The Esikoisesta Haaveilevat VOL 14


THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT TO 17.1.2013



kultsipallo...............20...................kp 54/28........................yk 11
tuttikeiju................22...................kp 47/28-35...................yk 11
Enna_....................28...................kp 32/35........................yk 5
ralliruutu................23....................kp 30/28........................yk 4



Lilja87...................25....................kp 29/30-44?.............TJOT/yk 5
Hydrangea.............26............... ....kp 28/31-44...................yk 11
Vilijonkka................27..................kp 28/29-35....................yk 10
Leonella.................28..................kp 27/28-31....................yk 4
Iia-Maria.....................................kp 27/28-31....................yk 3
Miuyy....................22..................kp 24/28.........................yk 4




Luna 85.................27................. kp 18/35-38....................yk 10
Lullaby89...............23.................kp 18/31-36....................yk 15
*Stiina..................24..................kp 13/?...........................yk 9
Henrietta-............. 25..................kp 13/33.........................yk 4
jjennaa......................................kp 12/34.........................yk 8
Fiinaliina................23.................kp 12/33.........................yk 6
maimai..................29.................kp 10/27-30......................yk 8
Kali85...................27..................kp 10/34..........................yk 7
Fireweed...............23.................kp 10/27-30......................yk 3



pantera.................19.................kp 8/27-28.....................yk 6
Fuksia...................27.................kp 8/?-37........................yk 2
slallu.....................25.................kp 4/28-41......................yk 4
Meri__...................19.................kp 2/28..........................yk 3
miranenn..............23.................kp 2/?......................yk 14/yv 3
Avianna.................25........... ..... kp 2/40-??.....................yk 6?
marjaana87............25.................kp 2/30-32......................yk 4



ODOTUKSEN ODOTTAJAT

Miuyy..................DPO 10
Vilijonkka..............DPO 9
Hydrangea............DPO 3



HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE

pilkesilmäkulmassa
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
Esikoishaaveista plussanneet


Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk 3
taru81 22.11.2012 yk 3
ensimmäinen 24.11 yk 2
niiu 23.11 yk4
Lemondrop 21.12. yk 1?
Dana 22.12 yk 17
Kali85 2.1.13 yk 6 (km)
miss_piggy 12.1.13 yk 8
buffy 15.1.13 yk 9


 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miuyy ja lullaby89
Kiitos miranenn uudesta pinosta! Jotenkin niin ihanan keväisen raikas tuo listan uusi ulkoasu. :)

Vilijonkka, tuo 7 mm limis ei kyllä ole kovinkaan hyvä, mutta riittää kyllä alkion kiinnittymiseen. :) Ihanne olisi noin 10 mm ovulaation aikoihin ja se siitä lähtee sitten kasvamaan, kun pieni alku kiinnittyy matkaan noin viikko hedelmöittymisestä. Täällä ei ole vielä minkäänlaisia oloja. Eiköhän niitä saa vielä ainakin viikon odotella.

ON: Viimeks mulla oli dpo 3 aamulla sängystä noustessa kauheita menkkakramppeja ja hulahti oikeen kunnolla verta. Jatkui sen päivän ajan tiputteluna, kunnes dpo 4 yltyi niukaksi vuodoksi ja laantui taas dpo 5 tiputteluksi. Lääkäri epäili, että se olisi voinut olla ovulaation liittyvää vuotoa tai epäonnistunut kiinnittyminen. Tänään on dpo 3, joten toivottavasti vuoto pysyisi nyt poissa.
 
Hieno on uusi pino ja uudet kuosit :)

Mä hätäsenä menin testaamaan ja negahan sieltä pärähti.. harmittaa niin suunnattomasti :'( Ajattelin että kun kp12 oli ovis, niin sen perusteella menkkojen pitäs alkaa jo kp26 paikkeilla.. edellinenkin kierto oli lyhyehkö, 25pv.. No menkkoja ei näy eikä kuulu. Sellasta nippailua ja pientä kipuilua ollu jo parina päivänä, mutta ei sellasta kipuilua kun yleensä ennen menkkoja. Mulla aina hetki ennen menkkoi alkaa kivut ja poltto ja loppuu samana päivänä kun on menkat alkanutkin. Taitaa olla tää kierto jotakuinkin tässä... Odottelen nyt vaan et ne mankat alkaa, pääsee sitten uuteen kiertoon taas..
 
Moikka kaikille,
ajattelin uuden pinkan myötä liittyä myös tänne! Olen tuolla Esikoista yrittämään 2012-2013 palstalla pyörinyt jo tovin aikaa. Omaa taustaa sen verran, että 10 kk on yritystä täynnä, edelliset kolme kiertoa on mennyt terojen avulla, jotta kiertoa saataisiin tasattua. Hormonaalista ehkäisyä kerkesin n. 8v käyttää ja lopetuksen jälkeen kierto palasi epäsäännöllisen pitkänä (33-47) takaisin. Nyt menossa eka "luomukierto" terojen jälkeen, oviksen tikuttelut parhaillaan käynnissä. Mukavasti limat ovat lähiaikoina lisääntyneet, joten kuvittelisin, ettei montaa päivää tarvitsi enää odotella :D

*Stiina 24 kp 13/? yk 9

Plussatuulia kaikille! :wave:
 
Meillä täällä olis edessä uuden sängyn osto. Patjat olis kiva hankkia Tempurilta, mutta me tarvittais vielä runko. Eilen kierreltiin miehen kanssa väsymiseen asti sänkyä etsien aika huonoin tuloksin, mutta me löydettiin kyllä ikeasta aika kiva sängyrunko, mutta meillä ei oo oikeestaan mitään ikeasta - joskus ollu ja kaikki ollaan pistetty paloin ja ostettu tilalle puisia ja kotimaisia, koska laatu nyt vaan ei ole täyttäny meidän odotuksia ja nyt mietitään, että uskaltaako ikeasta ostaa sänkyä, vai onko se sit saman tein ''paskana''. Se olis kyl ulkoisesti just semmonen mistä mä olen haaveillu. Onko teillä kokemuksia noin yleisesti Ikeasta - onko laatu ehkä parantunu tässä lähivuosina? Uskallettaisko me ostaa se sänky? Sänky on kuitenki aika kulutuksen alla, ettei olis ihan kiva jos se menee saman tein huonoks.
 
Heii, kiva pirtsakka uusi pino, kiitos miranenn :)

Täti päätti tällä kertaa tehdä lyhyen visiitin, eilen oli kp3 ja vuoto melkei loppunu. Tää kierron pituuden ja menkkojen vaihtelevuus saa miettimään vaikka mitä. Oliko edellisessä kierrossa hipasu, ehkä en ovuloinu nyt loppuneessa kierrossa... Hämmentävää.
 
Fiinaliina Mulla on Ikeasta ostettu sängyn runko :) Mulla ainakin kestänyt hyvin vaikka onkin kovalla kulutuksella ollu. Ikää sillä on nyt vasta 3v. mutta ei edes inahda vaikka vähän kovemmin pupuilis. Patjat ostin stemmasta vai askosta koska halusin panostaa että patjat on kunnolliset ja kestää, eikä nytkähdä. Aikasempi sänky oli suomisoffasta ja oli ihan susi, kesti vajaa 2v ja oli kyllä siinä vaiheessa jo ihan polttovalmis :D
 
Fiinaliina meillä myös melkein kaikki huonekalut sohvaa lukuunottamatta tv-tasoa ovat ikeasta :) hyvin ovat kestäneet... :) mutta ikeasta ostettaessa kannattaa tarkistaa että kaikki osat ovat mukana ja paketissa ;D
 
Kiva uusi pino!! Mietin tuossa että pitäisiköhän plussanneista siivota vielä jo synnyttäneet?

Fiinaliina Minulla tosiaan teki eilen mieli kermavaahtoa chilillä (?!?!) enkä yleensä harrasta erikoisia makuyhdistelmiä. On väsyttänyt ja tuikkinut kohdun seuduilla ja ollut jotenkin sellainen levollinen/rauhallinen olo. Kyllä sitä nyt tiputaan sitten korkeelta jos on tippuakseen :/
 
fiinaliina Mä en muista sängyn nimeä, enkä onnistunu ikean sivuiltakaan sitä löytämään : /

Mä edelleen odottelen menkkoja, oli niin puhdas nega aamupissistä, että vituttaa. Mua on vaan väsyttäny paljon ja haukotuttanu. Hirveen herkällä tuulella ja jotain nipistyksiä tuntunu. Ja paleltaa ajottain. Mutta nää kaikki nyt voi johtua ihan muustakin :D
 
Täällä ei vieläkään tule kunnon vuotoa. Hyvin vähän vain tuhruilee, ikäänkuin valkovuotomaista vuotoa, jossa pikkuisia nokareita punaista. Ei kipuja, ei mitään. Hmh... En nyt sitten tiedä, että alotanko clomit huomenna, vai odotanko vielä.. Kummassakin on riskinsä.. Joko niin että aloitan clomit liian aikaisin, tai liian myöhään, mikä tarkoittaa sitä että tämä kierto menee hukkaan..
 
ON hahhaaa.. muistinpa sellaisen jutun että mullehan määrättiin clomifen kuuri entisessä suhteessa josta söin vain yhden erän.. :) hihh... tänään lääkäri soittaa mul illal kuuden pintaan ja otan selvää saanko aloittaa uuden kuurin nykyisen miehen kanssa.... silloin lääkärissä mulle sanottiin että jos raskaus ei ala kolmen kuukauden sisällä niin jatkotutkimuksiin joten nyt piisaa toivoa ja paljon :)
 
Ompas kivan näkönen teema :) Mulle voi laitella tonne toi menkkojen kesto 28-31 kun nyt on vdenynny sinne 31 vuorokauteenkin asti.

Eilee oli tosiaan menkkajomotuksia mut nyt ei minkäänlaista. Saas nähdä et meinaako alkaa jo aiemmin, se olis kyllä outoa koska maanantaina oviksesta on se 14 vrk. Aika tarkelleen mulle on menkat olleet nyt sen mukaisesti.
 
Stiina teretulemast, laitoin listoille :)

Leonella päivitin siu päivät :)

Jessss.. Huomenna verikokeisiin.. ja viikon päästä aukkariin.. AAA pelottaa! Mutta pitää ajatella positiivisesti että viimeinkin kaikkien näiden vuosien jälkeen tapahtuu edistystä =)

Ja hyvä että kelpaa uudet ulkoasut :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miuyy
Fiinaliina, meillä on ollut Ikeasta sänky, oli miehen peruja ja varmaan kymmenisen vuotta vanha kunnes annoimme veljelleni ja tyttöystävälleen sen ostaessamme uuden: eli se on ainakin kulutusta kestänyt ;) Kyllä muutenkin tuntuu että Ikean kalusteiden laatu on parantunut siitä mitä jossain vaiheessa oli, ainakin jos ei sitä kaikkein halvinta vaihtoehtoa osta.

miranenn, tsemppiä :)

En ole jaksanut koko ketjua lukea, mutta mistä te yleensä ostatte testinne? Tilaatteko netistä, miten tulee edullisimmaksi?
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Mä oon kuullu positiivista palautetta myös ikean joustinpatjoista, kuulemma ihan kestäviä. Mekin ostettiin Iskusta uus sänky, jota kovasti odotellaan saapuvaks et pääsis natisuttaa =) Meil on nyt joku kamala Sotkan sänky joka on ihan rikki vaik ei oo ku neljä vuotta vanha... Kyllä hyvään sänkyyn ja patjaan kannattaa panostaa, kiittää selkä ja terveys!

Täällä ovisviiva vähän taas eilisestä vahvistunu, terojen aloitus olis taas edessä lauantaina (kp 15) mut jos ei oo tullu viel sillon ovisplussaa niin ehkä sit vast aloitus jos saan plussan, limoja ei vielä suuremmin näkyvissä mutta halut taas kasvaneet!
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mulle vois muuttaa noihin plussanneiden tietoihin että plussattu 12.1.2013 :) Plussa tuli siis viime lauantaina.

Minkäänlaisia raskausoloja ei kyllä oo, siis oikeesti olo on just samanlainen kuin aina ennenki :D Välillä mahasta nippailee, mutta siinä se. Äiti kyllä sanoi, että sillä ei ollu mitään pahoinvointia koko raskauden aikana, paitsi ihan lopussa. Ja samoin yksi työkaveri sanoi, että itseasiassa se oli elämänsä parhaassa kunnossa raskausaikana.

miss_piggy ja mini-possu 6 vkoa :heart:
 
ON taas... sori tää... nyt oon iha intoa täynnä :) lääkäri soitti mulle ja sanoi ettei clomeja kannata vielä aloittaa et jossei raskaus ole alkanut maaliskuuhun mennessä niin sitten saan aloittaa.. ja ajattelin aikoinani et en mä siihen seurantaultraan viiti mennä mut sillon ku mun munasarjat tutkittiin niin oli käyny ilmi et jos clomit aloitan niin EHDOTTOMASTI seurantaan sillä mun munasarjoilla tai mitkä lie niin on hyvin todennäköinen mahdollisuus tulla VIISIKKO raskaus xDDD hihihi ehkä meen sinne sitten.. sit se lääkäri oli muutenkin tosi ihana ja mukava ja sanoi et jos hän soittaa maaliskuussa apteekkiin et saan uusittua sen clomifen reseptin ja jos silloinkaan ei ala nii hän voi henk. koht. tehä mulle sen aukiolotutkimuksen mut sanoi et epäilee et sitä tarvitaan koska mun munasarjat oli kuulemma niin hyvässä kunnossa et tuskin tarvitsee mun enää sen seurantaultran jälkeen (mikäli on ajankohtainen) niin vaivautua enää soittamaan et uskoo mun raskausmahdollisuuksiin tosi paljon :)) hihihi... varmaan 500kilon paino putosi hartioilta ja sen kunniaksi pupuiltiin vaikka ovis olis ehkä huomenna :D en ala tikuttelemaan :D niin ja se hyvä oli vielä kans et hän sanoi et jos mun paikat olis jokseenki tukossa niin ei sitä kemiallistakaan olisi tullut loka- marraskuussa :))) nyt vaan PUPUILEMAAN ja HIRRRRRRVEEESTI plussia kaikille!!!! :heart::hug: ++++++++++++++++++++++++++++++
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn

Yhteistyössä