 3. lapsi / poikalupaus

25.1
emppuli# / 25/ OYS / 4.lapsi / poikalupaus

29.1
Meri88 / ulkomailla / 2. lapsi / poikalupaus

31.1.
haukkeli / 28 / SEKS / 1. lapsi


** yht. 18 tulevaa äitiä **



Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Syyskuun ketju, olkaapa hyvät. :D Lista lyheni aika paljon, mutta jos sieltä nyt joku tippui, joka haluaa vielä takaisin, niin hihkaiskoon. Muutoin on mun mielestä mukavampaa kun näkyy vaan aktiiviset keskustelijat, niin pysyy oikeesti kärryilläkin että kuka oli missäkin vaiheessa.

Nyt tuntuu, että viikot menee tosi nopeasti, kun töissä on niin kauheeta kiirettä. Ensi viikolla olis rakenneultra täälläkin ja ylihuomenna puoliväli saavutettu. Aika ihanaa. Loppukuusta alkaa ensimmäiset siirtyä jo viimeiselle raskauskolmannekselle. :)

Onnea kaikille hyviä uutisia ultrasta saaneille! Toivottavasti Repa kaikki menee hyvin, eikä tarvita kontrollia kummempia toimenpiteitä.

Mä löysin tänään tosi kivat vaunut ja mies käy ehkä huomenna hakemassa ne työmatkansa varrelta, jos on sinnepäin menossa (vähän epävarmaa vielä). Olispa kiva päästä niitäkin vähän hypistelemään, mutta katsotaan nyt ovatko edes sellaiset kuin myyjä lupaili.

Mukavaa syyskuuta kaikille ja voikaahan paksusti! :D

Mamadread ja itu 19+5
 
Kiitos Mamadread uudesta pinosta! ☺

Tuo oli kyllä ihan järkevää vähän poistella nuita, jotka ei kirjottele kauhian useasti.

Uskomatonta tosiaan, että nyt on jo syyskuu. Tuntuu, että vastahan sitä tuli se plussatesti tehtyä ja tässä sitä kovaa vauhtia porskutellaan etiäpäin.

Flunssa täällä edelleen vaivaa, mutta kovaa vauhtia menossa ohi.
Sairaslomaa on huominen nyt vielä ja sen todennäköisesti olen kotona. Lauantai on vapaa ja sit sunnuntaina ajattelin mennä kyllä jo töihin.

Miehellä alkoi tänään työt ja kylläpä oli omituista, kun ei ollutkaan kotona.
Päiväkotiin tytöt menee vasta maanantaina. Eli ovat olleet mun kanssa nyt tässä kotona. Ihmettelivät kyllä jälleen sitä, että missäs se isi taas onkaan ja mikä innostus oli päikkäreiltä herätessä, kun isi olikin kotona. Selvästi on isin tyttöjä siis

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :)

Mä en malta odottaa, että koska meijän vaunut tulee.
Me pohdittiin noiden värien kanssa ja päädyttiin Espresson väriseen.
Mä en jotenkin innostu vaaleista vaunuista, koska kauhistuttaa vähän se ajatus, että niissä näkyy sitte ihan kaikki lika/kura. Mutta jos sellaset oikein ihanat valkoiset tulis vastaan, niin mahdollisesti voisin hankkiakin.

Oikein ihanaa syyskuuta kaikille!
Kynttilöiden polttelua ja masun kasvatusta. ☺

Susanna & Pähkinä 22+4
 
Täällä oon jo vihdoin ja viimeinen tervehtymään päin. Elikkä tänään sitten iltavuoroon. Tuntuu että on ollu jo ihan riittävästi kotona vaan makoilemassa sohvalla...
Jospa ois keliä vkl:na aamuvuorojen jälkeen niin vois tehä pihatöitä ja käyä vähän metässä keräämässä vispipuuroon puolukat neidin kanssa. :)

Vauvakin piristyi kun rupesin syömään paremmin pari päivää sitten. Eli nyt potkii useamminkin kuin silloin ku olin kuumeessa. :)

Ihan hurjaa mitenkä tuo aika menee, ei oo kun kuukaus eteenpäin niin vois sanoa että jään ens kuussa äippälomalle(äippäloma alkaa 28.11) :D

Ens viikon tiistaina on sit neuvola ja hammaslääkärikin.
22+2
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Hei! Alusta asti olen tammikuun tähtösiä seuraillut ja varmaan jokaisen viestin lukenut. En vaan ole jaksanut liittyä mukaan mutta nyt kuitenkin voisin, jos mukaan vielä pääsee :D täällä odotellaan neljättä lasta rv 19+2 ja alun pahoinvoinnin ja väsymyksen jälkeen on raskaus sujunut ihan mukavasti :)

25.1/emppuli#/25/oys/4.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Tottakai tänne mahtuu, emppuli! :) Kivaa vaan, jos löytyy aktiivista porukkaa kirjoittelemaan, niin saadaan kunnon keskustelut aikaiseksi. :D

Mukava kuulla, että flunssalaisetkin on parantuneet. :)

Eipä tullut täksi päiväksi vaunuja, mutta ehkäpä huomenna tai ylihuomenna sitten. Vaunut ovat merkkiä crecent m300 ja vaikuttivat tosi näppäriltä, menevät pieneen tilaan ja kantokoppaa ei ole erikseen, vaan koppa muuntuu istuimeksi eli ei ylimääräisiä osia nurkkiin. :D Bonusta oli, että ilmakumirenkaat kuulemma kulkevat maastossa kuin maastossa, mikä sopii tosi hyvin meidän perheen menoon.

Ainiin, tulipahan muuten täytettyä 30-vuotta. Kyllä sitä on vanha! :geek:;)

Oikeastaan ei ollut sen kummempaa asiaa, kunhan vaan nostelin ketjua kun oli tipahtanut niin alas. :)

Mamadread ja itu 19+6
 
Onneksi olkoon synttäreiden johdosta Mamadread! :)

Täällä on tänään oltu melko huolissaan kun mahassa tuntunut kiristystä koko päivän :unsure: ei tunnu onneksi kovalta (oletan että sen kovettumisen erottaa selkeästi ja maha tosiaan joustaa hyvin). Selkää jomottaa vähän mutta kun en oikein tiedä onko se ihan vaan töissä tapahtuvasta nostelusta johtuvaa. Selkä, tai paremminkin takalantio kun on vihoitellut jo useamman päivän niin saattaa jomottelu johtua siitäkin. Onneksi huomenna vapaa niin voi päivän lepäillä. Maanantaina onkin neuvola niin saa siellä kysellä asiasta ja pyytää tutkimusta.

Ja närästys! Nyt jo :rolleyes: kohta viikon närästäny joka päivä, ihan sama mitä syö.. :censored:

Tänään 22+0.

Mulla tekis mieli aloittaa äitiysloma jo hieman aiemmin kuin se 30päivää. Ootteko muut miettinyt jo loman aloitusta?
 
Onnea Mamadread pyöreistä vuosista!

Mä taas näytän olevan "hyvä työntekijä" ja heräsin kurkku kipeenä eilen, kun edessä oli neljä päivää vapaata. Tänään sitten oli kurkku ok, mutta nenä tukossa ja korvat lukossa :( Noh, täytyy ottaa iisisti, niin eiköhän mene levolla ohi..

Mulla oli tosiaan tässä viikolla ns. Kela-neuvola ja sainkin raskaustodistuksen, niin pääsee hakemaan äitiys- ja vanhempainvapaata sekä äitiyspakkausta. Mä ajattelin, että alotan äitiysloman ihan sillon 30pv aiemmin, jos uupuu töissä loppua kohti, niin sitten haen saikkua. Meillä harva odottaja on jaksanu olla loppuun asti töissä, kun on sen verran hektistä ja fyysistä. Pitää sitten lähempänä katsoa päivä kerrallaan.

Ja tällä viikolla alkoi vauvan liikkeetkin tuntua kunnolla! Ja samana päivänä jo myös mahan läpi, niin mieskin sai pari potkua kädelleen. :love: Enimmäkseen meidän vauva taitaa kuitenkin ottaa itseensä, jos mahaa taputtelee, kun hiljenee sillon :D Ultrissa ja sydänääniä kuunnellessakin meinas aina mennä pois alta..

Eipä tännekään päin mitään ihmeitä, viikonloppuja vaan kaikille!

Musicro 23+0
 
Täältäkin onnittelut mamadread! :)!

Tänne ei kuulu ihmeitä, töitä ollu koko vkl. Huomenna ykkösvapaa, enkä oo suunnitellu mitään huomiseksi! Kiva välillä näin päin. :) ei sitä tiiä mitä sitä keksii vielä tai ihan vaan en keksi mitään ja katotaan huomenna mitä keksin neidin kanssa kun isäntä töissä. :D

Tiistaina sitten neuvola. Sitä odotellessa. :p

Hurjalta tuntuu tää vatsan koko jo! Mitä on parin-kolmen kuukauden päästä? :eek:

22+4
 
Kiitos onnitteluista! Eipä oo tullut pyöreitä sen kummemmin juhlittua. Eilen kävin hammaslääkärissä, onneksi ei ollut kuin pintapaikattavaa ja kuulemma hyvässä kunnossa hampaat. Vähän nimittäin oli jo aikaa edellisestä käynnistä. :rolleyes:

Mua on alkanut ihan kamalasti paljon väsyttämään taas. Ihan kuin alkuraskaudessa! Onkohan hemoglobiini laskenut (syön kyllä rautaa) vai joko tää energinen keskiraskaus oli tässä... :LOL: Vielä ois muutama viikko odoteltavaa ennen kuin pääsee neuvolaan. Rakenneultra sen sijaan lähestyy kovaa vauhtia. Ei jännitä niin hirveesti, ainakaan vielä. Kuitenkin kuukausi sitten kaikki oli kunnossa, vaikka eihän kaikki rakenteet vielä silloin niin tarkasti näkyneet. Ja kun liikkeet tasaisesti voimistuu, niiniin uskon, että vauva kasvaa ja voi hyvin. :love:

Kävin eilen vihdoin liiviostoksilla ja löysin niitä topattuja imetysliivejä. Ostin muutamat istuvat liivit, joihin jäi kuitenkin vielä vähän turpoamisvaraa. Jospa näillä pärjäisi! Ihana olla kun on sopivan kokoiset liivit päällä.
Samalla reissulla tuli ostettua yhdet lakanat vauvalle, harsoja ja kosteussuojia sänkyyn.

Äippäloman ajattelin hakea sen 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa, mutta jäädä sit saikulle aiemmin jos ei kykene. Voi olla että saikku on edessä jo ensi viikolla jos alakerrassa on tapahtunut muutoksia. Mulla tekee sen rakenneultran siis erikoislääkäri ja samalla tekee myös kohdunkaulan ja -suun ultran.

Jos saa vielä vähän valittaa, niin ristiselkä on kipuillut ja samaten vasemman puoleinen vatsalihas. Maha alkaa täällä kanssa olemaan jo ISO, joten vähän jännittää, miten se tässä vielä kasvaakaan.

Mamadread ja itu 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Onnea Mamadread!
Repalle onnea tyttölupauksesta <3

Täällä viikonloppu mennyt leppoisasti ja sateenropinasta nauttien.

Kävin pe neuvolalääkärillä supistusten vuoksi ja tutkiessa totesi että kohdunsuu on jo nyt pehmentynyt ja lepoa tuli viikoksi. Eli kannattaa mennä tarkistuttamaan jos yhtään koskaan mietityttää (y)
 
Ootteko tehny tai aatellu tekevänne miehelle isyyspakkausta? Itse tilasin siihen eilen ekat tavarat :) tuo minun ukkeli on hevimies niin ajattelin tehdä pakkauksesta vähän sen tyylisen. Tai itseasiassa ajattelin että kokoan hänelle semmoisen oman hoitolaukun ja vähän jotain muuta esim. Kylpyhommia tai varpajaisiin "tarviketta". Oon kyllä ihan innoissaan tästä ajatuksesta :D
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Myöhäiset, mutta sitäkin suuremmat onnittelut Mamadread! :)

Flunssa alkaa olla kutakuinkin selätetty pientä nuhaa lukuunottamatta. Olokin on jo paljon parempi, jaksaa touhuta lastenkin kanssa.

Ja olla töissä. Tänään oli tosiaan työpäivä ja jännä ajatella, että sunnuntaina on noinkin paljon porukkaa liikkeellä, oli oikeesti aika kiireistä.

Annelski, mä oon tota samaa tässä pohtinut.
Tää masun koko on nyt jo järisyttävä, niin mitä se on tossa muutaman kuukauden päästä.. vähän ehkä jopa pelottaa.

Mammaloman aloitan normaalin aikataulun mukaisesti. Eli siinä marraskuun loppupuolella.
Mä oletan nyt, että töissä pystyn olemaan äitiysloman aloitukseen.
Me pomon kanssa puhuttiin raskaudesta ja sen etenemisestä ja puhuttiin myös vähän, että raskauden edetessä vähennetään ihan niitä raskaita hommia ja näin, joten oletan, että pystyn töissä olemaan äitiysloman alkuun asti.

Huomenna onkin aamuvuoro ja tytöillä ensimmäinen päiväkotipäivä edessä. Tätä mammaa jännittää jättää tytöt sinne, vaikka kyllä mä sen tiedän, että he pärjää siellä hyvin.

Ja työpäivä loppuu mukavasti tuntia ennen normaalia, meillä on vasta (tai no vasta ja vasta) huomenna se kela-neuvola.
Mies tulee mut hakemaan, käydään siellä ja sitten mennään hakemaan yhdessä tytöt päiväkodista.

Poitsu potkii ihan hullunlailla.
Mies otti eilen pienet päikkärit ja oli sitte silleen, että hänen käsi oli mun masun päällä.
Ei ehtiny ku 10 minuuttia levätä, niin heräs siihen kun poitsu potkas suoraan hänt kädelle. Ja sitä potkimisharjoittelua hän sitte jatkoikin hetken siinä.

Eilen kyllä laitettiin piha talviteloille, eli lasten uima-allas meni varastoon, mies leikkas vielä kerran ruohon, ja sit tosiaan terassia talvikuntoon, eli kaikki turha siitä jo varastoon.

Syksy on sitte ihanaa aikaa. Ihanaa poltella kynttilöitä ja nauttia teetä miehen kainalossa.
Hain jopa varastosta noi lyhdyt jo tonne ulos paikoilleen ja niissäkin kynttilät päällä, tuolla on niin kaunista kyllä.

Narana85, mä ajattelin tehdä miehelle ton isyyspakkauksen. Mä molempien tyttöjen kohdalla tehnyt ja ajattelin kyllä nytkin tehdä.
Tilasin siihen ensimmäiset tavaratkin tossa viikolla.

Susanna & Pähkinä 23+0
 
Heippa vaan kaikille! Jos joku luulee, et oon ollut hiljainen, niin en oo. En vaan oo hoksannut että kuu on vaihtunut ja meillä on uusi ketju :D Eli mun loppuviikon kuulumisia voi käydä sieltä lukemassa ;)

Viime yönä näin ensimmäisen kerran unta vauvasta. Siinä olin mennyt jostain syystä yksin rakenneultraan ja siellä odotteli täydellinen pieni prinsessa. Hassua siinä oli se, että vauva oli jo ihan vastasyntyneen kokoinen ja hänet sai ottaa hetkeksi syliin :D Kaksi yötä vielä niin nähdään kuka siellä vatsassa todellisuudessa odottaa :) Syliin häntä tuskin kuitenkaan vielä saa :D

Täälläkin on alkanut tuntua vihdoin potkut! Tosin ei vielä tunnu ihan vatsan läpi asti. Miehelle nousi tippa linssiin viikonloppuna, kun sanoin hänelle että nyt potkii :) <3 Odottaa jo kovasti, että tuntisi itsekin potkut vatsan läpi.

Ja täälläkin vatsa tuntuu jo ihan valtavalta! :D Saa nähdä kuinka iso siitä tuleekaan :O Paino ei ole vieläkään lähtenyt nousuun, josta olen erittäin tyytyväinen. Kyllä se kuitenkin varmaan kohta alkaa nousta.

Enää kaksi viikkoa, et lähdetään pojan kanssa sinne Barcelonaan. :) Sitä ennen tässä on vielä rakenneultra ylihuomenna ja ensi maanantaina kelaneuvola. :)

Myöhästyneet onnittelut myös mamadreadille! Parempi myöhään kuin ei milloinkaan ;) Ja jos saa pyytää, niin olis kiva jos kävisit aina vanhaan ketjuun linkaamassa uuden kun sellaisen teet ;) (Jos siitä ei siis oo liikaa vaivaa)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mulla ei taida äitiysloman alkaminen juuri poiketa normi arjesta kun kotona olen muutenkin, nuorin lapsi on 1v4kk niin en ole halunnut häntä vielä hoitoon laittaa vaan hoidan kaikkia kolmea kotona :) amk opinnot kyllä olen tehnyt loppuun nuorimman syntymän jälkeen mutta nyt on mukava olla rauhassa kotona ja keskittyä tämän pikkulapsiarjen pyörittämiseen. Viimeksi jäin sairaslomalle koulusta rv26 vuotavan etisen istukan vuoksi ja loppuraskaus kului lähes täydessä vuodelevossa ja useampi sairaalareissukin tuli tehtyä. Nyt jännään rakenneultraa ja istukan paikkaa, olis ihan huippua jos loppuraskaus sujuisi tällä kertaa kutakuinkin normaalisti ja sais elää normaalia arkea ja touhuta lasten kanssa niin hyvin kuin raskaana ollessa nyt pystyy :D

Mitään hankintojakaan ei ole tullut vielä tehtyä, meiltä löytyy oikeastaan kaikkea mitä vauva sitten tarvitsee. Tietenkin tutteja ja semmoista pitää ostella. Ja varmasti jokunen vaatekkin tulee ostettua mutta odotan nyt ainakin ensin jos sukupuoli selviäisi sitten ultrassa :) nyt rv 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: RubyS
Mamadread, onneksi olkoon synttäreiden johdosta :) jos siä oot vanha niin miä oon sit eläkeläinen :ROFLMAO:

Mulla kävi sama kun sulla RubyS,kyttäsin elokuun pinoa et jo meni hiljaiseksi, ennenkuin tajusin että on syyskuu :LOL:

Isyyspakkauksen tein esikoisesta, en nyt enää jaksa, taidan keksiä jotain muuta ylläriä

Mulla äippäloman aloitus alkaa hahmottua, eli varhennan parilla päivällä et alkaa 1.12ja sit pidän mun kaikki pitämättömät lomat, eli 4viikkoa, joten marraskuun alussa jään pois jos nyt ei sairaslomaa tule. Työpiste muuttuu nyt parin viikon päästä, siirryn kevyempiin ja tylsempiin hommiin.

Vaunut saa nyt vielä oottaa, kattelen tossa kk päästä käytetyt jostain.

Maha on reilu :sick:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mariani, änkee itses jossain vaiheessa välitsekkiin. Ei se nyt kuitenkaan ihan normaalia kai ole, että paikat lähtee pehmenemään tässä vaiheessa. Nyt ollaan vielä niin pienillä viikoilla, että vauvojen pitää pysyä masussa pitkään että saavat hyvän startin elämälle! Jotenkin tilanteesi kosketti, kun itse olen kaksi lasta ennenaikaisesti synnyttänyt. Hyvillä viikoilla molemmat, mutta esikko oli kuitenkin kuukauden sairaalassa ja ei se kivaa ollut.

RubyS yritän muistaa laittaa aina vanhaan ketjuun muistutuksen uudesta. Nyt unohtui, anteeksi siitä! :unsure: Syytän raskaushormoneja. :D

Muakin kiinnostaisi kuulla, mitä te sinne isyyspakkaukseen ootte laittaneet? Mä oon ihan periaatteesta kaikkea krääsää vastaan, joten en sellaista halua hankkia. Pakkaus sinänsä kuulostaa kivalta idealta - vaikka mun mielestä äitiyspakkaus kyllä on ihan yhtä lailla iseillekin. :)

Mullakin ois lomaa pidettäväksi ennen äippälomaa, mutta voi olla että pidän tässä välissä syysloman lokakuussa. Ja tekis mieli säästää niitä lomia jos mies pitää isäkuukauden (vois olla ite kotona myös lomalla) tai sit töihin palatessa on kiva jos on kunnon kesäloma heti. :)

Mamadread ja itu 20+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Isyyspakkaukseen ajattelin laittaa just jotain hyödyllistä mm. Vauvalle löysin t-paidan ukkelin lempibändin logolla. Sitten tuttipulloa, tuttia, joku tummemman sävyinen harso ym. Kylpyhetkeen voisin laittaa pyyhkeen ja kylpyankkoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mä meinaan hankkia sinne pakkaukseen tuttipullon, tutteja (lempi lätkäjoukkueen), muutaman bodyn (lempi lätkäjoukkueen nääkin), energiajuomaa, äidinmaidonkorviketta, harso, muutama vaippa, suklaapatukoita, ruokalappu, potkuhousut + muutama muu vaate, korvatulppia, vauvan kylpytarvikkeita, olut/joku muu juoma..

Siinä nyt on ainakin osa. En tiedä tuleeko vielä muuta hankittua vai ei.
Laatikko mulla on valmiina ja ajattelin, että voitas keskiviikkona siitä tyttöjen kanssa koristella, kun mulla on vapaapäivä.
Monessa vaatteessa on tekstiä, ne on niin ihania.
Ja sitte ajattelin kirkottaa sinne kirjeen, mutta sen sisältö pysyköön salaisuutena.

Kela-neuvolassa käyty ja heti kun tässä vaan ehtii ja jaksaa, niin vois sitte laittaa sen äitiyspakkaus hakemuksen menemään ja mitä muuta nyt tarviikaan.
Vakuutus tarvittee vauvalle hankkia myös.

Ja se tän mamman jännittämä ensimmäinen päiväkoti päivä meni hyvin.
Tytöt jäi iloisina ja reippaina aamulla päiväkotiin, pieni itku tuli kyllä, kun tajusivat, että äiti lähtee, mutta sanoin, että muutaman tunnin päästä äiti ja isi tulee hakemaan, niin jo loppui itku ja menivät vielä hetkeksi nukkumaan päiväkodissa
Olivat olleet kiltisti, leikkineet nätisti ja syöneet myös hyvin.
Ja voi, että sitä tyttöjen riemua, kun tultiin heijät hakemaan. Molemmat juoksi iloisina suoraan syliin ja antoivat oikeen kunnon pusun.
Meijän reippaat tytöt

Mutta ei tässä nyt just muuta.
Vois kai mennä tonne miehen kainaloon uinumaan. Tai takaisin sinne, mä jo kerran olin, mutta piti käydä vessassa ja sen jälkeen juomassa ja nyt odotan, että jos tarvii vessaan vielä mennä.

Susanna & Pähkinä 23+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Isyyspakkausta oon kans miettinyt ja ajattelin antaa sen miehelle synttärilahjaksi kun täyttää joulukuussa :) sopivasti vähän ennakkoon niin ehtii tutustua sisältöön xD Täältä saikin jo hyviä vinkkejä mitä sinne laittaa, kiitoksia :)

Meille ei mitään kummempaa, maha kasvaa ja viime viikolla aloin tuntemaan hieman selkeämmin liikkeitä <3 vkot nyt 19+0, viikon päästä puoliväli! Kiva ollut lukea muiden uutisia rakenneultrista, meillä se tämän kuun loppupuolella, jänskättää jo ja mies on ihan intona :) töissä vähän raskasta (enemmän henkisesti kuin fyysisesti) mutta vielä jaksaa..toivottavasti mahdollisimman pitkään. Äippälomalle ajattelin jäädä jouluna, tosin en ole yhtään vielä laskenut päiviä miten sitten menee?
Hankintoja jokunen tehty, vaatteita en ole vielä ostellut. Kavereilta ostettu ja käytettynä hankittu, vaunut saahaan siskolta.

Ihanaa kun on tullut syksy, ite oon todella syysihminen ja nautin pimenevistä illoista ^_^

Tulipa vähän sekava, kännykällä vaikea tuottaa järkevää jäsenneltyä tekstiä :D Mukavaa viikkoa kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Kiitos uudesta pinosta!

Täälläkään ei mitään ihmeellistä. Töissä aika raskasta ja se vähän painaa. Ei onneksi oo mitenkään mahassa tuntunut tai mitään, mutta muuten vähän ahdistaa. Ehkäpä se tästä helpottaa. Viikonloppuna täällä oli ihanat ilmat ja käytiin poimimassa puolukoita molempina päivinä.

Mulla alkaa äitiysloma 1.12. Lomapäiviä on jäljellä jopa kuusi (kulutin niitä aika reippaasti kesällä kun tiesin, että ei tarvii niitä enää loppuvuoteen kauheesti säästellä :)), niitä pidän koulujen syyslomaviikolla. Joten jos ei saikulle tarvii jäädä niin melkeen kolme kuukautta pitäis töissä vielä olla.

Minä en jaksa isyyspakkausta tehdä, en oo tehny kummastakaan aikasemmastakaan. En oikeen edes tiiä mitä sinne vois ostaa :ROFLMAO:

Mamadread, ilmakumirenkaat on rattaissa ihan must! Meillä täällä kainuun korvessa on paljon lunta ja en muita osais meille kuvitellakaan! Jossain Helsingissä varmaan rattailta toivotaan hieman eri ominaisuuksia kun täällä pohjoisessa :barefoot: Noilla meidän rattailla ei siellä varmaan mahtuis mihinkään ratikkaan tai junaan. Minä täällä kävelen säällä kuin säällä joka paikkaan niin pitää olla renkaat kohdillaan :)

Jotenkin nautin raskaanaolosta nyt ihan kauheesti, toivottavati tämä olotila jatkuis mahdollisimman pitkään :love:
Ihanaa syyskuun alkua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Tutkinpas pitkästä aikaa tuota meidän pinoa ja oli kiva huomata, että meitä on kolme, jotka synnyttävät samassa sairaalassa. :) Saadaan jännätä osutaanko vielä samaan aikaankin osastolle ;)

Noista ilmakumirenkaista. Mä oon todennut että sellaiset leveät ilmakumirenkaat pienellä halkaisijalla on ihan paskat tammikuun lumikinoksissa, jos joutuu liikkumaan alueella, missä teitä ei aurata eikä löydy edes niitä jalkakäytäviä. Joten itse aion hankkia mahdollisimman isolla halkaisijalla kapeat renkaat, jotta pääsee eteenpäinkin. Asutaan siis maalla missä ei kävelyteitä joka paikassa ole ja lumiaurat kulkee miten sattuu. Toki jokaisella on varmasti oma mielipiteensä asiaan ja kokemuksiakin, tämä on minun kokemus 10 vuoden takaa, kun kakkonen syntyi myös tammikuussa ja meidän oli sit turha edes haaveilla vaunulenkeistä lumien ollessa maassa kun tuli vasta syntymän jälkeen todettua ne renkaat huonoiksi meidän olosuhteisiin.

Huomenna aamulla meillä on sit rakenneultra edessä. Hieman jännittää jo :D Saa nähdä kuinka tulee nukuttua ensi yönä.

Äsken vauva muuten kääntyi vatsassa niin, että potkiin nyt tuohon oikealle kyljelle ylös ja nyt ekaa kertaa tuntui jopa vatsan päältä kunnon isku, niin että käteni hyppäsi melkein ilmaan sen voimasta kun tuli yllätyksenä :D
 
Tännepä ei ihmeitä kuulu. Töitä ja töitä, eli arkea vaan. Eilen oli neuvolakäynti, kaikki hyvin. Tein äsken kelan hakemukset. :p
Jälleen pitää pyytää palkanlaskijaa toimittaa viimeisen 6kk tulot kun se olikin muuten v.2014 tulot ja silloin en koko vuotta ollut töissä, muistin siis että ois tulluna viime vuoden tuloilla mut noh, eipä siinä mitään. jos vaan muistais joku päivä soittaa sille palkanlaskijalle. :D

Seuraava käynti on kolmen viikon päästä, ja se onkin neuvolalääkäri ja samoihin aikoihin pitäis sokerirasituksessa käyä.

tänään jo 23+0! <3
 

Yhteistyössä